Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hebben meer mensen hier 'last' van?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
es141
Amerika-ontdekker

Re: hebben meer mensen hier 'last' van?

Bericht door es141 »

Hallo allemaal,

ben ik even overdonderd door alle reacties met vooral het grote besef dat ik niet 'gek' ben. :wink: Het niet weten waar je bent als je 's nachts wakker wordt was een hele nare/aparte ervaring. Ik moest zo nodig plassen en had werkelijk géén idee waar ik zijn moest. Denk dat het voor mij niet aan de jetlag lag maar puur de mega indrukken die nog niet verwerkt/een plaats hadden gekregen. De reis een kleine 3 jaar terug naar Florida staat ook niet in vergelijking met het rondje zuidwesten. Het waren ook twee zeer verschillende vakanties. ( grijnzz wist bij thuiskomst toen 's nachts prima waar ik was )
Toen ik begin deze week eea las over erg lage vliegtickets prijzen dacht ik ooohhhh wat moet(en) ik/we nu. Kan moeilijk boeken en nog geen vrij hebben maar het 'jeukte' enorm. Ook de kerstdagen etc. mwha even een paar dagen NY of LV ( laatste shoppen en de hotels rustig ook overdag bekijken ) en weet ik allemaal wat. Puur een excuus bedenken om weer te gaan. Vooral de NP die we bezocht hebben, met de camper ( mss tzt met auto en hotels als combi ) en de vrijheid en alle dieren die je tegenkomt. Mijn ontmoeting met 'Rudolph' ( het rendier ) etc. Weer met een floatboot over de Colorado, nu wel de beide Antelope Canyons bezoeken, Yosemite niet vergeten. We zeiden net tegen elkaar na de bbq thuis en nu even afkoelen in het beekje wat vlakbij de Upper pine lag waar we stonden in het park. Het lijkt allemaal al weer zo ver weg terwijl we nog maar twee en halve week thuis zijn. ( al was ik héél erg blij met ons bruin brood met kaas weer in NL ) Daartegenover staat hét dessert van Applebee's met de chocoladekoek, ijs, warme appels en crunch. ( *veegt overtollig speeksel weg* )

Dan de campground Spiderrock, denk er nog dagelijks aan. Hebben ( na email op advies van de eigenaar ) een cd kunnen kopen met 'Sunrise' muziek op panfluit. Zo'n rust en zo prachtig. Wat is die man trots op zijn afkomst en zo één met zijn omgeving en de natuur! ( ben er nog stil van, heeft zo'n indruk op mij gemaakt! )

Bedankt voor het lezen en reageren,
es
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

ik ben ook besmet. Onze 1e usa reis dit jaar was onze huwelijksreis, het plan was een once-in-a-lifetime ervaring. Maar dat is anders gelopen, ik ben aan het plannen voor volgend jaar phoenix-moab-Yellowstone-denver. Ook NY heeft een goede korte indruk na gelaten.

Desorientatie had ik geen last van, maar oh wat was het hier saai de eerste week, nergens heenrijden niets bezoeken ...
En dan terug gaan werken, nog nooit zag ik er zo tegenop om te gaan werken ...
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Hier nog een besmet mens. Wij zijn in 2006 voor het eerst gegaan en ik zag er onwijs tegenop. Zover weg van huis ,elke avond een ander bed enz. enz.
Maar na 35 dagen rondtouren in het Noord Westen, heb ik gejankt dat we weer naar huis moesten. Het gevoel van vrijheid, de ruimte overal, de fantastische natuur, de rust en eenzaamheid; het was een geweldige ervaring. In 2008 hebben we 35 dagen rondgetourd in het Zuid Westen en nu zijn we bezig met de voorbereidingen voor onze 3e reis in 2010. Dan gaan we terug naar het Noord Westen én we gaan een stuk Canada meepakken.
Mijn man en ik kijken nog heel regelmatig in onze ( inmiddels) 10 foto albums en dan komen de verhalen vanzelf weer naar boven.
Onze vrienden moeten zo langzamerhand wel gestoord worden van ons ( nee, we laten ze niet alle albums zien) maar vaak is het toch van : ja maar in Amerika....... vul zelf maar in.
We genieten van elke reis driedubbel; de voorbereiding, de eigenlijke reis en dan alle albums vullen met foto's ,folders, boekjes enz. enz.
Ach, als ik toch eens rijk was............
Maar...... volgend jaar gáán we weer.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

es141 schreef: Daartegenover staat hét dessert van Applebee's met de chocoladekoek, ijs, warme appels en crunch.
Mmmm... klinkt goed! Die ga ik ook eens uitproberen :D

Trouwens, als het na (ruim) 3 weken weer tijd is om naar huis te gaan, vind ik dat ook wel prima. Dan ben ik ook wel weer toe aan mijn dagelijkse leventje (met hond) en die bruine boterham met kaas :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je rijk wil worden blijf je thuis en ga je naar je bankrekening staren. In de USA zie je vaak auto's en vooral RV''s met de bumpersticker: "We are spending our kids inheritance" en dat is precies wat we doen. (De "kinderen" komen niets tekort) En Roland, als je ooit naar Australia gaat kom je er wel achter wat ik bedoel. En NZ mag ook.
Yeehaw
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Jeetje, ik lees net alle reacties en ik durf bijna niet meer naar Amerika te gaan hahaha.
Nee gekheid, ik kan niet wachten tot we vrijdagochtend eindelijk in het vliegtuig zitten :D Sorry, ik wil niemand jaloers maken :P
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Heimwee wil ik het niet noemen, dat gaat te ver, maar iedere keer als ik terug kom in NL, mis ik Amerika de eerste weken wel, vooral in Arizona zo tussen Sedona en de Grand canyon voel ik me heel erg thuis.

Gelukkig heb ik een vriendin die niet weg is van Amerika, dus komen we zeker één of twee keer per jaar ook ergens anders, want als het aan mij lag gingen we drie keer per jaar naar Amerika,ipv heel hinderlijk aan andere reizen geld uit te geven. :mrgreen:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

lelie schreef:Voor jou is het misschien anders, Katja, omdat je in Amerika woont. Wij gaan echt voor ons plezier naar Amerika (als ik ernaast zit moet je het zeggen hoor :wink: )
Ik zit hier ook maar tijdelijk en mag over minder dan 3 weken weer naar huis en om eerlijk te zijn ben ik de dagen heel erg aan het aftellen.
Het is hier heerlijk maar ik verheug me toch echt weer op het polderlandschap en de (helaas vaak toch wel) onbeschofte Nederlanders. :dance:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Polders? Vind je die dan mooi??
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Niet eens, maar ik vind het heerlijk om ze weer te zien als ik terug ben.

Misschien heeft het ermee te maken dat ik ook in mijn jeugd altijd veel in het buitenland gewoond heb en dat Nederland toch ons thuisland was. Geen idee eigenlijk.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb helemaal geen last van terugverlangen naar huis of de omgeving. Telkens als ik in Amerika ben, wil ik daar blijven en niet meer terug naar huis. Ik heb ook totaal geen last van heimwee o.i.d. Mijn kinderen wil ik wel graag weer terugzien, maar de rest kan me eigenlijk gestolen worden. Ik zit zelf wel eens de meest bizarre scenario's te bedenken om maar niet terug te hoeven.

Gelukkig heeft Jan daar helemaal geen last van. Hij wil na een paar weken wel graag weer naar huis en hij zorgt ervoor dat ik in het "verstandige" spoor blijf.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

@Katja
Ik vermoed dat het eraan ligt hoelang je al uit Nederland wegbent, ik bijvoorbeeld zie Nederland echt niet meer als thuis. Voor mij is dat een land waar we op vakantie of familiebezoek gaan. Omdat ik er niet woon, ga ik daar (net zoals jullie hier) naar alle mooie toeristische plekjes en zie ik ook de schoonheid van het polderlandschap, de koeien die in de nevel staan, de bossen bij Utrechtste heuvelrug, de grote steden met hun de grachten, statige panden en gezellige terrasjes. Ik vind ook die kleine dorpjes leuk en maak daar honderden fotos en wandel met plezier in een hollandse regenbui. Leuke bezoeken, maar ik ben altijd weer ontzettend blij als ik thuiskom in Colorado.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik denk dat het ook voor een gedeelte te maken heeft met waar je je thuis voelt. Als ik ergens voor een paar maanden zit is het logisch dat thuis in Nederland blijft maar ook toen ik voor een paar jaar in Zuid-Afrika zat was dat nooit "thuis". Nou was dat sowieso geen land waar ik me heel prettig voelde wat dat betreft zou ik in de VS makkelijker blijvend kunnen wennen.
Dennis666
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis666 »

Klinkt allemaal heel herkenbaar, ben al blij dat ik niet de enige ben.

In de lente voor het eerst naar de southwest geweest, een roadtrip als huwelijksreis. Met als reden 'als we het nu niet doen komt het er nooit van' :lol: Ben al bezig met de planning voor volgend jaar...

Heb nog elke dag heimwee naar de overweldigende natuur daar. Ben al op veel plaatsen geweest, maar zoiets had ik nog nooit ervaren. T'is echt een virus...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dennis666 schreef:In de lente voor het eerst naar de southwest geweest, een roadtrip als huwelijksreis. Met als reden 'als we het nu niet doen komt het er nooit van' :lol: Ben al bezig met de planning voor volgend jaar...
Hoe vaak ik de uitspraak niet gehoord heb van First Timers dat het een 'Once in a Lifetime' trip was :)
En na terugkomst is de volgende reis alweer gepland :lol:

Voor ons is Amerika overigens niet heilig. We zijn twee jaar achter elkaar naar een andere bestemming geweest.
In 2008 georganiseerde groepsrondreis Venezulea (wat ook erg mooi was) en dit jaar naar Japan (wat qua planning een stuk lastiger is dan de USA maar wel erg leuk om te bezoeken). Maar na Japan zei ik wel dat ik weer een keer zin had om naar het vertrouwde USA te gaan. Het plannen gaat ons daar inmiddels heel makkelijk af. Dat maakt het ook wel weer relaxed..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Yeehaw schreef:Polders? Vind je die dan mooi??
Polders zijn mooi, mits je de goeie ziet....niet die polders met industrie en windmolens van 50 meter hoog, maar de echte polders met koeien en zo.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ik herken het ontzettend.

Onze eerste Amerikareis (van 5 weken) zou ook eenmalig zijn. Dus onder het mom van, we zijn hier maar één keer hebben we bijvoorbeeld ook een helicoptervlucht boven de GC geboekt.
Dit jaar zijn we toch voor de tweede keer geweest. Het regelen van de route en hotels is voor mij al zo'n voorpret, dan de reis zelf is natuurlijk fantastich. Naast alle geweldige natuur, steden en bezienswaardigheden, maar ook de vrijheid van het onderweg zijn, niet naar m'n werk hoeven (je raad het al; ik ben totaal geen workaholic en niet bepaald blij met mijn baan).

Volgend jaar gaan we niet, waar ik uiteraard enorm van baal, want mijn vriend gaat naar het WK in Zuid-Afrika. Als hij nog wat geld over heeft, willen we in het najaar nog weg. Maar niet langer dan twee weken, waarschijnlijk curacao, maar hoe meer ik daar over nadenk, hoe meer ik het gevoel heb, we 'moeten' naar de USA!

Kortom; Verslaafd!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Yeehaw
Polders? Vind je die dan mooi??
ja fantastisch, daar kan ik nou heimwee naar hebben, de koolzaadvelden in NO Groningen.
die eindeloze ruimte met prachtige luchten.
Daarom vind ik Amerika ook zo mooi geloof ik, al die ruimte!!
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik herken het helemaal niet.
Ondanks dat ik met volle teugen geniet van onze Amerikareizen, heb ik niet de drang dat ik ieder jaar, of meerdere keren per jaar, die kant op móet.
Eén keer in de 2 á 3 jaar vinden we heerlijk. We hebben er ook eerlijk gezegd het geld niet voor over, want al met al is zo'n langere Amerikareis een stuk duurder dan twee weken Griekenland. En andere vakantiebestemmingen vinden we ook heerlijk.
En het is ook altijd weer fijn om thuis te komen. Mijn eigen fijne huis om me heen. Onze wekelijkse beslommeringen. Nagenieten en napraten bij de foto's, maar zonder heimwee.

Ik vind het een beetje triest als het dagelijkse leven in NL je tegenstaat. Als je niets meer aan Nederland vindt, niet meer kunt genieten van Hollandse luchten, een lekker briesje, de mooie stadjes, dan zou ik emigratie overwegen. Ik kan van een wandeling over de pier in Hoek van Holland op een herfstdag, of van snuffelen in leuke winkeltjes in Delft of Gouda, de grandeur van Den Haag, net zo genieten als van een wandeling door Arches NP.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Het is ook niet dat ik niet van Nederland in het algemeen houd.
Ik zou dolgraag voor een jaar of wat in het buitenland willen wonen, maar nooit voorgoed.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik in mijn korte carrière nog geen baan (of opleiding) heb gehad met het WOW gevoel. Dit is mijn derde baan in de 4,5 jaar dat ik fulltime werk. En weet gewoon niet wat ik wil.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer