Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
Zoals ik al op een ander topic schreef is Ger gisteren ziek geworden. Hoesten, duizelig, spierpijn en een snel oplopende koorts tot boven de 39.
Vanmiddag op aanraden van de doktersdienst toch even de huisarts gebeld.
De huisarts heeft het sterke vermoeden dat Ger de Mexicaanse griep heeft, gezien de symptomen en omdat twee van de collega's waar hij mee gelopen heeft ook plotseling dezelfde symptomen hebben.
Maar je kunt duidelijk merken dat het beleid veranderd is. Het wordt nu net zo behandeld als een gewone griep en de huisarts ging er heel relaxed mee om. Het advies is rustig uitzieken, alleen als de situatie erg verslechtert of als hij het benauwd krijgt moet hij de dokter bellen.
Tamiflu geven ze ook niet zomaar meer en omdat Ger een spierziekte heeft wordt het zelfs afgeraden. De bijwerkingen zouden erger zijn dan de voordelen.
Hij hoeft ook niet persé binnen te blijven, dat heeft geen zin meer omdat de verspreiding al zo groot is. De dokter zei alleen lachend dat hij beter niet bij zijn oude tante met COPD op bezoek kan gaan.
Hoewel we het nergens hoeven te melden hebben we wel al zijn collega's gewaarschuwd dat ze het in de gaten moeten houden bij zichzelf, vooral als ze in de risicogroep zitten.
Ger is ook vrijdag nog in de feestweek geweest waar enorm veel mensen rondliepen, daar kan hij dus ook veel mensen besmet hebben.
ik vermoed dat het aantal gevallen in Nederland aanzienlijk groter is inmiddels want de besmette mensen hoeven zich niet meer te melden.
Marjon
Vanmiddag op aanraden van de doktersdienst toch even de huisarts gebeld.
De huisarts heeft het sterke vermoeden dat Ger de Mexicaanse griep heeft, gezien de symptomen en omdat twee van de collega's waar hij mee gelopen heeft ook plotseling dezelfde symptomen hebben.
Maar je kunt duidelijk merken dat het beleid veranderd is. Het wordt nu net zo behandeld als een gewone griep en de huisarts ging er heel relaxed mee om. Het advies is rustig uitzieken, alleen als de situatie erg verslechtert of als hij het benauwd krijgt moet hij de dokter bellen.
Tamiflu geven ze ook niet zomaar meer en omdat Ger een spierziekte heeft wordt het zelfs afgeraden. De bijwerkingen zouden erger zijn dan de voordelen.
Hij hoeft ook niet persé binnen te blijven, dat heeft geen zin meer omdat de verspreiding al zo groot is. De dokter zei alleen lachend dat hij beter niet bij zijn oude tante met COPD op bezoek kan gaan.
Hoewel we het nergens hoeven te melden hebben we wel al zijn collega's gewaarschuwd dat ze het in de gaten moeten houden bij zichzelf, vooral als ze in de risicogroep zitten.
Ger is ook vrijdag nog in de feestweek geweest waar enorm veel mensen rondliepen, daar kan hij dus ook veel mensen besmet hebben.
ik vermoed dat het aantal gevallen in Nederland aanzienlijk groter is inmiddels want de besmette mensen hoeven zich niet meer te melden.
Marjon
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik denk zelfs dat het aantal besmette mensen al veel groter was. Zoals ik al eerder schreef zijn 2 vrienden (2 broers) van mijn oudste zoon met mexicaanse griep terug gekomen van vakantie op Terschelling. Na thuis komst is hun jongere broertje ook ziek geworden, en daarna hun ouders. Mijn oudste zoon woont zo ongeveer bij hun. (hij is vaker daar dan thuis). Mijn oudste zoon heeft nergens last van.
Nu zijn wij allemaal een maandje geleden al behoorlijk ziek geweest, ook alle griep verschijnselen gehad. De jongste bij ons begon, daarna mijn oudste zoon, daarna mijn partner en als laatste ik zelf. Ook de vriendin van mijn oudste zoon is toen ziek geweest.
Omdat mijn zoon nu nergens last van heeft, als enige van het "getroffen" gezin, en zijn vriendin ook niet, terwijl ze allebei daar veel geweest zijn, en nog steeds zijn, ook tijdens de ziekte van de broers, vermoeden wij dat wij het allemaal al gehad hebben.
Een collega van mij is ook al ziek geweest toen, haar man was toen net terug van een zakenreis uit Amerika, maar omdat ze er zelf niet geweest was, kon zij geen mexicaanse griep hebben volgens de huisarts.
Nu zijn wij allemaal een maandje geleden al behoorlijk ziek geweest, ook alle griep verschijnselen gehad. De jongste bij ons begon, daarna mijn oudste zoon, daarna mijn partner en als laatste ik zelf. Ook de vriendin van mijn oudste zoon is toen ziek geweest.
Omdat mijn zoon nu nergens last van heeft, als enige van het "getroffen" gezin, en zijn vriendin ook niet, terwijl ze allebei daar veel geweest zijn, en nog steeds zijn, ook tijdens de ziekte van de broers, vermoeden wij dat wij het allemaal al gehad hebben.
Een collega van mij is ook al ziek geweest toen, haar man was toen net terug van een zakenreis uit Amerika, maar omdat ze er zelf niet geweest was, kon zij geen mexicaanse griep hebben volgens de huisarts.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wat een nare situatie Marjon en zeker voor Ger natuurlijk. Je schrijft dat de dokter het vermoeden heeft dat hij de Mexicaanse griep heeft. Is dat niet definitief vast te stellen dan, vraag ik me af?
Wens Ger in elk geval beterschap van ons.
Gr. Marjan
Wens Ger in elk geval beterschap van ons.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal wel defintief vast te stellen zijn, door bloedonderzoek vermoed ik. Maar dat wordt niet meer nodig gevonden.
De Mexicaanse griep wordt sinds deze week behandeld als een gewone griep.
Volgens mij doen ze wel onderzoek bij mensen die in het ziekenhuis iopgenomen zijn en bij zwangere vrouwen met de symptomen.
Marjon
De Mexicaanse griep wordt sinds deze week behandeld als een gewone griep.
Volgens mij doen ze wel onderzoek bij mensen die in het ziekenhuis iopgenomen zijn en bij zwangere vrouwen met de symptomen.
Marjon
yep, de rest niet meer. En inderdaad steeds meer mensen.
Hier doen ze alleen nog maar een 'nasal swap', dus met een q-tip door de neus heen en 30-40 minuten later kunnen ze zien of je influenza A of B hebt, of helemaal niet natuurlijk. Als je uitkomst hier op Influenza A uitkomt, dan heb je nog niet per definitie de Mexicaanse griep, maar dan gaan ze er wel van uit dat het zo is, en schrijven ze Tamiflu voor. Dit is althans wat de doktoren mij vertelden.vana schreef:Volgens mij doen ze wel onderzoek bij mensen die in het ziekenhuis iopgenomen zijn en bij zwangere vrouwen met de symptomen.
Bij mij wilden ze in eerste instantie dit niet eens doen, gewoon uitzieken was het advies. Toen mijn koorts (39.7C) niet wilde zakken na het nemen van verscheidene Paracetamols, hebben ze me wel gecontroleerd, om te zien of ze dan met Tamiflu de koorts konden laten zakken, maar ach, bleek dus dat ik een 'normale' griep had, en geen influenza A of B. Ze zeiden me ook dat er op het moment een griepvirus rondwaart wat verschijnselen heeft als bij H1N1, maar het niet is... van mijn moeder heb ik hetzelfde vernomen over in Nederland, dus ook zo'n soort griep.
Ik zit mezelf wel af te vragen of het misschien stiekem toch geen H1N1 is geweest, maar dat ze op zo'n manier de mensen gerust willen stellen, zodat ze niet bang zijn of zo. Ik weet het niet, wel weet ik dat ik bijna twee weken er last van heb gehad. Een week ziek, en nog een week flink zwak.
Wat een larie en apekool is dat segKo-Mar schreef:

John belde me net dat het eerste geval van mexicaanse griep nu bij hen op de werkvloer gemeld is . Ik hoop maar dat John het niet gaat krijgen want wij vertrekken volgende week en als hij ermee thuis komt krijg ik het sowieso ook hé ?

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik hoop het niet want dat zou betekenen dat ik het ook binnenkort krijgGerd schreef:
John belde me net dat het eerste geval van mexicaanse griep nu bij hen op de werkvloer gemeld is . Ik hoop maar dat John het niet gaat krijgen want wij vertrekken volgende week en als hij ermee thuis komt krijg ik het sowieso ook hé ?

Dit lees ik erover.
Incubatietijd Nieuwe Influenza A (H1N1)
Als u contact heeft gehad met het virus hoeft u niet per se ziek te worden. Nieuwe Influenza A (H1N1) is besmettelijk vanaf de eerste dag met symptomen tot en met de zevende ziektedag of tot volledig klinisch herstel. Niet iedereen wordt ziek na een besmetting, sommige mensen zijn wel met het virus geïnfecteerd en zijn besmettelijk, zonder ooit ziek te zijn geweest.
Marjon
Indien wel, zorg dat je zelf voldoende nachtrust neemt. Als je moe bent ben je rapper vatbaar voor de griep. En uiteraard goed de handen wassen als je hem verzorgd hebtGerd schreef:

Maar hopelijk komt het zo ver niet
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Als het nog steeds zo is dat degene die geboren voor 1957 minder vatbaar zijn, zou het allemaal goed moeten komen. 

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helaas ben ik van 1958 Annie. Ik ben benieuwd of Ger mij aangestoken heeft, we zullen het binnen een paar dagen weten.

Marjon
Moet je ze verzorgen dan?Dude schreef:En uiteraard goed de handen wassen als je hem verzorgd hebt![]()

Marjon
Jaaaa Marjon, anders zijn ze zoooooooo zieligggggggg.
en kan hij zeker die loop niet doen, tja daarvoor zou ik hem toch maar verzorgen!

en kan hij zeker die loop niet doen, tja daarvoor zou ik hem toch maar verzorgen!
John is net van '57 , wat doen we daar mee ?Annie schreef:Als het nog steeds zo is dat degene die geboren voor 1957 minder vatbaar zijn, zou het allemaal goed moeten komen.

Die collega van hem kwam van Parijs . Hij kent haar niet eens , het valt nog mee dus

Veel beterschap voor Ger nog :doublethumb:
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Ja, dat wordt duimen dat hij het niet krijgt, het zou iid heel erg zijn moest hij het nu krijgen.
Hopelijk gaat het jullie deur voorbij.
Ik zal duimen.
Hopelijk gaat het jullie deur voorbij.
Ik zal duimen.
vana schreef:Moet je ze verzorgen dan?Dude schreef:En uiteraard goed de handen wassen als je hem verzorgd hebt![]()
![]()
Marjon

Je gaat em toch niet een week in een hok steken hoop ik

Bedoelde eigenlijk in de gewone omgang en als je hem ontbijt op bed brengt en zo van die dingen

Bart
Grts, Bart
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja daar begin ik niet aan hoor, je moet die mannen niet teveel verwennen. Voor je het weet denken ze dat dat normaal is :stupid:Dude schreef:Bedoelde eigenlijk in de gewone omgang en als je hem ontbijt op bed brengt en zo van die dingen![]()
Bart
Marjon
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Marjon, beterschap voor Ger, je hebt gelijk...die mannen moet je niet te veel verwennen 

Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
:hm:
maar goed dat mijn vrouw geen Nederlands kan

maar goed dat mijn vrouw geen Nederlands kan

-
- Amerika-expert
Sterkte Marjon, voor de zieke (en voor het verzorgen)