Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ervaringen PhD in de VS

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
DixieChick
Amerika-expert

Re: ervaringen PhD in de VS

Bericht door DixieChick »

Ze vragen niet naar een CV? Echt waar? Dat is vreemd - van wat ik weet doen ze dat bijna overal. Vragen ze misschien ook naar een writing sample? In dat geval zou ik je scriptie zeker opsturen. Als ze dat niet doen, dan zou je het altijd natuurlijk mee kunnen sturen (mits je in je cover letter uitlegt wat het is). In het ergste geval leggen ze het opzij, maar je hebt best kans dat ze er in rond gaan neuzen.
Professionele organisaties zou ik zeker melden, vooral als het landelijke of internationale organisaties zijn. Dat ziet er namelijk altijd professioneel uit.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
neamyt
Amerika-ontdekker

Bericht door neamyt »

Nog een vraagje, is het 'onbeschoft' om een letter of recommondation per e-mail te vragen? of kan ik dat beter per telefoon doen?
en wat moet er in staan? zijn er heel belangrijke dingen die er echt in moeten staan (dingen die er beter niet in kunnen enz.)?
en is het ok om de evaluaties van mijn scriptie en stage mee te sturen (van mijn begeleider niet van de beoordelaar; die waren erg positief en vooral die van mijn scriptie laat zien dat ik zelfstandig een onderzoek heb opgezet en uitgevoerd)?

Alvast bedankt!
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ja, dat schilt van persoon tot persoon, maar mij persoonlijk maakt het niet uit. Ik kreeg laatst ook een verzoek via de email, en dat maakt mij niks uit.

Wat erin moet staan; je zult even moeten kijken of de universiteit niet een formulier of iets dergeliujks heeft dat de persoon in kwestie moet invullen. Daar kun je al veel uit afleiden. Ik heb net zo'n formulier gekregen, en ik moet de persoon op de volgende punten beoordelen:
intellectual potential
ability to plan and conduct research
creativity and originality
knowledge in chosen field
Ability to work independently
teaching potential
motivation for graduate study
overall potential for graduate work

Op basis van die punten ga ik dus ook mijn brief schrijven.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Neamyt, ik ben benieuwd hoe het nu met je plannen staat. Waar wil je heen, wat wil je gaan doen en hoe staat het met de procedure?

Ik ben nu zelf aan het afstuderen aan een master of philosophy (= soort research master maar dan in 1 jaar) in educational studies aan de University of Cambridge en zit nog steeds heel erg te twijfelen of ik wel of niet een PhD wil doen. Ik heb nu eindelijk een goed onderzoek bedacht wat perfect zou aansluiten bij een universiteit in Amerika en dus ben ik me aan het inlezen. De programma's aan Harvard, Cornell, Stanford, Berkeley, Columbia TC, Chapel Hill en Vanderbilt (laatste heeft beste education dept van de USA) sluiten erg goed aan op het eerste gezicht, al zullen er nog meer zijn.

Ik heb zelf al behoorlijke kennis over aanmeldingsprocedures vanwege m'n applications aan Oxford en Cambridge vorig jaar dus daar heb ik weinig vragen over, al zijn de procedures weer wat anders in Amerika (meer tests zoals de GRE bijvoorbeeld, help!) maar ik heb wel de volgende vragen, niet alleen aan jou maar ook aan DixieChick of andere ervaringsdeskundigen:

- aan hoeveel universiteiten heb je toelating gedaan? Waarom had je deze gekozen?

- Is het bij een PhD programma in de US altijd zo dat je de eerste twee jaar voornamelijk vakken volgt? Is het ook mogelijk om dan al een deel van je onderzoek uit te voeren? Vakken volgen vind ik niet erg, zeer interessant zelfs, maar mijn onderzoek zou meerdere jaren duren met follow-up onderzoeken. Dus dan ben ik benieuwd of de onderzoeksperiode daarna langer zou duren of dat je tijdens de eerste twee jaar al onderzoek zou kunnen doen. Of wacht..volg je eerst echt 2 jaar vakken en daarna heb je nog 3 jaar de tijd voor je onderzoek? Want PhD's duren in de USA meestal 5 tot 6 jaar toch?

- Klopt het dat Amerikaanse universiteiten vrij 'makkelijk' zijn met funding (in vergelijking met UK uni's) en je dus eigenlijk alleen toegelaten wordt als ze je ook grotendeels zullen funden?

- Mijn BA heb ik nog erg goed gehaald, maar mijn MPhil gaat wel redelijk. Het wordt zeker weten geen first degree, wel een second (dus een B gemiddeld). Denk je dat dit nog uitmaakt?

- Letters of recommendation. Een welbekend proces inmiddels. Denk je dat 1 letter of rec van de Course Director van m'n Cambridge MPhil plus twee van m'n BA Course Directors (van minder prestigieuze universiteiten, maar zij zelf zijn wel Cambridge en Oxford graduates) sufficient genoeg zijn of kan ik beter aimen voor twee MPhil letters of rec en 1 BA? Punt is dat ik het eerste semester hier niet goed in m'n vel zat en daarom niet echt een positief beeld heb overgedragen aan mijn supervisor van toen.

- Dixiechick, waarin heb je je PhD gedaan? Ben benieuwd!

Verder weet ik er eigenlijk wel genoeg vanaf denk ik, ik hoop dat ik een TA zou kunnen worden (maar aangezien ik zelfs twee teaching degrees heb, zou dat geen probleem moeten zijn)

Alvast bedankt!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Is het ondertussen al niet te laat om nog een plaatst te pakken te krijgen? Tenminste, de zoon van vrienden rondt zijn master (Natuurkunde) af in de UK momenteel, en vorige maand beslisste hij dat hij een PhD wou doen, maar blijkbaar was hij te laat voor de Amerikaanse universiteiten, zodat hij enkel nog in de UK terecht kon.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ja voor dit jaar wel. Helaas begon mijn brein iets te laat met werken :lol: Ik ga dan ook eerst terug naar Nederland en wat werkervaring op doen, maar voor 2011 ligt de deadline in september-december 2010. Mocht het 2012 worden heb ik nog een jaar er bij.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer