Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag eerste week online!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bohdi
Amerika-ontdekker

Reisverslag eerste week online!

Bericht door Bohdi »

Hi there folks!

Op dit moment zitten we ruim een week in het zuidwesten van Amerika. Vandaag zitten we in Moab. Op onze site http://www.pauw-ict.nl/amerika kun je onze belevenissen volgen. Let op! In het dagboek kun je middels de bolletjes op de tijdbalk bovenin navigeren tussen de dagverslagen. We hebben het geweldig naar ons zin en weten zeker dat deze eerste reis naar zuidwest-USA niet onze laatste zal zijn! We proberen de site zo up-to-date mogelijk te houden.. maar het genieten gaat uiteraard voor.
Veel leesplezier! :D

Groetjes,

Claudia & Sander
Bohdi
Amerika-ontdekker

Bericht door Bohdi »

We zitten nu in Bryce en dat is echt schitterend. We hebben de dagverslagen nu behoorlijk bijgewerkt. Als je trouwens een vergroting van de routekaart wilt, dan moet je er een keer op klikken.
We gaan nu op weg naar Zion en daarna Viva Las Vegas! Op de planning staat ook nog Yosemite, SF en de fraaie kustroute van SF naar LA.
Het fotoalbum proberen we ook zo snel mogelijk bij te werken maar het is nogal moeilijk kiezen uit de vele foto's.
O ja, het zou leuk zijn als jullie een berichtje op ons gastenboek willen achterlaten. We zijn natuurlijk nieuwsgierig wie onze reisverhalen lezen :wink:

Groetjes,

Claudia & Sander
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

Hey Claudia & Sander,

Leuk om jullie verslag te lezen (wij zijn in September 4 weken geweest), jammer dat er alleen nog maar foto's van het begin van jullie reis zijn te zien...

Ik zag dat jullie ook van Torrey naar Bryce zijn gereden, is er een reden dat jullie niet via de "Scenic Byway 12" zijn gereden?, 1 v/d mooiste wegen van Amerika.

Verder heel veel plezier nog en ben benieuwd naar de rest v/h verhaal en foto's.....
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hallo Motorguy

Je geeft aan in dit onderwerp dat je Scenic Byway 12 een van de mooiste wegen van amerika vind.
Nu rijden wij de komende vakantie ook van Torrey naar Bryce toe en vraag me nu dan af wat ik er van moet voorstellen bij die weg,natuurlijk probeer je de route zo mooi mogelijk voor te bereiden.
Een elke tip die we vinden die de reis nog beter maakt is mooi meegenomen.

Groetjes Erika
MotorGuy76
Amerikafan

Hoi Erika,

Er is zelfs een complete website over deze weg: http://www.scenicbyway12.com/. Het is verder moeilijk uit te leggen wat er te zien is, om nu te zeggen dat het echt 1 v/d mooiste wegen van heel the USA is weet ik niet, maar hij staat er wel om bekend. Persoonlijk vond ik bv. het rijden door Sedona mooier dan deze byway 12, maar het blijft een hele mooi weg!

Verder zijn we langs deze weg ook naar Calf Creek Waterfalls geweest (zie reisverslag/foto's), dat was wel heel erg mooi maar moet je wel ongeveer 2-3 uur voor uit trekken wil je deze "tocht" lopen...voor ons was hij extra spannend door de ontmoeting met een ratelslang....

Maar kort samengevat, als ik van Torrey naar Bryce zou rijden dan zou ik zeker deze weg pakken ipv de weg die Claudia & Sander gereden hebben...

Groeten
MotorGuy76

Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dank je voor je uitleg , het valt niet mee die weg te vinden waar je van zegt dat is nummer 1 maar als je met een lekker gevoel thuis komt van de reis dan is het toch de moeite waard.
De weg door Sedona is inderdaad een hele mooie weg en een mooi begin van wat er allemaal te wachten staat verder op.
Groetjes Erika
MotorGuy76
Amerikafan

De reis was echt supergaaf, zou het zo weer doen (dit zegt iedereen dus klinkt ook zo afgezaagd), maar alles is zo relaxed en zoveel indrukken die je elke dag opdoet, ben nu nog bezig om alles te verwerken. Ben nu ook bezig met het editen van onze videofilm en dan beleef je alles weer opnieuw. Dus eerst de voorpret van het voorbereiden van de reis, dan de reis zelf, en dan de napret van foto's en film enzo....

Lijkt me moeilijk voor jullie dat je er nu al mee bezig bent voor volgend jaar en dat je dan nog zooooo lang moet wachten....

Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Het is moeilijk maar ja je moet toch wat,maar zonder gekheid we proberen een reis zo te combineren met de ervaringen die we hier vinden en er zo een mix van te maken zodat we op plaatsen komen waar je in eerste instantie geen weet van had.
Het is wel een eind vooruit plannen maar het kan ook anders, afgelopen jaar waren we 4 weken in Florida om de lancering van de Space Shuttle te zien alleen een paar weken voor ons vertrek werd de lanceerdatum een maand verplaatst zodat we de lancering thuis hebben moeten meemakem in plaats van daar.
Dus plannen moet je wel maar wat het resultaat word is afwachten,vandaar dat we zoveel mogelijk informatie verzamelen om een zo compleet mogelijke reis te maken
MotorGuy76
Amerikafan

je hebt ook gelijk, wij hebben deze hele reis kunnen maken door ervaringen/verhalen/tips enzo van dit forum, dus ook plekken zoals Calf Creek waterfalls die we anders niet snel zouden vinden.

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

MotorGuy76 schreef: Ik zag dat jullie ook van Torrey naar Bryce zijn gereden, is er een reden dat jullie niet via de "Scenic Byway 12" zijn gereden?, 1 v/d mooiste wegen van Amerika.
...
Wat bedoel je hier mee vroeg ik me af?

Van Torrey naar Bryce rij je toch normaal gesproken "automatisch" over de SR 12? En op hun routekaartje zie ik nou ook niet bepaald een andere weg?
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MotorGuy76
Amerikafan

hekkie schreef:
MotorGuy76 schreef: Ik zag dat jullie ook van Torrey naar Bryce zijn gereden, is er een reden dat jullie niet via de "Scenic Byway 12" zijn gereden?, 1 v/d mooiste wegen van Amerika.
...
Wat bedoel je hier mee vroeg ik me af?

Van Torrey naar Bryce rij je toch normaal gesproken "automatisch" over de SR 12? En op hun routekaartje zie ik nou ook niet bepaald een andere weg?
Ja kan aan mij liggen maar ik zie op hun kaartje dat ze een route tussen de SR-12 en SR-62 hebben, en dat zou de NF-154 moeten zijn....dus ik ga er vanuit dat ze niet de SR-12 gereden hebben??

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

MotorGuy76 schreef:[
Ja kan aan mij liggen maar ik zie op hun kaartje dat ze een route tussen de SR-12 en SR-62 hebben, en dat zou de NF-154 moeten zijn....dus ik ga er vanuit dat ze niet de SR-12 gereden hebben??
Je hebt helemaal gelijk. Ik keek "scheel"...... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bohdi
Amerika-ontdekker

Bericht door Bohdi »

Microsoft Streeft & Trips kwam zelf met de route via de NF-154. We hebben daar niet echt nauwkeurig naar gekeken. Maar we hebben inderdaad de meest natuurlijke route gereden: de SR-12. En het moet gezegd, het was een prachtige rit. Het routekaartje is inmiddels aangepast. Aan de foto's wordt gewerkt. Op dit moment zitten we in Las Vegas. Vandaag kaartjes gehaald voor de voorstelling van Cirque du Soleil in MGM op woensdag 19 oktober. Het loopt nu tegen enen 's nachts dus tijd voor een slaapje.

Groetjes uit het natte Las Vegas,

Claudia & Sander.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Claudia en Sander,

Heel veel plezier in Las Vegas en vooral met de voorstelling vanavond.
En niet te veel geld vergokken hè! :wink:
Groetjes uit het natte Las Vegas

Jullie willen toch niet zeggen dat het regent ?

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer