Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bill O'Reilly vs. Amsterdam
Re: Bill O'Reilly vs. Amsterdam
Mark, welk artikel bedoel je dan want ik vind niets???
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoel eigenmlijk niet een specifiek artikel maar meer de algemene houding van de telegraaf naar amerika toe.
Ik kan me niet herinneren een positief verhaal over amerika te zien op hun website. Alles negatief en dan vaak ook nog de mogelijkheid om te reageren om de boel aan te wakkeren.
Schrijf je zelf dan een reaktie dat je vindt dat de telegraaf toch wel heel erg eenzijdig bezig is dan wordt je bericht niet goedgekeurd.
de telegraaf.... de meeste slechte krant van nederland
Ik kan me niet herinneren een positief verhaal over amerika te zien op hun website. Alles negatief en dan vaak ook nog de mogelijkheid om te reageren om de boel aan te wakkeren.
Schrijf je zelf dan een reaktie dat je vindt dat de telegraaf toch wel heel erg eenzijdig bezig is dan wordt je bericht niet goedgekeurd.
de telegraaf.... de meeste slechte krant van nederland
- Bandido
- Amerika-expert
De Telegraaf is traditiegetrouw meestal juist meer pro-Amerika dan bv de Volkskrant of Trouw. De berichtgeving zelf is alleen wat tendentieus en opruiend, maar ik moet zeggen dat ze wel snel zijn met het brengen van nieuws. Kwestie van tussen de regels door lezen, dat doe ik sowieso met alle kranten die ik lees.
"Keep Georgia On Your Mind"
Klopt, nieuws ligt ergens in het midden. In Amerika is CNN pro Obama en Fox niet
Maar je moet wel het nieuwe van beiden kanten lezen want anders krijg je niet een goed beeld. Telegraaf is leuk qua koppen en pics en dan even de Volkskrant en het AD ernaast lezen en dan weet je alles, zelfs over Gordon 

Dat eeuwige gezeur over de vermeende anti-Amerikaans houding.
De Telegraaf vind ik altijd best gezellig, FoxNews trouwens ook.
-
- Amerika-expert
Het enige probleem is dat CNN meestal probeert feiten te melden, en bij Fox passen ze de feiten aan aan wat die volgens hen zouden moeten zijn. Zie bijvoorbeeld de leugens die via Fox en anderen verspreiden over wat er in de wetsvoorstellen voor een nieuwe gezondheidszorg hier staat.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Bandido
- Amerika-expert
CNN is inderdaad volgens mij het meest objectief, maar dat is tegelijkertijd soms ook wel jammer. Ik hou persoonlijk wel van meer opinievormende artikelen dan wel reportages. Ik vorm dan zelf mijn eigen mening wel.
Bennogr schreef:Het enige probleem is dat CNN meestal probeert feiten te melden, en bij Fox passen ze de feiten aan aan wat die volgens hen zouden moeten zijn. Zie bijvoorbeeld de leugens die via Fox en anderen verspreiden over wat er in de wetsvoorstellen voor een nieuwe gezondheidszorg hier staat.
CNN is echt niet beter dan Fox, denk dat Fox een eerlijker beeld geeft hoe het is, je moet alleen de moeite nemen om ook naar ze te kijken, net als naar Limbaugh luisteren maar zelf Obama vind dat je dat niet moet doen want iedereen heeft een recht van vrijheid van meningsuiting, maar je moet wel pro-Obama zijn, net als CNN. Het is ook niet verwonderlijk dat CNN slecht bekeken word.
Dit is CNN
Daar ben ik het helemaal mee eens!!! Ik kijk regelmatig Fox EN CNN en ik zie dat Fox inderdaad een veel duidelijker en eerlijker beeld geeft,CNN bekijkt meestal alles maar van 1 kant en Obama kan niks verkeerd doen,daar word ik zo ziek van. CNN is vriendjes met Obama net als bijvoorbeeld NBC wat hier ook wel National Barack Channel word genoemd,no matter what happens hun blijven positief lullen over Obama terwijl die prutser in de meeste gevallen niet eens weet waar hij mee bezig isCNN is echt niet beter dan Fox, denk dat Fox een eerlijker beeld geeft hoe het is, je moet alleen de moeite nemen om ook naar ze te kijken

En over leugens gesproken ik denk dat CNN en een aantal anderen daar veel beter in zijn dan Fox.
Maar ja ik ben maar een gewone "Blue Collar" boerenlul en dat is hoe ik het zie en hoe ik er over denk

"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Mensen zoals Hannity en O'Reilly zijn erg conservatief maar geven hun gasten wel de ruimte voor een goede discussie. In hun panels zitten altijd democraten met een erg Pro Obama mening, wat ook goed is. Er word op een beschaafde manier over zaken gesproken. Bij CNN was alles was Bush deed fout en Obama is heilig. Toen Bush aan de macht was werd elke dag de slachtoffers van de oorlogen genoemd, nu niet meer, terwijl het er vaak meer zijn want de oorlog is nu opeens goed nu Obama de baas is, erg hypocriet in mijn ogen. Ik zal nooit Bush heilig verklaren, de man heeft een hoop fout gedaan, maar overal Bush de schuld van geven is na 7 maanden Obama erg zielig.
Ja klopt! Ik hoorde het 2 weken geleden ofzoTexas Boy schreef:Las gisteren dat het gedoogd is in Amsterdam een biertje staand te drinken, maar je moet wel binnen de hekjes van het café terras blijven, echt complete anarchy daar

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
dat is geen gezeur. Dat is de waarheidsweatbox schreef:Dat eeuwige gezeur over de vermeende anti-Amerikaans houding.
Houd maar eens een weekje positief amerika/negatief amerika bij
Het kantje positief blijft dan akelig leeg.
telegraaf is toch al een waardeloze krant. wat wil je als je de prive ook als nieuws naar voren brengt.
@ Ned: Niet zo generaliseren, dan doe je precies hetzelfde als wat je beweert dat de telegraaf doet.
Goed nieuws is geen nieuws, hier niet en in Amerika niet.ned in MO schreef:dat is geen gezeur. Dat is de waarheid
De Telegraaf is niet vies van roddels en relletjes en is daarvoor altijd op zoek naar spektakel. Het maakt ze niet uit of het gaat over de knokparij van Jan Smit, corruptie op de Antillen of Marokkaanse loverboys in Gouda. En daar zal ook wel eens iets uit Amerika tussen zitten, maar zeggen dat de Telegraaf anti-Amerikaans is, is flauwekul.
Misschien is het leuk om een topic te openen over negatieve (en positieve) berichten over Amerika in de Nederlandse media. Ik ben wel erg benieuwd wat er als negatief wordt ervaren.
Ik houd erg van Amerika en lees De Telegraaf, maar het is mij nooit opgevallen dat ze tegen Amerika
zouden zijn.
zouden zijn.
sweatbox schreef:Goed nieuws is geen nieuws, hier niet en in Amerika niet.
De Telegraaf is niet vies van roddels en relletjes en is daarvoor altijd op zoek naar spektakel. Het maakt ze niet uit of het gaat over de knokparij van Jan Smit, corruptie op de Antillen of Marokkaanse loverboys in Gouda. En daar zal ook wel eens iets uit Amerika tussen zitten, maar zeggen dat de Telegraaf anti-Amerikaans is, is flauwekul.
Misschien is het leuk om een topic te openen over negatieve (en positieve) berichten over Amerika in de Nederlandse media. Ik ben wel erg benieuwd wat er als negatief wordt ervaren.
Leuk idee, misschien dat de moderators dit kunnen afsplitsen, ben ook altijd nieuwsgierig naar dit soort berichtgevingen. Denk ook niet dat de Telegraaf antie-Amerika is, eerder de wat linksere kranten.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Er is weer een nieuw filmpje uit.... Best wel grappig ! (vergeef me de bron)
http://www.dumpert.nl/mediabase/622681/ ... eilly.html
http://www.dumpert.nl/mediabase/622681/ ... eilly.html
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Erg leuk, figuren als O'Reilly zien natuurlijk alleen de donkere kant van Nederland, net als sommige Nederlanders denken dat Amerikanen de hele dag eten en elkaar dood schieten 

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Vind het weer een erg leuk filmpje. Ben benieuwd of er weer een reactie komt van Bill
- Bandido
- Amerika-expert
Hij is weer prima. Leuk geformuleerd ook!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht