Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door stijnec »

heb je verslag ff gelezen (ziet er goed uit) maar er staat nergens waar je de treinkaartjes hebt opgehaald ;)
Kon je trouwens wel 90 dgn vantevoren stoelen reserveren?
Afbeelding
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Kaartjes op station te antwerpen opgehaald. Die weer ingeleverd aan de KLM balie op schiphol waar we de tickets kregen. Stoel was gewoon via nederlandse telefoon nummer te reserveren. Zorg dat je bij het inchecken op LAX je koffers wel als AMS laat labelen. de onze waren door gelabeld naar antwerpen met het nummer van de trein en bij aankomst waren ze dus kwijt en hebben we er 2,5 uur op kunnen wachten voordat ze ze terug gevonden hadden.
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

goeie tip, bedankt!
Afbeelding
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Prima tips zo. M'n collega heeft vrijdag geboekt met de KLM vanaf Antwerpen. Met de Thalys dus naar SPL en dan naar PVG (Shanghai) voor een rechtstreekse vlucht. Terug ook weer rechtstreeks naar SPL. Vertrek ergens in oktober 2009 voor EUR 369.
Afbeelding
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Heb ook nog een vraagje ivm trein-vliegtuig combinatie van KLM. Bij het boeken kun je kiezen uit verschillende tarieven waarbij je, afhankelijk van het gekozen tarief, je vluchten kunt wijzigen of annuleren. Het is echter ook mogelijk om gewoon een annulatieverzekering te pakken. Wat is dan eigenlijk het verschil tussen beiden? Of betaal je gewoon twee keer voor hetzelfde? :?
Er staat ook bij: "U kunt deze verzekering alleen afsluiten als de vlucht vertrekt vanuit het land waar u ook woonachtig bent." Kan ik (aangezien ik in Belgie woon) dan eigenlijk wel een verzekering afsluiten aangezien het vliegtuig vanuit Nederland opstijgt? Of wordt de treinrit ook gezien als een deel van de vlucht?
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Een annuleringsverzekering betaald bij annulatie het deel wat je niet kunt terugvragen van de vliegtuigmaatschappij. Er zijn echter strikte voorwaarden om hiervan gebruik te maken. Vaak in geval van overlijden van je partner, vader/moeder of broer of zus. Verder gaat het vaak niet. Dus niet bij het overlijden van een oom/tante of beste vriend(in). Ook in geval van ziekte krijg je de kosten terug, maar dan moet je wel echt iets hebben. Geen griepje of verkoudheidje.

Bij een flexibel ticket van een vliegtuigmaatschappij kun je vaak je vlucht omzetten of zelfs helemaal annuleren. De reden is (meestal?) niet van belang. Die tickets zijn echter vaak vele malen duurder.
Afbeelding
klaasv
Amerika-newbie

Bericht door klaasv »

eerst even een reactie op Gooss; wat betreft annuleringsverzekering verwijs ik naar het antwoord van Ruud, wat betreft de "vlucht" geldt voor jou dat de treinreis meetelt als onderdeel van de vlucht.

Dan mijn eigen vraag:

in Oktober vliegen wij van BRU naar AMS naar LAX en terug van SanFran naar AMS en dan met de trein naar Brussel (ZWE). Na boeking zag ik dat dat dus Antwerpen centraal is (zoiets als Amsterdam-Coolsingel...). Omdat wij in Brussel wonen wil ik uiteraard gewoon kunnen blijven zitten tot Brussel. Ik heb hierover uitgebreid gesproken met een (overigens zeer vriendelijke) vrouw van KLM die mij in eerste instantie vertelde dat het ticket geldig is tot Antwerpen en ik niet kan blijven zitten aangezien het ticket niet wijzigbaar is (355 eur p.p. trouwens). Mijn argument was uiteraard dat ik naar Brussel had geboekt, zoals ook vermeld Brussel (ZWE). Later belde ze mij terug (zij vond het ook vreemd) en wist mij te vertellen dat 'Antwerp central train' eigenlijk gewoon Brussel betekent.

Dit maakt het natuurlijk allemaal nog onduidelijker dus zou ik het graag eens weten of toevallig iemand dit weet uit ervaring?

alvast bedankt,
Klaas
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

je kaartje is geldig tot aan antwerpen. Als je boekt staat er ook brussel (Antwerp centraal) als geheel en niet alleen brussel. Ben bang dta je of een stukkie moet zwartrijden (als de thalys al bij brussel stopt) of moet overstappen.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Hmmz ik kan op kan kiezen tussen ZWE = antwerpen en ZYR = brussel Thalys zijn gereserveerde plaatsen dus je kan niet zomaar blijven zitten. Dus denk dat je met de gewone trein richting brussel moet.

Tickets naar brussel kosten over het algemeen 34 euro meer. Dus voor die prijs kun je toch wel 2 enkelts brussel - antwerpen kopen.
met een beetje geluk heb je dan nog een Nederlandse trein. Met nederlandse conducteurs enzo. Vond dat wel vreemd in Belgie, aangezien ik in belgie was opgestapt.
klaasv
Amerika-newbie

Bericht door klaasv »

bedankt voor de reacties, ik zou ook denken dat het ticket tot Antwerpen geldt en ik dat dus moet laten aanpassen (of bijkopen), maar bij KLM hebben ze mij dus verteld dat dit tot Brussel ook goed is. Zelfs als je bijv. naar Gent moet; je kunt met dat ticket naar ieder station in België. Dit zei ze aan de telefoon, maar ik twijfel aan de betrouwbaarheid van deze info.

Ik ben dus op zoek naar mensen met ervaring, krijg de indruk dat de reacties tot nu toe gebaseerd zijn op vermoedens. Voor de duidelijkheid, ik vlieg vanuit België omdat ik daar woon (Brussel), niet omdat het goedkoper is o.i.d. Daarbij reizen wij met een baby en wil ik zoveel mogelijk overstappen vermijden, dus ook in Antwerpen centraal (die 34 euro extra heb ik nergens gezien).
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Je kunt op KLM.be tickets boeken en als je antwerpen kiest is het 34 euro goedkoper dan dat je brussel aanklikt.
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

weet iemand of je 2e of 1e klasse reist in de thalys? vlieg uiteraard economy
Afbeelding
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

2e klasse
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Ik heb via klm.com een vlucht geboekt met Air France, vanaf Station Brussel Zuid (Midi) met de trein naar Parijs en van Parijs rechtstreeks naar San Francisco (terug hetzelfde stuk maar dan vanaf Los Angeles). Het stuk met de trein wordt gedaan met de TGV in een speciale Air France coupe. Volgens de site 1ste klas.
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

heb vandaag stoelen vastgelegd voor mijn reis in december, de stoelen voor de terugreis kon ik via manage mijn boeking zelf vastleggen, voor de heenreis (vanaf Antwerpen) niet, gelukkig kon een vriendelijke meneer van de KLM mij daar telefonisch bij helpen. Zal er misschien wel mee te maken hebben dat dit segment nog is geblokkeerd totdat ik op Schiphol het treinkaartje laat zien. Nu maar hopen dat de rijen die dag niet te lang zijn (21 december)
Afbeelding
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Ik ben net terug van mijn reis en zal hier mijn ervaring even schrijven met de trein - vlucht combi.

Ik had het ticket geboekt via klm.com met Air France van station Brussel Zuid (Midi) naar San Francisco via Parijs. En terug van Los Angeles naar station Brussel Zuid (Midi) via Parijs.

Ik heb online ingecheckt voor de vlucht en een stoel uitgezocht. De trein wordt dan automatisch ook ingecheckt. Je krijgt geen boardingpass, maar je moet wat uitprinten waarmee je je boardingpass kunt ophalen. Op het treinstation ga je naar de bali van Air France, minimaal 15 minuten voordat de trein vertrekt, en daar haal je je boardingpass voor de trein op. Je bagage moet je zelf meenemen naar de trein, maar kun je bij de trein wel afgeven zodat hij in het bagage hok komt. Je reist eerste klasse met de tgv. Op het vliegveld van Parijs neem je je bagage weer mee en ga je naar de checkin balie van Air France. Hier drop je je bagage en krijg je je boardingpass voor de vlucht.

Op de terugweg heb ik weer online ingecheckt en de stoel uitgezocht voor de vlucht. Op het vliegveld gewoon naar de incheck balie van Air France gegaan. De bagage is gelabeld op Parijs. Dus na de vlucht naar Parijs moet je je bagage van de band halen en dan naar het treinstation lopen. Daar moet je weer minimaal 15 minuten voordat de trein vertrekt je boardingpass voor de trein ophalen bij de Air France balie. En ook weer zelf voor je koffers zorgen, die je wel kunt afgeven zodat ze in het bagage hok komen.

Mij is het allemaal heel goed bevallen, en het was ook nog een stuk goedkoper.
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

is er wellicht nog iemand die dit jaar zijn KLM reis in Antwerpen centraal begonnen is, en mij kan vertellen waar precies je je kaartje moet ophalen, en of je wel of niet online of telefonisch kunt inchecken?
Afbeelding
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Ik ben in september via Antwerpen vanaf Schiphol vertrokken.
Je moet naar de balie waar ze de kaartjes verkopen en dan in de rij voor buitenlandse bestemmingen. Na overhandiging van je e-ticket krijg je daar een treinkaartje voor de Thalys.
In Schiphol moesten we dit treinkaartje weer inleveren, belde de stewardess met een afdeling om de 'lock' van onze tickets te halen waarna zij ons kon inchecken en de boarding pass kon printen.

Inchecken is dus als het ware beveiligd. Dit gaat niet via internet of de telefoon, ze hebben er echt je treinkaartje voor nodig. Maar je kunt wel gewoon met je reserveringsnummer online je stoel kiezen.
Afbeelding
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

heb je lang moeten wachten voor je je kaartje had? Wij vertrekken nl op maandag morgen
Afbeelding
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

10 minuten zoiets, ligt een beetje aan de spitstijd. De meeste mensen gaan zoals in Nederland naar de kaartjes automaat, maar erg veel haast hebben de balie medewerkers de niet.
Je moet minimaal 15 minuten voor vertrek aanwezig zijn, als je ongeveer 30 minuten van te voren naar de balie gaat moet het wel lukken denk ik.

Het is eventueel ook mogelijk om de kaartjes de dag van te voren al op te halen, mocht je in de buurt wonen/overnachten.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer