Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

11 September 2009

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Susanne81
Amerika-newbie

11 September 2009

Bericht door Susanne81 »

Aangezien wij 11 september 2009 in NYC en/of Washington zijn, zijn we erg benieuwd wat er gedaan wordt aan herdenkingen etc. En natuurlijk vragen we ons af of Obama ergens bij aanwezig zal zijn. Op internet kan ik helaas niks vinden. Weet iemand al wat er gaat gebeuren of waar ik dergelijke info kan vinden?
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: 11 September 2009

Bericht door headhunterke »

Ikzelf weet van niks, maar wij gaan ook op 11 september naar NY...
Ik had er zelf graag bij geweest, omdat een vader van een Amerikaanse vriend van me er gestorven is.
Hijzelf wil echter zo weinig mogelijk horen over 9/11, en dus vind ik het niet echt toepasselijk om het er met hem over te hebben.
Hopelijk geraken we echter tot op Ground Zero, want ik vrees voor een geweldige overrompeling en security ginder...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Dit is het 2e jaar dat wij op 11 September in Amerika zijn.
Vorig jaar waren we in Florida en gingen wij vanuit Miami via Kennedy Space Center naar Kissimee.
Dit jaar reizen wij op 11 september met de trein van uit Philly naar NY.
Volgens mij houden ze bij Ground Zero een herdenking.
Er is nog niets bekend wat Obama gaat doen.
Ik zou de tv/krant en internet in de gaten houden.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

Wij komen op 11 september met de trein aan in NYC. Ben benieuwd of er nog extra security controle is.

Ik was op 11 september 2001 ook in Amerika, in de Shenadoah Mountains vlak bij Washington DC. Ik reisde indertijd met TrekAmerica. Ze lieten ons de keuze of naar Washington DC zouden gaan of niet, Ik heb er toen voor gekozen om niet te gaan. Ik had geen zin om toeristje te spelen terwijl iedereen in rouw was.
Een dag later gingen we naar NYC. Het was nog niet bekend of we uberhaupt de stad in konden. We gingen dan ook in eerste instantie naar het depot van Trek America in New Jersey. Het was ongelooflijk indrukwekkend om te zien hoe de Amerikanen reageerden op het gebeure. Op veel auto's waren banners geplakt met teksten als "Bin Laden we will get you" en ''Nobody F*cks with America".
Uiteindelijk konden we alsnog naar NYC. Een lamgeslagen NYC. Ongeveer 2 weken daarvoor had ik NYC verlaten voor de trip met TrekAmerica en de stad was in z'n doen en laten compleet veranderd. Er was wel de gedachte van "Hier komen we wel bovenop" . Er werden op vele straathoeken de bekende I love NY shirtjes verkocht . Er heerste een enorme saamhorigheid. Dat heeft bij mij een onuitwisbare indruk gemaakt.
Vorig jaar ben ik samen met Susie One voor het eerst weer teuggeweest in NYC. Natuurlijk langs Ground Zero geweest. Een heel bizar en dubbel gevoel om daar te staan. Verder was het geweldig om weer daar te zijn. Zo geweldig dat we dit jaar dus weer gaan.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Wij waren vorig jaar 11 sept. in NYC, maar buiten Ground Zero merkte je er weinig van.
Niks van extra security gemerkt. De herdenking zelf was alleen voor nabestaande en genodigden.
Buiten Ground Zero wel wat demonstraties van mensen die in allerlei complotten geloven.
Laatst gewijzigd door Emenem op 11 jan 2010, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Wij zijn de laatste jaren steeds in Amerika op 11 september, je merkt er op straat weinig van. Op radio en tv is er wel veel aandacht voor.
In 2007 waren we in New York en zijn toen wel naar Ground Zero geweest. Er wordt een herdenking gehouden, die je op afstand (uiteraard buiten de hekken) kunt bijwonen. Het hele gebied was ruim afgezet en er was heel veel politie in de directe omgeving. Uiteraard ook erg veel pers. Er waren 4 momenten van stilte, maar alleen de eerste keer kregen wij dat echt mee omdat de politie het verkeer ook stil legde. De andere 3x bleven auto's gewoon door de straat rijden. Ook de sprekers konden wij niet echt goed verstaan. Alle namen van de slachtoffers werden opgenoemd, door reddingswerkers deze keer. Volgens mij doen ze dat elk jaar op een andere manier.

Het was zeker indrukwekkend, maar als je Ground Zero ook echt wilt zien, moet je dat op een andere dag doen. Hadden wij die dag ervoor gedaan, dan weet je ook een beetje de weg. Want daar zie je niets van op 11 september.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
headhunterke
Amerikakenner

Weet je ook hoelang op voorhand het wordt afgezet?
Want wij reizen de 15e terug naar Belgie, maar zouden voor 11 september Ground Zero toch al eens willen aandoen, zonder al te veel drukte.
Ik geloof dat we volgens onze planning rond de 8e zouden gaan.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Rond de 8ste zou moeten lukken hoor. Wij waren er op de 10de in de ochtend, en hebben toen rustig kunnen rondkijken. Ze waren wel met voorbereidingen bezig, maar je kon geheel om Ground Zero heen lopen toen. We zijn inmiddels wel 2 jaar verder, geen idee hoe het nu met de bouwwerkzaamheden is daar.
Op de 11de waren we rond 8.30 bij Ground Zero en toen was alles afgezet, ik neem aan dat ze dat heel vroeg in de ochtend doen (of s' nachts).
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
headhunterke
Amerikakenner

Oh, dan hoef ik me geen zorgen te maken.
Toen ik in Februari geweest ben, was de werf rond Ground Zero gewoon afgezet, maar veel viel er niet te merken hoor.
Je kon gewoon rustig rondwandelen. Als je via een soort tunnel met de trappen het Finincial Center ingaat, heb je wel een leuk beeld op Ground Zero, want vanop de begane grond merk je er niet zo heel veel van. De overkant van de straat staat ook een gedenkteken.
Vond ik toch wel aangrijpend hoor...
Leonie_m
Amerika-ontdekker

Bericht door Leonie_m »

wij vliegen op 11 sept. naar Amerika, iemand nog een idee of er dan extra security op de aiports is?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Na alle verhaln zou ik niet weten of er nog wel meer security kan zijn :lol: Vorig jaar was er dacht ik een herdenking waarbij alle overledenen werden opgenoemd. Dat duurde langer dan anderhalf uur ja. Is dit hetgene voor genodigden :?:
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
headhunterke
Amerikakenner

Naar wat ik gehoord heb, kunnen enkel genodigden binnen de afgebakende zone, waar ook de luidsprekers opgesteld staan, en dus ook de namen worden genoemd.
Iemand zei op het forum al dat je er buiten die zone eigenlijk weinig van merkt, en de luidsprekers ook niet luid genoeg waren om het te horen.
Maar ik ga toch ff een kijke nemen denk ik hoor...
Moet volgens mij toch nog altijd speciaal zijn.
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Volgens mij zijn er de nodige AllesAmerika leden daar. Wij vliegen 11 september en komen rond het middaguur daar aan en willen dan ook direct naar groundzero afreizen.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
headhunterke
Amerikakenner

Ik vertrek morgen zie :-)
Valies staat gereed, nu alleen nog een lange tijd wacten tot die verduivelde tijd er is om te vertrekken :p
Ik heb zo het gevoel dat ik deze nacht amper ga kunnen slapen :p
Als ik zo hoor, zitten er inderdaad behoorlijk veel leden in NY op dat moment...
Fargo
Amerikafan

Bericht door Fargo »

Ik ben er ook met 11 september. Denk niet dat ik me geroepen voel om die middag polshoogte te gaan nemen bij Ground Zero. Op de een of andere manier heb ik daar toch een dubbel gevoel bij, alsof je bij iets heel persoonlijks van enkele aanwezigen staat. Net zoals ik nooit in Harlem naar het gospel zal gaan.

Wel nog een ander vraagje. Zijn die 'lichtbakens' die symbool staan voor de Twin Towers er nog altijd elk jaar op 11 september?
I'm going where the sun keeps shining, through the pouring rain
Going where the weather suits my clothes
Susie one
Amerikakenner

Bericht door Susie one »

Wij reizen met de amtrak op 11 september a.s. van Philly naar NY. Wij gaan op deze dag niet naar Ground Zero en kiezen voor andere bezienswaardigheden. Wij hebben vorig jaar Ground Zero bezocht.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Fargo schreef:...Wel nog een ander vraagje. Zijn die 'lichtbakens' die symbool staan voor de Twin Towers er nog altijd elk jaar op 11 september?
Vorig jaar in ieder geval nog wel...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer