Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Connections-route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
pieterdrubbel
Amerika-newbie

Connections-route

Bericht door pieterdrubbel »

Hoi hoi,

Wij vertrekken binnenkort en hebben de Budget West Tour van Connections geboekt. Iemand ervaring mee?

Dit is het schema:
Los Angeles
Palm Springs
Laughlin
Flagstaff
Lake Powell
St George
Las Vegas
Visalia
Modesto
San Francisco (2x)
Santa Maria
Oxnard
LA

Ik probeer een dagindeling op te stellen, maar dit is niet eenvoudig. Aangezien dit een strak schema is, wordt het onmogelijk alles te zien. Vandaar, alle tips zijn welkom! :wink:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Connections-route

Bericht door Coyote »

Zijn dit de overnachtingsplaatsen? Dit is wel een heel strak schema met aan het begin, tot Flagstaff, weer onnodig veel stops naar mijn mening. Ben bang dat het voor de rest vooral veel rijden wordt. De bezienswaardigheden zul je in vogelvlucht moeten bezoeken. Verder zitten de overnachtingsplaatsen niet overal even logisch in de route (uitgaande van de bezienswaardigheden die je bij die plaatsen aandoet). Je doet een rondje in 2 weken waar normaal gesproken makkelijk 3 weken voor uitgetrokken kan worden. :(

Schrijf je reisschema eens voluit, dus:

Dag 01: Amsterdam/Brussel - Los Angeles
Dag 02: Los Angeles - Palm Springs
enz, enz.

Maakt het geven van tips wat eenvoudiger.

Jammer dat het al geboekt is, ik denk dat je hier op het forum een heel ander advies gekregen had...

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
pieterdrubbel
Amerika-newbie

het is inderdaad al geboekt... :roll: en dat zijn de overnachtingsplaatsen ja...

Dag 1: Brussel - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA-Palm - Springs
Dag 4: Palm Springs - Laughlin
Dag 5: Laughlin - Flagstaff
Dag 6: Flagstaff - Lake Powell
Dag 7: Lake Powell - St George
Dag 8: St George - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Visalia
Dag 10: Visalia - Modesto
Dag 11: Modesto - San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco - Santa Maria
Dag 14: Santa Maria - Oxnard
Dag 15: Oxnard - LA (bezoek Universal gepland)
Dag 16: LA - Brussel
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Ik probeer een dagindeling op te stellen, maar dit is niet eenvoudig. Aangezien dit een strak schema is, wordt het onmogelijk alles te zien. Vandaar, alle tips zijn welkom!
Ik denk dat je dagindeling al zo goed als vaststaat: rijden! Je blijft nergens echt een dag (behalve LA en SF) dus zijn alle dagen rijdagen.
Tussen Flagstaff en Lake Powell is Horseshoe bend erg mooi en als het lukt zou ik de volgende ochtend nog naar Antelope Canyon proberen te gaan. In SF is het natuurlijk geweldig om Alcatraz te bezoeken (wel vooraf reserveren) en gewoon een beetje rondlopen en genieten van het stadsleven is daar ook leuk. Of een ritje per fiets over de Golden gate brug, ook erg leuk!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

pieterdrubbel schreef: Dag 6: Flagstaff - Lake Powell
Vroeg opstaan en in ieder geval naar Grand Canyon rijden om een aantal viewpoints mee te pakken. Even rondkijken bij Desert View en via de oostuitgang en Cameron verder naar Page.

Dag 7: Lake Powell - St George
Glen Canyon Dam bezoeken/bekijken. Langs de 89 liggen om zeer beloopbare afstand de Toadstool Hoodoos, leuk om even naar toe te lopen. Afhankelijk van de tijd zou ik verder rijden via Kanab en nog even een kijkje nemen in Zion, vlak voor een tunnel begint een pad naar de Canyon Overlook, geeft in ieder geval een idee van Zion. In Rockville - als je nog tijd over hebt - kun je nog afslaan om naar het spookstadje Grafton te rijden.

Jaap

Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Zo te zien is het deze route (pdf) (blad 3).
Hier is de route in Google Maps.

De route komt in Google maps vaak korter uit, dus ik neem aan dat ze in de folder al rekening hebben gehouden met omwegen en dergelijk.

Er zitten een paar lange stukken tussen, maar al met al moet het goed te doen zijn denk ik.
Je hebt natuurlijk niet alle tijd van de wereld omdat de route in 14 dagen moet.

Je komt o.a. langs Joshua Tree NP, Grand Canyon NP, Page, Zion NP, Las Vegas, Yosemite NP, San Francisco...
Genoeg te zien dus.

De langste rit is die van Las Vegas naar Visalia (736 km in de folder / 580 in Google)
Als je de dag erna nog via Yosemite wilt rijden dan zou ik deze dag wat rustiger aan doen en via de Interstate rijden.

Op tijd opstaan zodat je je dagen optimaal kunt gebruiken, dan komt het wel goed. :mrgreen:

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik blijf me erover verbazen dat dergelijke reizen aangeboden worden. Je hebt te weinig tijd en je zit ver van de parken. Maar dat zal wel weer gecompenseerd worden door een gunstig prijskaartje (mag ik hopen).

Het eerste stuk is inderdaad ruim, dat had wel iets sneller gekund. Palm Springs – Flagstaff is 6 uur rijden. Maar goed, het geeft je tijd voor Joshua Tree NP. En op weg naar Flafstaff kun je route 66 rijden. Ik weet niet wanneer je wordt verondersteld de Grand Canyon te bekijken, je zou het op weg naar Flagstaff kunnen doen, of tussen Flagstaff en Page. Als je naar Page rijdt kun je vlak voor Page Horseshoe Bend meenemen, en misschien nog Antelope Canyon. Je zult niet op tijd zijn voor het mooiste fotomoment bij de Upper (dat is rond het middaguur), maar de Lower is elk moment van de dag prachtig.

Als je van Page naar St George rijdt kom je door Zion. Ik zou heel vroeg vertrekken en dan vlak na de ingang bij Zion (voor de tunnel) de Canyon Overlook Trail lopen. Kost je een uur en je hebt een prachtig uitzicht over het park. Dan door de tunnel en de auto parkeren en met de shuttlebus het park in. Eten kan prima in het park of in Springdale. Rijdt zo laat mogelijk door naar St George zodat je de hele dag voor Zion hebt.
Je mist Bryce in deze route, heel jammer, maar als je daar nog naar toe gaat heb je helemaal nergens tijd voor.

Het zal de bedoeling zijn dat je tussen Visalia en Modesto Yosemite bezoekt. Alleen al qua reistijd ben je zo’n 5 uur bezig (via Yosemite village). Je hebt dus hooguit een paar uur voor het park. Als het even kan zou ik die overnachting in Modesto overslaan en in plaats daarvan een overnachting in Yosemite nemen. Zodat je een middag en ochtend in het park hebt.
Rijdt dan vanuit Visalia eerst naar de Mariposa Grove (vlak bij de zuidingang) om de sequoia’s te zien, en rijdt daarna naar Glacier Point voor het uitzicht. Dan naar de vallei voor de overnachting en de volgende ochtend kun je de Vernal Fall bekijken, of gewoon lekker door de vallei lopen of fietsen.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Beetje gelijkaardig aan onze rondreis van vorige maand die we bij Jetair geboekt hadden.
Ik heb op advies van de leden hier en daar wat aangepast, en het is een prachtige reis geworden ;)

Lees gerust eens mijn topics door:
viewtopic.php?f=7&t=19263
viewtopic.php?f=7&t=22072
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Annuleren en zelf alles boeken en route samenstellen, dat is het enige advies dat ik zou geven.

Er zitten zoveel dingen in die veranderd moeten, dat opnieuw beginnen het handigst is.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vliegtickets zullen wel niet zo gemakkelijk te annulereren zijn maar de overnachtingen misschien wel. Ben het wat dat betreft wel eens met het advies van Pete.Z. Gegarandeerd dat je met behulp van dit forum een prachtige reis kan samenstellen. :D

Roland

pieterdrubbel
Amerika-newbie

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties. Heel interessant. We zijn er ons van bewust dat het druk zal worden en dat we niet alles zullen zien, maar we maken er het beste van en denken dat we toch een heel mooie reis zullen hebben :P

Paar vraagjes nog::

- We denken erover onze overnachting in Las Vegas op te geven en te ons te verwennen met de luxe van een van de grote hotels. Mooie aanbieding gezien voor de The Signature (129 dollar). Goed idee I guess?

- We zouden graag een helicoptertour inlassen om toch zoveel mogelijk van de GC te zien. Ik lees dat Papillon wel een aanrader is? Welke van hun tours zien jullie in dit schema in te passen?

- Wanneer doen we het best antelope tour volgens jullie? Tussen Flagstaff en Lake Powell of tussen Lake Powell en St. George? Moet je dit op voorhand reserveren?

- We zijn maar 1,5 dag in San Francisco. Is Alcatraz een must-see?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

pieterdrubbel schreef:- We zijn maar 1,5 dag in San Francisco. Is Alcatraz een must-see?
Wat heb je allemaal op het programma staan voor San Francisco? Er zijn veel leuke dingen te doen. Misschien eerst een rijtje verzamelen en daar een keuze uit maken? Zo waren wij er vorig jaar 3 nachten en hebben o.a. fietsen gehuurd en een prachtige fietstocht over de Golden Gate Bridge gemaakt naar Sausalito en terug met de boot gegaan. De andere dag hebben we op ons gemak de 49-mile drive gereden door San Francisco (met de auto), ook geweldig om te doen.

Alcatraz is overigens absoluut de moeite waard. Kost je overdag echter wel gauw 3 uur. Wellicht een idee om de avondtour te doen zodat je overdag tijd overhoudt voor andere dingen?

Roland

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

pieterdrubbel schreef: We zouden graag een helicoptertour inlassen om toch zoveel mogelijk van de GC te zien. Ik lees dat Papillon wel een aanrader is? Welke van hun tours zien jullie in dit schema in te passen?
Ik zou dit ter plekke beslissen. Als je vastzit aan een bepaald tijdstip moet je je misschien haasten, of sta je onnodig lang te wachten. Kijk of het weer geschikt is voor een vlucht en of het in je schema past. Veel zien is echter niet altijd beter; je kunt ook heel goed een beeld krijgen van de GC door de shuttlebus naar Hermits Rest te nemen en op verschillende plaatsen uit te stappen en van het uitzicht te genieten. Op een paar plaatsen kun je de Colorado zien lopen. Ook een stukje van de Bright Angel Trail lopen vind ik een aanrader - je krijgt dan een beetje een idee wat het betekent om helemaal naar beneden te lopen.

Mocht je met een kleine wijziging je route willen verbeteren dan is hier de eerste mogelijkheid: Flagstaff verruilen voor een overnachting in het park of in Tusayan.
Als je in Flagstaff overnacht dan zou ik zo vroeg mogelijk van Laughlin naar de GC rijden, ook daar eten en pas 's avonds naar Flagstaff rijden. Het zou mooi zijn om een zonsondergang mee te maken maar dan moet je wel nog zo'n 1,5 uur in het donker rijden. Je kunt ook eerder vertrekken en nog de East Rim meenemen op weg naar Flagstaff. Pff, het is echt wel onhandig inelkaar gezet, die reis!
pieterdrubbel schreef: - Wanneer doen we het best antelope tour volgens jullie? Tussen Flagstaff en Lake Powell of tussen Lake Powell en St. George? Moet je dit op voorhand reserveren?
Ik had dit al aangegeven, zie mijn eerste bericht. De Upper moet je reserveren en bij voorkeur rond het middaguur bezoeken. Als dat in je schema past, prima maar de Lower lijkt me ook een goed alternatief. Dan kun je zelf kijken hoe laat je wilt gaan, reserveren is niet nodig.

Ik had hierboven nog meer tips gegeven!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer