Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jimbar: 20 september - 7 oktober 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Onze route van 20 september - 7 oktober 2009

Bericht door Pete.Z »

jimbar schreef:Ik begin het, steeds beter, te snappen. Maar betekent dat dat je automatisch over dezelfde wegen rijdt? of is het ook mogelijk om via een andere route naar de north rim te rijden, zodat je niet exact 't zelfde ziet? overigens, is het ook nog mogelijk om idd de north rim over te slaan en vanuit page door te rijden naar de south rim (mits we daar dan nog op de camping een plekje kunnen vinden)...Ik ga je suggestie iig meenemen, bedankt!

Zijn er in de overige route nog dingen die we beter kunnen aanpassen?

Groetjes Barbera
Je hoeft niet over dezelfde wegen,heen naar page pak je de 89, en terug naar North Rim de 89a over de Navajo Bridge.
Logischer zou wel zijn om eerst de North-Rim te doen, en daar vandaan naar page te rijden, dat wel.

Of ja, de hele North-Rim schrappen....dat kan natuurlijk ook.
Is de optie die ik zou doen, anderen zullen nu gaan roepen van nee en jammer. :wink:

Maar als je al hebt besloten om de South-Rim mee te pakken, kan je beter een dag extra zion of Bryce nemen ipv de NM.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

jimbar schreef: Wij dachten dat Hodgdon Meadow het meest haalbaar was, omdat deze camping dichterbij San Francisco ligt. Is Crane Flat ook haalbaar als je ’s ochtends vanuit San Francisco vertrekt? Of kunnen we in dat geval het beste de avond ervoor uit San Francisco vertrekken en alvast een uurtje o.i.d. richting het park rijden?
SF - Yosemite Village is 4 uur rijden, dus gewoon 's morgens vertrekken dan ben je er aan het begin van de middag.

jimbar schreef:Dag 8: Yosemite – Bodie/Mono Lake: overnachten onderweg naar Death Valley
Ik zou vlak bij Bodie overnachten, dat geeft je de meeste tijd voor Yosemite en Bodie. Dus bijvoorbeeld Lee Vining, June Lake (camping) of Mammoth Lakes.
jimbar schreef:Dag 9: Death Valley
Dag 10: Zion
Dag 11: Bryce – Page
Dag 12: Page – GC North Rim GC North Rim Campground
Dag 13: GC North Rim- GC South Rim
Dag 14: South Rim-Sedona
Dit stuk is veel te gehaast. Zeker als je elke dag je tent weer moet opzetten en afbreken, maar ook zonder tent is het alleen maar in de auto zitten.
Ik zag dat je bij DV-Zion 220 mijl had staan, maar dat is veel te weinig. Pak eens de afstanden en reistijden erbij van google maps, dan zul je zien dat er in de parken heel weinig tijd overblijft. Hou er ook rekening mee dat het vroeg donker is en dat je dus geen heel lange dagen zult maken.
Ik zou de North Rim overslaan en bij Zion meer tijd nemen.

Marianne
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Dag 9: Death Valley 280 mijl +-5u30
Dag 10: Zion 85 +-2u
Dag 11: Bryce – Page 150 mijl +- 3u
Dag 12: Page – GC North Rim GC North Rim Campground 125 mijl +- 3u
Dag 13: GC North Rim- GC South Rim 220 mijl +- 5u
Dag 14: South Rim-Sedona 115 mijl +-2u15
Dag 15: Sedona – Las Vegas (oude route 66 tussen Kingman en Oatman) 300 mijl +- 6u

routekaart

Dit zijn indd enorme afstanden en reistijden en dan blijft er maar weinig tijd over om de parken echt te bezoeken.

Dit is misschien een iets rustiger schema:

Dag 9: Death Valley - zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Bryce
Dag 12: Bryce - Page
Dag 13: Page (of momument valley)
Dag 14: Page - North rim of south rim
Dag 15: North rim of South rim– Las Vegas (oude route 66 tussen Kingman en Oatman(als je voor south rim kiest))

ofwel op dag 13 al naar de GC (north of south) gaan en dan de volledige dag 14 aan de GC doorbrengen.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
jimbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jimbar »

Ik zal even moeten overleggen over de north rim uit de reis laten, omdat zoveel forumleden zo enthousiast zijn over de north rim, denk ik niet dat dit zonder slag of stoot zal gaan :D...

De route zal er dan zo uitzien:

Dag 1: aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA-Monterey
Dag 4: Monterey – SF
Dag 5: SF
Dag 6: SF – Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite – Bodie (overnachten bij Bodie)
Dag 9: Death Valley
Dag 10: DV-Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion-Bryce
Dag 13: Bryce-Page
Dag 14: Page – South Rim
Dag 15: South Rim- Sedona
Dag 16: Sedona-Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas (vertrek)

Waarbij we evt. de extra dag die we nu aan Zion hebben geplakt, nog kunnen omruilen voor een extra dag Bryce...
Is dit een route die jullie zelf ook zo zouden doen?

Groetjes Barbera
jimbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jimbar »

De Wynn van 5-7 oct. staat in elk geval vast. Via Hotwire voor 119 USD :dance: :dance:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het is ook best een lastige keuze, North of South-Rim, maar voor een eerste keer is de South perfect, met gewoon veel meer view points en faciliteiten.
Het klinkt wat lullig, maar uiteindelijk blijft het hetzelfde, onhandig grote, gat in de grond.... :mrgreen: :wink:

De North-Rim is een mooi doel voor een volgende reis.
jimbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jimbar »

Okay, South Rim it is! :)

Als wij net zo onder de indruk van de regio zijn als de andere forumgebruikers dan komen we er vast nog wel een keer :D
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik weet heel zeker dat je onder de indruk zult zijn van de regio en dat je weer eens terug zult gaan :lol:

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tja, daar kan ik niet genoeg voor waarschuwen, Amerika werkt verslavend.... :wink:

Als je naar de South-Rim gaat, bedenk dat vooral in de vroege ochtend en de avond na 6 uur de massa toeristen verdwenen is, en een korte wandeling meestal genoeg is om de canyon voor jezelf alleen te hebben,dus probeer in ieder geval de zonsondergang mee te maken.
Ik zou ook absoluut proberen aan de rand te overnachten,dwz in het park zelf.
Zal lastig nu nog te boeken zijn nu denk ik, maar je moet ter plekke gewoon even informeren bij de balie van het eerste hotel wat je tegenkomt,er is best wel vaak toch nog een plek vrij is mijn ervaring.
xanterra.com kan je kijken of er plek is.
jimbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jimbar »

Ik had vanmiddag gezien dat er op de camping (Mathers) nog wel plek is op de gewenste dag, of dat nu nog zo is weet ik niet.... :) Misschien dat ik mijn reservering voor de North Rim nog wel kan omzetten naar eentje voor de South Rim.

Vind jij/ vinden jullie de laatste versie een goede route?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Meteen reserveren, die Mathers CG. Annuleren kan altijd nog. Misschien betaal je wel iets aan administratiekosten. Ik vind de route zo veel beter en rusitger. Twee nachten Zion en 1 nacht Bryce heeft mijn voorkeur. Als je vroeg vertrekt uit Zion heb je nog bijna een hele dag voor Bryce, en eventueel een deel van de volgende ochtend. Genoeg voor 1 of 2 wandelingen naar beneden.

Marianne
jimbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jimbar »

Mather Campground is ook gereserveerd, net als Crane Flat in Yosemite! :dance: :dance: Dus de overnachtingen in het park zijn geregeld, net als de laatste twee overnachtingen in LV. Nu alleen nog de eerste twee overnachtingen in LA en de nachten in SF. De overige overnachtingen zullen we ter plaatse regelen.

Ik heb er echt heel veel zin in! En ben jullie erg dankbaar voor jullie tips! Ik ga proberen om na afloop van de reis een reisverslag op deze site te plaatsen (we zullen tijdens onze reis geen online verslag bijhouden).

Nogmaals bedankt!

Groetjes Barbera
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Perfect, slapen in de parken is zo apart en mooi, daar ga je zeker geen spijt van krijgen.
jimbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jimbar »

Ik weet niet of ik hiervoor eigenlijk een nieuw topic moet openen, maar het leek mij wel zo verstandig om ( zoals beloofd) een kort reisverslagje in dit topic te plaatsen. Ik zal proberen het verslag zo kort mogelijk te houden...

dag 1 20 september We rollen pas om 3 uur het bed in vanwege een bruiloft. 3 uurtjes later gaat de wekker alweer en moeten we op weg naar Brussel, waar we tegen 9u moeten zijn omdat ons vliegtuig om 12.00 vertrekt. Alles loopt precies volgens planning en tegen 14u landen we in Washington, ook daar verloopt alles prima en keurig volgens schema vliegen we naar LA om 19uur lokale tijd landen we op LAX. De shuttle naar ons hotel The Westin werkt prima. Daar aangekomen kijken we nog een beetje tv en gaan dan toch tegen 22u naar bed. Ik heb iets meer last van een jetlag en ben om 5u klaarwakker, daarom ga ik tegen half 6 maar naar de fitnessruimte, het is helaas te koud voor een baantje in het buitenbad. Na het ontbijt gaan we met de shuttle naar de autohuur (dat was overigens niet zo logisch, de Alamo zit nagenoeg op loopafstand van The Westin dus we zijn voor niets terug naar het vliegveld gegaan). Helaas geen gratis upgrade voor ons, auto's genoeg. Maar we zijn erg tevreden met onze Huyandai Santa Fe, ruim genoeg voor 2 personen en wat bagage. We gaan eerst naar de Walmart om de kampeerspullen te kopen. De Walmart is onze eerst echte typisch Amerikaanse belevenis: wat groot, wat een behulpzame mensen en wat inefficient en slecht voor het milieu al die plastic tasjes :D . In de lannoogids staat een autoroute door LA, deze besluiten we te rijden. We zien Rodeo Drive, Chinatown en nog veel meer dingen, we eindigen uiteindelijk in Griffith Park voor een uitzicht over de stad. Helaas was het zicht niet zo goed. 's Avonds gaan we naar de baseballgame van de LA Angels tegen de NY Yankees. Een topwedstrijd natuurlijk en de dingetjes er tussen door maken het ook erg leuk. We zijn opnieuw onder de indruk van de vriendelijkheid van de mensen, zelfs de Yankeesfans kunnen veilig in ons LA Angels vak zitten. :D Na 2,5 uur hebben we het eigenlijk wel gezien en gaan we naar onze tweede overnachtingsplek, Motel 6 in Anaheim (prima).

dag 2 Dit is voornamelijk een autodag. We rijden de Highway 1 langs de kust en eindigen aan het eind van de middag in Big Sur Pfeiffer State Park waar we voor de eerste keer gaan kamperen. De route is erg mooi en we zijn regelmatig gestopt om even van het uitzicht te genieten. We lunchen in Morro met een broodje uit het vuistje op het strand.

Dag 3 We moeten vroeg opstaan omdat we 's ochtends meewillen met de walvistour in Monterey. De tour van 9u missen we helaas maar om 10u gaat er nog een. Helaas is het erg mistig, koud en regenachtig. De walvissen laten zich niet echt zien. Wel zien we in de verte een humpback en op de terugweg zijn er nog twee blue whales maar volgens mij hebben maar heeeeeeeeeeeel weinig passagiers die gezien. We lunchen in Monterey en gaan daarna naar S.F. met een tussenstop bij Laguna Seca voor vriendlief. We komen in de file waardoor we pas tegen 20u in het Union District belanden. Hotels blijken vol maar uiteindelijk vinden we in Hotel Beresford Arms een kamer. Voor 99USD excl. 24 USD parkeerkosten hebben we een prima kamer incl. voor Amerikaanse begrippen best goed ontbijt, maar wel met een queenbed..wel knus maar ook krapjes.. We hebben niet heel veel tijd in SF dus we staan 's ochtends vroeg op en gaan naar Fisherman's Wharf, daar kopen we kaarten voor de laatste middagtour naar Alcatraz. Het is nog rustig op de Wharf zodat we goed kunnen genieten van de winkeltjes etc. en de zeeleeuwen. We besluiten fietsen te huren bij Blazing Saddles en over de 'rode brug' te fietsen. Helaas begint de tijd te dringen dus zodra we aan de overkant zijn kunnen we terug, helaas dus geen Sausolito. Bij terugkomst vertrekt de boot naar Alcatraz bijna, gelukkig kunnen we nog mee. Alcatraz was indrukwekkend, ook omdat het nog niet zo heel lang geleden is dat het nog in gebruik was. We hebben de NL audiotour gedaan maar dat valt toch een beetje tegen met dat 'nepaccent'. Ik kan iedereen aanraden om de Engelse audiotour te doen, ik denk dat je dan nog meer onder de indruk bent. Na Alcatraz maken we een stadswandeling waarbij we ondermeer via de houten trappen richting de Coit Tower klimmen en Chinatown doorwandelen. Daarna gaan we maar 's op zoek naar een restaurant om te dineren. We besluiten onszelf vanavond te trakteren. Toevallig komen we in een zijstraatje: Belden, waar de restaurants gemoedelijk op elkaar staan gepakt. We eten bij Taverna, niet goedkoop maar wel heel erg lekker. Vooral het chocoladetaartje dessert kan ik erg aanraden, die was heerlijk. Die avond komt een keelpijntje opzetten.

dag 6 voordat we naar Yosemite gaan, doen we nog de bochtige straat. De TomTom geeft opeens een andere route aan waardoor we, volgens mij, op een soort paralellweg langs de snelweg reden met tientallen fruitkraampjes en een paar Nederlandse plaatsnamen/bedrijfsnamen. De omgeving is wel erg droog. Tegen half 4 arriveren we op de camping. (Crane Flat) we hebben een leuke plek. Nadat we de tent hebben opgezet en onszelf hebben geinstalleerd, inkopen voor het avondeten gedaan, is het al bijna donker. We zien dus niet veel van het park, behalve dan de diverse uitzichtpunten tijdens de rit naar de camping.

dag 7 We staan vroeg op en rijden naar Glacier Point, met natuurlijk de nodige stops onderweg. Daarna gaan we naar Mariposa Grove en doen we de wandelroute van ongeveer 4 mijl naar de omgevallen sequoia. Wat een grote bomen! Het weer is warm, maar de omgeving is prachtig! Vlak voor de camping sprokkelen we nog wat hout voor de bbq.

dag 8Via de Tioga Pass verlaten we het park, opnieuw met de nodige stops. We zijn ook nog bij een van de meren gestopt, het water was helderblauw en de omgeving opnieuw indrukwekkend. In Lee Vining lunchen we bij een typisch amerikaanse diner, het cafe binnen ziet er ook gaaf uit. We rijden langs Mono, vonden we eerlijk gezegd niet echt de moeite waard om te stoppen, naar Bodie. Bodie, hoewel toeristisch, biedt erg mooie fotomomenten. We rijden terug richting Death Valley, we overnachten in een motel bij Lone Pine. Naar verhouding te duur maar het was de enige mogelijkheid op dat moment.

dag 9De keelpijn is steeds erger geworden en na 4 nachten zonder slaap ben ik helaas zo slap als een vaatdoek. Niet de ideale omstandigheden voor Death Valley, wandelingen zitten er dus niet in. We gaan nog wel even Mosaic Canyon in en we zien ook andere dingen zoals Salt Creek, Artist's Drive, Dante's View, Badwater en Zabriskie Point (in willekeurige volgorde). Indrukwekkend hoe de omgeving steeds zo kan wijzigen. Na de zonsondergang bij Dante's View verlaten we het park. We besluiten zo ver mogelijk door te rijden met als gevolg dat we in Las Vegas arriveren. We overnachten in La Quinta.

10Eerst maar eens een lading hoestdrankjes en zuigtabletjes etc. inslaan bij de apotheker bij Target. Omdat onze reis eindigt in Las Vegas slaan we de stad nu over en rijden we naar Zion. De eerste camping blijkt vol maar gelukkig is er op de tweede camping nog een plek op een groupsite vrij (zonder andere kampeerders). Zion maakt grote indruk op ons, wat een prachtig park. Het uitzicht op de camping is ook erg mooi. We staan de volgende dag vroeg op en gaan de wandeling Angels Landing doen. Hoewel nog niet helemaal fit had ik deze wandeling niet willen missen, wat mooi! Ik ben helaas een beetje een angsthaas en durf het laatste klimstukje niet te doen. Jim doet het wel en vond dat ook erg mooi. Het systeem van de shuttlebussen werkt prima.We rijden verder naar Bryce Canyon. We willen kamperen op de camping bij Ruby's Inn maar het gaat die nacht 5 graden vriezen. Ook al hebben we goede slaapzakken, dat lijkt ons gelet op m'n keel niet zo verstandig. Dus we slapen maar in een cabin, die is namelijk verwarmd. Een erg knus houten huisje en met 50 USD valt de prijs ook erg mee.

12 het liefst bleven we nog een nacht in de cabin zodat ik vandaag mooi rustig aan kon doen. Helaas zijn alle cabins voor de komende nacht volgeboekt dus we 'moeten' wel verkassen. We besluiten dan maar om van de nood een deugd te maken en v erder te reizen door het park. De rotsformaties in Bryce zijn erg mooi en indrukwekkend maar we hebben beide niet de behoefte om hier uitgebreid te wandelen. We gaan dan ook redelijk vlot door het park. We rijden door naar Page, daar slapen we in een Best Western (opnieuw vinden we dat we onszelf mogen verwennnen :D ) Die avond ga ik flink stomen en dat lijkt te helpen.

13Vandaag rijden we naar de Grand Canyon maar eerst gaan we naar de Horseshoe Overlook. Dat is toch ook een bijzonder natuurverschijnsel. Helaas staat de rivier niet propvol water maar het is voldoende om de grootsheid te beseffen. Daarna willen we naar een Antalope Canyon. We besluiten de Lower te nemen omdat het daar rustiger is. Omdat ik een statief bij me heb kunnen we de photo tour doen en op eigen gelegenheid in de Canyon verblijven. We zijn het erover eens, dit is toch wel het meest bijzondere dat we hebben gezien. Wat een prachtige ronde vormen en dat je via een smalle spleet naar beneden moet is ook erg mooi. De gids luistert de tocht op met rustige gitaarmuziek, geeft toch wel wat extra´s aan het geheel. Al met al, prachtig! Overigens was het niet mogelijk om zonder begeleiding de Canyon in te gaan. De lunch brengen we, voor de eerste keer, door bij een fastfoodrestaurant de grote gele M.
Via de East Entrance komen we de Grand Canyon binnen. Het begint al te schemeren dus erg veel tijd hebben we niet, we doen een aantal viewpoints aan en pakken deze mee tijdens de zonsondergang. Erg mooi. Ook nu wil het weer vriezen dus de gereserveerde campings zijn geen optie. We gaan op zoek naar een hotel. Tusyan is te vol of te duur dus we rijden door naar Valle waar we de laatste kamer in een motel hebben. Beetje gurig en niet veel soeps maar er staan bedden dus we zijn al tevreden. :D

14 We rijden weer terug naar GC. We doen de Hermits Rest route en stappen op diverse plekken uit om van het uitzicht te genieten en door te lopen naar een van de volgende opstappunten. We komen redelijk snel tot de conclusie dat, hoe indrukwekkend ook, je het grote gat wel een x hebt gezien en dat het bij zonsondergang toch wel een stuk mooier is dan overdag. Opnieuw is vanwege de temp slapen in het park geen optie, zonde van de reserveringen. We gaan ook nog naar de IMAXfilm, die is toch ook wel indrukwekkend. We besluiten om richting Las Vegas te rijden via de oude route 66 (we willen in LV een motor huren om deze route te rijden). Hoewel het op sommige plekken een mooie route is en dorpjes als Kingman ook leuk zijn om door te rijden besluiten we dat het neit de moeite waard is om vanuit LV met de motor hier nog eens naar toe te rijden. In Peach Springs overnachten we in de Havasupai Lodge, duurder dan gehoopt maar wel prima. Als we de prijzen op het internet zien besluiten we morgen om maar niet naar de Skywalk te gaan.

15We gaan via de Hooverdam naar Las Vegas, morgen en overmorgen slapen we in het Wynn dus vanavond willen we iets meer low-budget. We lunchen bij IHOP. Aan het einde van Fremont Street zien we een motel 6. Helaas een beetje een guur motel (ondanks de moderne entree) met ongure buren die 's nachts elk kwartier heen en weer lopen met andere mensen. Rara wat daar gebeurde... Gelukkig laten ze ons met rust. Fremont Street is toch wel een bijzondere straat met al haar wedding chapels etc. We rijden naar Eaglerider om daar een motor voor dinsdag te huren. Een Harley natuurlijk :D 's Avonds kopen we bij een Walmart met inhouse McDonalds :blink: een koffer, de tent en slaapzakken willen we meenemen naar NL en nu kan het nog (straks worden de bagagenormen verminderd).

16 We beginnen de dag met een bezoek aan de Premium Outlets, de eerste keer deze vakantie dat we shoppen. Daarna checken we in bij 't Wynn. We hebben een prima kamer op de 35e verdieping met uitzicht op de strip. De vuurshow van Treasure Island kunnen we vanuit onze hotelkamer zien. We gaan eerst de kamer eens goed bekijken en daarna besluiten we een paar centen in het casino te vergokken. We lopen over de Strip langs de hotels en zien de fonteinenshow van 't Bellagio. Bij terugkomst gaan we nog eens het casino in en daarna genieten van een heerlijk bubbelbad in een immense badkuip.

17It's Harleytime! Op de motor rijden we naar Valley of Fire State Park. Hoewel we het park best mooi vinden, valt het toch een beetje in het niet bij al het moois dat we hebben gezien. De heenweg was vooral snelweg de terugweg is een mooiere route, al blijft het pokkenwerk om met een Harley lekker bochten te sturen. Aan het eind van de middag leveren we de motor in en daarna gaan we terug naar het hotel. We gaan nog eenmaal een beetje gokken en daarna vroeg naar bed. Om half 5 moeten we vertrekken naar het vliegveld.

18 Auto inleveren gaat supersnel, parkeren en doorlopen. De terugreis loopt voorspoedig, tot aan Brussel. Daarna gaan we met de trein naar Almelo. Dat blijkt een bijzonder lange rit te zijn. Om 8u vertrekken we uit Brussel om 14u zijn we in Almelo. Volgende x toch maar met de auto gaan of de treinreis beter voorbereiden :D . Maar ach, die laatste paar uurtjes maken de vakantie niet minder mooi. De conclusie luidt dat we niet hoteldebotelverliefd op Amerika zijn geworden, Afrika blijft toch op nr. 1 en lijkt zich daar niet makkelijk van af te laten stoten, maar we hebben erg genoten. Veel mooie dingen gezien, aangenaam verrast door de vriendelijkheid van de Amerikanen en onder de indruk van al het moois dat dit deel van Amerika te bieden heeft. Een tweede bezoek aan Amerika (ander deel) sluiten we dan ook zeker niet uit!

Tot slot, wij willen jullie hartelijk bedanken voor alle antwoorden en tips die jullie op mijn vragen hebben gegeven en de informatie die ik uit de rest van het forum heb kunnen halen. Als er niet zulke fanatieke forummers waren, dan zou deze site niet zijn wat hij is: een schat van informatie voor mensen die naar Amerika willen reizen. Ik ben ervan overtuigd dat we bepaalde dingen, zoals bijv. de lower antalope canyon, hadden gemist als we deze site niet hadden gevonden. Bedankt daarvoor!

Veel plezier met al jullie (toekomstige) Amerikareizen!

Groetjes Jim en Barbera

PS: toch niet zo'n kort bericht geworden :D
PS2: z.s.m. getypt dus svp eventuele typefouten negeren :wink:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Leuk dat wij door midddel van het verslag met jullie hebben kunnen meereizen. Zo te lezen hebben jullie je best vermaakt.
Bedankt voor het plaatsen er van.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis jimbar: 20 september - 7 oktober 2009

Bericht door vana »

Erg leuk dat je nog een verslag geplaatst hebt. Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin gehad.
Leuk dat jullie een Harley gehuurd hebben, lijkt me heel apart om op de motor Valley of Fire SP te bekijken.

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Leuk hoor dit verslag van jullie reis. Jammer dat je niet echt walvissen hebt kunnen spotten, maar jullie hebben veel moois gezien zo te lezen. Gaaf zo'n dagje op een Harley..... :wink:

Bedankt voor het plaatsen van dit verslag.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jimbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jimbar »

De reis was zeker heel erg mooi, al zullen de ervaren Amerikagangers bepaalde dingen vast anders hebben gedaan :D wij hebben genoten, mede dankzij al jullie tips. Op een motor, in dit geval weliswaar een Harley (geintje), door een NP rijden was zeker een hele mooie ervaring en we zijn dan ook erg blij dat we de vakantie op deze manier konden afsluiten. Als je een motorrijbewijs hebt dan kan ik je het zeker aanraden.

Nogmaals bedankt, ik zal alle (toekomstige) Amerikagangers dit forum aanraden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer