Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kamperen Yellowstone - ervaring Bridge Bay?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Kamperen Yellowstone - ervaring Bridge Bay?

Bericht door Marlies »

In de derde week van augustus willen we vier of vijf nachten in Yellowstone kamperen (met de tent). Het ziet ernaar uit dat we niet echt vroeg op de dag in Yellowstone zullen arriveren (we willen via Beartooth highway rijden) en dus lijkt het me een goed idee om alvast een plekje te reserveren.

Ik weet inmiddels dat we onze tent (8 X 16 feet) niet kwijt kunnen op de camping bij Canyon - als alternatief overweeg ik Bridge Bay. Heeft iemand van jullie ervaring met overnachten op Bridge Bay? Op de NPS website staan een aantal foto's en het lijkt me dat je redelijk dicht op elkaar zit - klopt dit?

Groeten,
Marlies
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kamperen Yellowstone - ervaring Bridge Bay?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben er heel lang geleden met onze tent gestaan. We hadden toen een prima, ruime plek, tussen de bomen. Na een paar dagen moesten we verhuizen omdat dat stuk van de camping door beren werd gebruikt om bij het meer te komen. Daarna hebben we op een wat meer open plek gestaan waar de plaatsen ook wat minder ruim waren. Ik vond het verder een prima camping, wij hebben er bijna een week gestaan en het hele park vanaf dezelflde camping bezocht.
Normaal gesproken breng je maar weinig tijd op de camping door, de ligging lijkt me belangrijker.
Voor douches moet je naar Fishing Bridge als ik me niet vergis, er zijn niet veel voorzieningen bij Bridge Bay.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Marlies,

Elly (Michelly op het forum) heeft de afgelopen dagen op Bridge Bay gestaan (met een tent). Je kunt erover lezen en foto's zien in hun verslag.

Marianne
Marlies
Amerikafan

Bericht door Marlies »

Ik heb eerder al andere reisverslagen gelezen van Elly. Mooie reisverslagen met veel info - erg leuk om te lezen dus! Ik kan dit keer helaas alleen het verslag lezen, bij de fotopagina's krijg ik steeds een foutmelding... misschien later deze week (of op een andere computer) meer geluk. Bedankt voor de tip!
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
snellejan
Amerikafan

Bericht door snellejan »

Het is inderdaad wel handig om een plek vast te leggen in Yellowstone, dan kun je voorkomen dat je heel het park moet doorrijden om een first come first serve camping te zoeken ( zonder douche)... Als je dan net met een aantal mensen voor je hetzelfde moet doen wordt het ineens een race :shock: en dat is geen vakantie zeg maar haha

We zijn toen uiteindelijk uitgekomen op Indian creek, mooi en leuke camping. Douchen ging goed in Gardiner.

Jan
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben inderdaad op Bridge Bay gekampeerd. Is ons nu al voor de 2e keer heel goed bevallen. We hadden een plekje in de F loop. Dat hadden we vorige keer ook. Wel hoorden we nu het verkeer op de weg daar hadden we vorige keer geen last van. Hopelijk kun je onze foto's nu wel zien :D

Elly
Marlies
Amerikafan

Bericht door Marlies »

Inmiddels zijn we weer een weekje terug van vakantie. Ik heb inderdaad vantevoren een plekje gereserveerd op de camping van Bridge Bay (nadat telefonisch bleek dat reserveren op de Cayon campground niet mogelijk was -> onze tent is te groot :? ) Het was een prima plek (ook aan de F loop) met uitzicht op Lake Yellowstone. Wel hoorden wij ook een beetje de weg.
Overigens was reserveren achteraf niet nodig geweest er was plek genoeg op de camping (wij waren er 23 t/m 28 augustus).

Groeten,
Marlies

@ Elly de foto's bekijken is inderdaad nog gelukt voordat we op vakantie gingen. En na onze vakantie heb ik op mijn gemak de rest van het verslag gelezen... echt heel erg leuk!
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer