Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone: Juni of September?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Yellowstone: Juni of September?
Hallo iedereen,
Ik ben al aan het kijken voor een reis in 2011. Dan zou ik zeker Yellowstones willen aandoen. Mijn voorkeur gaat uit naar Juni maar nu lees ik dat het er dan stikt van de muggen. Momenteel loopt ook de prachtige BBC-documentaire over Yellowstone op Canvas (België) en volgende week is het de 3e en laatste aflevering over de herfst. Dit seizoen werd aangekondigd als het prachtigste van de 4 seizoenen in Yellowstone. Is het in september ook al herfst in Yellowstone of pas later?
Juni of September? Wat is jullie voorkeur/ervaring?
Ik ben al aan het kijken voor een reis in 2011. Dan zou ik zeker Yellowstones willen aandoen. Mijn voorkeur gaat uit naar Juni maar nu lees ik dat het er dan stikt van de muggen. Momenteel loopt ook de prachtige BBC-documentaire over Yellowstone op Canvas (België) en volgende week is het de 3e en laatste aflevering over de herfst. Dit seizoen werd aangekondigd als het prachtigste van de 4 seizoenen in Yellowstone. Is het in september ook al herfst in Yellowstone of pas later?
Juni of September? Wat is jullie voorkeur/ervaring?
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Re: Yellowstone: Juni of September?
Wij zijn dit jaar in juni in Yellowstone geweest (17 t/m 19 juni) en ik vond het met de muggen erg meevallen.
We hadden wel Off Woods gekocht maar ik heb t niet overal gebruikt
Wel bij Grand Prismatic: daar waren wij een berg opgeklommen om de Grand Prismatic van bovenaf te kunnen fotograferen en daar stikte het echt van de muggen. Maar bij de geysers zelf heb ik er weinig van gemerkt.
We hadden wel Off Woods gekocht maar ik heb t niet overal gebruikt
Wel bij Grand Prismatic: daar waren wij een berg opgeklommen om de Grand Prismatic van bovenaf te kunnen fotograferen en daar stikte het echt van de muggen. Maar bij de geysers zelf heb ik er weinig van gemerkt.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Kan wel kloppen ook de muggen vinden die lucht niet zo lekker, maar als je wildlive wil gaan spotten en een paar uur in het veld loopt/staat dan lijk je al vlug op een proeflapje van 1ste jaar leerling verpleegstersMaar bij de geysers zelf heb ik er weinig van gemerkt.

Hoi, ik heb dezelfe vraag gesteld in het zuidwesten forum. Inderdaad die muggen. Denk na deze berichten dat onze voorkeur toch uitgaat naar september.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=23970
Voor ons zijn ook alle tips nog welkom om een goede afweging te kunnen maken.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=23970
Voor ons zijn ook alle tips nog welkom om een goede afweging te kunnen maken.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
-
- Amerikakenner
Wij zijn er over twee weken (september dus, DUH
). Zal laten weten wat onze ervaringen zijn!

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ook bij het wildlife spotten 's avonds heb ik weinig van muggen gemerkt terwijl ik normaal toch een populair doelwit ben van die beesten. Ik had het erger verwacht eigenlijk.Rob schreef:Kan wel kloppen ook de muggen vinden die lucht niet zo lekker, maar als je wildlive wil gaan spotten en een paar uur in het veld loopt/staat dan lijk je al vlug op een proeflapje van 1ste jaar leerling verpleegstersMaar bij de geysers zelf heb ik er weinig van gemerkt.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Wij waren er in juli, een medewerkster verzuchte dat het gelukkig mooi weer was, want in augustus begon volgens haar al de herfst. Het kon zelfs al sneeuwen in juli. Toen ik het eerste deel van die prachtige serie zag (as donderdag deel 3 canvas 21.30!) en hoorde dat er wel 15 meter sneeuw valt en het -50 kan zijn in de winter, vond ik die sneeuw in juli plotseling wel aannemelijk
Ben benieuwd naar je ervaringen in september pushirubiano.
Want Yellowstone in herfstkleuren lijkt me geweldig!

Ben benieuwd naar je ervaringen in september pushirubiano.
Want Yellowstone in herfstkleuren lijkt me geweldig!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bedankt voor de reacties iedereen.
Ben ook benieuwd naar de ervaringen van pushirubiano. Houden jullie misschien een blog bij?
Ben ook benieuwd naar de ervaringen van pushirubiano. Houden jullie misschien een blog bij?
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij in ieder geval wel, zowel een blog als een reisverslag.Houden jullie misschien een blog bij?
We vertrekken over 13 dagen.
Herfstkleuren zijn het mooist begin oktober en dan in de Grand Teton. In Yellowstone ook wel maar veel minder. Half september begint wel de hertenbronst in Yellowstone en overal waar ze zijn
Maar die is hier in Nederland in de Oostvaardersplassen en op de Hoge Veluwe ook prima te zien. In Yellowstone zie je dat wel van dichtbij maar bij Mammoth met al de mensen en auto's, vond ik zelf wat minder. In Nederland is het toch meer een natuurbeleving.
Voor wandelen is september wel een mooie tijd. In het voorjaar ligt er nog zat sneeuw en zijn veel paden afgesloten.
Ik zelf vindt half mei de mooiste tijd, de beren zijn net uit de winterslaap en in het noorden van het park heb je bijna 100% kans om er 1 te zien.
En sommigen hebben jonkies net als de vossen, dassen, coyotes en wolven.
Die BBC documentaire is geweldig, te koop bij amazon.com en dan de uk versie.
Leuk ook om terug te zien, ik heb met een cameravrouw vab hun gesproken en ik zag in die documentaire wat ik daar gefotografeerd heb. Ze stond vlak naast me.

