Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Linda66

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
linda66
Amerika-newbie

Linda66

Bericht door linda66 »

Hi, hier Linda en Hilko,

Wij zijn voornemens om in de zomer van 2010 naar Amerika te gaan met onze 2 zoons van (dan) 14 en 16 jaar. Van de 3 weken kunnen we 2 weken bij vrienden in Alexandria Virginia verblijven, maar willen een week zelf dingen bezichtigen in bijv. New York en dan later met de trein dóór naar Washington. We zijn ons nu wat aan het oriënteren en we vinden het wel handig als we hier tips e.d. zouden kunnen krijgen. We weten nl. nog helemaal niets van verblijven in Amerika. Op Site alles Amerika lees ik bijv. info over het ESTA programma. Maar stuit op een tegenstrijdigheid, of ik kan niet lezen. Zijn wij ook verplicht ons daar te registreren? Ja of nee? :D
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: Pathuis66

Bericht door Disney-Golf »

Waarom zouden jullie niet onder Esta vallen??
Iedere bezoeker van een land dat onder het akkoord van het VWP valt moet zich daarbij aanmelden ten laatste 72 uur voor vertrek.
Ik begrijp de tegenstrijdigheid niet... :blink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Linda en Hilko,
allereeerst welkom op dit informatie forum.
Voor tips over junllie reis kan je een helaboel informatie vinden in het noordoosten topic.
Voor wat betreft de ESTA deze moeten alle reizigers naar Amerika minimaal 72 uur voor vertrek invullen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Welkom op het forum.

Wat betreft de opgave voor ESTA: die is gratis, lees er meer over in het forumtopic ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht.
Er zijn ook bureaus die er geld voor vragen. Daar moet je dus niet zijn, want dat is niet nodig.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
linda66
Amerika-newbie

Bericht door linda66 »

linda66 schreef:Hi, hier Linda en Hilko,

Wij zijn voornemens om in de zomer van 2010 naar Amerika te gaan met onze 2 zoons van (dan) 14 en 16 jaar. Van de 3 weken kunnen we 2 weken bij vrienden in Alexandria Virginia verblijven, maar willen een week zelf dingen bezichtigen in bijv. New York en dan later met de trein dóór naar Washington. We zijn ons nu wat aan het oriënteren en we vinden het wel handig als we hier tips e.d. zouden kunnen krijgen. We weten nl. nog helemaal niets van verblijven in Amerika. Op Site alles Amerika lees ik bijv. info over het ESTA programma. Maar stuit op een tegenstrijdigheid, of ik kan niet lezen. Zijn wij ook verplicht ons daar te registreren? Ja of nee? :D
Eindelijk is het dan zover. 2 augustus a.s. stappen we op het vliegtuig in Amsterdam (Met british airways) en vliegen eerst via Heathrow, jaja dat scheelde ons ruim 1200 euro op 4 tickets (volwassenentarief) en ja dan is de keuze niet moeilijk. In London 1 uur en drie kwartier wachten en dan door naar airport Dulles Washington. Het duurde lang maar we gaan !!! Wat komt er dan veel op je af zeg. Visacard/nationaal rijbewijs/wereldstekker ja of nee/ auto huren/ etc etc. Best heel veel via dit forum of allesamerika.nl gevonden. Esta is al geregeld en verstuurd, nieuwe paspoorten ook. Zijn er meer mensen die misschien deze vlucht ook gaan nemen?? Kwart voor 12 vliegen vanaf schiphol op 2 augustus en via London en aankomen om 18.05 lokale tijd?? Ben ik gewoon benieuwd naar.
Ellen Schaefer
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ellen Schaefer »

Heel veel plezier met jullie reis naar dit mooie land. Betr. Overstappen op Heathrow. Vertel de stuwardessen dat jullie overstappen naar een vleigtuig naar Amerika. Je overstap tijd is niet zo veel, ook probeer de bagage door te sturen naar je eidnbestemming.

Nogmaals veel plezier!

Groetjes
Ellen
www.elleninamerika.com
http://www.elleninamerika.com" onclick="window.open(this.href);return false; / Weblog over mijn emigratie en verblijf in de VS.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer