Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mobiel internet in Amerika
-
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mobiel internet in Amerika
Ik heb al enkele topics gelezen over bellen in Amerika. Dus nu ben ik van plan om een prepaid kaartje te kopen en deze in mijn HTC Touch Pro 2 te steken. Hier in nederland gebruik ik heel veel mobiel internet. Nu dacht ik, wat als ik in New York iets bedenk om naartoe te gaan en dat op mijn telefoon wil opzoeken. Dat betekend dus dat ik een data abonnement nodig heb. Dit lijkt me echter nogal duur voor iemand die niet in Amerika woont. Heeft iemand hier ervaring mee?
Of kan iemand me vertellen of er veel wifi verbindingen te gebruiken zijn?
Of kan iemand me vertellen of er veel wifi verbindingen te gebruiken zijn?
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Mobiel internet in Amerika
Is je HTC niet ge-simlocked?
Een data abonnement nemen is nogal overbodig voor als je 'misschien' even wat wilt opzoeken. WiFi is er genoeg te vinden, als je persé internet wilt gebruiken ga dan naar starbucks, daar heb je altijd gratis WiFi.
Een data abonnement nemen is nogal overbodig voor als je 'misschien' even wat wilt opzoeken. WiFi is er genoeg te vinden, als je persé internet wilt gebruiken ga dan naar starbucks, daar heb je altijd gratis WiFi.

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Nope hij is niet ge-simlocked. Ik heb hem via bel company gekocht en niet rechtstreeks bij vodafone. Ik heb het ook voor de zekerheid getest met een simkaartje van Hi en T-Mobile, beide werken.RNA schreef:Is je HTC niet ge-simlocked?
En starbucks zijn er genoeg in NY neem ik aan? Zal mijn vriendin blij mee zijn

- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik vond ze in NYC minder nadrukkelijk aanwezig dan andere Amerikaanse steden, maar dat is mijn mening. Er zijn MEER dan genoeg starbucksen in NYC. Je zal nooit lang hoeven te zoeken 

- Bushmaster
- Amerika-expert
Gratis internet is er bijna niet meer bij de Starbucks.
Het is wel altijd nog veel goedkoper dan via een Nederlandse SIM-kaart.
Starbucks hotspots gaan via T-mobile, kost je voor één maand ca. ??????
staat er een beetje vaag, tussen de $4,99 en $39,99
https://selfcare.hotspot.t-mobile.com/services_plans.do
Het is wel altijd nog veel goedkoper dan via een Nederlandse SIM-kaart.
Starbucks hotspots gaan via T-mobile, kost je voor één maand ca. ??????
staat er een beetje vaag, tussen de $4,99 en $39,99
https://selfcare.hotspot.t-mobile.com/services_plans.do
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 18 aug 2009, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dus gratis wifi is niet meer?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Er is geen gratis wifi meer bij Starbucks, vorig jaar nog wel.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Op welke andere plaatsen kan je dan nog wel (legaal) wifi krijgen?
Ik weet echter dat je in het VN gebouw ook gratis wifi krijgt (heeft een reisgenoot van me vorige keer ontdekt), maar om nu elke keer naar de eastside van de stad te gaan, dat is me nu net iets te overdreven...
Ik weet echter dat je in het VN gebouw ook gratis wifi krijgt (heeft een reisgenoot van me vorige keer ontdekt), maar om nu elke keer naar de eastside van de stad te gaan, dat is me nu net iets te overdreven...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier is veel te vinden :http://www.wififreespot.com/
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op veel plekken, en zeker in hotels, heb je gratis wifi.
Er is een pre-paid kaart met data te koop trouwens, bij AT&T, ik had dat zelf opgezocht beging dit jaar voor mijn iPhone,maar in de praktijk kon ik goed uit de voeten met wifi, dus heb geen pre-paid kaart gekocht.
(bellen ging perfect met Skype, en wat skype-out tegoed)
Er is een pre-paid kaart met data te koop trouwens, bij AT&T, ik had dat zelf opgezocht beging dit jaar voor mijn iPhone,maar in de praktijk kon ik goed uit de voeten met wifi, dus heb geen pre-paid kaart gekocht.
(bellen ging perfect met Skype, en wat skype-out tegoed)
Wat kost dat, eigenlijk, bellen naar een vaste of mobiele telefoon vanuit US met Skype?Pete.Z schreef: (bellen ging perfect met Skype, en wat skype-out tegoed)
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt voor de link. Heb trouwens de website van het hotel bekeken en die heeft in de lobby gratis wireless internet. Dus in het hotel kan ik al op internet. Wanneer we onderweg zijn dan kijk ik op die website.Harry schreef:Hier is veel te vinden :http://www.wififreespot.com/
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet je wel eerst verbinding hebben......................