Dit 1jarige jonkie hebben we ook een paar keer gezien.

Voor wandelen is september wel een mooie tijd. In het voorjaar ligt er nog zat sneeuw en zijn veel paden afgesloten.
Ik zelf vindt half mei de mooiste tijd, de beren zijn net uit de winterslaap en in het noorden van het park heb je bijna 100% kans om er 1 te zien.
En sommigen hebben jonkies net als de vossen, dassen, coyotes en wolven.
Die BBC documentaire is geweldig, te koop bij amazon.com en dan de uk versie.
Leuk ook om terug te zien, ik heb met een cameravrouw vab hun gesproken en ik zag in die documentaire wat ik daar gefotografeerd heb. Ze stond vlak naast me.

Dit 1jarige jonkie hebben we ook een paar keer gezien.

- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
In 2007 waren wij in Yellowstone in september. Goed weer gehad, rond de 25 graden, 's nachts koelde het al aardig af.
Regelmatig zag je al mooie herfst kleuren. Wij vinden het een heerlijke maand om te reizen. De grote drukte is voorbij en je hebt meestal toch nog goed weer. En geen mug gezien!
Regelmatig zag je al mooie herfst kleuren. Wij vinden het een heerlijke maand om te reizen. De grote drukte is voorbij en je hebt meestal toch nog goed weer. En geen mug gezien!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Op 8 en 9 september 2007 hadden wij sneeuwbuien in Yellowstone. En nachtvorst. 's Ochtends vroeg stonden de bloemen op de ruiten.
Was koud, maar daar kun je je op kleden. Het was erg mooi ! Tegen de middag werd het rond de 20 graden.
De dagen erna in dit gebied was het zonnig en warm.
Was koud, maar daar kun je je op kleden. Het was erg mooi ! Tegen de middag werd het rond de 20 graden.
De dagen erna in dit gebied was het zonnig en warm.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij zitten er over exact een week :dance:
De weersverwachting is wat minder zo te zien
maar zitten er drie volle dagen dus dat komt wel goed.
Het is ons eerste bezoek aan Yellowstone en we zijn zeer benieuwd...
Have Fun
Bert
De weersverwachting is wat minder zo te zien

Het is ons eerste bezoek aan Yellowstone en we zijn zeer benieuwd...
Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Beste tip die ik kan geven sta vroeg op! Wij waren er vier dagen en elke dag om 5 uur uit de veren, richting Lamar valley (richting oostuitgang) en Hayden valley. Je gelooft je ogen gewoon niet, prachtige zonsopkomsten, ochtendmist, bizons in de mist, en heel veel ander wildlife. En je bent de drukte voor, op een paar fanatieke wildlifespotters na.... het was mede door vroeg op staan een onvergetelijke ervaring 

Wij willen met een camper gaan. Zijn die leidingen bestand tegen nachtvorst of moet je dan speciale maatregelen nemen?thebes schreef:Op 8 en 9 september 2007 hadden wij sneeuwbuien in Yellowstone. En nachtvorst. 's Ochtends vroeg stonden de bloemen op de ruiten.
Was koud, maar daar kun je je op kleden.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt er aan hoeveel nachtvorst
wij hebben al verschillende keren nachtvorst gehad zelf zoveel dat de waterslang van de hookup bevroren was maar verder geen schade.
Laat bij (verwachte) nachtvorst de kaachel op een graad of 10 staan dan heb je minder risico en het is niet zo steenkoud als je uit bed komt.

Laat bij (verwachte) nachtvorst de kaachel op een graad of 10 staan dan heb je minder risico en het is niet zo steenkoud als je uit bed komt.
Wij waren er rond 11 september 2001! Hartstikke mooi weer. Geen mug gezien en maar 's nachts inderdaad koud. Er was al een klein begin van de herfst. Echt een mooi park. Ik zal m'n fotoalbum nog weer eens opzoeken (had toen nog geen digitaal).
En wij zitten er ook over 2 weken, dus nog meer info. Geen blog maar ik probeer regelmatig te mailen naar het thuisfront en of daar t forum ook bij hoort? 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij kregen vorig jaar het advies geen slangen aan de hookup te laten. Gewoon alleen water uit de tank gebruiken en overdag even bijvullen. Het vroor 's nachts behoorlijk. Kachel aanlaten 's nachts (niet te hoog) helpt prima met de camper.
-
- Amerikakenner
Ik ben (aangestoken door de enthousiastelingen hiero
) ook begonnen met het opzetten van een vakantieblog. Als 't zover is plaats ik een linkje. Hij zal wel in 't engels zijn want een aantal Amerikaanse en Engelse facebook-vrienden vroegen er ook al om! 
ilona

ilona
Groetjes, Ilona
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 76 Reacties