Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leeftijden GC, DV loterij winnaars....

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
bentlebee
Amerika-ontdekker

Leeftijden GC, DV loterij winnaars....

Bericht door bentlebee »

De laatste tijd hoor ik steeds meer winnaars die allemaal jong zijn, single, of mid dertigers met kleine kinderen. Is dit omdat oudere niet op forums schrijven, wat ik me niet kan voorstellen of is het inderdaad zo dat de winnaars haast allemaal jong zijn.

Misschien kunnen de winnaars hun leeftijden op dit forum schrijven en ik ben zeer benieuwd naar de resultaten en misschien ben ik helemaal fout.

Mijn vriend is 19, single en heeft de 2010 gewonnen.

Verder ken ik een Pools gezin dat jaren geleden won toen hun kinderen klein waren en zij in hun erigers waren.

Een andere Nederlander...single en achter in de twintig.

Eeen familie uit Ghana met kleine kinderen en ook begin dertig.

Dan nog andere forum leden op een ander forum, ook allemaal vrij jong.
Bandido
Amerika-expert

Re: Leeftijden GC, DV loterij winnaars....

Bericht door Bandido »

Op zich vind ik het niet zo vreemd dat mensen nog relatief jong zijn als ze willen emigreren. Immers, naarmate je ouder wordt heb je meer te verliezen: je hebt misschien een koophuis, kinderen, je bent verder qua carriere. En om dan zonder baan helemaal opnieuw te beginnen is een hele stap. Ik was zelf 28 toen ik won, maar zoals ik al eerder heb gezegd op dit forum was mijn situatie als GC winnaar niet helemaal hetzelfde, aangezien ik een relatie had (en heb) met iemand in de VS. Als ik dat niet had gehad, had ik ook nooit meegedaan aan de loterij en had ik ook niet willen emigreren naar de VS.
"Keep Georgia On Your Mind"
bentlebee
Amerika-ontdekker

Bericht door bentlebee »

De reden dat ik er naar vraag is omdat ik ook veel oudere ken die hier al real estate bezitten en graag een green card willen hebben en al jaren meedoen...
Onlangs las ik een stuk hoe ouderen alleen maar een kosten post zouden zijn aangezien ze niet lang genoeg bij zouden dragen aan de soc. sec. en ook in Nederland stond er afgelopen weekend een stuk in een krant dat immigranten zo'n 43.000 euro kosten aangezien de meeste niet jong genoeg zijn bij aankomst om lang genoeg bij te dragen aan alle soc. voorzieningen.

Misschien dat de loterij dan toch iets minder een loterij is, als oudere haast niet winnen....ik beschuldig niemand maar doordat die stukken onlangs zowel in Ned. als in Amerika te lezen waren, begin ik een vermoeden te hebben dat dit misschien een reden zou kunnen zijn...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Er zijn er best wel die wat ouder zijn , maar wat is oud?
En inderdaad als je ouder bent is de behoefte vaak minder hard om nog te gaan
kiyu
Amerikafan

Bericht door kiyu »

Yeah.......hier een oudje, eigenlijk hoor je niet naar de leeftijd te vragen bij een dame :wink: hier komt ie..............47 lente`s jong!!! :oops: Maar ik zie er uit als 37 hahahaaaa!
Maar ik heb wel een jonge man van 39 en twee jonge kids van 8 en 5!!!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De groene kaart loterij zegt altijd dat de trekking volledig willekeurig is. Dat zou dus moeten betekenen dat de leeftijd van de deelnemers/winnaars geen rol zou horen te spelen.

Zelf ben ik 62 (maar ik ben lang geleden door de immigratiemolen gegaan, toen dat allemaal nog niet zo'n probleem was). Voel me geen dag ouder dan 58!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk dat er gewoon veel meer jonge mensen meedoen met de loterij.
Ik moet er op mijn leeftijd (50) echt niet aan denken om in Amerika opnieuw te gaan beginnen, zeker niet omdat mijn kinderen hier wonen.
Als ik nog jong was en geen of weinig verplichtingen zou ik de stap waarschijnlijk wel willen wagen.

Marjon
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Een tijdje geleden was er nog een rapportage over het gezin Peeters uit belgie die een green card had gewonnen. Ik dacht dat zij al in de 50 waren toen ze verkasten. Hier is een link. Ik zou er op mijn leeftijd (51) ook geen moeite mee hebben om weer te emigreren, maar ik heb natuurlijk geen kinderen.
Laatst gewijzigd door Loek op 05 aug 2009, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het gaat over het gezin Peeters. ;-) Wij zijn vorige week bij hen op bezoek geweest. Ze zitten daar heel leuk te wonen, en je merkt dat Luc en Rita echt genieten van het leven dat ze nu leiden. Hun forumnaam is Flogolfex, en Luc vertelde me dat hij hier wel regelmatig leest. 'k Heb in ieder geval een AllesAmerika-sticker achtergelaten, kunnen ze ons nog wat verder promoten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

kastelke schreef:Het gaat over het gezin Peeters. ;-)
:offtopic:
Ik had de "Koppen" horen luiden, en wist niet waar de "Peeters" hing ;-)
Ik heb het gekorrigeerd. (dit bericht mag overigens weg als het dit onderwerp vervuilt)
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Denk dat het moeilijk is om er een algemene regel op te plakken wat gemiddelde leeftijd is gezien nog heel wat andere factoreren spelen zoals reeds in dit draadje aangehaald.

Maar lijkt wel leuk om bij elke lichting de gemiddelde leeftijd uit te rekenen al zal DV2010 niet echt een graadmeter worden gezien laag aantal winnaars op dit forum tov 2009.
Wij wonnen 2009 en mijn leeftijd is 42 jaar (neen is niet oud!) en mijn vrouw is 32 (niet vertellen aan haar dat ik dit met jullie deel aub....).
Ik vond trouwens in ons geval dat dit in ons voordeel sprak gezien opgebouwde ervaring, toch wat geldreserve,e.d. Maar goed is ons specifiek geval.
Ben zowel bij dokter als op ambassade een koppel tegengekomen die verhuizen naar hun zoon en zijn waren al met pensioen (ik schat dat ze rond 60-65 waren!). Allez om aan te tonen dat niet alleen jonge mensen deelnemen

Ben bennieuwd waar we uitkomen met die leeftijd!

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
bentlebee
Amerika-ontdekker

Bericht door bentlebee »

Op vallend vind ik ook het aantal Nederlanders dat de Nl heeft gewonnen. 200 tegen over meer dan 2600 Duitsers...Ik weet dat Duitsland groter is maar dit lijkt me niet reeel...
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Hmm, da's inderdaad wel typisch, want zoveel meer inwoners heeft Duitsland nou ook weer niet. Uit mijn hoofd is Duitsland qua inwonertal ongeveer 5x zoveel groter dan NL. Als dezelfde verdeelsleutel op NL van toepassing was geweest, hadden wij op 1000 NL GC winnaars uit moeten komen. :shock:
"Keep Georgia On Your Mind"
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

misschien doen er procentueel gezien ook wel meer duitsers mee.....
bentlebee
Amerika-ontdekker

Bericht door bentlebee »

Dat zou niet uit moeten maken...
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

bentlebee schreef:Dat zou niet uit moeten maken...

uhm, kan je deze logica nog onderbouwen? :P

(misschien mis ik iets) de enige regel is volgens mij dat een land niet boven de zoveel % mag komen.

maar als er procentueel gezien 2 keer zoveel duitsers mee doen winnen ze ook meer...
treur
Amerika-ontdekker

Bericht door treur »

Hallo,

Wij zijn 57 en 50 jaar en hebben sinds januari een GC via de loterij.
Dus niet zo erg jong meer. Wij blijven zo'n 9 maanden in Florida en in de zomer gaan wij terug naar NL.
Hier wonen onze kinderen en kleinkinderen.
Dus ouderen kunnen ook via de GC een visum krijgen
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer