Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
van te voren reserveren of niet
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: van te voren reserveren of niet
Een uur voor Bodie is niet veel. Ik weet niet waar jullie vandaan kwamen in Yosemite, maar als je in één dag naar Death valley rijdt (Stovepipe Wells?) heb je ook geen tijd om langs de Tioga Road iets te doen. Er zijn een paar prachtige uitzichtpunten, zoals Olmsted Point, en je kunt er ook prachtige wandelingen maken (rond Tenaya Lake, naar May Lake, Dog Lake, Lembert Dome, Soda Springs). Doodzonde om allemaal te laten liggen.
Dan heb je buiten Yosemite inderdaad nog Bodie en Mono Lake, en ook de Alabama Hills bij Lone Pine zijn een bezoek waard.
Marianne
Dan heb je buiten Yosemite inderdaad nog Bodie en Mono Lake, en ook de Alabama Hills bij Lone Pine zijn een bezoek waard.
Marianne
Tja je moet keuzes maken he?
De totale reistijd zonder zaken bekijken is iets van 6 uur, door de omweg via Bodie wordt het anderhalf uur meer ofzo.
Ik ben van mening dat het wel kan, sterker wij hebben het gedaan.
Wat de een prima te doen vind, vind de ander racen en wat de ander ene lekker tempo vindt, vind de ander een slakkengang.
Wij zijn bij Lone Pine alleen heel kort gestopt en hebben verder niets bekeken en wandelingen die je beschrijft, daar hebben wij wat van gedaan in de dagen dat wij in Yosemite zaten, niet op de weg naar DV.
De totale reistijd zonder zaken bekijken is iets van 6 uur, door de omweg via Bodie wordt het anderhalf uur meer ofzo.
Ik ben van mening dat het wel kan, sterker wij hebben het gedaan.
Wat de een prima te doen vind, vind de ander racen en wat de ander ene lekker tempo vindt, vind de ander een slakkengang.
Wij zijn bij Lone Pine alleen heel kort gestopt en hebben verder niets bekeken en wandelingen die je beschrijft, daar hebben wij wat van gedaan in de dagen dat wij in Yosemite zaten, niet op de weg naar DV.
Met de blik op oneindig langs de Tioga Pass Road ? Ik geef je op een briefje dat je daar spijt van krijgt. Een van de allermooiste plekken die we op onze zes rondreizen zijn tegengekomen.
Ik zou er zeker een overnachting in Mammoth Lakes, Bishop of Lone Pine tussen plakken.
Ik zou er zeker een overnachting in Mammoth Lakes, Bishop of Lone Pine tussen plakken.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Keuzes.....ook wij zijn weleens van Stovepipe Wells naar Yosemite Village gereden op één dag, via korte stops in Lone Pine en mammoth lakes.
Het probleem is dat je overal wel stops kan maken of kan overnachten,er is zoveel te zien in die hoek.
Het probleem is dat je overal wel stops kan maken of kan overnachten,er is zoveel te zien in die hoek.
leuk dat iedereen zo mee denkt zeg!! Krijg zo steeds meer zin om te gaan!!!
Ik ga vanavond de andere tips nog even goed bekijken!!
We hebben al wel besloten om een deel (zoals yosemite, dead valley, bryce canyon, zion en grand canyon) of alle nationale parken te boeken.
De reis vanaf de grand canyon willen we niet boeken maar een goede voorbereiding is het halve werk!!!
Groetjes lisette
Ik ga vanavond de andere tips nog even goed bekijken!!
We hebben al wel besloten om een deel (zoals yosemite, dead valley, bryce canyon, zion en grand canyon) of alle nationale parken te boeken.
De reis vanaf de grand canyon willen we niet boeken maar een goede voorbereiding is het halve werk!!!
Groetjes lisette
Ik zou zeker in de parken boeken, wij zijn afgelopen jaar ook 3 weken in september in the USA geweest en heb zelfs met vooraf boeken al 'problemen' gehad dat het in de parken vol zat, o.a. in Bryce (ook in de nabije omgeving al een half jaar van tevoren alles vol), Zion, Yosemite en de Grand Canyon zat veelal alles vooraf ook al vol. Misschien dat het in de grote steden wat makkelijker is omdat er meer keuze is aan hotels, maar toch lijkt het me geen pretje om in LA diverse hotels af te moeten, daar doe je uren over met het drukke verkeer!
Wij hebben dus alles al vooraf geboekt, ik vond het heel fijn dat als je na een paar uurtjes in de auto direct naar je hotel kon rijden en niet eerst nog eens diverse hotels langs hoeft om te kijken of er plek is en het betaalbaar is.
Maar goed meningen verschillen, veel succes met je route en de vele keuzes die je moet maken
Wij hebben dus alles al vooraf geboekt, ik vond het heel fijn dat als je na een paar uurtjes in de auto direct naar je hotel kon rijden en niet eerst nog eens diverse hotels langs hoeft om te kijken of er plek is en het betaalbaar is.
Maar goed meningen verschillen, veel succes met je route en de vele keuzes die je moet maken

2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben eerst uitgebreid bekeken wat we wilden zien (bijv. welke NP en welke steden).
Vervolgens hebben we geprobeerd in te schatten in welke parken we langer en in welke we minder lang wilden blijven.
Dit hebben we gedaan door hier op het forum veel te lezen over de parken en te kijken wat wij dan belangrijk vonden.
Ook nog gekeken welke dingen op de route we 'tegenkwamen' of waarvoor we maar een stukje om hoefden te rijden (bijv. Bodie SP en Goblin Valley SP).
Dit heb ik toen allemaal verwerkt in een reisroute.
Ik heb alle hotels van te voren geboekt, met als grote voordeel dat als we ergens wat later aankwamen, we gewoon konden inchecken en ons geen zorgen hoefde te maken of we wel een kamer hadden.
Op sommige momenten moest ik er niet aan denken nog een kamer te moeten gaan 'zoeken'.
De kamers IN de NP's (voor ons Yosemite, Death Valley) heb ik ruim van te voren al geboekt. Bij de Grand Canyon en Zion verbleven we net onder het park in respectievelijk Tusayan en Springdale.
Ik heb ook gekeken naar de beoordelingen van de hotels/motels en die in mijn beslissingen meegenomen.
Vervolgens hebben we geprobeerd in te schatten in welke parken we langer en in welke we minder lang wilden blijven.
Dit hebben we gedaan door hier op het forum veel te lezen over de parken en te kijken wat wij dan belangrijk vonden.
Ook nog gekeken welke dingen op de route we 'tegenkwamen' of waarvoor we maar een stukje om hoefden te rijden (bijv. Bodie SP en Goblin Valley SP).
Dit heb ik toen allemaal verwerkt in een reisroute.
Ik heb alle hotels van te voren geboekt, met als grote voordeel dat als we ergens wat later aankwamen, we gewoon konden inchecken en ons geen zorgen hoefde te maken of we wel een kamer hadden.
Op sommige momenten moest ik er niet aan denken nog een kamer te moeten gaan 'zoeken'.
De kamers IN de NP's (voor ons Yosemite, Death Valley) heb ik ruim van te voren al geboekt. Bij de Grand Canyon en Zion verbleven we net onder het park in respectievelijk Tusayan en Springdale.
Ik heb ook gekeken naar de beoordelingen van de hotels/motels en die in mijn beslissingen meegenomen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb de laatste keren ook overwogen om de hotels niet vooruit te reserveren. Het idee om ter plaatse te beslissen om al dan niet langer te blijven lonkt daarbij. Maar dan komt de praktische invulling. Aankomst en vertrek liggen vast, dus die hotels worden geboekt. In de parken moet je ook reserveren en die data liggen dan ook vast. Dan is er al zo veel van de reis ingevuld, dat er nog maar weinig gelegenheid tot improvisatie overblijft.Ik boek hotels op hun eigen website, zodat ik vrijwel altijd tot kort voor aankomst kan annuleren. Dus wint de zekerheid van het hebben van een slaapplaats, het wat later kunnen arriveren en het niet hoeven zoeken.
Ik heb weleens gelezen dat iemand, ik dacht Pete Z, zonder planning vertrok en na aankomst wel zou zien waar hij naar toe ging. In dat geval lijkt me de bonnefooi ideaal.
Verder is het natuurlijk ook nog eens heel persoonlijk.
Ik heb weleens gelezen dat iemand, ik dacht Pete Z, zonder planning vertrok en na aankomst wel zou zien waar hij naar toe ging. In dat geval lijkt me de bonnefooi ideaal.
Verder is het natuurlijk ook nog eens heel persoonlijk.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, ik boek alleen een ticket en auto, en zie wel wat er gebeurt.
Ik heb natuurlijk wel een ruw route idee, maar laat het afhangen van het weer en waar ik zin in heb.
Maar ook afgelopen Mei had ik wel de eerste overnachting bij de Grand Canyon geboekt, omdat ik zeker wist dat ik daar toch heen wilde op dag twee.
Overigens was ik later daar terug,en kon ik gewoon een kamer krijgen in de Yavapai lodge, maar ja, Mei is niet direct hoogseizoen.
Ik heb natuurlijk wel een ruw route idee, maar laat het afhangen van het weer en waar ik zin in heb.
Maar ook afgelopen Mei had ik wel de eerste overnachting bij de Grand Canyon geboekt, omdat ik zeker wist dat ik daar toch heen wilde op dag twee.
Overigens was ik later daar terug,en kon ik gewoon een kamer krijgen in de Yavapai lodge, maar ja, Mei is niet direct hoogseizoen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2741 Weergaves
-
Laatste bericht door HillBillies
-
- 3 Reacties