De rondreis door het zuidwesten was zo mooi dat we eigenlijk nu al wel terug willen. Dat terwijl ons brein na 3 weken al die indrukken eigenlijk zo vol was dat we het prima vonden om naar huis te gaan. De eerste 3 nachten werd ik 's nachts wakker en wist echt totaal niet waar ik was en erger waar het toilet zou zijn. Dit heb ik nog nooit beleefd na een reis. ( ook niet na ruim 2 weken Florida een kleine 3 jaar geleden )
Ik zuig de blogs van anderen die nu 'het rondje zuidwesten' doen en voel heimwee. M'n brein draait op volle toeren hoe ik/we daar vlug weer heen kunnen maar ik moet natuurlijk wel reeel blijven maar het valt me zwaar. Ook al hebben we de foto's nog is een dooddoener.
Familie etc hebben natuurlijk de foto's gezien en vinden het mooi maar thats it, terwijl als je er werkelijk geweest bent...oef niet uit te leggen.
Heel herkenbaar. Wij hadden dit de eerste keer naar de USA (Orlando). Hadden bij terugkomst echt heimwee..
Zijn inmiddels niet meer zo in de war na een reis maar we plannen wel de volgende vakantie al tijdens de vakantie
kan me in dit gevoel wel vinden ja, wij zijn vorig jaar voor het eerst naar de usa geweest, rondje in het zuid westen.
zit nu dagelijks op het forum en als het aan mij ligt gaan we volgend jaar zeker terug alleen het is vrij duur en we hebben nu een kindje van 4 maanden dus het is allemaal net iets lastiger. maar als iemand een gesprek aan zwengeld over amerika dan ga ik los. ze hadden me op het aa forum ook al gemeld dat het waarschijnlijk verslavend zou zijn en dat is het dus ook.
groeten mark.
Welkom bij de club van mensen met het AA virus (waar je maar heel moeilijk van geneest)
Onze eerste reis naar het zuidwesten zou eenmalig zijn. Zodra we terugkwamen had ik al heimwee en begon meteen een tweede reis te plannen.
Volgend jaar gaan we voor de 4e keer in 6 jaar en ik heb ook al een vijfde route in gedachten.
Ondertussen zijn we helaas ook besmet met het Canada virus dus daar willen we ook weer naar terug. Die reis moeten we ook nog ergens in zien te plannen.
Wij zijn in april terug gekomen. Vijf Amerikareizen in krap 4 jaar tijd ... enne, we hebben een tijd terug de camper al vastgelegd voor oktober 2010. Te lang! Dus hebben we vorige week geboekt voor februari ....
Kijk maar in de ticker, wij hebben twee Amerikareizen in de planning. Ik heb een soort last van continue heimwee.
Erg he?? Wij hebben het ook al! Niet zozeer de desorientatie, daar zijn we na 5 keer naar het ZW wel wat overheen, maar dat plannen van de volgende vakantie al tijdens de vakantie... Over 19 dagen vertrekken we voor de volgende roadtrip :dance: , de route van 2010 is al uitgeknobbeld en ik ben nu al info aan het verzamelen voor 2011!!
Waar is het vaccin verkrijgbaar voor deze 'flu'?
Wat grappig om te lezen hoe jullie dat ervaren. Ik herken het namelijk totaal niet.
Voor mijn werk en andere dingen heb ik regelmatig voor langere of kortere periodes in het buitenland gewoond en ook al vind ik het soms moeilijk om afscheid te nemen, zodra we boven Nederland vliegen voel ik me weer helemaal thuis.
Voor jou is het misschien anders, Katja, omdat je in Amerika woont. Wij gaan echt voor ons plezier naar Amerika (als ik ernaast zit moet je het zeggen hoor )
Ik herken het heel erg. In Amerika heb ik geen last en weet ik precies waar ik ben als ik wakker word, maar terug in Nederland weet ik de eerste week 's nachts echt niet waar ik ben. Helemaal in de war als ik 's nachts een keer wakker word.
Wij denken na een vakantie in Amerika ook meteen weer aan de volgende reis. Volgend jaar gaan we (weer) 2 keer en ik zit soms zelfs al te denken aan de vakantie van 2011
Toen we in 2007 onze reis van vorig jaar aan het plannen waren en ik dit forum ontdekte begon het al te werken maar na 1 keer echt daar geweest te zijn ben ik ook helemaal verkocht. Eerst dacht ik ook dit gaat een 'once in a lifetime'-reis naar de USA zijn maar intussen staat er voor volgende maand 1 week NY in de planning en ga ik volgend jaar met m'n ouders naar West-Canada. En voor 2011 heb ik al een route Denver - Moab - Yellowstone - Denver in m'n hoofd. Dus heel erg herkenbaar is dat gevoel.
En ondertussen zit ik ook zowat iedere dag op dit forum. Ook al is het maar een paar minuutjes.
Ik heb vorig jaar nadat we terug waren nog wel een week last gehad van de jetlag: om 20u 's avonds in slaap vallen en dan tegen 22u effectief in je bed kruipen om dan rond 3-4u terug klaarwakker te zijn. Maar niet meer weten waar ik opdat moment was, daar had ik geen last van.
Heel herkenbaar maar geloof ik niet zo erg als jij. Wel een gevoel vanheimwee, maar net het niet weten waar je bent.
Wij zijn in 2007 3 weken geweest en gaan over een maand 4 weken naar het noordwesten.
En stiekem heb ik de route Las Vegas - Denver voor 2011 of 2012 al in mijn hoofd.
Sinds eind 2006 toen ik onze route begon te plannen kom ik 2-3x in de week op dit forum en lees ik ook veel verslagen en kijk ik veel foto's.
Het probleem is alleen dat ik hetzelfde had met Noorwegen en IJsland. Ook daar wil ik terug. Maar gelukkig in mindere mate.
Vrienden van ons hebben het ook en die zijn sinds 2004 al 4x in de USA geweest.
Dat gevoel van niet weten waar ik ben heb ik niet, wel de heimwee. Maar ik vind het toch ook altijd weer heerlijk om thuis te zijn.
Nou moet ik heel eerlijk zeggen (ik durf het haast niet toe te geven) dat ik de laatste weken ook allerlei boeken en reisverslagen over Australië aan het lezen ben.
Toen wij de eerste keer naar de VS geven was het oorspronkelijke plan om naar Australië te gaan. Om allerlei redenen is dat Amerika geworden en sindsdien was Australië op de achtergrond geraakt. Sinds ik de Australische serie "my restaurant rules" volg is mijn verlangen naar dit werelddeel ineens weer in alle hevigheid teruggekomen.
Dus het zou zomaar kunnen dat we na onze Amerika reis in 2010 en onze Thailand reis in 2011, het jaar daarna naar Australië en Nieuw Zeeland gaan.
(Dus als iemand nog reisverslagen van Australië voor me heeft, stuur me de links maar)
yep, wij zijn intussen al bijna 2 maanden terug en ik denk er nog dagelijks aan. *zucht*
Ik zou dolgraag volgende zomer teruggaan maar dat zal financieel gezien niet mogelijk zijn. We moesten onverwachts een nieuwe auto kopen (ben wel blij met ons Fiat 500-tje, supercool bakske), voor de winter nog nieuwe ramen steken in ons huis en dringend sparen en plannen om een vrij grote verbouwing te doen (50m² uitbreiden). Ook allemaal leuke en vooral nuttige dingen natuurlijk, maar oooo ik zou zo graag teruggaan!!!!
t Is bijna melig, maar het gedacht dat het nog 2 of zelfs 3 jaar kan duren ...
Het "beste" is om het ene jaar naar de USA te gaan en het volgende jaar Australia. Dus voor ons: 2006: Australia. 2007: USA. 2008: Afkikken... 2009: Australia, 2010: USA en 2011: Australia. Voor 2006, inderdaad USA en Australia.....
Yeehaw
In 1995 gingen wij ooit één keertje naar Florida omdat we héél graag eens naar Walt Disneyworld wilden. Sindsdien besmet met het zeer hardnekkige virus wat alleen maar erger wordt naarmate de jaren verstrijken. Tot en met het jaar 2003 konden wij onze verslaving nog in bedwang houden met één keer per jaar drie weken Amerika maar sinds 2004 gaan we nu twee keer per jaar. Over vijf weken gaan we voor de 18e keer de plas over sinds onze eerste trip in september 1995 maar erg verslaafd? Nee hoor
We hebben al gekeken naar tickets voor 2010
Gelukkig kunnen we hier op het forum genoeg verslagen lezen en mooie foto's bekijken en zitten er genoeg mensen met dezelfde tik. Hier hoef je niet uit te leggen dat je "al weer" naar Amerika gaat, hier snapt iedereen je meteen
Sterkte met de afkickverschijnselen!
Sonja
Laatst gewijzigd door Mickey99 op 19 aug 2009, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015 New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009 Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014
Nog beter om elk jaar naar Amerika te gaan Yeehaw...
Vanaf 1999 ben ik elk jaar naar Amerika geweest, in 1999, 2005, 2007 en 2009 zelfs 2x. Het verveelt nog steeds niet en zolang het kan hoop ik elk jaar naar Amerika te gaan.
Het gevoel van niet meer weten waar je bent 's ochtends als je wakker wordt herken ik ook al is dat de laatste jaren afgenomen. Maar zeker in het begin had ik dat. Weet niet of dat met Amerika te maken heeft of de jetleg...
Yeehaw schreef:Het "beste" is om het ene jaar naar de USA te gaan en het volgende jaar Australia. Dus voor ons: 2006: Australia. 2007: USA. 2008: Afkikken... 2009: Australia, 2010: USA en 2011: Australia. Voor 2006, inderdaad USA en Australia.....
Yeehaw
Als ik zo rijk was.......zucht......
Als we geluk hebben maken we om de twee jaar een verre reis. Maar ik weet niet hoe het na 2010 zal gaan met twee studerende kinderen.
Toch maar die staatsloten blijven kopen.
Ook voor mij is het allemaal heeeeeeeeel herkenbaar! Bij terugkomst in NL wist ik bij het wakker worden ook even niet meer waar ik was... maar ik ging ervan uit dat het de jetlag was....
Maar denk werkelijk dagelijks aan Amerika!
LeenG schreef:dat vroeg ik mij al af... hoe betalen jullie dat allemaal?
Daar wil ik best antwoord op geven.
Wij werken allebei. We hebben (nog) geen kinderen. Ik woon in een (te) klein, goedkoop appartementje. Heb geen flatscreen en andere dure apparatuur en ik koop hier amper kleding (dat doe ik in Amerika, want daar is het veel en veel goedkoper). Ik hou dus geld over
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.