Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikanen en autorijden!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Amerikanen en autorijden!
Ik vind dat getoeter heerlijk! Eindelijk kan ik ook horen dat de auto dicht is! Als onze auto in NL het ook kon, zou ik dat onmiddellijk instellen. Ik ben zo'n type die dertig keer op de sleutel duwt om er zeker van te zijn dat de auto dicht is. Omdat ik slechthorend ben hoor ik de sloten niet dicht gaan, ook niet als ik ernaast sta. Uiteraard doe ik dat in Amerika nooit, als ik kan horen dat hij dicht is hoef ik niet zo nodig nog een keer te laten toeteren. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit ook vervelend kan zijn voor mensen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Juist om zeker te weten dat de auto afsluit druk ik altijd wel 2x op de afstandsbediening als ik in Amerika ben. Zeker als je al wat verder van de auto af staat is het reuze handig. Dat getoeter is maar heel kort en hoor je overal om je heen, niet storend voor mij overigens.
Roland

Roland
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Of het storend is ligt aan de situatie denk ik, op de parking van een supermarkt of park is het niet zo erg maar als je 's avonds in je tentje of camper ligt en wil slapen en de buurman moet geregeld iets uit zijn auto pakken of controleren of hij wel op slot is wordt het toch minder aangenaam.
het is enkel het sluiten met een toeter/claxon geluid dat ik vervelend vind. mijn auto in belgie beepte ook en flikkerde met de lichten. dit is inderdaad handig om zeker te zijn dat de auto sluit.
Maar iedere keer ik een claxon geluid hoor denk ik dat iemand mij attent wil maken op iets. Dat is ook de functie van een claxon.
Ik heb trouwens in Belgie nog nooit een auto horen sluiten met een caxon geluid, zelfs niet de ford van mijn ouders. Ik vermoed dat dit zelfs verboden is.
Maar iedere keer ik een claxon geluid hoor denk ik dat iemand mij attent wil maken op iets. Dat is ook de functie van een claxon.
Ik heb trouwens in Belgie nog nooit een auto horen sluiten met een caxon geluid, zelfs niet de ford van mijn ouders. Ik vermoed dat dit zelfs verboden is.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is trouwens instelbaar, zoek even het instructieboekje op, en programmeer de sleutel opnieuw, je kan bv ook je koplampen nog laten branden,of je binnenverlichting, maar ook het toeteren aan of uit zetten.
5 minuten werk.
5 minuten werk.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben de 'toet' ook uitgeschakeld, werd veel te veel gekeken hier in Nederland vond ik. Onze (Amerikaanse) auto heeft gewoon ook knipperende lampen als je hem afsluit, net als de Duitse bus.
Onze Franse auto "toet" niet maar doet wel aan knipperen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een volkswagen hebt en de beschikking hebt over een vag com kan je een heleboel dingen doen met de computer.
Zo heb ik mijn lampen laten veranderen. Knipper ik nu met mijn grote licht dan gaan alle lampen aan en word je zelfs overdag nog verblindt
handig als er weer een amerikaan een idiote aktie onderneemt. Ook heb ik mijn gordel beeper laten uitschakelen. Ik draag hem toch altijd en het ding is irritant.
Ook moest ik elke keer na het starten het accepteer knopje van de navigatie indrukken(waarschuwing niet aan de knopjes te zitten als je reed) Doet dat nu ook niet meer. Ook versnellingsbak is veranderd en heb ik nu hillhold feature
Er is nog veel meer mogelijk maar ik vind het wel mooi zo.
Trouwens afgelopen weekend in Chicago doorgebracht. Talk about traffic.
Ze hadden Lollapalooza (concerten) aan de gang, de chicago cubs hadden familie weekend en wij wilden naar het aquarium en het nat history museum. 1 1/2 uur zoeken naar een parkeerplaats en $19 betalen. Een leuke stad maar peperduur.
in ieder geval hebben we nu weer nieuwe paspoorten
detail: De biometric apparatuur was niet aangesloten. Hoefden dus alleen maar pas foto's in te leveren en geld te dokken.
1300 mijl rijden voor een lang weekend
eerste avond in een sleezy hotel (alles was vol) en de tweede avond in het intercontinental. Super de luxe en betaald door een bedrijf waar mijn vrouw een cursus volgde.
Op die manier hadden we mooi de reis betaald haha.
Chicago traffic is crazy en ik was er heel wat brutaler dan ik normaal ben in het verkeer
Bijna zo'n traffic control miep van de sokken gereden. Ik wilde rechtsaf en dat mocht niet van haar.
Ging ze voor mijn auto staan nota bene. ben ik om haar heen gereden en toch rechtsaf gegaan. gatver, echt zo'n $6 per uur control miep(had ook op de luchthaven kunnen werken)
Zo heb ik mijn lampen laten veranderen. Knipper ik nu met mijn grote licht dan gaan alle lampen aan en word je zelfs overdag nog verblindt

Ook moest ik elke keer na het starten het accepteer knopje van de navigatie indrukken(waarschuwing niet aan de knopjes te zitten als je reed) Doet dat nu ook niet meer. Ook versnellingsbak is veranderd en heb ik nu hillhold feature

Er is nog veel meer mogelijk maar ik vind het wel mooi zo.
Trouwens afgelopen weekend in Chicago doorgebracht. Talk about traffic.
Ze hadden Lollapalooza (concerten) aan de gang, de chicago cubs hadden familie weekend en wij wilden naar het aquarium en het nat history museum. 1 1/2 uur zoeken naar een parkeerplaats en $19 betalen. Een leuke stad maar peperduur.
in ieder geval hebben we nu weer nieuwe paspoorten
detail: De biometric apparatuur was niet aangesloten. Hoefden dus alleen maar pas foto's in te leveren en geld te dokken.

eerste avond in een sleezy hotel (alles was vol) en de tweede avond in het intercontinental. Super de luxe en betaald door een bedrijf waar mijn vrouw een cursus volgde.
Op die manier hadden we mooi de reis betaald haha.
Chicago traffic is crazy en ik was er heel wat brutaler dan ik normaal ben in het verkeer

Bijna zo'n traffic control miep van de sokken gereden. Ik wilde rechtsaf en dat mocht niet van haar.
Ging ze voor mijn auto staan nota bene. ben ik om haar heen gereden en toch rechtsaf gegaan. gatver, echt zo'n $6 per uur control miep(had ook op de luchthaven kunnen werken)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hier moest ik in Rocky Mountain NP aan denken toen veel chauffeurs die op de Old Fall River Road naar boven kwam niet in staat bleek de haarspeldbochten te nemen. Veel te kort aansnijden, dan eerst achteruit terug, en dan nog eens proberen (en vaak nog eens) voor ze eindelijk verder konden. Stond het echt met verbazing aan te kijken, want om nu te zeggen dat dit extreem moeilijke bochten zijn? Nee, niet bepaald.LittlePhoenix schreef:Maar waarom nemen die geflipte Utahns/Amerikanen elke bocht zo krap?!![]()
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Als je je hele leven op mooie rechte wegen met rijstroken zo breed als veel tweebaanswegen in Europa hebt gereden met je slagschip, is elke bocht lastigMatrox schreef:Veel te kort aansnijden, dan eerst achteruit terug, en dan nog eens proberen (en vaak nog eens) voor ze eindelijk verder konden. Stond het echt met verbazing aan te kijken, want om nu te zeggen dat dit extreem moeilijke bochten zijn? Nee, niet bepaald.

Afgelopen zondag tijdens een opdracht bij een manege, heb ik een hele poos zitten praten met een man en vrouw van de organisatie "Call My Mom". Mijn dochter mag volgend jaar rijden en krijgt deze sticker ook op haar auto.
Call my Mom is een nationaal programma waar tieners rijlessen krijgen. Niet alleen om te leren rijden, maar hoe om te gaan met rijgedrag vananderen enje eigen gedrag. Nadat je je rijbewijs hebt, teken je een contract, waarin staat dat je je aan de regels houdt, ook die van je ouders. Je krijgt daarna een sticker op je bumber met Call my Mom en het telefoon nummer van Call my Mom in grote rode nummers. Ziet iemand je onverantwoordelijk rijden, dan kan die persoon dat nummer bellen en binnen 5 minuten horen je ouders het.
http://www.callmymom.org/
Call my Mom is een nationaal programma waar tieners rijlessen krijgen. Niet alleen om te leren rijden, maar hoe om te gaan met rijgedrag vananderen enje eigen gedrag. Nadat je je rijbewijs hebt, teken je een contract, waarin staat dat je je aan de regels houdt, ook die van je ouders. Je krijgt daarna een sticker op je bumber met Call my Mom en het telefoon nummer van Call my Mom in grote rode nummers. Ziet iemand je onverantwoordelijk rijden, dan kan die persoon dat nummer bellen en binnen 5 minuten horen je ouders het.
http://www.callmymom.org/
rijocaer
Kan je iemand leuk mee pesten lijkt me, prank calls etc, vind zoiets maar niets 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook niet zo'n sticker op de auto plakken. je kunt ook electronica in de auto laten plaatsen dat het gedrag monitored.
Zou dat eerder doen. Glukkig mag ik daar nog even over nadenken. De oudste is bijna 8
Zou dat eerder doen. Glukkig mag ik daar nog even over nadenken. De oudste is bijna 8
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Die rijlessen vind ik wel een goed idee, maar onze twee oudsten hebben hun rijbewijs en ik zou zo'n sticker ook niet op hun auto's doen. Ik zou dat een motie van wantrouwen vinden. Als ik (en mijn man natuurlijk) niet had gevonden, dat ze goed reden, hadden ze hun rijbewijs niet mogen halen. Nu moet ik er wel bijschrijven, dat beiden 17,5 waren bij het behalen van hun rijbewijs, na ongeveer een jaar onder begeleiding rijden. Dat is toch weer wat anders, dan net 16, vind ik.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Als er regelmatig telefoontjes komen gaan ze na waar ze vandaan komen.
Tuurlijk mogen ze van mij ook niet eerder rijden dan dat ik het vertrouw. Maar je weet maar nooit. Een paar jaar terug was hier ook zo'n ongeval. 2 jongens die goed konden rijden, lieve jongens waren, nooit in moeilijlkheden. Maar toen 1 keer iemand achter hen gek met hun aan het doen waren (vrienden) stak 1 jongen zijn hoofd buiten het raampje om zo ook gek te kunnen doen met zijn vrienden. Even later zat er geen hoofd meer aan.
Zo worden ze wel verantwoordelijk gehouden voor hun gedrag.
Tuurlijk mogen ze van mij ook niet eerder rijden dan dat ik het vertrouw. Maar je weet maar nooit. Een paar jaar terug was hier ook zo'n ongeval. 2 jongens die goed konden rijden, lieve jongens waren, nooit in moeilijlkheden. Maar toen 1 keer iemand achter hen gek met hun aan het doen waren (vrienden) stak 1 jongen zijn hoofd buiten het raampje om zo ook gek te kunnen doen met zijn vrienden. Even later zat er geen hoofd meer aan.
Zo worden ze wel verantwoordelijk gehouden voor hun gedrag.
rijocaer
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
he gadver
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jakkes inderdaad, maar in zo'n geval zou "Call My Mom" ook te laat zijn
. De rijlessen vind ik een heel goed idee, het gaat me meer om de sticker. Maar ja, er zijn ook ouders, die alles, wat hun kinderen op het internet doen, nagaan, dat doen wij ook niet.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Oh zo'n moeder zag ik laatst bij Dr Phil.Petra/VS schreef: Maar ja, er zijn ook ouders, die alles, wat hun kinderen op het internet doen, nagaan, dat doen wij ook niet.
Haar dochter (17) mocht alleen internetten als haar moeder erbij zat. Haar moeder deed ook net of ze de dochter was op MSN en sprak dan met haar vrienden. Als die vrienden dan iets onaardigs over een leraar zeiden ging ze dat direct melden op school.
Het zal je moeder maar zijn

Zo'n sticker zou ook wel iets voor de uitgaande jeugd zijn. Gewoon een sticker achter op hun jas. Als ze zich goed gedragen is er niets aan de hand maar als ze dronken in de stad rondlopen of zich misdragen gewoon "Call my mam"

Marjon
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Nog even over dat getoeter;
Dat heeft ons 'gered' wij waren de auto kwijt in de parkeergarage van het MGM.
We wisten wel waar die ongeveer stond, maar niet op welke etage.
Doordat we de auto steeds op slot deden konden we onze oren volgen naar de juiste afdeling! haha!!
Dat heeft ons 'gered' wij waren de auto kwijt in de parkeergarage van het MGM.
We wisten wel waar die ongeveer stond, maar niet op welke etage.
Doordat we de auto steeds op slot deden konden we onze oren volgen naar de juiste afdeling! haha!!

Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht