Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA Topic (deel I)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht

Bericht door Harry »

Waarom denk je dat deze info niet klopt Els70 ?, volgens mij is deze info van Clint helemaal juist.
jiejie
Amerika-expert

Re: Vanaf januari online registreren 72 uur voor vlucht

Bericht door jiejie »

els70 schreef:Die info klopt volgens mij toch niet

Volgens de Esta site
Question
How long is my ESTA approval good for?

Answer
Your ESTA authorization is generally valid for two years*. This means that as long as you received an ESTA authorization to travel, you do not have to re-apply for two years. You may update your travel information, however this information is optional and is not required.

Receiving ESTA authorization does not mean you may stay in the U.S. for two years. It only allows you to travel to the U.S. under the terms of the Visa Waiver Program, which only allows you to stay in the U.S. for 90 days or less. If you plan to stay for longer than 90 days, you must obtain a visa at the nearest U.S. Embassy or Consulate.

*If you obtain a new passport or change your name, gender or country of citizenship, you will be required to apply for a new travel authorization. This is also required if one of your answers to any of the VWP eligibility questions changes.
Lijkt me dus helemaal goed, die info :)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

het is idd niet zo dat je bij een vervolg trip je info MOET updaten, zoals hierboven uitgelegd staat, toen ik de FAQ schreef (voor ESTA daadwerkelijk live was) was dit echter wel het geval :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

jiejie schreef:
Question
How long is my ESTA approval good for?

Answer
Your ESTA authorization is generally valid for two years*. This means that as long as you received an ESTA authorization to travel, you do not have to re-apply for two years. You may update your travel information, however this information is optional and is not required.

Receiving ESTA authorization does not mean you may stay in the U.S. for two years. It only allows you to travel to the U.S. under the terms of the Visa Waiver Program, which only allows you to stay in the U.S. for 90 days or less. If you plan to stay for longer than 90 days, you must obtain a visa at the nearest U.S. Embassy or Consulate.

*If you obtain a new passport or change your name, gender or country of citizenship, you will be required to apply for a new travel authorization. This is also required if one of your answers to any of the VWP eligibility questions changes.
:lol:
Het is me wat hoor..dat ze daar zelfs rekening mee houden! Geweldig! ;)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Het is me wat hoor..dat ze daar zelfs rekening mee houden! Geweldig! ;)
Haha, inderdaad, dat was me nog nooit opgevallen. Maar het is wel -hoe zal ik het zeggen - progressief van ze. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

OK nu kom ik met een domme vraag die misschien al beantwoord is maar moet ik mijn zoontje van 2 jaar ook registreren bij esta? Het formulier is er zo opgericht dat de aanvrager het zelf moet doen of het moet voorgelezen worden of zo iets.......of zie iknu iets over het hoofd.
En verder heb ik alleen de verplichte vragen in gevuld en de vluchtnummers en de eerrste hotelovernachting niet, is toch ok??

Groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Voor alle passagiers moet dit online formulier ingevuld worden, dus ook voor je zoontje van 2, die een eigen paspoort heeft. Verder moet je ook je eerste overnachting opgeven, net zoals je dat doet op het groene formulier dat je in het vliegtuig krijgt.
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Oh ok maar er stond bij dat het niet verplicht was dus ik heb alleen de vragen ingevuld met een rood sterretje en ik heb wel toestemming gekregen :? :?
Bedankt voor je reactie!

Ik ga hem meteen aanvragen voor mijn zoontje :D
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

USTE ESTA?

Bericht door A3 »

Krijg je van ESTA ook een bevestigingsmail?
Of alleen het nummer op de site zelf dat je dan meteen zelf op moet schrijven?

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: USTE ESTA?

Bericht door José »

Je krijgt geen schriftelijk of e-mail bevestiging.
Ik heb het voor de zekerheid uitgeprint (het nummer moet je sowieso goed bewaren, voor eventuele volgende reizen), maar heb het verder aan de grens niet nodig gehad.

Maar ja, zoals met veel; Beter mee verlegen dan om verlegen
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

ik heb nog nooit een bevestigingsmail gehad en daarom voor alle zekerheid altijd maar een printje gemaakt van het scherm.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Volgens mij kan je ook gewoon een nieuwe aanmaken voor een volgende reis, dat aanvraagnummer ben ik persoonlijk al lang weer kwijt. :oops:
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik heb de eerste keer een printje gemaakt, toen ik het voor deze reis aanpaste kon ik het niet eens printen. Maar het printje van de vorige keer met het aanvraagnummer gaat voor de zekerheid wel mee op vakantie :)
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

OK, bedankt allemaal!

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Begin augustus ben ik naar de US gegaan, toen heb ik een ESTA aanvraag gedaan, op 16 oktober ga ik weer... ik heb mijn gegevens al geupdate... moet ik nog meer doen?

Alvast bedankt.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zorgen dat je op tijd op het vliegveld bent. :wink:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Mooi zo!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hallo heb een vraag moet je elke keer als je naar Amerika gaat opnieuw ESTA aanvragen. Onze laatste reis was Juni 2009 en we gaan Juni 2010 terug
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

ESTA toestemming is twee jaar geldig, of tot je een nieuw paspoort krijgt wanneer dit binnen die twee jaar valt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ben mn nummer kwijt en heb geen id of het nou 1 of 2 jaar geleden is dat ik die toestemming heb aangevraagd.... anyways, ik ga het gewoon opnieuw doen.. kan nooit kwaad toch?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer