Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag: 18 dagen door het ZW van de VS (nu volledig!)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DEEL 3 is eindelijk af!

Bericht door Sandy »

Hier ook een kleine opmerking over deel III ;)
GPJ73 schreef: Na een tijdje van foto’s maken en genieten van het uitzicht gaan we een ijsje eten. Als je iemand probeert uit te leggen wat het verschil tussen zo’n kleinzielig Nederlands ijsje is en de Am. variant dan laat ik voortaan deze foto zien:

Afbeelding
Maar deze die je in je hand hebt hier, kun je niet vergelijken met het ijs van de Italiaanse ijssalons hier. Ik ben daar namelijk gek op en verkies dat 10 x boven zo'n gigantische softijs ;)
GPJ73 schreef: Afbeelding
Wow, dat ziet er gevaarlijk uit - Ik zou mijn kinderen aan een riempje leggen als we daarheen zouden gaan, denk ik.
Sandy
Nirak
Amerika-ontdekker

Bericht door Nirak »

Hehe...dat wordt eindelijk weer rustig slapen vannacht.... :wink:

Wat een hartstikke leuk verhaal Gert, en schitterende foto's erbij......ik sluit me bij de andere leden aan.....snel weer gaan...misschien dat je hier en daar wat sponsors moet zien te vinden???

groetjes en bedankt voor het leesplezier!! Karin
There's two ways to take what this life's gonna throw at you: You can choose to win or lose, it's all about attitude.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Sandy schreef:Hier ook een kleine opmerking over deel III ;)
GPJ73 schreef: Na een tijdje van foto’s maken en genieten van het uitzicht gaan we een ijsje eten. Als je iemand probeert uit te leggen wat het verschil tussen zo’n kleinzielig Nederlands ijsje is en de Am. variant dan laat ik voortaan deze foto zien:

Afbeelding
Maar deze die je in je hand hebt hier, kun je niet vergelijken met het ijs van de Italiaanse ijssalons hier. Ik ben daar namelijk gek op en verkies dat 10 x boven zo'n gigantische softijs ;)
Is dat niet een beetje appels met peren vergelijken...? Als je toch wilt vergelijken (en dat doe ik) vergelijk het dan met het softijs in Nederland, en wat kost een ijsje in Nederland in een toeristisch gebied wel niet.
:(
Je kan trouwens zeer lekker It. schepijs krijgen in de Grand Canyon en ook niet duur!
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Sandy schreef:Hier ook een kleine opmerking over deel III ;)
GPJ73 schreef: Afbeelding
Wow, dat ziet er gevaarlijk uit - Ik zou mijn kinderen aan een riempje leggen als we daarheen zouden gaan, denk ik.
Dat lijkt me wel verstandig :D Maar het ligt er aan waar je gaat lopen, hier kom je niet direct maar na enig klimwerk. Hoewel toen ik twaalf was deed ik ook al niets liever dus voorzichtigheid is wel geboden.
Bedankt voor je reacties :!:
Groeten,
Gert
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Nirak schreef:Hehe...dat wordt eindelijk weer rustig slapen vannacht.... :wink:

Wat een hartstikke leuk verhaal Gert, en schitterende foto's erbij......ik sluit me bij de andere leden aan.....snel weer gaan...misschien dat je hier en daar wat sponsors moet zien te vinden???

groetjes en bedankt voor het leesplezier!! Karin
Bedankt Karin en je kan je donatie storten op 302425..... :lol:
Maar ik krijg toch geen vrij van mijn baas (voorlopig... :( )
Groeten,
Gert
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Gert,

bijzonder leuk reisverslag heb jij er van gemaakt, ook zo met de foto's erbij. Jij bent wel een stuntman zeg, zo op dat randje boven de Grand Canyon, ongelooflijk. Destijds heb ik dat ook gezien bij een zonsondergang daar, vele mensen buiten de hekken, dus vlak bij de afgrond. Brrrr, dood eng.
Ik heb zonet alle delen achter elkaar gelezen en heb dus niet, zoals andere forumleden aangaven, 's nachts liggen woelen in afwachting van jouw volgende deel. Ik ben net terug van een Amerikareis en zit hier te vechten tegen een jetlag. Kan ik mooi alle berichten en verhalen op dit forum lezen.
Tja, en dan maar weer gaan sparen voor de volgende reis, hè.
Bedankt voor het mogen meegenieten van jullie reis.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Mack schreef:Als ik even mag terugpakken op een stukje uit deel 3:
GPJ73 schreef:Ondanks dat ik een melding zag over dat vrachtwagens e.d. een andere route moeten kiezen zie je toch trucks die over de Hoover dam rijden. Dit gaat wel in een traag tempo, sowiezo want er zijn veel toeristen bij. Hierdoor kan je wel leuke foto’s maken en dan doen we dan ook.

Afbeelding
Dit is niet zomaar een vrachtwagen!!! Ik moet zeggen dat je een heel bijzondere truck op de gevoelige plaat hebt vastgelegd. Er zit namelijk vrijwel niks meer aan die truck dat standaard is. De grille is nieuw, net als de koplampen, de fenders (de kappen over de wielen, zowel voor als achter), de visor (zonneklep), luchtfilters, uitlaten, dieseltanks, etc. Dit is wat je zou noemen een "hot rod" onder de vrachtwagens...
Ach ja ik ben natuurlijk geen kenner :wink: , jij wel dus :D dat neem ik graag van je aan. Ik moet zeggen dat we hem wel indrukwekkend vonden dus vandaar de foto, helemaal in deze situatie omdat ze meestal voorbij blazen en nu was de snelheid er uit wat het maken van de foto een stuk makkelijker maakt.
Groeten,
Gert
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

markro schreef:Hoi Gert,

bijzonder leuk reisverslag heb jij er van gemaakt, ook zo met de foto's erbij. Jij bent wel een stuntman zeg, zo op dat randje boven de Grand Canyon, ongelooflijk. Destijds heb ik dat ook gezien bij een zonsondergang daar, vele mensen buiten de hekken, dus vlak bij de afgrond. Brrrr, dood eng.
Ik heb zonet alle delen achter elkaar gelezen en heb dus niet, zoals andere forumleden aangaven, 's nachts liggen woelen in afwachting van jouw volgende deel. Ik ben net terug van een Amerikareis en zit hier te vechten tegen een jetlag. Kan ik mooi alle berichten en verhalen op dit forum lezen.
Tja, en dan maar weer gaan sparen voor de volgende reis, hè.
Bedankt voor het mogen meegenieten van jullie reis.

Groet, Marco.
Welkom terug :D :!:
Het idee van delen is noodgeboren en was ik eerst niet van plan maar als je eenmaal begint (het is mijn eerste reisverslag :!: ) valt stoppen niet mee en korthouden helemaal niet dus dan maar in gedeeltes schrijven. De cliff-hangers kwamen ook spontaan maar ik moet zeggen dat we deze keer ook wel erg veel meegemaakt hebben... :wink:
Groeten,
Gert
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

markro schreef: Geplaatst: Di Okt 11, 2005 6:29 am

Ik ben net terug van een Amerikareis en zit hier te vechten tegen een jetlag.
Ik dacht al: "wat is die er vroeg bij"......... :hilarious:

Sterkte met je jetlag

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik vind het en leuk reisverslag geworden,en wat ook geinig is dat er dingen instaan die niet helemaal zijn verlopen zoals je gepland had, gebeurd altijd op die momenten dat je het niet kunt gebruiken.
bij die stunt foto van de Grand Canyon moest ik even terug denken aan de eerste keer dat wij daar waren in 1993 en wij te horen kregen dat er een dag voor ons twee mannen naar beneden waren gevallen (gesprongen ?) en dan blijf je toch wel even iets verder van de kant af.
Maar verder toppie!!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

hekkie schreef:
markro schreef: Geplaatst: Di Okt 11, 2005 6:29 am

Ik ben net terug van een Amerikareis en zit hier te vechten tegen een jetlag.
Ik dacht al: "wat is die er vroeg bij"......... :hilarious:

Sterkte met je jetlag

Marjan
:offtopic: En dan te bedenken, dat ik om 4 uur vanochtend al klaar wakker was en even daarna al op het forum aan het lezen was, terwijl ik gisteravond omstreeks 23.00 uur naar bed ging. Alleen in het vliegtuig een beetje geslapen, daarna niet meer, dus het was een lange dag gisteren.
Even doorbijten, het hoort erbij als je zo'n reis maakt. Je weet dat van te voren en je stelt je er op in. Maar in ieder geval bedankt.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Erika schreef:Ik vind het en leuk reisverslag geworden,en wat ook geinig is dat er dingen instaan die niet helemaal zijn verlopen zoals je gepland had, gebeurd altijd op die momenten dat je het niet kunt gebruiken.
bij die stunt foto van de Grand Canyon moest ik even terug denken aan de eerste keer dat wij daar waren in 1993 en wij te horen kregen dat er een dag voor ons twee mannen naar beneden waren gevallen (gesprongen ?) en dan blijf je toch wel even iets verder van de kant af.
Maar verder toppie!!
Ik heb geprobeerd het zo echt mogelijk te schrijven, oftwel niet te beschouwend maar meer zoals we het beleefd hebben :D Goede boeken worden tenslotte ook zo geschreven, je hebt een situatie (op vakantie in Amerika) en de gebeurtenissen (je reiservaringen) zorgen voor het verhaal.
En je kan de negatieve dingen er wel uit laten maar die maken de hoogtepunten hoger net als in het leven zelf... :wink:
Groeten,
Gert
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Schrijven

Bericht door nieuwenoord »

De een schrijft beter dan de ander, maar jij hebt zeker talent :lol:
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Schrijven

Bericht door GPJ73 »

nieuwenoord schreef:De een schrijft beter dan de ander, maar jij hebt zeker talent :lol:

Gaat hard aan het werk met een nieuwe reisweblog. Straks te vinden via onze site:
Succes met jouw verhalen :D
Groeten,
Gert
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Weblog

Bericht door nieuwenoord »

Plan is er:

http://www.nieuwenoordusa2006.web-log.nl

Ruim 6 weken, maak je borst maar nat, want ik ga schrijven!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wow dat ziet er al goed uit zeg. Je bent druk bezig geweest.
Als ik al die foto's zie begint het al aardig te kriebelen bij me.
Ik heb direct wat links van je overgenomen over Moab, Yellowstone en Grand Teton.

Toch wel een goed idee om alvast zo'n uitgebreid schema in een weblog te maken. Print je het dan later uit en neem je het mee of gaat de laptop mee op reis?

Marjon
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Weblog

Bericht door GPJ73 »

nieuwenoord schreef:Plan is er:

http://www.nieuwenoordusa2006.web-log.nl

Ruim 6 weken, maak je borst maar nat, want ik ga schrijven!
Ongelooflijk dat wordt super :!: , 6 weken ik ben jaloers :wink:
Groeten,
Gert
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Groeten,
Gert
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hey Gert, waarom zet je je reisverslag niet op internet, op een weblog bijv.
Ik ben zelf heel tevreden met web-log.nl, waar ik mijn reisje ook heb opgezet.
Maar je heb ook genoeg andere weblog mogelijkheden, volgens mij.
Hier op het forum ziet het er wel goed uit, maar er zitten zoveel posts van andere tussen inmiddels.
Sandy
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Sandy schreef:Hey Gert, waarom zet je je reisverslag niet op internet, op een weblog bijv.
Ik ben zelf heel tevreden met web-log.nl, waar ik mijn reisje ook heb opgezet.
Maar je heb ook genoeg andere weblog mogelijkheden, volgens mij.
Hier op het forum ziet het er wel goed uit, maar er zitten zoveel posts van andere tussen inmiddels.
Ben ik met je eens :!: maar als ik zie wat anderen gedaan hebben dan denk ik wel, wat een werk :o Probleem is dat ik de hele dag vanwege werk al achter de PC zit voor mijn baas dus dat ik schrijven wel leuk vind maar niet om alles weer uit te zoeken. Maar ik zal eens kijken deze winter wat ik kan doen :D
Groeten,
Gert
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer