Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hulp nodig!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lilian81
Amerika-ontdekker

hulp nodig!!

Bericht door lilian81 »

Beste amerika kenners,

Wij gaan volgend jaar mei een camperrondreis maken en we hebben een voorlopige route gemaakt.
Graag jullie reacties.... is het een mooie route en is het haalbaar??

Dag 1 AMS- LAX
Dag 2 LA
Dag 3 LA via Blythe naar Lake Havasu
Dag 4 Lake Havasu via Williams naar Tusayan (GC)
Dag 5 Grand Canyon NP
Dag 6 Grand canyon NP naar Page Lake Powell
Dag 7 Bryce NP
Dag 8 Zion NP
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas naar Death Valley ( Furnace creek of zo)
Dag 12 DV naar Yosemite NP
Dag 13 Yosemite Np
Dag 14 Yosemite naar SF
Dag 15 SF
Dag 16 SF
Dag 17 - 21 SF naar LA ( ruim genomen zodat we ergens nog een
dag extra kunnen inplannen)
Dag 22-25 New York City!!!!!!

:D :D :D
Laatst gewijzigd door lilian81 op 20 okt 2005, 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: hulp nodig!!

Bericht door markro »

lilian81 schreef: Dag 3 LA via Blythe naar Lake Havasu
Dag 4 Lake Havasu via Williams naar Tusayan (GC)
Dag 5 Grand Canyon NP
-
Dag 12 DV naar Yosemite NP
Hoi Lilian81,

Waarom via Blythe?
Mijn voorstel:
Dag 3: via het Joshua Tree National Park rijden ( http://www.nps.gov/jotr/index.htm ) en dan naar Parker. Of in Parker, of in Lake Havasu overnachten.
Dag 4: Tusayan ligt circa 10 km ten zuiden van de zuidkant van de Grand Canyon. Je kan daar natuurlijk overnachten. Misschien is het prettiger om in het Grand Canyon National Park zelf te overnachten. Lekker op loopafstand van de zuidkant van de canyon. Ook makkelijk voor het meemaken van de zonsondergang en/of zonsopkomst. Voor een overnachting in het park moet je al wel heel tijdig reserveren, zie http://www.grandcanyonlodges.com/ .
Dag 12: omdat jullie vroeg in het jaar gaan, zal de oostingang van Yosemite NP vermoedelijk nog gesloten zijn. Dat houdt in dat je ten zuiden van het Sierra Nevada gebergte naar de zuid of westingang zal moeten rijden van Yosemite NP en dat wordt een hele lange rijdag. Of je moet dit in twee etappes doen.

Het zal een prachtige reis worden. Succes verder met het plannen.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
lilian81
Amerika-ontdekker

Bericht door lilian81 »

Hai Markro,

bedankt voor je reactie!
Is Joshua Tree een beetje de moeite waard of kan je er gewoon doorheen rijden?

Is er ook een leuke campsite in het GC NP? ( we zijn natuurlijk met de camper!!)

Van DV naar Yosemite is idd een erg lange rijdag en dat wilden we graag in 2 etappes doen dus ik ben nu op zoek naar een leuke overnachtings plaats ergens tussenin.
Ik wilde eigenlijk naar Furnace Creek maar dat ligt richting de oostingang ( toch?) :?

Maar is de rest van de route haalbaar?
Afbeelding
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Lilian81,

Of Joshua Tree NP voor jou de moeite waard is, weet ik natuurlijk niet. Ieder zijn eigen smaak. Ik vond het zeker de moeite waard.
Dit park bestaat uit twee grote woestijngebieden. Het westelijke deel is het hogere, koudere deel van het park en daar zijn heel veel grillige Yoshua Tree bomen, dit is de Mohave Desert. De natuur is ruig met bergen en grote gladde granieten monolieten. Bij Keys View is er een prachtig uitzicht over een vallei, op bergen en de woestijn.
De oostelijke helft is de drogere en warmere, vlakke Colorado Desert met zijn vele creosoot struiken.
Je kan er doorheen rijden van noord naar zuid of andersom. Je kan ook aan de noordwestkant binnenkomen en aan de noordkant er weer uit. Op de laatste manier, zie je een kleiner stuk van het park en nauwelijks iets van het oostelijke en zuidelijke deel. Je kan er eventueel wandelingen maken.
Bestudeer anders deze website eens http://www.nps.gov/jotr/index.htm .
Hier kan je ook een landkaart vinden, als je gaat naar “Plan your visit”, dan in de linker kolom “Maps” en dan klikken op “Park Map” (is een pdf-bestand, dat je kan vergroten).

Hier is het website-adres van het Grand Canyon National Park http://www.nps.gov/grca/index.htm .
Ga naar “Plan your visit”, dan in de linker kolom “Camping” en je komt van alles te weten over het kamperen in het park. Zelf heb ik geen ervaring met kamperen in Amerika, daar kunnen andere forumleden meer over vertellen.
Ook op dit forum is daar al veel over geschreven, dus met de zoekfunctie bovenaan de forumpagina zal je ook al wel het één en ander kunnen vinden.

Als je van Death Valley NP ( http://www.nps.gov/deva/index.htm ) naar Yosemite NP ( http://www.nps.gov/yose/index.htm ) gaat, moet je hopen dat de oostingang van Yosemite NP (de Tioga Pass) al open is. Dat is werkelijk een hele mooie tocht. Ik raad je aan ter plekke de informatie daarover in de gaten te houden.
Is de pas nog dicht, dan zal je dus aan de zuidkant om het Sierra Nevada gebergte heen moeten rijden naar de zuid- of westingang van Yosemite NP.
Forumleden die kamperen kunnen wel richtlijnen geven voor campingplaatsen.

Furnace Creek ligt in Death valley NP, hier is een Adobe Acrobat pdf-bestand van de kaart aan te klikken: http://data2.itc.nps.gov/hafe/hfc/carto ... Alpha=DEVA# (bovenste link), die je ook weer kan vergroten.

Hier is trouwens het website-adres van de National Park Service, waar je de gegevens van alle nationale parken en monumenten kan vinden, http://www.nps.gov/ . En op bovenvermelde manier kan je bij alle parken landkaarten, of verwijzingen daar naar toe, vinden.

Behoudens mijn eerdere opmerkingen, lijkt mij jouw geplande route verder te doen.
De paar dagen New York worden natuurlijk een bliksembezoek aan deze wereldstad. Een overweging is om dit later een keer apart te doen en daar wat langer voor uit te trekken. De tijd die daardoor vrijkomt kan je besteden aan de rondreis door het zuidwesten. Daar zou ik zelf voor kiezen. In het zuidwesten is zo veel te zien en de natuur is daar zo prachtig. Dan heb je ook tijd om meer van de parken te genieten, ergens eens een dag extra verblijven en bijvoorbeeld een boottocht te maken op Lake Powell bij Page.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hallo Lilian,

Ik zie dat je in mei met de camper Death Valley in wil gaan. Ik weet dat de meeste verhuurmaatschappijen het niet toestaan dat je in de warmste periode met een camper door Death Valley heen rijdt. Of mei daar wel of niet onder valt durf ik niet te zeggen. Misschien weet een van de anderen hier dat wel; je kan het natuurlijk ook even navragen bij de maatschappij waar je de camper huurt.

Wij hebben de Nationale Parken die jij wilt gaan bezoeken ook gezien (behalve Joshua Tree), en we hebben er erg veel informatie over verzameld. Als je wilt kan je dat nalezen op onze website (zie de link hieronder); misschien handig als je aan het plannen bent wat je zoal wilt zien in elk park.

Succes met je planning!
Groeten van Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Henriëtte schreef:Hallo Lilian,

Ik zie dat je in mei met de camper Death Valley in wil gaan. Ik weet dat de meeste verhuurmaatschappijen het niet toestaan dat je in de warmste periode met een camper door Death Valley heen rijdt. Of mei daar wel of niet onder valt durf ik niet te zeggen. Misschien weet een van de anderen hier dat wel; je kan het natuurlijk ook even navragen bij de maatschappij waar je de camper huurt.
Groeten van Henriëtte
Geen probleem, je mag tussen half juni en half september niet door DV.
Dat kan je weer oplossen door vroeg op de dag door DV te reizen zodat je de hitte voor bent.
Rob
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

lilian81 schreef:Hai Markro,

bedankt voor je reactie!
Is Joshua Tree een beetje de moeite waard of kan je er gewoon doorheen rijden?
Heel mooi park met verschillende campgrounds binnen het park, net buiten het park bij de noordoost uitgang heb je ook nog een hele mooie campground in 29 Palms (zie reisverslag 1999 en 2001)
Is er ook een leuke campsite in het GC NP? ( we zijn natuurlijk met de camper!!)
Zijn er 3 aan de zuidrim, 2 bij GC Village waarvan 1 alleen voor campers en nog 1 aan de oostkant bij Desert View

Van DV naar Yosemite is idd een erg lange rijdag en dat wilden we graag in 2 etappes doen dus ik ben nu op zoek naar een leuke overnachtings plaats ergens tussenin.
Als je onderlangs gaat is Bakersfield een mogelijkheid, kan je gelijk Sequoia en Kings Canyon NP meepakken.
Ik wilde eigenlijk naar Furnace Creek maar dat ligt richting de oostingang ( toch?) :?
Klopt, je kan ook halfverwegen DV stoppen bij Stovepipe Well daar is ook een campground bij het h(m)otel, zou daar zo wie zo stoppen om te tanken, bij Funace Creek bij je $0,50 per gallon duurder uit.

Maar is de rest van de route haalbaar?
Ja hoor is goed te doen met een camper, als je meer over campertrips wil weten kan je onze reisverslagen van 1999, 2001,2003 en 2005 lezen
lilian81
Amerika-ontdekker

Bericht door lilian81 »

Alvast bedankt voor alle tips!!!
Morgen gaan we boeken bij Tioga tours :D en daarna zullen jullie mij nog veelvuldig horen om de definitieve route te bepalen!!

Groetjes,

Lilian
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer