Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg & Vragen over Priceline/Hotwire

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mipstoo
Amerika-ontdekker

Re: Uitleg & Vragen over Priceline/Hotwire

Bericht door mipstoo »

Hoi allemaal,

Nu al enkele dagen aan het bieden op een 3.5* hotel in Fisherman's wharff met als zelfgesteld limiet 100$ per nacht voor de periode 13 tot en met 15 oktober (3 nachten)
Het wil maar niet lukken :banghead:
Een week geleden begonnen met 50$ en telkens met 5$ verhoogd met toevoegen van Civic Center, Lombard Street en South SF dan stop ik want ben niet meer zeker dat andere regio's geen 3.5* sterren hebben. Dit telkens met 2 Visa kaarten om zo tot 85$ door te kunnen gaan. Laatste dagen begonnen aan 65$ om tot 100$ te kunnen gaan en vandaag 105$ geprobeerd maar nog steeds geen succes. Ik heb nog wel een maand maar ik begin toch bang te worden dat het niet gaat lukken.

Iemand nog tips?

Groeten

Michel
mipstoo
Amerika-ontdekker

Bericht door mipstoo »

Merk nu net dat de prijzen tijdens deze dagen bij het Hyatt een stuk hoger liggen als ervoor en erna. Iemand een idee hoe dit kan?
Heb ik nou net de verkeerde data gekozen? :banghead: :banghead:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Tja, het kan dat er net een groot congres is of iets dergelijks. Dan liggen de gewone prijzen, maar dus ook de priceline prijzen, een stuk hoger. Je zou eens bij Hotwire kunnen kijken in die periode hoe de prijzen liggen. Dan krijg je een beetje idee.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Coyote schreef:Wij maakten gebruik van de 'free bidding' tactiek zie ik nu. :D
Wij gingen bijv. voor een gebied met 4 sterren en als het bod niet lukte, deden we er een gebied met bijv. max. 3 sterren erbij (zo bleven we voor de 4 sterren gaan) en verhoogden het bod iets. Dat moest dan wel.
Ik blijf het nog steeds vreemd vinden. Priceline kent de 'free bidding' tactiek intern niet. En die weet dus niet dat jij daar gebruik van maakt, omdat je weet dat er geen 4ster is in het gebied dat jij toevoegt. Dus wat priceline betreft mag je zelf weten wat je biedt. Je kan dus ook in dat geval je bod verlagen. Al is de kans dat je dan 'prijs' hebt natuurlijk vrij klein. Maar ik weet zo goed als zeker dat de geboden prijs nooit een issue is voor priceline. Het gaat ze echt alleen om een gebied toevoegen of sterrenklasse verlagen; prijs maakt echt niet uit volgens mij :roll: .
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zoveel heb ik ook nog niet gebruik gemaakt van Priceline dat ik exact kan zeggen hoe het ging. Hopelijk kunnen we over een tijdje weer gaan 'pricelinen' en zal ik stap voor stap in de gaten houden wat ik doe. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Coyote schreef:Zoveel heb ik ook nog niet gebruik gemaakt van Priceline
Ik wel :mrgreen: ! Maar misschien is het een recente wijziging :wink:
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

MattRob schreef:
Coyote schreef:Wij maakten gebruik van de 'free bidding' tactiek zie ik nu. :D
Wij gingen bijv. voor een gebied met 4 sterren en als het bod niet lukte, deden we er een gebied met bijv. max. 3 sterren erbij (zo bleven we voor de 4 sterren gaan) en verhoogden het bod iets. Dat moest dan wel.
Ik blijf het nog steeds vreemd vinden. Priceline kent de 'free bidding' tactiek intern niet. En die weet dus niet dat jij daar gebruik van maakt, omdat je weet dat er geen 4ster is in het gebied dat jij toevoegt. Dus wat priceline betreft mag je zelf weten wat je biedt. Je kan dus ook in dat geval je bod verlagen. Al is de kans dat je dan 'prijs' hebt natuurlijk vrij klein. Maar ik weet zo goed als zeker dat de geboden prijs nooit een issue is voor priceline. Het gaat ze echt alleen om een gebied toevoegen of sterrenklasse verlagen; prijs maakt echt niet uit volgens mij :roll: .
Toch nog even terugkomend hierop: ik weet zeker dat je de prijs moet verhogen bij de freebiddingtactiek, ik weet dit zo zeker omdat ik weleens met maar een paar dollar verhoogde en dan te zien kreeg dat deze verhoging niet voldoende was. Met ook daarbij de vermelding hoeveel een gemiddeld aantal* hotel daar normaal gesproken kost.
Jammer dat we het niet even kunnen testen :D
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

MattRob schreef:
Coyote schreef:Zoveel heb ik ook nog niet gebruik gemaakt van Priceline
Ik wel :mrgreen: ! Maar misschien is het een recente wijziging :wink:
Wij ook :mrgreen: echt geweldig ... afgelopen jaar zelfs veel boekingen nog voor dezelfde dag gedaan!
pyca schreef:Ik weet dit zo zeker omdat ik weleens met maar een paar dollar verhoogde en dan te zien kreeg dat deze verhoging niet voldoende was. Met ook daarbij de vermelding hoeveel een gemiddeld aantal* hotel daar normaal gesproken kost.
Bedoel je deze melding?:
Afbeelding

Je krijgt deze melding als je veel lager biedt als het gemiddelde prijs nivo van de door jou geselecteerde datum/zone/comfort nivo. Je hoeft je bod dan nog steeds niet perse te verhogen hoor, wij hebben al verschillende keren succesvolle biedingen gedaan ondanks deze melding.

Verder ben ik ook nog nooit tegengekomen dat ik het bedrag moest verhogen.

Er is overigens naast de 'free rebid' methode ook nog een 'permutation' methode waarmee het aantal biedingen dat je kan doen nog eens flink hoger is.

Hier vind je uitleg over deze methode en hier een handige tool voor het maken van een "permutation" schema.
Girlly23
Amerika-ontdekker

Bericht door Girlly23 »

Ik denk dat ik via priceline maar gewoon een hotel ga boeken. Ramada Eastside.
Centraal gelegen, krijgt redelijk goede recensies op verschillende sites en is betaaldbaar 131 dollar per nacht. Ook eigen wc en douche op kamer.
Alleen is dit volgens priceline een 1sterren hotel, ik kan verder geen 1sterren hotels op de site vinden, maar bij het bieden geeft hij wel aan dat er in verschillende andere wijken 1 sterren hotels zijn.....
hoe zit dat dan met bieden? Anders doe ik dat maar niet....wil wel zeker weten dat ik dit hotel krijg......
Wat vinden jullie?
mtlang84
Amerika-ontdekker

Bericht door mtlang84 »

Ik heb voor de periode 19/10 t/m 28/10 een hotel in NYC nodig. Wat dus wil zeggen een aaneengesloten periode van 9 dagen. Maak ik enig kans op een kamer voor 9 dagen via Priceline? Als ik op de bekende websites over Priceline kijk, gaat het bijna altijd verblijf van een korte duur.

Kan ik dit beter verdelen in periodes van 4-5 dagen, over evt. verschillende hotels?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Je zou natuurlijk eerst 9 aaneengesloten dagen kunnen proberen en als je niets "wint", het dan op verdelen. Bij dat laatste loop je natuurlijk wel de kans dat je in een ander hotel terecht komt. En even voor de duidelijkheid, ik weet niet hoe bekend je met Priceline bent maar als je bij Priceline op een kamer gaat bieden kun je niet een specifiek hotel kiezen, je krijgt wat zij beschikbaar hebben.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Nadeel van 9 dagen is, dat priceline je alleen zal accepteren voor de hoogste prijs over deze 9 dagen .... Dus het lijkt me zowiezo niet handig om dat te doen, behalve als de prijzen voor deze 9 dagen ongeveer gelijk zijn. Check even via hotwire de verschillende dagen (per dag) om een idee te krijgen. Maar ik denk dat de kans groot is, wil je goede prijzen krijgen, om het in stukken te hakken, helaas ... Maar misschien heb je geluk :mrgreen:
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ook ik probeer in Manhattan een hotel te vinden via Priceline, maar tot nu zonder succes. Mijn hoogste bod is 160 in de area Empire State Building en Broadway area voor 2* ster.
Bied ik te weinig? of kan ik beter een andere area proberen. Ik wil namelijk wel enigzins op loopafstand van Times Square eo zitten?
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Alles is zo afhankelijk van de data, zo kunnen we echt niet helpen. Heb je ook voor deze data al op hotwire gekeken ? Als je voor bijvoorbeeld 4 dagen wil boeken, en 1 dag is (bijvoorbeeld) Labor Day, dan zijn de prijzen natuurlijk erg hoog. Zomaar iets zeggen over wat je geboden hebt, kan niemand.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Nee ik heb niet gekeken op Hotwire. Ik heb een kamer nodig voor 6 nachten (25-09 t/m 30-09).
Is de prijs die ik bied redelijk dan voor dat gebied en die ster aantal?
Ferran
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferran »

Goede deal?

Priceline
Plaats:Los Angeles
Datum geboekt:4/10/2009
Voor periode:8/10/2009 4 nachten
Startbod:USD 70$ voor 3 sterren
Verloop biedingen:- Streken toegevoegd
Geaccepteerd bod :USD 70
Verkregen hotel (incl. ster en area):Marriott Los Angeles Downtown. , 3,5*
Normale prijs via hotel website:USD 239
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@Ferran Mooie deal!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
mtlang84
Amerika-ontdekker

Bericht door mtlang84 »

Na een x aantal pogingen, goede hoop gekregen door een mede Priceline gebruiker die in dezelfde periode een deal heeft bemachtigd. Nu zit ik alleen met het volgende. Na een request te doen, gaat het systeem natuurlijk op zoek. Na ongeveer een 10 tal minuten wachten, krijg ik 't volgende bericht.

We're sorry but we were unable to authorize your credit or debit card and could not process this request. Your card has not been charged for Request Number xxx-xxx-xxx-xx.

If you are using a debit card, we suggest that you contact the issuing bank regarding any restrictions that may be present (e.g., limitation on number of daily transactions, daily spending limits). Most card issuers will lift these types of restrictions when requested by the cardholder.

Wil dit zeggen dat ik een deal had (alleen niet verwerkt, door de creditcard issues)? Wie heeft hier verder ervaring mee?

Ik heb 't geprobeerd op te zoeken op Betterbidding, maar ben er niet veel wijzer van geworden. Het zou te maken kunnen hebben met de persoonlijke gegevens, maar hoe vullen jullie dit in? Limiet zou 't niet moeten zijn, want ik heb ook een aanzienlijk bedrag onder 't limiet geprobeerd te bieden.
Laatst gewijzigd door mtlang84 op 02 sep 2009, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je had dus een deal, maar omdat er geen authorisatie van de creditcard maatschappij is gekomen is de deal niet doorgegaan, je kunt bij je creditcardmaatschappij navragen wat er aan de hand kan zijn, zij kunnen in hun systeem kijken waarom er geen authorisatie gegeven is.(naam niet goed, toch limiet, enz.)
Likweed
Amerika-newbie

Bericht door Likweed »

Waarschijnlijk een domme vraag die ik nu stel, maar als jullie spreken van ik heb de kamer gewonnen voor vb. 70$, wil dat dan zeggen dat je voor die kamer 70$ betaald per persoon, of betaal je 70$ voor die kamer en dus eigenlijk 35$ per persoon?

En het is toch mogelijk om met VISA te betalen hé? Omdat ik me meen te herinneren dat ik ergens gelezen had dat je alleen met mastercard kon betalen op priceline vanuit de EU.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer