Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geen GPS signaal in VS met telefoon (HTC Pro2)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Geen GPS signaal in VS met telefoon (HTC Pro2)
Ik ben nu net 2 dagen in LA, maar ik kan maar geen GPS signaal krijgen. Zowel metTomtom als googlemaps niet. Ik heb voor tomtom de kaarten van de USA en Canada. In Nederland krijg ik met beide programmas wel een signaal, maar hier dus niet. Ik heb QuickGps gebruikt om de standen van de satteliet te downloaden, maar hij vind niks. Hij heeft zelfs a een keer 30min gezocht.
Ik las op dit forum dat ht gewoon zou moeten werrken. Iemand een idee wat aan de hand is?
Alvast bedankt
Ik las op dit forum dat ht gewoon zou moeten werrken. Iemand een idee wat aan de hand is?
Alvast bedankt
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Re: Geen GPS signaal in VS met telefoon (HTC Pro2)
Dit is een vraagje voor je GSM provider lijkt me.
Zou het kunnen dat je toestel enkel maar op Europese satelieten werkt?
Zou het kunnen dat je toestel enkel maar op Europese satelieten werkt?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Een GPS-signaal is, voor zover ik weet, niet provider afhankelijk. Het is een signaal dat 'vrij' opgepikt kan worden.
Toen ik nog een PDA had en die gebruikte in Amerika, had ik soms ook grote problemen voordat ik voor het eerst een signaal had. Het enige dat ik je nu kan aanraden is de telefoon (de GPS-functie in dit geval) gewoon aan te laten en hopen dat je een signaal ontvangt. Ben je overigens ook in beweging nu je steeds zo lang moet wachten? Laat 'm anders eens zoeken als je stil staat.
Succes ermee, hopelijk werkt het. Mijn broer gebruikte ook een HTC en dat werkte prima.
Roland
Toen ik nog een PDA had en die gebruikte in Amerika, had ik soms ook grote problemen voordat ik voor het eerst een signaal had. Het enige dat ik je nu kan aanraden is de telefoon (de GPS-functie in dit geval) gewoon aan te laten en hopen dat je een signaal ontvangt. Ben je overigens ook in beweging nu je steeds zo lang moet wachten? Laat 'm anders eens zoeken als je stil staat.
Succes ermee, hopelijk werkt het. Mijn broer gebruikte ook een HTC en dat werkte prima.
Roland
- Texas Jack
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Kokopelli
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Het zou moeten werken, ik heb zelf met mijn nokia N95 vorig jaar een perfecte GPS ontvangst gehad.
Ook met de TomTom hadden we geen problemen.
Google Maps duurde wel een eeuwigheid, hij moet namelijk ook de kaart downloaden dus kijk uit voor je telefoonrekening.
GPS staat verder los van je provider, het zou wereldwijd moeten werken, mits er kaarten voor zijn
De eerste keer duurde het bij mij ook erg lang maar geen dertig minuten.
Ook met de TomTom hadden we geen problemen.
Google Maps duurde wel een eeuwigheid, hij moet namelijk ook de kaart downloaden dus kijk uit voor je telefoonrekening.
GPS staat verder los van je provider, het zou wereldwijd moeten werken, mits er kaarten voor zijn

De eerste keer duurde het bij mij ook erg lang maar geen dertig minuten.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Denk dat het ook nog lokatie afhankelijk is, tussen hoge bebouwing zal het langer duren als in een meer open omgeving.
Heb je met QuickGPS een update gedaan? Je zit op een andere locatie van de wereld dan Europa, dus heb je ook andere satellieten. Kun je handmatig doen via start-programma's-QuickGPS. Misschien dat dit helpt.
Edit: Overheen gelezen. Dat heb je dus al gedaan.
Anders misschien even een losse GPS muis kopen, die zijn niet zo heel duur.
Edit: Overheen gelezen. Dat heb je dus al gedaan.
Anders misschien even een losse GPS muis kopen, die zijn niet zo heel duur.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Langer laten zoeken, of inderdaad een gps repeater/versterker kopen.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Inderdaad, wij zijn ook net terug uit de US / Canada, en zowel TomTom (ook US / Canada) en Google Maps op mijn HTC werkten prima. Is inderdaad onafhankelijk van provider (gps satelieten zijn vooralsnog gratis te gebruiken
), maar wel sterk afhankelijk van locatie. Wij startten in Seattle, en tussen de hoge gebouwen hadden we wel moeite om satelieten te pakken te krijgen. Ook in een auto met speciaal glas, schijnt het signaal lastig ontvangen te zijn (zelf geen ervaringen mee). Ik denk dat enige optie is om (lang) te wachten ....

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heb je misschien de vliegtuig modus aanstaan? Dan werkt de gps module namelijk niet.
Wil je svp laten horen of het nog gelukt is. Ik ga namelijk in september naar Amerika met dezelfde telefoon en wil mijn tomtom dan ook gebruiken.
Wil je svp laten horen of het nog gelukt is. Ik ga namelijk in september naar Amerika met dezelfde telefoon en wil mijn tomtom dan ook gebruiken.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het zou normaal gewoon moeten werken. De eerste keer duurde het bij mij ook wat langer (tiental minuten, voelde als een eeuwigheid aan
), maar daarna feilloos. Ik was na een tijdje wel op een plek gestaan met minder bebouwing en waar er minder kabels enzo boven de grond hingen.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Het werkt eindelijk. Wat een verademming zeg, weg met die kaart. LA is opeens een heel stuk kleiner.
Wat ik nu gedaan heb om het op te lossen is het volgende: telefoon herstart. Dat was alles. Denk dat een kleine reset nodig was. Ik zet mijn telefoon eigenlijk nooit uit, dus nu ook niet.
Nu had ik binnen een minuut verbinding vanuit mn hotelkamer in downtown LA. werkt dus perfect! Bedankt voor alle suggesties, dit maakt mn vakantie een stuk makkelijker.
Ik denk overigens dat de vliegtuigmodus heeft meegeholpen aan het niet werken van de gps.
Wat ik nu gedaan heb om het op te lossen is het volgende: telefoon herstart. Dat was alles. Denk dat een kleine reset nodig was. Ik zet mijn telefoon eigenlijk nooit uit, dus nu ook niet.
Nu had ik binnen een minuut verbinding vanuit mn hotelkamer in downtown LA. werkt dus perfect! Bedankt voor alle suggesties, dit maakt mn vakantie een stuk makkelijker.
Ik denk overigens dat de vliegtuigmodus heeft meegeholpen aan het niet werken van de gps.
-
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mooi om te horen. Hoef ik me nergens druk over te maken dus 

2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA