Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Delee: Georgia & SC
Reis Delee: Georgia & SC
Beste forumlezers,
in september ben ik voor 11 dagen in het zuiden van Amerika voor een bruiloft. Zo vliegen we op Atlanta en hebben dan 2 dagen om met een huurauto richting Savannah te gaan.
Is het dan aan te raden om twee dagen in Atlanta door te brengen of zijn er leuke plaatsen op weg naar Savannah? We reizen met een kind van een jaar, dus ik nijg naar een relaxte B&B onderweg om even tot rust te komen. Vind de B&B alleen in de USA nogal duur. Dus twijfel erg over deze dagen.
Daarna zijn we 5 dagen in Savannah en dat is inmiddels geregeld.
Gaan daarna op weg naar Charleston en zou daar graag aan de kust een leuk huisje huren om vanuit die hoek Charleston te bezoeken. Heeft iemand een tip welke gebied daar het leukst is? Folly Beach, Sulivan Island, sle of Palms of een ander?? Of wellicht nog beter een goede tip voor een leuk betaalbaar huisje in die buurt?
Ieder geval alvast bedankt voor enige moeite,
Mvrg,
Delee.
in september ben ik voor 11 dagen in het zuiden van Amerika voor een bruiloft. Zo vliegen we op Atlanta en hebben dan 2 dagen om met een huurauto richting Savannah te gaan.
Is het dan aan te raden om twee dagen in Atlanta door te brengen of zijn er leuke plaatsen op weg naar Savannah? We reizen met een kind van een jaar, dus ik nijg naar een relaxte B&B onderweg om even tot rust te komen. Vind de B&B alleen in de USA nogal duur. Dus twijfel erg over deze dagen.
Daarna zijn we 5 dagen in Savannah en dat is inmiddels geregeld.
Gaan daarna op weg naar Charleston en zou daar graag aan de kust een leuk huisje huren om vanuit die hoek Charleston te bezoeken. Heeft iemand een tip welke gebied daar het leukst is? Folly Beach, Sulivan Island, sle of Palms of een ander?? Of wellicht nog beter een goede tip voor een leuk betaalbaar huisje in die buurt?
Ieder geval alvast bedankt voor enige moeite,
Mvrg,
Delee.
Laatst gewijzigd door Delee op 13 aug 2009, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- hklink
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Tips voor trip Georgia & SC
Wij rijden tijdens onze komende vakantie ook van Atlanta naar Savannah (in 1 dag) en hebben de tip ter harte genomen om de plaatsjes Milledgeville en Madison in de route op te nemen. Dat schijnen fotogenieke stadjes te zijn die bovendien deel uitmaken van de Antebellum Trail. Zie http://www.antebellumtrail.org/
Dank, had inderdaad al over deze plaatsen gelezen op dit forum en heb inmiddels ook besloten deze te gaan bezoeken.
Ben heel benieuwd. Alleen zit ik dus nog met vraag welk strand in de buurt van Charleston een aanrader is.
Ben heel benieuwd. Alleen zit ik dus nog met vraag welk strand in de buurt van Charleston een aanrader is.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik moet nu echt toch echt even een lans breken voor Noord-Georgia..Ik ben daar nu twee keer geweest voor een mountain bike race van mijn man, en het is geweldig. Helemaal als contrast met de rest van de staat en het antebellum gebied waar iemand anders het over had. Die gebieden zijn wat vlakker, met meer oudere huizen en een langere geschiedenis. Als tegenhanger zijn de Georgia mountains eecht geweldig. De bergen hebben enorm veel mogelijkheden tot wandelen op de vele trails in de national parks daar, bergbeklimmen, fietsen, en zelfs paardrijden. Ook zitten ze vol met allerlei ontzettend knusse dorpjes, en zal zo in September/ October daar de appel tijd losgebarsten zijn, dus heb je overal applebarns,en natuurlijk de nodige local antique stores.
Als je in Atlanta bent, zou je makkelijk naar bijvoorbeeld Blue Ridge of Jasper kunnen rijden (ongeveer een uurtje tten noorden van Atlanta via de 575); dit zijn twee schattig oude plaatjes ongeveer een half uur van elkaar verwijderd. Je zou dan op dezelfde dag nog door kunnen steken naar Helen, een Beiers plaatsje vlakbij Unicoi state park. Wij zijn daar afgelopen weekend geweest ( we hadden een cabin gehuurd in het state park), en we hebben ons echt geweldig vermaakt. Je kan er wandelen, fietsen, tuben op de Chattahoochee river, en natuurlijk winkelen in Helen (heel apart). Je kan vanaf daar ook makkelijk doorsteken naar Savannah (en zo vermijd die ellenlange saaie autobaan vanuit Macon of Atlanta). Ik kan het echt aanraden!
Als je in Atlanta bent, zou je makkelijk naar bijvoorbeeld Blue Ridge of Jasper kunnen rijden (ongeveer een uurtje tten noorden van Atlanta via de 575); dit zijn twee schattig oude plaatjes ongeveer een half uur van elkaar verwijderd. Je zou dan op dezelfde dag nog door kunnen steken naar Helen, een Beiers plaatsje vlakbij Unicoi state park. Wij zijn daar afgelopen weekend geweest ( we hadden een cabin gehuurd in het state park), en we hebben ons echt geweldig vermaakt. Je kan er wandelen, fietsen, tuben op de Chattahoochee river, en natuurlijk winkelen in Helen (heel apart). Je kan vanaf daar ook makkelijk doorsteken naar Savannah (en zo vermijd die ellenlange saaie autobaan vanuit Macon of Atlanta). Ik kan het echt aanraden!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- DixieChick
- Amerika-expert
Oh, en ik zie nu ook iets over een strand..
Waarom rij je niet vanaf Atlanta naar noord-Georgia, dan naar Savannah, en dan via de kust naar Jekyll en St. Simons Island..daar heb je een aantal mooie stranden, en in September zal het nog warm genoeg zijn om daar lekker in het zand te zitten
OK, ik promoot hier Georgia enorm, maar het is echt een leuke staat met veel te bieden (en ik ben natuurlijk nogal bevooroordeeld)
Waarom rij je niet vanaf Atlanta naar noord-Georgia, dan naar Savannah, en dan via de kust naar Jekyll en St. Simons Island..daar heb je een aantal mooie stranden, en in September zal het nog warm genoeg zijn om daar lekker in het zand te zitten

OK, ik promoot hier Georgia enorm, maar het is echt een leuke staat met veel te bieden (en ik ben natuurlijk nogal bevooroordeeld)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Re: Tips voor trip Georgia & SC/ Goeie tip voor strand in SC
Klinkt als een heel goed plan en Georgia lijkt me ook zeker een aanrader. Alleen zijn wij wel gebonden aan Savannah ivm een bruiloft en kunnen we Georgia niet verder doen omdat ik van velen begrijp dat Charleston echt een must is. En we ook maar een beperkt aantal dagen hebben. Ieder geval dank voor je bevlogen betoog over Georgia. Mij heb je 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 4196 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 13 Reacties