Ik heb gewoon gemaild aan het hoofdkantoor via het contactformulier op de site. Kreeg de volgende dag een mail terug van hun Zwitserse kantoor en mijn vragen daarna (nog 2x) werden erg vlot en vriendelijk beantwoord.bbeurden schreef:Wil ook nog even een early pick-up voor volgend jaar regelen als dat mogelijk is in Vancouver, dus als je een naam of adres hebt om dat te regelen, dan hou ik mij aanbevolen!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nieuwenoord: Miami - Dallas per camper
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Camper geboekt voor februari: Miami - Dallas
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, ja, ik vond het wel mooi staan in het rijtje. We komen bij jullie natuurlijk de prachtige paarden bewonden, kijken naar gerestaureerde/te restaureren auto's, slangen bewonderen en weet ik wat nog meerTexas Boy schreef:nieuwenoord schreef: 1-3: San Antonia - Buffalo (bezoek aan de beroemde Holland Ranch)
2-3: dagje rondom de Holland Ranch
Het hoogtepunt voor elke Amerika ganger vlak na de Grand Canyon en Statue of Liberty

Bedankt Monique, ik heb er een note aan gewaagd.Ik heb gewoon gemaild aan het hoofdkantoor via het contactformulier op de site. Kreeg de volgende dag een mail terug van hun Zwitserse kantoor en mijn vragen daarna (nog 2x) werden erg vlot en vriendelijk beantwoord.
Monique, slangen bewonderen. Ben je nu wel helemaal GEK geworden. Die griezelige kruipers zijn heeeeeeeeeel eng hoor!!!

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Nieuwenoord: Camper geboekt voor februari: Miami - Dallas
Misschien heb je iets aan mijn reisverslag van mijn tripje met Petra in november 2006. Wij gingen toen van Clearwater (bij Tampa) naar Naples en terug: http://westflorida2006nl.blogspot.com/
En wij waren iets later in dat gedeelte van Texas, maar hier daarover het reisverslag: http://texasnl.blogspot.com/
San Antonio is een van mijn favoriete steden hier. Niet alleen om de Riverwalk, maar ook om de prachtige missies, waarvan de Alamo er maar een is.
En wij waren iets later in dat gedeelte van Texas, maar hier daarover het reisverslag: http://texasnl.blogspot.com/
San Antonio is een van mijn favoriete steden hier. Niet alleen om de Riverwalk, maar ook om de prachtige missies, waarvan de Alamo er maar een is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je Petra! Jouw Floridablogs heb ik er al op nagelezen, net als New Orleans (twee keer). Maar Texas had ik nog even gemist!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Monique, ik zie dat jullie een paar dagen voor San Antonio hebben uitgetrokken en ook in de omgeving willen touren. Ik kan jullie een dagtochtje door het prachtige Hill Country van harte aanbevelen. Vergeet daarbij Bandera (Cowboy Capitol of the world) niet en rij door het schitterende heuvelachtige landschap langs al die ranches met hun verschillende toegangspoorten. Ik vind het helemaal bij jullie passen.
Op internet zijn genoeg scenic routes over dit gebied te vinden.
Wij hebben vorig jaar op onze route van de Holland Ranch naar Houston ter hoogte ven Huntsville aan de I 45 nog het immens grote standbeeld van Sam Houston bezocht. Vanaf ver kun je dit beeld al zien. Er is een Visitor Center bij en de geschiedenis hierachter is interessant. Een leuke stop als je op doorreis bent.
In ons verslag van 2008 kun je er nog iets over lezen. Kijk je een paar dagen later, lees je ook nog wat over ons bezoek aan San Antonio. De Mission Way waar Petra over spreekt kan ik ook aanbevelen. Deze route in het zuiden van San Antonio is heel interessant en je komt een aantal Missions tegen waar je een stop kunt maken en e.e.a. kunt bekijken. Wij deden dit in 2003, maar daar heb ik geen verslag van helaas.
Marjan
Op internet zijn genoeg scenic routes over dit gebied te vinden.
Wij hebben vorig jaar op onze route van de Holland Ranch naar Houston ter hoogte ven Huntsville aan de I 45 nog het immens grote standbeeld van Sam Houston bezocht. Vanaf ver kun je dit beeld al zien. Er is een Visitor Center bij en de geschiedenis hierachter is interessant. Een leuke stop als je op doorreis bent.
In ons verslag van 2008 kun je er nog iets over lezen. Kijk je een paar dagen later, lees je ook nog wat over ons bezoek aan San Antonio. De Mission Way waar Petra over spreekt kan ik ook aanbevelen. Deze route in het zuiden van San Antonio is heel interessant en je komt een aantal Missions tegen waar je een stop kunt maken en e.e.a. kunt bekijken. Wij deden dit in 2003, maar daar heb ik geen verslag van helaas.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marjan, bedankt voor je tips. Jullie verslag van 2008 had ik er al op na gelezen, maar het stuk van Sam Houston heb ik net gemist. Ik ga het nog eens rustig bekijken. Ik heb in elk geval heel veel zin San Antonio, het lijkt me inderdaad wel 'ons' gebied, daaromheen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De San Antonio Mission Trail is inderdaad erg mooi. Leuk om te zien dat de missions (including de Alamo, welke oorspronkelijk ook een mission was) enigszins op elkaar lijken, maar tegelijkertijd eigenlijk ook weer helemaal niet. Hier vind je meer info over de missions en de Mission Trail.
Om de andere zondag speelt in Rivercenter Mall een mariachi-band, wat ook wel leuk is. Ook een boottocht over de San Antonio River, waarbij je door het Riverwalk-gebied vaart is erg leuk.
Uiteten aan de Riverwalk is ook een aanrader; als je van Mexicaans houdt moet je daar bij Casa Rio gaan eten.
Voor een lekkere en leuke lunch in een typisch San Antonio "establishment" moet je bij Schilo's German Delicatessen. Makkelijk te belopen vanaf de Alamo en de Riverwalk.
Loop, als je bij de Alamo bent, ook eens het Menger Hotel in wat er direct naast ligt. De oude lobby met het glas-in-lood plafond is geweldig, en ook de bar is een kijkje waard (gemodelleerd naar de Pub in de House of Lords in Londen). Als je er toch binnen bent, kijk eens of je een blik kunt werpen in de Minuet Room - daar hebben wij onze huwelijksreceptie gehouden
(Overigens was de kamer die je op de foto op de site van het Menger Hotel ziet op de eerste verdieping met de ronde bogen en het rode afdak onze bruidssuite
).
Een heel leuke diner-keten (bijna 60 jaar lang al) in San Antonio (en drie in Austin, maar voornamelijk alleen in San Antone) is Jim's.
Voor de beste burgers in Texas ga je overigens naar Whataburger.
In de omgeving van San Antonio moet je inderdaad zeker naar de Hill Country gaan. Het is gewoon erg fijn om door de Hill Country te rijden.
Bandera is inderdaad erg leuk, maar zeker ook Gruene (uitgesproken als "Green", dus het Engels voor groen) is echt een heel erg leuk dorpje. Hier vooral gaan eten bij de Gristmill - de lokatie aan de Guadalupe maakt het echt de moeite waard.
Als je van wijn houd dan zijn er verschillende wineries die je kunt bezoeken aan de Texas Wine Trail; Sister Creek in Sisterdale is qua lokatie de leukste, bij Comfort Cellars in Comfort krijg je de meeste wijnen te proeven, en Texas Hills vlakbij Johnson City heeft de lekkere wijnen (vooral hun dessertwijn is erg lekker).
Voor de rest moet je Fredericksburg een keer gezien hebben; op zich redelijk toeristisch, maar dat is Bandera tot op zekere hoogte ook wel. In Fredericksburg moet je vooral gaan lunchen bij de Fredericksburg Brewing Company (de Best Reuben In Town is er erg lekker, maar ze hebben ook andere dingen zoals de "Uberbacken Schweinesnitzel") en dan zeker ook hun ter plaatse gebrouwen bier proeven.
Als je nog meer tips voor in en om San Antonio wilt, of als je er nog vragen over hebt, dan stel ze gerust - als ik ze zelf niet kan antwoorden dan vraag ik Anna of haar ouders wel. Ze hebben er immers meer dan 30 jaar gewoond, dus ze kennen het daar wel een beetje
Om de andere zondag speelt in Rivercenter Mall een mariachi-band, wat ook wel leuk is. Ook een boottocht over de San Antonio River, waarbij je door het Riverwalk-gebied vaart is erg leuk.
Uiteten aan de Riverwalk is ook een aanrader; als je van Mexicaans houdt moet je daar bij Casa Rio gaan eten.
Voor een lekkere en leuke lunch in een typisch San Antonio "establishment" moet je bij Schilo's German Delicatessen. Makkelijk te belopen vanaf de Alamo en de Riverwalk.
Loop, als je bij de Alamo bent, ook eens het Menger Hotel in wat er direct naast ligt. De oude lobby met het glas-in-lood plafond is geweldig, en ook de bar is een kijkje waard (gemodelleerd naar de Pub in de House of Lords in Londen). Als je er toch binnen bent, kijk eens of je een blik kunt werpen in de Minuet Room - daar hebben wij onze huwelijksreceptie gehouden

Een heel leuke diner-keten (bijna 60 jaar lang al) in San Antonio (en drie in Austin, maar voornamelijk alleen in San Antone) is Jim's.
Voor de beste burgers in Texas ga je overigens naar Whataburger.
In de omgeving van San Antonio moet je inderdaad zeker naar de Hill Country gaan. Het is gewoon erg fijn om door de Hill Country te rijden.
Bandera is inderdaad erg leuk, maar zeker ook Gruene (uitgesproken als "Green", dus het Engels voor groen) is echt een heel erg leuk dorpje. Hier vooral gaan eten bij de Gristmill - de lokatie aan de Guadalupe maakt het echt de moeite waard.
Als je van wijn houd dan zijn er verschillende wineries die je kunt bezoeken aan de Texas Wine Trail; Sister Creek in Sisterdale is qua lokatie de leukste, bij Comfort Cellars in Comfort krijg je de meeste wijnen te proeven, en Texas Hills vlakbij Johnson City heeft de lekkere wijnen (vooral hun dessertwijn is erg lekker).
Voor de rest moet je Fredericksburg een keer gezien hebben; op zich redelijk toeristisch, maar dat is Bandera tot op zekere hoogte ook wel. In Fredericksburg moet je vooral gaan lunchen bij de Fredericksburg Brewing Company (de Best Reuben In Town is er erg lekker, maar ze hebben ook andere dingen zoals de "Uberbacken Schweinesnitzel") en dan zeker ook hun ter plaatse gebrouwen bier proeven.
Als je nog meer tips voor in en om San Antonio wilt, of als je er nog vragen over hebt, dan stel ze gerust - als ik ze zelf niet kan antwoorden dan vraag ik Anna of haar ouders wel. Ze hebben er immers meer dan 30 jaar gewoond, dus ze kennen het daar wel een beetje

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor je uitgebreide tips, maarre wij blijven daar maar drie dagen hoor. Hoe vaak wil jij ons in die dagen uit eten sturen???
Ik ga je tips rustig bekijken!
Ik ga je tips rustig bekijken!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, drie dagen, dat is drie keer ontbijt, drie keer lunch, en drie keer avondeten (afhankelijk van hoe laat je aankomt op de eerste dag en vertrekt op de laatste), en ik heb maar vier tips erin staan om ergens te gaan eten...
Bovendien kun je Whataburger in heel Texas krijgen dus dat hoef je niet per se in San Antonio te doen... 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wat ziet dat reisplan er weer geweldig uit! :dance:nieuwenoord schreef:Je hebt gelijk Dennis, we zullen alles meenemen!
Het reisplan staat inmiddels online op onze site.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
- Amerika-expert
Onderweg naar Key West zagen wij in Mei een hele leuke camping.
Het was Long Key State park. Die had hele ruime plekken en allemaal zo aan het water!
Prachtig gewoon.
Wij zelf zijn helemaal weg van Naples. Mooi strand, geen hoogbouw en een leuk piertje met veel
vertier. Fort Myers vind ik een heel stuk toeristischer. Clearwater Beach vind ik zelf ook heel leuk.
Maar ook wat toeristischer, maar leuk haventje om doorheen te lopen. Vooral als de vissers terug
komen en de pelikanen op de loer zitten voor een stukje vis.
Sanibel vind ik ook altijd leuk, het is duidelijk iets heel anders.
Tarpon Springs is ook leuk om te bezoeken.
En eigenlijk mogen jullie als paarden liefhebbers niet zomaar langs Ocala rijden.
Daar zitten toch wel DE paarden ranches!
Tik "Horses Ocala" in bij google en er verschijnt een hele kaart met rode stipjes
met alle horse farms.....
*edit* Oepsie, natuurlijk wisten jullie dit al
Goed te lezen dat jullie daar ook al langs gaan, ha haha.
Het was Long Key State park. Die had hele ruime plekken en allemaal zo aan het water!
Prachtig gewoon.
Wij zelf zijn helemaal weg van Naples. Mooi strand, geen hoogbouw en een leuk piertje met veel
vertier. Fort Myers vind ik een heel stuk toeristischer. Clearwater Beach vind ik zelf ook heel leuk.
Maar ook wat toeristischer, maar leuk haventje om doorheen te lopen. Vooral als de vissers terug
komen en de pelikanen op de loer zitten voor een stukje vis.
Sanibel vind ik ook altijd leuk, het is duidelijk iets heel anders.
Tarpon Springs is ook leuk om te bezoeken.
En eigenlijk mogen jullie als paarden liefhebbers niet zomaar langs Ocala rijden.
Daar zitten toch wel DE paarden ranches!
Tik "Horses Ocala" in bij google en er verschijnt een hele kaart met rode stipjes
met alle horse farms.....

*edit* Oepsie, natuurlijk wisten jullie dit al

Goed te lezen dat jullie daar ook al langs gaan, ha haha.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha Petra! Ik heb veel aan jouw blog gehad. Veel gelezen, maar juist vanwege de camper doen we vaak dingen net wat anders. Zo mijden we vaak State Parks, omdat ik graag mijn blog bij wil houden en foto's e.d. online wil zetten. Bovendien wil ik zowel vanwege de kinderen als mijn webshop graag dagelijks mijn internet checken, dus zoeken we campings met WIFI.
Napels en Fort Myers hebben we bekeken, maar omdat we maar 17 dagen de camper hebben (daarboven werd ook veel duurder en we willen niet langer weg), kiezen we voor Cortez om meteen wat noordelijker te zitten na Key West. Bovendien zoeken we vaak toch wat restaurants en vermaak op loopafstand, omdat we natuurlijk geen auto mee hebben.
En ja, we gaan langs Ocala
Heb zelfs al het adres van mijn favoriet Chester Weber in de favorieten staan 
Napels en Fort Myers hebben we bekeken, maar omdat we maar 17 dagen de camper hebben (daarboven werd ook veel duurder en we willen niet langer weg), kiezen we voor Cortez om meteen wat noordelijker te zitten na Key West. Bovendien zoeken we vaak toch wat restaurants en vermaak op loopafstand, omdat we natuurlijk geen auto mee hebben.
En ja, we gaan langs Ocala

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Nieuwenoord: Miami - Dallas per camper
Even een schopje naar boven, want over ruim een week vertrekken we naar Miami.
Ik heb vanmiddag lang parkeren op Schiphol geannuleerd, want Peet kan ons wegbrengen en ophalen. We gaan dus lekker decadent logeren in het Sheraton op Schiphol. Geen gedoe met shuttles, gewoon lekker het hotel uitlopen en inchecken. Ik heb er waanzinnig veel zin in, de kou uit, heerlijk!
Ik heb vanmiddag lang parkeren op Schiphol geannuleerd, want Peet kan ons wegbrengen en ophalen. We gaan dus lekker decadent logeren in het Sheraton op Schiphol. Geen gedoe met shuttles, gewoon lekker het hotel uitlopen en inchecken. Ik heb er waanzinnig veel zin in, de kou uit, heerlijk!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dat is lekker zo'n nachtje hotel vooraf. Hoef je je helemaal geen zorgen te maken over raar weer of andere opstoppingen.
Alvast heel veel plezier!!
Alvast heel veel plezier!!
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Goh dat is alweer dichtbij zeg!
Fijn voor jullie dat Peet weer thuis is, gaat toch wel lekkerder weg denk ik?
Succes met de voorbereidingen en inpakwerkzaamheden
Fijn voor jullie dat Peet weer thuis is, gaat toch wel lekkerder weg denk ik?
Succes met de voorbereidingen en inpakwerkzaamheden

Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
Seaworld in SA is dan erg rustig en geslotennieuwenoord schreef:We denken er hard over Orlando te skippen. Seaworld kan inderdaad ook in San Antonio en verder hebben we niet zo'n zin de drukte van Orlando en de parken. Ik ga eens kijken naar Sanibel en Captiva en de Keys proberen we zeker in te passen.

http://www.seaworld.com/ParkHours.aspx?locID=2
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 1590 Weergaves
-
Laatste bericht door Thierry73
-