pieterdrubbel schreef: We zouden graag een helicoptertour inlassen om toch zoveel mogelijk van de GC te zien. Ik lees dat Papillon wel een aanrader is? Welke van hun tours zien jullie in dit schema in te passen?
Ik zou dit ter plekke beslissen. Als je vastzit aan een bepaald tijdstip moet je je misschien haasten, of sta je onnodig lang te wachten. Kijk of het weer geschikt is voor een vlucht en of het in je schema past. Veel zien is echter niet altijd beter; je kunt ook heel goed een beeld krijgen van de GC door de shuttlebus naar Hermits Rest te nemen en op verschillende plaatsen uit te stappen en van het uitzicht te genieten. Op een paar plaatsen kun je de Colorado zien lopen. Ook een stukje van de Bright Angel Trail lopen vind ik een aanrader - je krijgt dan een beetje een idee wat het betekent om helemaal naar beneden te lopen.
Mocht je met een kleine wijziging je route willen verbeteren dan is hier de eerste mogelijkheid: Flagstaff verruilen voor een overnachting in het park of in Tusayan.
Als je in Flagstaff overnacht dan zou ik zo vroeg mogelijk van Laughlin naar de GC rijden, ook daar eten en pas 's avonds naar Flagstaff rijden. Het zou mooi zijn om een zonsondergang mee te maken maar dan moet je wel nog zo'n 1,5 uur in het donker rijden. Je kunt ook eerder vertrekken en nog de East Rim meenemen op weg naar Flagstaff. Pff, het is echt wel onhandig inelkaar gezet, die reis!
pieterdrubbel schreef:
- Wanneer doen we het best antelope tour volgens jullie? Tussen Flagstaff en Lake Powell of tussen Lake Powell en St. George? Moet je dit op voorhand reserveren?
Ik had dit al aangegeven, zie mijn eerste bericht. De Upper moet je reserveren en bij voorkeur rond het middaguur bezoeken. Als dat in je schema past, prima maar de Lower lijkt me ook een goed alternatief. Dan kun je zelf kijken hoe laat je wilt gaan, reserveren is niet nodig.
Ik had hierboven nog meer tips gegeven!
Marianne