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Idd, maar daarom maak ik er een pdf documentje van en neem die mee op mijn telefoon 

Laatst gewijzigd door markro op 19 aug 2009, 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: In een aantal berichten de quote van het voorgaande bericht verwijderd. Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten.
Reden: In een aantal berichten de quote van het voorgaande bericht verwijderd. Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Skype naar Skype is natuurlijk gratis, van Skype (op mijn iPhone) naar vaste nummers heel erg goedkoop, ik weet niet precies hoeveel,maar ik had 10 euro tegoed, en na een goeie anderhalf uur gesprekken, heb ik nog bijna 8 euro over.Starry schreef:Wat kost dat, eigenlijk, bellen naar een vaste of mobiele telefoon vanuit US met Skype?Pete.Z schreef: (bellen ging perfect met Skype, en wat skype-out tegoed)
- headhunterke
- Amerikakenner
Ik ben ook van plan om via Skype naar m'n zus haar Skype te bellen, en zo een keertje of 2 met elkaar in contact te komen.
Alleen, het enige nadeel is dat we in ons hotel moeten betalen voor het internet (voor zover ik weet toch).
Kent er iemand een plek waar je rustig kan bellen via internet, want ik neem aan dat je in de Public Library niet hoeft binnen te komen met je laptopje en headset en er duchtig kan op los babbelen, of wel?
Ik was al een keertje in New York, maar ik kan het me nu niet meer herrineren, maar ben ik verkeerd, of zijn er genoeg koffiehuisjes waar je gratis internet hebt, en kan bellen?
Alleen, het enige nadeel is dat we in ons hotel moeten betalen voor het internet (voor zover ik weet toch).
Kent er iemand een plek waar je rustig kan bellen via internet, want ik neem aan dat je in de Public Library niet hoeft binnen te komen met je laptopje en headset en er duchtig kan op los babbelen, of wel?
Ik was al een keertje in New York, maar ik kan het me nu niet meer herrineren, maar ben ik verkeerd, of zijn er genoeg koffiehuisjes waar je gratis internet hebt, en kan bellen?
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Dit klinkt als een vraag, ook al staat er geen vraagteken.headhunterke schreef:Alleen, het enige nadeel is dat we in ons hotel moeten betalen voor het internet (voor zover ik weet toch).

Ik weet niet naar welk hotel jullie gaan en in welke plaats, maar wij hebben in heel wat h(m)otels draadloos op de laptop kunnen internetten en ook kunnen MSN-en en Skypen. Alleen in Las Vegas kostte ons dat twee jaar geleden ongeveer $ 14,= per 24 uur. Bij bibliotheken staat soms ook een WIFI-zender/ontvanger en kan je zo op het internet inloggen. Eventueel buiten.
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ook wij hebben, behalve in het hotel in Las Vegas, nog nooit hoeven betalen voor internetgebruik. Tijdens onze laatste vakantie belden wij bijna iedere dag met onze kinderen via Skype. Werkte perfect.
- headhunterke
- Amerikakenner
Ik neem aan dat je dat vanuit het hotel gedaan hebt?
Wel, bij ons staat er op de site van het hotel dat er inderdaad WIFI beschikbaar is, maar ik denk niet dat het gratis is (althans staat niet vermeld)
Ik heb hier net een website gezien (http://nederland.hotels.com/ho112522/we ... de-staten/) en daar staat dat er draadloos internet beschikbaar is.
Bij elke bijkomende kost, staat het ook op die site vermeld, en bij draadloos internet niet, dus ik mag hopen :p
Wel, bij ons staat er op de site van het hotel dat er inderdaad WIFI beschikbaar is, maar ik denk niet dat het gratis is (althans staat niet vermeld)
Ik heb hier net een website gezien (http://nederland.hotels.com/ho112522/we ... de-staten/) en daar staat dat er draadloos internet beschikbaar is.
Bij elke bijkomende kost, staat het ook op die site vermeld, en bij draadloos internet niet, dus ik mag hopen :p
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben dat inderdaad steeds vanuit ons hotel gedaan. Op de site van jullie hotel staat dat er een toeslag geldt voor internetgebruik in de openbare ruimten. Ik neem aan dat daarmee bedoeld wordt dat er een toeslag wordt berekend als je gebruik maakt van internet op de computers van het hotel. Als je er zeker van wilt zijn, zou ik even contact opnemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht