Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vanaf waar nemen we Highway 1?
vanaf waar nemen we Highway 1?
Morgen vertrekken we vanuit San Francisco. Onze volgende stop is Big Sur River Inn. Onderweg willen we in Monterey of whale watchen, of het aquarium doen. Welke route raden jullie aan? Is er tussen San Francisco en Monterey al sprake van een mooie weg? Als we moeten kiezen slaan we liever het whale watchen over dan dat we een mooie route missen, overigens. Van Big Sur rijden we de volgende dag naar San Luis Obispo, dan nemen we zeker de mooie weg.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: vanaf waar nemen we Highway 1?
Gelijk vanaf SF de 1 pakken, is echt de moeite waard!
Highway 1 is zeker de moeite waard, maar zou er niet de Whalewatch voor opofferen. Het is Echt mooi om deze kolosale beeesten in het echt te zien. Wij hebben 2 weken geleden ook voor whale watch gekozen ipv Aquarium en we denken dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Aquarium zal ook zeker mooi zijn, maar het zien van 6 bultruggen waarvan 1 walvis op 1 meter van de boot en tientallen dolfijnen die voor boot uitspringen is toch een ervaring apart.
Het stukje highway 1 tussen Montery en Big Sure is ook heel erg mooi. De weg vanaf Big Sure richting L.A. is inderdaad schitterend, dus dan kun je inderdaad nog lang genieten van deze weg.
Gr. Rob
Het stukje highway 1 tussen Montery en Big Sure is ook heel erg mooi. De weg vanaf Big Sure richting L.A. is inderdaad schitterend, dus dan kun je inderdaad nog lang genieten van deze weg.
Gr. Rob
Hoe lang duurt dat whalewatching? Ik heb ze zelf ook regelmatig gezien, toen ik nog op zee voer voor mijn werk, maar mijn vriendin nog nooit. Ik rijd in één dag van SF naar San Luis Obispo, met onderweg nog de 17 mile drive. Is er dan ook nog tijd om een whalewatching in te lassen? Voor mijn part komen we pas in de avond aan in San Luis Obispo. Dat is geen ramp, aangezien daar volgens mij toch niet veel te doen is. 

Hoi! Wij vonden zelf het stuk vanaf Pismo Beach tot aan Malibu de highway 1 minder, je rijd dan niet langs de kust maar door allerlei dorpjes, niet veel bijzonders, vanaf (ongeveer dan uit mijn hoofd gezegd) Malibu tot aan LA rijd je wel langs de kust, hartstikke leuke kustplaatsen!
Als ik het over kon doen zou ik het stuk vanaf San Francisco tot aan Pismo langs de kust rijden via de highway 1 en dan de 101 pakken tot aan ong. malibu. Scheelt je ook aardig wat tijd!
Succes!
Als ik het over kon doen zou ik het stuk vanaf San Francisco tot aan Pismo langs de kust rijden via de highway 1 en dan de 101 pakken tot aan ong. malibu. Scheelt je ook aardig wat tijd!
Succes!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil dus graag gaan Whale-watch-en in Monterey, maar nu is mijn vraag of ik dan ook de 17-mile-drive nog zal doen of wordt dat veel te krap qua tijd? Zoals jullie in bovenstaande quote zien, ga ik in één dag van SF naar San Luis Obispo en vind ik het niet erg om tegen de avond of 's avonds aan te komen, maar is die 17-mile-drive een must?Starry schreef:Hoe lang duurt dat whalewatching? Ik heb ze zelf ook regelmatig gezien, toen ik nog op zee voer voor mijn werk, maar mijn vriendin nog nooit. Ik rijd in één dag van SF naar San Luis Obispo, met onderweg nog de 17 mile drive. Is er dan ook nog tijd om een whalewatching in te lassen? Voor mijn part komen we pas in de avond aan in San Luis Obispo. Dat is geen ramp, aangezien daar volgens mij toch niet veel te doen is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou de 17 mile drive overslaan. Ik vond het zonde van mijn tijd en ben zelfs onderweg in slaap gevallen, zo boeiend vond ik het
De Whalewatch is echt ontzettend gaaf!!! Wij waren om 9 uur 's morgens gegaan en waren om half 2 weer terug. Hebben tientallen humpback whales gezien en wel honderd dolfijnen. Was echt heel erg bijzonder om te zien in het echt. I.v.m. zeeziekte kun je beter 's morgens gaan, dan is de zee wat rustiger.

De Whalewatch is echt ontzettend gaaf!!! Wij waren om 9 uur 's morgens gegaan en waren om half 2 weer terug. Hebben tientallen humpback whales gezien en wel honderd dolfijnen. Was echt heel erg bijzonder om te zien in het echt. I.v.m. zeeziekte kun je beter 's morgens gaan, dan is de zee wat rustiger.
In slaap gevallen?
Hahaha.
Zeeziekte heb ik niet zo'n last van. Ik heb jaren op zee gevaren voor mijn werk.

Zeeziekte heb ik niet zo'n last van. Ik heb jaren op zee gevaren voor mijn werk.

Haha het is verrassend afgelopen: we vertrokken vanaf SF via de Highway 1 en hadden gelukkig vrijwel geen mist, dus genoten. Wel koud, overigens. Tot onze verrassing waren we al om 13 uur in Monterey, zodat we toch nog gingen informeren naar het whale watchen. Bleek dat de zee too choppy was, waardoor men niet voer. Dus ons alternatief: het aquarium! Van daar uit keken we met verrekijkers over zee en zagen we dolfijnen! De 17 mile drive hadden we geen zin meer in, zodat we best op tijd bij Big Sur (terecht volgens sommigen Big DUUR) aankwamen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1482 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-
- 2 Reacties