Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sticky's en taakverdeling moderators

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Bandido
Amerika-expert

Re: Sticky's en taakverdeling moderators

Bericht door Bandido »

Njit schreef:Overigens zijn alle argumenten die als tegenargument gegeven worden klassieke voorbeelden van wat je hoort als er een verandering voorgesteld wordt.. grappig :)
Veranderingen zijn nou eenmaal niet per definitie goed. Ik heb tot nu toe nog geen geschikt alternatief voorbij zien komen voor een probleem dat ik overigens niet eens als zodanig herken, maar hou me van harte aanbevolen als iemand een goed idee heeft. Daarom is een discussie ook prima.
"Keep Georgia On Your Mind"
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:Zelf zat ik nog te denken om bijv. alleen een extra subforum aan te maken als er bijv. > 4 sticky's zijn in een forum. Op die manier hoeft niet elk forum een subforum te krijgen, enkel de fora met veel sticky's. Een stuk of 4 sticky's vind ik ook niet hinderlijk maar 8 sticky's + 3 mededelingen is mij echt iets te veel van het goede.
Om bovenstaand voorstel nog maar even naar voren te halen. Hoe denken jullie daarover? Zou dit een optie zijn?
hekkie schreef:Wat vinden jullie er dan van als je bijvoorbeeld de sticky's met praktische tips en algemene reisinformatie samenbundelt op 1 pagina? (bijv. restauranttips, autohuur, priceline/hotwire biedingen etc.)
Zou je bovenstaande nog kunnen verduidelijken?
Dan vallen er een hoop sticky's af en blijven alleen nog de tijdelijke (bijv. meetings) of persoonlijke (bijv. aanvragen routekaartjes) of de periodieke (op een rijtje naar Amerika in 2009) over.

Je zou ook belangrijke onderwerpen (volgens mij zijn er veel meer onderwerpen 'sticky-waardig') kunnen verzamelen in een subforum zoals ik voorstel. Dit zou een doorlopend iets kunnen zijn waarbij onderwerpen weer teruggeplaatst worden als ze minder populair zijn. Op dit moment zijn alle sticky's ook niet heel druk bezocht is mijn indruk. Iets zou pas een sticky moeten zijn als het vrijwel dagelijks door een grote groep geraadpleegd wordt.

Waar leg je overigens de grens of een onderwerp een sticky wordt? Er zijn bijv. bepaalde onderwerpen die continue doorlopen die geen sticky zijn (maar het absoluut verdienen) en er zijn sticky's die momenteel gewoon stil liggen. Dan denk ik wat is het nut van een sticky dan? Waarom bijv. wel 8 sticky's per pagina maar geen 12 of 15? Zijn 15 sticky's dan wel te veel? De meerderheid stoort zich er toch niet aan? Ergens ligt er dus wel een grens voor het aantal sticky's. Of zie ik dat verkeerd?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Coyote schreef: Waar leg je overigens de grens of een onderwerp een sticky wordt? Er zijn bijv. bepaalde onderwerpen die continue doorlopen die geen sticky zijn (maar het absoluut verdienen) en er zijn sticky's die momenteel gewoon stil liggen. Dan denk ik wat is het nut van een sticky dan? Waarom bijv. wel 8 sticky's per pagina maar geen 12 of 15? Zijn 15 sticky's dan wel te veel? De meerderheid stoort zich er toch niet aan? Ergens ligt er dus wel een grens voor het aantal sticky's. Of zie ik dat verkeerd?
Dat probeerde ik eerder ook aan te geven .. de criteria voor een sticky is een beetje onduidelijk, voornamelijk door de hoeveelheid, maar inderdaad ook het belang van het onderwerp.. Daardoor missen de stickies m.i. hun doel op het forum, wat jammer is.
Sandy
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

tcoppers schreef:Maar laat ons nu eens ophouden met die eindeloze discussies over fultiliteilt ( ik hoop dat het goed schrijf)
het toch geen zin, waarom kunnen we het niet gewoon gezellig houden en ons met zijn alle op het hoofddoel concentreren. Elkaar en nieuwe forumleden van informatie
voorzien over het land waar we tenslotte allemaal helemaal gek van zijn. Zo dat was het :beerchug: dat moest ik toch effe kwijt.
Groet Theo
Ik ben het hier heeeel erg roerend mee eens!!!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef:
hekkie schreef:Wat vinden jullie er dan van als je bijvoorbeeld de sticky's met praktische tips en algemene reisinformatie samenbundelt op 1 pagina? (bijv. restauranttips, autohuur, priceline/hotwire biedingen etc.)
Zou je bovenstaande nog kunnen verduidelijken?
Hiervoor verwijs ik naar een voorbeeld in dit topic .
Het is één van de mogelijkheden mocht men dat mee willen nemen in deze discussie. Het zegt overigens niets over mijn persoonlijke visie t.a.v. dit onderwerp, dit even voor de duidelijkheid.

Sandy schreef: de criteria voor een sticky is een beetje onduidelijk, voornamelijk door de hoeveelheid, maar inderdaad ook het belang van het onderwerp.. Daardoor missen de stickies m.i. hun doel op het forum, wat jammer is.
Wat betreft de criteria voor een sticky het volgende:

- Er is geen minimum of maximum gesteld aan het aantal sticky’s. Dat er in het forum “Reizen Algemeen” (want daar gaat het eigenlijk over) wat meer sticky’s zijn komt puur vanwege het feit dat deze het beste qua onderwerpen in dat forum passen. Het forum “Emigratie”, waar ook veel sticky’s zijn, laat ik even buiten beschouwing omdat daar een gebundelde up-to-date informatie erg belangrijk is. Alle overige fora bevatten maar weinig sticky’s zoals je kunt zien in dit rijtje.

- De meeste sticky’s bestaan voornamelijk op verzoek van forumleden zelf. Gebundelde informatie vindt men belangrijk en een sticky is daarvoor een geschikte tool. Er zijn een aantal forumleden die zelf mee hebben gewerkt aan het verzamelen van die informatie. Niet elk verzoek wordt overigens gehonoreerd. In overleg wordt bekeken in hoeverre e.e.a. haalbaar is en/of gewenst.

- Er komen soms ook sticky’s bij met een tijdelijk karakter als iets op dat moment erg speelt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de verkiezingen of een meeting. Later worden deze weer sticky-af gemaakt.

In z’n algemeenheid is het zo dat de sticky’s als erg klantvriendelijk worden ervaren zowel door actieve als minder actieve c.q. nieuwe forumleden. Dit gezien de reacties die worden ontvangen. Men is blij met een bundeling van veel gevraagde en gezochte informatie maar ook dat men dit in één oogopslag kan zien als men een bepaald forum opent en zonder dat er extra geklickt of gezocht hoeft te worden.

Hierdoor wordt ons forum ook voor bezoekers die geen lid zijn, veel toegankelijker gemaakt. De populariteit en de groei van dit forum spreken daarbij voor zich. M.n. in de zoekfunctie is het, zeker voor de minder bekenden met het forum, vaak lastig in de wirwar van topics en berichten die informatie te vinden die op dat moment wordt gezocht. Moet men veel moeite doen, haakt men al gauw af, is een bekend gegeven.

Dat er in een aantal sticky’s nauwelijks of weinig wordt gereageerd is relevant aan dat bewuste sticky. Zo’n sticky dient meer als naslagwerk en informatiebron en het aantal hits in dit verband spreekt voor zich.

Het besluit is genomen e.e.a. vooralsnog niet te veranderen, maar de ruimte is gegeven verder over dit onderwerp te discussiëren. En ik denk dat een ieder voor zichzelf wel kan beslissen aan zo’n discussie deel te willen nemen of niet.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Toch heb je juist in de fora met veel sticky's, onderwerpen die min of meer permanent een sticky blijven. Is er een jaar voorbij, dan wordt de ene gesloten en begint men opnieuw. Denk aan 'Op een rijtje, naar Amerika xxxx' en 'Wie, wat, wanneer en hoe naar Amerika in xxxx'. En hetzelfde geldt voor de 2 sticky's van de Routekaartjes. De sticky's bewijzen voor mij duidelijk hun nut maar beide onderwerpen zijn volgens mij goed te combineren tot één sticky per onderwerp. Dat zou dus al 2 sticky's minder zijn. En het tijdelijke karakter geldt lang niet altijd voor sticky's. Daarom loopt het aantal immers ook zo op.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Is een AllesAmerika wiki geen goed idee?

Er is zo ontzettend veel waardevolle informatie op het forum maar, het is soms lastig te vinden en niet altijd even overzichtelijk (informatie over 1 bepaald onderwerp kan bijvoorbeeld verdeeld zijn over vele topics/reacties). Een wiki zou m.i. een handige oplossing zijn om deze informatie overzichtelijk te maken en zou tevens een alternatief kunnen zijn voor de sticky's (die wij overigens wel erg handig vinden).
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Rebekka1977 schreef:Is een AllesAmerika wiki geen goed idee?

Er is zo ontzettend veel waardevolle informatie op het forum maar, het is soms lastig te vinden en niet altijd even overzichtelijk (informatie over 1 bepaald onderwerp kan bijvoorbeeld verdeeld zijn over vele topics/reacties). Een wiki zou m.i. een handige oplossing zijn om deze informatie overzichtelijk te maken en zou tevens een alternatief kunnen zijn voor de sticky's (die wij overigens wel erg handig vinden).
Dat lijkt me zich een heel goed idee :)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Om het aantal sticky-topics in het “Reizen algemeen”-forum te verminderen heeft het modteam het volgende gedaan:
- topic Wie, Wanneer en Hoe naar Amerika in 2009 sticky-af gemaakt tot normaal topic. Omdat dit topic dan op de pagina naar onderen zakt en op een gegeven moment moeilijk vindbaar zal zijn, is er in het openingsbericht van het sticky-topic Op een rijtje, naar Amerika in 2009, dat in combinatie met “Wie, Wanneer en Hoe” wordt gebruikt, een verwijzing naar dit laatste topic geplaatst. Ook is er een sluitbericht aangemaakt, waarin de verwijzing ook is opgenomen, en dit bericht zal steeds als laatste bericht in het topic “Op een rijtje” worden geplaatst.

Ditzelfde zal ook gedaan gaan worden met de binnenkort te openen nieuwe topics “Wie, Wanneer en Hoe” en “Op een rijtje” voor het jaar 2010.

- Zo’n zelfde actie heeft plaatsgevonden voor het sticky-topic Routekaartjes 2009 en het daarmee verbandhoudende topic Aanvragen routekaartjes 2009. Dit laatste topic is sticky-af gemaakt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Slimme acties. :rockon:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ik vind het een prima oplossing! :beerchug:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Kijk, dat scheelt alweer, complimenten, er wordt tenminste serieus over nagedacht! :beerchug:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

markro schreef:Ditzelfde zal ook gedaan gaan worden met de binnenkort te openen nieuwe topics “Wie, Wanneer en Hoe” en “Op een rijtje” voor het jaar 2010.[/color]
Waarom overigens niet "Op een rijtje" voor 2009 en 2010 combineren? Dan kan straks het rijtje voor 2010 naar een 2010 Rijtje topic gekopieerd worden die later dan weer tot een 2010/2011 omgenoemd kan worden enzovoort...
Het “Wie, Wanneer en Hoe” kan dan wel apart voor 2010 gemaakt worden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Op die manier wordt zo'n draadje wel erg lang op den duur dat is ook niet prettig lezen.
Het 2009 sticky is half januari 2010 sticky af en zakt dan vanzelf naar onder.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer