Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reizen van Denver naar Yellowstone
reizen van Denver naar Yellowstone
Half augustus vertrekken wij naar Denver (2 volwassenen en 3 kinderen). We gaan vervolgens naar Estes Park, met een camper, om vandaar door te reizen naar Grand Teton en Yellowstone. Ik twijfel alleen nog over de route. Of 1. via Dinosaur, Vernal, Flaming Gorge en Jackson of 2. via Cheyenne en Casper richting Yellowstone en dan daarna naar Grand Teton. Wie heeft er tips en wat zijn leuke RV-campings (met kinderen 7, 11 en 13 jaar)
-
- Amerika-ontdekker
Re: reizen van Denver naar Yellowstone
Hoi
Belangrijk is hoeveeltijd heb je en wat wil je zien! Estes/Rocky Mountain is een zeer goede keuze om te starten, wij vonden het zo mooi dat wij aan het einde van de route weer terug zijn gegaan. Tip Je bent nog niet aan de hoogte gewent, zoek een camping die niet te hoog ligt! Neem niet de KOA in Estes daar sta je heel krap naast elkaar.
Ga je drie weken dan is Dinosaur, Vernal, en Flaming Gorge echt heel mooi! Daarna richting Bear Lake en dan een hele mooie route naar Jackson. Voor de kinderen leuk voor de shoot outs. Teton is in één woord fabelachtig mooi. een wandeling rond Jenny lake is ook mooi! Probeer in de ochtend te wandelen dan zie je Herten.
Yellowstone heeft mooie campgrounds en tja wereldberoemd natuurlijk, persoonlijk voor mij niet het mooieste park. maar zeker de moeite waard.
Kijk goed op de site er zijn verschillende mooie routesn van Yellowstone naar Cody. Cody is heel leuk voor de kinderen, het museum van Buffolo Bill mag je absoluut niet missen!
Wij zijn van Cody naar Big Horn national park gereden. Het rijden naar de top is waanzinnig mooi schitterende vergezichten.Cowboys zijn in de bergen met het vee bezig! In dit park hebben wij een beer gezien op 40 meter afstand. Ja wij zaten in de camper
.
Dan is de vraag ga je verder richting Mount Rushmore of wat wil je? kijk uit dat je niet teveel kilometers maakt zodat je de vakantie vanuit de camper ziet!
meestal rijden wij een dag en vervolgens een dagje rondkijken.
Succes gr Jan
Belangrijk is hoeveeltijd heb je en wat wil je zien! Estes/Rocky Mountain is een zeer goede keuze om te starten, wij vonden het zo mooi dat wij aan het einde van de route weer terug zijn gegaan. Tip Je bent nog niet aan de hoogte gewent, zoek een camping die niet te hoog ligt! Neem niet de KOA in Estes daar sta je heel krap naast elkaar.
Ga je drie weken dan is Dinosaur, Vernal, en Flaming Gorge echt heel mooi! Daarna richting Bear Lake en dan een hele mooie route naar Jackson. Voor de kinderen leuk voor de shoot outs. Teton is in één woord fabelachtig mooi. een wandeling rond Jenny lake is ook mooi! Probeer in de ochtend te wandelen dan zie je Herten.
Yellowstone heeft mooie campgrounds en tja wereldberoemd natuurlijk, persoonlijk voor mij niet het mooieste park. maar zeker de moeite waard.
Kijk goed op de site er zijn verschillende mooie routesn van Yellowstone naar Cody. Cody is heel leuk voor de kinderen, het museum van Buffolo Bill mag je absoluut niet missen!
Wij zijn van Cody naar Big Horn national park gereden. Het rijden naar de top is waanzinnig mooi schitterende vergezichten.Cowboys zijn in de bergen met het vee bezig! In dit park hebben wij een beer gezien op 40 meter afstand. Ja wij zaten in de camper

Dan is de vraag ga je verder richting Mount Rushmore of wat wil je? kijk uit dat je niet teveel kilometers maakt zodat je de vakantie vanuit de camper ziet!
meestal rijden wij een dag en vervolgens een dagje rondkijken.
Succes gr Jan
Liefhebber van de USA
Hoi Jan,
bedankt voor je antwoord. We zijn van plan om vanuit Yellowstone via SL City af te dalen richting Bryce of Arches en daana weer richting Denver. We gaan dus niet de kant van Rushmore uit. De KOA in Estes heb ik al geboekt (2 dagen). Maar welk park zou jij adviseren.
Ronald
bedankt voor je antwoord. We zijn van plan om vanuit Yellowstone via SL City af te dalen richting Bryce of Arches en daana weer richting Denver. We gaan dus niet de kant van Rushmore uit. De KOA in Estes heb ik al geboekt (2 dagen). Maar welk park zou jij adviseren.
Ronald
In jouw geval zou ik van RMNP eerst naar Cody rijden in 1.5 dag via I25 naar Casper, us20 naar Thermopolis en wy120 naar Cody. Zie maar hoe ver je komt. Thermopolis-Cody is ook een mooie route en de kinderen vinden de Springs in Thermopolis vast geweldig. In Cody mag je de Buffalo Bill Museums inderdaad niet missen en zou je ook de Nite Rodeo kunnen bezoeken. Je kan dan Yellowstone binnengaan via de East entrance (mooie vlakke maar wat bochtige weg) of via de NE entrance. Dan ga je via Chief Joseph Highway, een bergroute maar best te doen met een RV. Dan is er ook nog de zijweg naar Beartooth, een van de mooiste bergwegen in de USA. Weet niet of je daar tijd voor hebt.
Van Yell naar Grand Teton NP en dan naar Bryce?? Dan ga je wel een behoorlijke omweg maken en je hebt een aantal dagen rond Moab nodig om eea te zien zowes Arches en Canyonlands/Dead Horse Point SP, rafting, hiking, biking. Als je van Jackson naar Salt Lake City gaat kan je de mooie route via Bear Lake nemen. De andere weg naar Moab is van Jackson naar Rock Springs via Flaming Gorge naar Vernal, Dinosaur NM (De Quarry is nog steeds dicht) en via route 139 door West Colorado naar Moab.
Vergeet ook niet hw128 van Moab naar Cisco naar I70 en terug naar Denver. I70 is ook heel mooi en misschien zou je nog kunnen kamperen bij Lake Dillon aan het eind van de vakantie.
Yeehaw
Van Yell naar Grand Teton NP en dan naar Bryce?? Dan ga je wel een behoorlijke omweg maken en je hebt een aantal dagen rond Moab nodig om eea te zien zowes Arches en Canyonlands/Dead Horse Point SP, rafting, hiking, biking. Als je van Jackson naar Salt Lake City gaat kan je de mooie route via Bear Lake nemen. De andere weg naar Moab is van Jackson naar Rock Springs via Flaming Gorge naar Vernal, Dinosaur NM (De Quarry is nog steeds dicht) en via route 139 door West Colorado naar Moab.
Vergeet ook niet hw128 van Moab naar Cisco naar I70 en terug naar Denver. I70 is ook heel mooi en misschien zou je nog kunnen kamperen bij Lake Dillon aan het eind van de vakantie.
Yeehaw
Yeehaw,
bedankt. Heb de route inmiddels in kaart gebracht en deze lijkt inderdaad heel aantrekkelijk. Ook wat minder km´s om te rijden. Heb namelijk geen zin om de hele dag in de camper te zitten. Zij er nog meer tips of leuke campings voor onderweg. Ik hoor ze graag.
bedankt. Heb de route inmiddels in kaart gebracht en deze lijkt inderdaad heel aantrekkelijk. Ook wat minder km´s om te rijden. Heb namelijk geen zin om de hele dag in de camper te zitten. Zij er nog meer tips of leuke campings voor onderweg. Ik hoor ze graag.
Kan je niets over campings vertellen helaas, maar genoeg mensen op het forum die er wel verstand van hebben.
Happy planning!
Happy planning!
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Rob,
Elk meadow is een camping met fantastisch uitzicht! Een van de mooiste wandelroutes is naar Bear lake, echt als je terug bent en het was niet mooi eet ik mijn hoed op
.
Ik zie ook goede adviezen van Yeehaw, sommige mensen waaronder ikzelf zetten de route op deze site en vraag dan om reactie. Ik moet zeggen dat werkt prima. :dance:
Wij hebben afgelopen jaar dus het rondje noorden van Denver gedaan en dat was heel mooi.Persoonlijk ben ik van mening dat Utah echt het meeste heeft te bieden op korte afstanden. Dan kun je ook nog the four corners bezoeken zoals brijce, grand canyon, Monument Valey en dergelijke. MAAR BELANGRIJK is hou je bij je eigen wensen en stel hier en daar bij. :beerchug:
Groet Jan
Elk meadow is een camping met fantastisch uitzicht! Een van de mooiste wandelroutes is naar Bear lake, echt als je terug bent en het was niet mooi eet ik mijn hoed op

Ik zie ook goede adviezen van Yeehaw, sommige mensen waaronder ikzelf zetten de route op deze site en vraag dan om reactie. Ik moet zeggen dat werkt prima. :dance:
Wij hebben afgelopen jaar dus het rondje noorden van Denver gedaan en dat was heel mooi.Persoonlijk ben ik van mening dat Utah echt het meeste heeft te bieden op korte afstanden. Dan kun je ook nog the four corners bezoeken zoals brijce, grand canyon, Monument Valey en dergelijke. MAAR BELANGRIJK is hou je bij je eigen wensen en stel hier en daar bij. :beerchug:
Groet Jan
Liefhebber van de USA
Jan, bedankt voor je reactie.
De reis die we gaan maken is nu bekend.
Denver-Estes Park- Casper- Thermopolis- Yellowstone- Grand Teton- Salt Lake City- Moab en weer terug naar Denver.
Indien er nog mensen zijn met leuke tips over deze route. Graag!
groet Ronald
De reis die we gaan maken is nu bekend.
Denver-Estes Park- Casper- Thermopolis- Yellowstone- Grand Teton- Salt Lake City- Moab en weer terug naar Denver.
groet Ronald
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wij hebben dit jaar deze route (iets uitgebreider) gereden. Lees anders eens ons reisverslag van dit jaar (zie onderschrift). Wie weet doen jullie nog leuke ideeën op.
Roland
Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Onze campings in verschillende reizen op deze route:romiel schreef:Yeehaw,
Jellystone Campground bij Estes Park
KOA Greybull of Ponderosa in Cody
Grizzly RV Park in West Yellowstone
KOA Teton Village
KOA Salt Lake City
Canyonlands campground in Moab
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Misschien de route eens wat verder uitschrijven en dan ook de overnachting plaatsen aangeven.romiel schreef: De reis die we gaan maken is nu bekend.
groet Ronald
Je vraagt om mooie/leuke campgrounds op je route maar zoals die er nu staat kunnen dat er wel duizend zijn.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Ronald,romiel schreef: De reis die we gaan maken is nu bekend.
groet Ronald
Ik zou de route eens van dag tot dag uit gaan schrijven, dan zie je beter of alles haalbaar is en hoeveel tijd je overal kunt doorbrengen. Hoe lang gaan jullie eigenlijk?
Voor het stuk van Yellowstone-Grand Teton-Moab kunnen je ons 2008-verslag eens bekijken. Ook ons 2004-verslag is misschien wel handig. Wij reizen ook met kinderen, dus misschien kunnen je er wat tips uithalen.
Ik denk dat het wel handig is om alvast campings in Yellwostone en Grand Teton te reserveren. Voor Yellowstone ligt Canyon heel centraal, maar je kunt er ook voor kiezen om meerdere campings te nemen zodat je niet elke dag heen en weer hoeft te rijden. Ik weet niet hoe groot jullie camper is, misschien is dit onteressant voor jullie:
Bron: NPS-site YellowstonePlease make your reservations early and/or plan to secure your campsite as early in the day as possible. Campgrounds may fill by early morning, especially during peak season (early July—late August).
It is recommended that people driving recreational vehicles over 30' make a reservation since there are a limited number of campsites over 30' available in Yellowstone. Large RV sites are located at Flagg Ranch, Fishing Bridge RV Park, West Yellowstone and Gardiner
In Grand Teton hebben wij al eens in juni problemen gehad om een plek voor onze tent te vinden, dus ook daar zou ik van te voren kijken of je iets kunt reserveren.
Marianne
Hoi Marianne,
onze camper is een 26-28. We zullen inderdaad proberen enkele dagen van te voren te reserveren. Weet nog niet hoe lang we overal blijven.
bedankt Ronald
onze camper is een 26-28. We zullen inderdaad proberen enkele dagen van te voren te reserveren. Weet nog niet hoe lang we overal blijven.
bedankt Ronald
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Misschien kan je nog tips halen uit ons reisverslag van 2004, waarin wij ook een rondje maken vanuit, en terug naar, Denver, CO, met o.a. een (veel te kort) bezoek aan Grand Teton NP en Yellowstone NP.romiel schreef:De reis die we gaan maken is nu bekend.
(Het verslag staat al een tijdje op het internet en de laatste tijd zijn de geplaatste links naar andere websites niet bijgewerkt, dus sommige zullen het niet doen.)
Marco,
bedankt voor de tips. Weet ook iemand een leuke camping in of in de buurt van Salt Lake City? Is deze stad een bezoek waard en is dat met een camper te doen.
groet Ronald
bedankt voor de tips. Weet ook iemand een leuke camping in of in de buurt van Salt Lake City? Is deze stad een bezoek waard en is dat met een camper te doen.
groet Ronald
Salt Lake City heeft ongeveer de breedste straten in de USA dus prima te doen met welk voertuig dan ook. Ik zou zeker het Tabernacle en Temple square bezoeken en als je wil State Capitol. In een dag kan je al veel doen. Voor campings moet je bij de kampeerdeskundigen op dit forum zijn.
Yeehaw
Yeehaw
We vonden het stuk door Wyoming naar Yellowstone heeeeeeel erg saai.
Alaska - Where men are man and women win the Iditarod
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dan heb je vast niet de scenic 14 alt door Bighorn Mountains en Bighorn Canyon genomen. Dat is echt een schitterende route!!Teamsno schreef:We vonden het stuk door Wyoming naar Yellowstone heeeeeeel erg saai.
Marjon
Wellicht zijn ze via Casper of Rock Springs gereden. Zelfs dan kan ik nog niet spreken van een saaie route.
Nee, we zijn via Cheyenne gereden en toen richting Green River, daar naar boven richting Jackson. Ik vond dat eerste stuk echt dodelijk saai.
Alaska - Where men are man and women win the Iditarod
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6632 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-