Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

taxi of shuttle taxi vanuit JFK rond 20.30u

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
chantalhs
Amerika-ontdekker

taxi of shuttle taxi vanuit JFK rond 20.30u

Bericht door chantalhs »

Wie kan me zeggen wat het fijnste is?
Wij landen om 20.10u op JFK en moeten dan naar ons Hotel (Hudson).
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: taxi of shuttle taxi vanuit JFK rond 20.30u

Bericht door headhunterke »

Je kan de AirTrain nemen vanuit JFK richting Jamaica of Howard Beach.
Ik denk dat jij best in Jamaica een aansluiting neemt.
Als ik niet mis ben, stopt er een metro aan Columbus Circle. (Lijnen 1,A,B,C,D; 59th Street Columbus Circle).
Vandaar is het nog geen 2 minuten oostwaarts naar je hotel.
Je kan ook een taxi nemen, maar ik dat gaat je duurder uitkomen hoor...
En om half 9 is het bijlange niet 'gevaarlijk' in de metro's.

Ikzelf vind de taxi fijn om je in de stad zelf te bewegen als er niet direct een metro in de buurt is en je een behoorlijke afstand moet wandelen of het regent. Maar ik vind de subway minstens even fijn, het is iets totaal anders natuurlijk...
Het is natuurlijk hoe je het zelf bekijkt ;-)
Maar JFK ligt behoorlijk ver van Midtown hoor...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

chantalhs schreef:Wie kan me zeggen wat het fijnste is?
Wij landen om 20.10u op JFK en moeten dan naar ons Hotel (Hudson).
De taxi natuurlijk. Geen gezeur dat je nog moet wachten op andere passagiers en je wordt gelijk voor de deur van je hotel afgezet. Op die manier kun je nog een paar uurtjes van je avond genieten.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Da's vrij persoonlijk natuurlijk he.
Ik heb vrienden, en die hebben gewoon een hekel aan taxi's, terwijl ik er wel graag in rij.
Maar als ik écht moet kiezen, ga ik toch voor de subway hoor...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Klopt, maar het is dan ook mijn antwoord op de vraag.
headhunterke schreef:..als ik écht moet kiezen, ga ik toch voor de subway hoor..
Ik vraag me dan altijd wel af wat je met je koffers doet. Ik vind het namelijk niet fijn om met mijn hele hebben en houden in de metro te moeten. Om nog maar niet te spreken over de problemen die je gaat ondervinden als je van metro moet wisselen. Zonder bagage is dat zonder meer prima te doen, maar om nou met al mijn koffers dat hele parcours af te leggen vind ik persoonlijk niet echt fijn.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

En daarbij was de vraag taxi of shuttle...
Ik zou lekker voor de taxi gaan, wij hebben nu 4 keer in zo'n shuttle gezeten vanaf JFK (2x heen en terug) en gaan de eerst volgende keer
ook voor de taxi. Je wordt in zo´n shuttle gepropt, de andere passagiers lijken altijd chargrijnig te zijn (kijken stuk voor stuk stoïcijns
voor zich uit, hoort een beetje bij NYC lijkt het). En als je pech hebt ben je de laatste die bij het hotel wordt afgezet (of de eerste die
wordt opgehaald bij vertrek), en dat kan lang duren als het verkeer vast staat in en rond Manhattan (staat het ooit niet vast?).
Nee, de volgende keer wordt het voor ons gewoon lekker met z'n tweeën op de achterbank van een taxi.
En om op de subway terug te komen, daar zou ik bij aankomst ook niet snel voor kiezen. Ben dan moe van de reis en heb
dan ook echt geen zin meer om met mijn koffers te gaan slepen. Terug naar het vliegveld daarentegen...
chantalhs
Amerika-ontdekker

Bericht door chantalhs »

Oke, dan gaan wij voor de taxi!
Bedankt voor jullie reacties!
Sijbring
Amerika-ontdekker

Bericht door Sijbring »

Kan je met zijn 4-en + allemaal 1 koffer in 1 taxi? Of is dat toch echt te krap en moet je er 2 nemen?
Bestaat er ook een website waar je kan zien hoeveel een taxiritje kost vanaf het vliegveld naar jou hotel?

Groetjes Marloes
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi marloes,

Kijk bij onderstaande link
http://www.earthodyssey.com/sales_tax.html

Vorig jaar september reden er vanaf JFK MPV's als taxi's. Als je naar de taxistandplaats (rij) gaat komt vraag er iemand met hoeveel personen je bent en waar je moet. Vervolgens wordt de taxi voor je geregeld.

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Sijbring schreef:Bestaat er ook een website waar je kan zien hoeveel een taxiritje kost vanaf het vliegveld naar jou hotel?
Er is een vast tarief van $ 45 ex.tol en fooi, de tol is $ 5, en dan nog $ 10 fooi, totaal dus $ 60 voor een taxirit van ongeveer een uur vanaf JFK naar Manhattan, en het hotel maakt dan niet uit.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

En wat zijn bv de kosten als je met een shuttle service gaat??
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Ik heb net een shuttle gereserveerd.
18.42 dollar.

Die haalt me 9.30 PM op en zet me uiterlijk 11.00 PM af bij mijn hotel.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Shuttleservice betaal je per persoon, een taxi of limoservice betaal je per auto.
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Klopt, maar ik reis alleen, dus voor mij is dit heel gunstig!
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Oke dat valt dus wel mee, bedankt.
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
ImroB
Amerika-ontdekker

Bericht door ImroB »

Hoi,

voor mijis er maar 1 keus en dat is de taxi. Als je met koffers zit is het (vind ik) een gedoe bij de metro en het duurt ook langer dan een taxi voor mij. Ik verblijf altijd in de wijk chelsea.

een taxi heeft vanaf JFK een flatrate van 45 dollar. Let wel op dat je de officiele taxi neemt (makkelijk te herkennen eenmaal buiten) waarbij je op de standplaats een bon krijgt van de dispatcher wat je garantie is. In de aankomst hal heb je genoeg mannetjes die je proberen te lokken met mooie flyers en zogenaamde kortingen.

Groet,

Imro
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Wat betreft het betalen van de tol; hoe gebeurt dit? Als we moeten stoppen aan de tolkassa??, betalen wij het dan zelf : uitstappen en gaan betalen? Of geven we het geld aan de chauffeur zodat die gaat betalen, ...?
En die tolkassa's is dat zo'n systeem als de payages in Frankrijk ???
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Je hoeft zelf niets te doen voor de tol; de taxi rijdt gewoon door en de tol zit bij de uiteindelijke taxiprijs in.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dank je Florida, dat is inderdaad dan super gemakkelijk; ik zag me daar al toeren doen om tussen al die auto's door te gaan betalen :lol:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Toch nog maar even ter informatie: De rit met openbaar vervoer kost $7,-, flink verschil dus en wij vonde het helemaal niet lastig om met de metro te reizen. Er zijn speciale poorten die je kunt openmaken met een knop zodat je niet je koffer door het poortje hoeft te zeulen. Je doet er ongeveer 3 kwartier over (geen last van verkeersdrukte!).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer