Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kamperen & eten in NP
-
- Amerika-ontdekker
Kamperen & eten in NP
Hallo,
Op ons programma staan voorlopig 15dagen met de tent gepland waaronder meestal NP's.
Wij overnachten in de tent in
Yosemite
Death Valley
Havasupai
South Rim
Page (lake Powell)
Arches
Canyonlands
Nu vraag ik mij af, is het in de NP mogelijk om warm te eten? Of moet je geregeld naar de supermarkt buiten de NP's om je eigen potje te koken?
Op ons programma staan voorlopig 15dagen met de tent gepland waaronder meestal NP's.
Wij overnachten in de tent in
Yosemite
Death Valley
Havasupai
South Rim
Page (lake Powell)
Arches
Canyonlands
Nu vraag ik mij af, is het in de NP mogelijk om warm te eten? Of moet je geregeld naar de supermarkt buiten de NP's om je eigen potje te koken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Kamperen & eten in NP
Voor Arches en Canyonlands zul je naar Moab moeten voor restaurants en boodschappen, in de parken is niets te krijgen.
In Yosemite zijn meerdere restuarants en pizzacorners etc. Ook in DV (zit je in Furnace Creek?) heb je meerdere restaurants. De South Rim heeft ook meerdere eetmogelijkheden.
Je kunt dit soort informatie ook vinden via de NPS site, of sites als www.yosemitepark.com/Dining.aspx .
Marianne
In Yosemite zijn meerdere restuarants en pizzacorners etc. Ook in DV (zit je in Furnace Creek?) heb je meerdere restaurants. De South Rim heeft ook meerdere eetmogelijkheden.
Je kunt dit soort informatie ook vinden via de NPS site, of sites als www.yosemitepark.com/Dining.aspx .
Marianne
wij hebben altijd gekampeerd in de kampen, en vonden het steeds leuk om zelf chef kok te spelen. Het is best om inkopen te doen in een grote supermarkt buiten het park. Je zal onderweg tussen de parken genoeg winkels tegenkomen. Als er al een winkel is in het park, verwacht dan niet alle ingrediënten te vinden om een lekkere maaltijd te koken.
Grtz --CXHX--
Grtz --CXHX--
California dreaming...
Getting ready for our 4th USA trip!!!
-
- Amerika-ontdekker
Hier nog zo'n chef-kok.
(Hoewel er in de Trotter- en Lonely Planet-adressen wel een paar leuke adresjes staan om ook een keertje buiten de deur - of eigenlijk tent - te eten!)
Even een praktische vraag aan CXHX - lukt het met een koelbox met ijs een beetje om je ingrediënten een paar dagen vers te houden?

(Hoewel er in de Trotter- en Lonely Planet-adressen wel een paar leuke adresjes staan om ook een keertje buiten de deur - of eigenlijk tent - te eten!)
Even een praktische vraag aan CXHX - lukt het met een koelbox met ijs een beetje om je ingrediënten een paar dagen vers te houden?
Wij kochten bij Walmart een grote piepschuimen box die we volstaken met ijs. Ijs vind je aan de meeste winkels, groot of klein, en in motels. De box bleef wel 2 dagen koel. Maar dat ijs smelt dus zie dat je ingrediënten, eenmaal geopend, niet verzuipen. De levensduur van zo'n box was bij ons 2 weken, dan begon hij in onze auto te lekken. Check hem dus regelmatig op lekken, gelukkig is het maar water en dat droogt snel.
California dreaming...
Iedere avond je piepschuimen box vullen met zipplock zakjes met ijsklontjes. Op deze manier heeft de doos bij ons 3,5 week geleefd.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Waarom kopen zoveel mensen eigenlijk een piepschuimen box?
Die lijken me niet echt stevig en ik lees regelmatig dat ze gaan lekken en ook een irritant geluid maken.
Voor zo'n $ 20 koop je al een stevige kunstof cooler.
Die lijken me niet echt stevig en ik lees regelmatig dat ze gaan lekken en ook een irritant geluid maken.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben ook veel gekampeerd.
Voor onderweg hadden we bagels gekocht en zakjes met tonijn. Een zak sla: voor s'middags op de bagel en s'avonds een heerlijke salade!
BBQ worstjes en hamburgers, soms garnalen.
We kochten meestal voor een dag of 3 in en hielden het goed in de koelbox.
Jam blijft ook lang goed! Met creamcheese moet je uitkijken volgens mij.
Wij hebben bijna altijd ergens lekker onderweg in een parkje of bankje in een NP met mooi uitzicht of ergens onder een boom naast de mc donalds gelunched met eigen gemaakte/gesmeerde broodjes en koffie van de Mac
Voor onderweg hadden we bagels gekocht en zakjes met tonijn. Een zak sla: voor s'middags op de bagel en s'avonds een heerlijke salade!
BBQ worstjes en hamburgers, soms garnalen.
We kochten meestal voor een dag of 3 in en hielden het goed in de koelbox.
Jam blijft ook lang goed! Met creamcheese moet je uitkijken volgens mij.
Wij hebben bijna altijd ergens lekker onderweg in een parkje of bankje in een NP met mooi uitzicht of ergens onder een boom naast de mc donalds gelunched met eigen gemaakte/gesmeerde broodjes en koffie van de Mac

http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
Dat dacht ik eigenlijk ook al! En nog beter voor het milieu ook!vana schreef:Waarom kopen zoveel mensen eigenlijk een piepschuimen box?
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Hoezo dan? Eerder slechter lijkt me. Plastic koelboxen zijn meestal geïsoleerd. Rara met wat...
Juist, piepschuim dus. En dan komt de hardplastic 'schil' er ook nog bij. Alleen als je hem aan het eind van de vakantie een andere bestemming geeft, is het beter voor het milieu. Maar gooi je 'm weg, dan kun je beter een 'blote' piepschuimen box nemen.
Maar ach, de meeste Amerikareizen zijn toch al niet erg milieuvriendelijk. Al die mijlen die in een paar weken worden afgelegd, liefst in een SUV. Om over de vliegreis nog maar niet te spreken
Mec.
Juist, piepschuim dus. En dan komt de hardplastic 'schil' er ook nog bij. Alleen als je hem aan het eind van de vakantie een andere bestemming geeft, is het beter voor het milieu. Maar gooi je 'm weg, dan kun je beter een 'blote' piepschuimen box nemen.
Maar ach, de meeste Amerikareizen zijn toch al niet erg milieuvriendelijk. Al die mijlen die in een paar weken worden afgelegd, liefst in een SUV. Om over de vliegreis nog maar niet te spreken

Mec.
-
- Amerikakenner
Ik ga eigenlijk ook wel uit van hergebruik, mec. Zo'n ding weggooien is toch zonde? Die van ons is al twee maal meegegaan op reis, als koffer!
Of anders een opklapbaar exemplaar? http://www.keepyourcooler.com/

Groetjes, Ilona
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Piepschuim lijkt me ook niks. Alleen dat geluid al! Wij kopen altijd een mooie, stevige koelbox voor ongeveer $16 en die kun je ook als tafeltje gebruiken.
We vinden het wel heel jammer om de koelbox aan het eind van de vakantie achter te laten, maar we willen hem ook niet meeslepen naar huis, want we hebben er thuis al één.
Als je elke dag je koelbox vult met ijs, zal alles goed blijven. Wij kopen ook een boterkuipje en doen dat in een ziplock-zakje. Blijft de hele reis goed, mits je elke dag ijs toevoegd.
Wat we ook doen, misschien erg handig als je kampeert... we kopen een grote plastic box met deksel boor een paar dollar bij de Walmart en daar doen we de plastic bordjes, bekertje en bestek, chips en andere etenswaren in. Ideaal!

We vinden het wel heel jammer om de koelbox aan het eind van de vakantie achter te laten, maar we willen hem ook niet meeslepen naar huis, want we hebben er thuis al één.
Als je elke dag je koelbox vult met ijs, zal alles goed blijven. Wij kopen ook een boterkuipje en doen dat in een ziplock-zakje. Blijft de hele reis goed, mits je elke dag ijs toevoegd.
Wat we ook doen, misschien erg handig als je kampeert... we kopen een grote plastic box met deksel boor een paar dollar bij de Walmart en daar doen we de plastic bordjes, bekertje en bestek, chips en andere etenswaren in. Ideaal!

- Leonie_m
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hi,
wij kamperen ook het grootste gedeelte van onze vakanties in Amerika met de tent en dan proberen we ook regelmatig zelf te koken.
Wat mij altijd tegenvalt is dat je als je vlees koopt (bijvoorbeeld gehakt voor in de pastasaus) je alleen hele grote hoeveelheden moet kopen en aangezien alles bij ons in de koelbox verzuipt
. Heeft iemand daar nog een tip voor?
Ook vond ik de groenten behoorlijk aan de prijs. Vaak kon je bijna voor hetzelfde bedrag ergens gaan eten (niet luxe uit eten hoor).
Wat we wel ook altijd leuk vonden was een soepje en dan broodjes met een soort van knakworstjes, dat is qua prijs ook heel goed te doen.
En dan daarna lekker het vuurtje opstoken voor de avond (kan niet wachten, nog 4 weken!!)
Hoe dan ook, het is altijd leuk om zelf een beetje bezig te zijn met kokkerellen op de camping, vind ik.
Groet,
Leonie
wij kamperen ook het grootste gedeelte van onze vakanties in Amerika met de tent en dan proberen we ook regelmatig zelf te koken.
Wat mij altijd tegenvalt is dat je als je vlees koopt (bijvoorbeeld gehakt voor in de pastasaus) je alleen hele grote hoeveelheden moet kopen en aangezien alles bij ons in de koelbox verzuipt

Ook vond ik de groenten behoorlijk aan de prijs. Vaak kon je bijna voor hetzelfde bedrag ergens gaan eten (niet luxe uit eten hoor).
Wat we wel ook altijd leuk vonden was een soepje en dan broodjes met een soort van knakworstjes, dat is qua prijs ook heel goed te doen.
En dan daarna lekker het vuurtje opstoken voor de avond (kan niet wachten, nog 4 weken!!)
Hoe dan ook, het is altijd leuk om zelf een beetje bezig te zijn met kokkerellen op de camping, vind ik.
Groet,
Leonie
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Thebes schreef:Leonie_m schreef: en aangezien alles bij ons in de koelbox verzuipt. Heeft iemand daar nog een tip voor?
Ik heb ook eens zo'n piepschuim box gekocht maar heb die vlug vervangen door een exemplaar van Coleman. Ik heb er al enkele achtergelaten, hopend dat iemand er nog gebruik van maakt.zipplock zakjes met ijsklontjes.
Ik heb begrepen dat Loek in Denver een aflever-/afhaalpunt voor coolers had opgezet, een leuk en milieuvriendelijk initiatief.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Ik vind het eigenlijk wel een uitstekend idee om ter plaatse een goede koelbox aan te schaffen en die na afloop - als extra koffer - mee te nemen! We hebben zelf nog geen koelbox, vandaar. Het moet er dan wel eentje zijn die niet alleen in onze huurauto (Jeep Compass, o.i.d.) maar ook in onze Toyota Aygo past... 

- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
We hebben deze vakantie ontdekt dat je ook prima pasta met tomatensaus kan maken met in stukjes gesneden worst of spam. Gehakt eten we thuis wel weer. Spam is sowieso geen probleem en de worst zit van zichzelf in een soort ziplock.Leonie_m schreef:Wat mij altijd tegenvalt is dat je als je vlees koopt (bijvoorbeeld gehakt voor in de pastasaus) je alleen hele grote hoeveelheden moet kopen en aangezien alles bij ons in de koelbox verzuipt. Heeft iemand daar nog een tip voor?
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Wij logeerden in hotels, dus hebben we heel vaak in de nationale parken gegeten. De prijs valt heel goed mee vonden wij (de lage dollar doet er natuurlijk ook veel aan). in Yosemite bijvoorbeeld was er een buffet, en kon je zelf kiezen en bedienen. op andere plaatsen zijn er vaak snacks (hamburgers e.d.). Alleen Death Valley was duur en zijn we daar naar de supermarkt geweest. We zijn wel af en toe naar de supermarkt geweest achter een slaatje of wat fruit, maar als we het uitrekenden, waren we vaak evenveel geld kwijt...
-
- Amerikakenner
Wal Mart heeft een goed assortiment koelboxen voor redelijke prijzen dus ik zou daar eentje uitkiezen.
Ilona
Ilona
Groetjes, Ilona
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties