Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Routesuggestie (voor san78) Grand Canyon - LA met camper
Routesuggestie (voor san78) Grand Canyon - LA met camper
Onze vakantie gaat bijna beginnen, maar we zijn er nog niet helemaal uit hoe onze route zal moeten lopen op het einde.
In het begin van de route hebben we al enkele campgrounds geboekt, dus we willen hier niet teveel in gaan schuiven.We reizen met ons zoontje van ruim anderhalf. Omdat we nog geen idee hebben hoe hem het reizen zal gaan bevallen willen we op het eind van de route geen al te gekke dingen meer gaan doen en wat rust en misschien wat strand inbouwen. Dus ipv Malibu juist naar de kust wellicht? We willen LA wel gaan bekijken maar er niet teveel tijd voor uittrekken. En welke RV zullen we boeken voordat we de camper gaan inleveren in La (Moturis).
Graag jullie suggesties! Bedankt alvast.
Dag Route (van - naar) # Miles
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco 0
3 San Francisco - Yosemite (Groveland) 128
4 Yosemite 48
5 Yosemite - Bishop (via Tiogapas en Mono Lake) 137
6 Bishop - Las Vegas 269
7 Las Vegas - Zion 168
8 Zion 0
9 Zion - Bryce Canyon 89
10 Bryce Canyon 0
11 Bryce - Capital Reef 121
12 Capital Reef - Moab (Arches) 146
13 Moab 0
14 Moab - Monument Valley 143
15 Monument Valley - Page (Lake Powell) 126
16 Page - Grand Canyon South Rim 152
17 Grand Canyon South Rim - Needles 222
18 Needles - Joshua Tree 145
19 Joshua Tree - Malibu (LA) 175
20 Malibu (LA) 0
21 Malibu - Los Angeles 45
22 Amsterdam
In het begin van de route hebben we al enkele campgrounds geboekt, dus we willen hier niet teveel in gaan schuiven.We reizen met ons zoontje van ruim anderhalf. Omdat we nog geen idee hebben hoe hem het reizen zal gaan bevallen willen we op het eind van de route geen al te gekke dingen meer gaan doen en wat rust en misschien wat strand inbouwen. Dus ipv Malibu juist naar de kust wellicht? We willen LA wel gaan bekijken maar er niet teveel tijd voor uittrekken. En welke RV zullen we boeken voordat we de camper gaan inleveren in La (Moturis).
Graag jullie suggesties! Bedankt alvast.
Dag Route (van - naar) # Miles
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco 0
3 San Francisco - Yosemite (Groveland) 128
4 Yosemite 48
5 Yosemite - Bishop (via Tiogapas en Mono Lake) 137
6 Bishop - Las Vegas 269
7 Las Vegas - Zion 168
8 Zion 0
9 Zion - Bryce Canyon 89
10 Bryce Canyon 0
11 Bryce - Capital Reef 121
12 Capital Reef - Moab (Arches) 146
13 Moab 0
14 Moab - Monument Valley 143
15 Monument Valley - Page (Lake Powell) 126
16 Page - Grand Canyon South Rim 152
17 Grand Canyon South Rim - Needles 222
18 Needles - Joshua Tree 145
19 Joshua Tree - Malibu (LA) 175
20 Malibu (LA) 0
21 Malibu - Los Angeles 45
22 Amsterdam
Re: Routesuggestie vanaf Grand Canyon richting LA met camper
HI
Ik kan je niet helpen met RV's helaas. Je route ziet er goed uit. Enkele opmerkingen:
Waarom naar Groveland ipv meteen door naar Yosemite?
Bishop-Las Vegas zou het mooiste door Death Valley zijn maar er zijn voorwaarden voor het rijden door DV in de zomer met een RV. Waarschijnlijk moet je via Beatty en noord van DV. Goed te doen maar een eenzame rit. Welke route je ook neemt, neem ALTIJD voldoende water mee.
Ik zou Moab tot een andere reis bewaren. Daar is zoveel te zien en te bezoeken dat je tijd daar veel te kort is. Bovendoen houd je meer tijd over voor Page en GCNP (of misschien een extra dag San Francisco aan het begin van de vakantie). Je kan van Torrey via 95/261 en 163 rechtstreeks naar Monument Valley rijden maar dan moet je wel Moki Dugway af. Fantastisch en velen hebben het met de RV gedaan maar voorzichtigheid is geboden.
Als je naar Moab gaat zou ik daar een nacht aan toevoegen en een nacht minder in Bryce.
Yeehaw
Ik kan je niet helpen met RV's helaas. Je route ziet er goed uit. Enkele opmerkingen:
Waarom naar Groveland ipv meteen door naar Yosemite?
Bishop-Las Vegas zou het mooiste door Death Valley zijn maar er zijn voorwaarden voor het rijden door DV in de zomer met een RV. Waarschijnlijk moet je via Beatty en noord van DV. Goed te doen maar een eenzame rit. Welke route je ook neemt, neem ALTIJD voldoende water mee.
Ik zou Moab tot een andere reis bewaren. Daar is zoveel te zien en te bezoeken dat je tijd daar veel te kort is. Bovendoen houd je meer tijd over voor Page en GCNP (of misschien een extra dag San Francisco aan het begin van de vakantie). Je kan van Torrey via 95/261 en 163 rechtstreeks naar Monument Valley rijden maar dan moet je wel Moki Dugway af. Fantastisch en velen hebben het met de RV gedaan maar voorzichtigheid is geboden.
Als je naar Moab gaat zou ik daar een nacht aan toevoegen en een nacht minder in Bryce.
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook iets meer rust inbouwen in de route, jullie hebben nu een vrij druk programma voor nog geen 3 weken. Hangt er natuurlijk ook vanaf van jullie in de parken willen doen. Wandelen is prima te doen als je een rugdrager hebt. Misschien wat meer tijd voor Yosemite nemen, en voor Page en de kust.
Vanuit Groveland zit je op minstens een uur rijden van Yosemite Valley, mocht daar nog iets vrij zijn dan zou ik dat aanpassen.
Wat bedoel je met een RV? Ik ben een leek op dat gebied, maar dat is toch hetzelfde als een camper?
Marianne
Vanuit Groveland zit je op minstens een uur rijden van Yosemite Valley, mocht daar nog iets vrij zijn dan zou ik dat aanpassen.
Wat bedoel je met een RV? Ik ben een leek op dat gebied, maar dat is toch hetzelfde als een camper?
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk dat San met RV een RV-park of campground bedoelt. Ik denk dat ik zou kiezen voor een van de parken in Anaheim. Anaheim RV Village krijgt goede reviews en het is niet te ver weg van Moturis.
Bedankt voor jullie suggesties, ik bedoel inderdaad een RV park/campground. De reden dat we een uur voor Yosemite overnachten komt omdat we bang zijn dat we anders een te druk programma hebben. (camper halen/boodschappen doen).
We mogen inderdaad niet door DV.... Jammer
Wat houdt die Moki Dugway dan in, is dat lastig te berijden met een camper?
Dus twee nachten Moab is te kort? Wat zijn leuke kustplaatsjes onder LA?
We gaan met de kleine trouwens geen lange wandelingen maken.
We mogen inderdaad niet door DV.... Jammer
Wat houdt die Moki Dugway dan in, is dat lastig te berijden met een camper?
Dus twee nachten Moab is te kort? Wat zijn leuke kustplaatsjes onder LA?
We gaan met de kleine trouwens geen lange wandelingen maken.
Moki Dugway is een 3 miles lange afdaling tussen ut95 en us163 over ut261 met fenomenale uitzichten. De weg is unpaved maar de bochten zijn verhard. Als je hier naar beneden gaat moet je een lage versnelling gebruiken (ook met een automaat) en remmend op de motor naar beneden gaan. Het lijkt erger dan het is. Diverse forumleden hebben de afdaling (en beklimming) met zo'n 32 ft monster RV gedaan.
Yeehaw
Yeehaw
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Daarbij weer aantekenend dat de meeste camperverhuurders geen roadservice bieden als je in de problemen komt daar (als is het maar een lekke band) en je ook niet verzekerd bent als je er toch rijdt.
Eigen keus, maar ik vind wel dat mensen het horen te weten als ze deze weg toch rijden.
Eigen keus, maar ik vind wel dat mensen het horen te weten als ze deze weg toch rijden.
Nog een andere aantekening, Ut261 is een officiele weg en valt niet onder "off road" driving. Als je helemaal niet op onverharde wegen mag rijden zijn sommige campgrounds ook niet te bereiken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht