Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NYC met gezin?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: NYC met gezin?

Bericht door headhunterke »

Nuja, 'kleine letters'
Gewoon de algemene verkoopsvoorwaarden...
Velen durven dat nogal eens snel negeren :-)

Jah, eigenlijk heb je gelijk, daar zitten denk ik alle mogelijke nationaliteiten bij elkaar.
Maar da's gemakkelijk, kan je ineens zeggen dat je al een wereldreis achter de rug hebt :p 8)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
KennethBelg
Amerika-ontdekker

Bericht door KennethBelg »

Dat ga ik dan mijn vrienden wijsmaken :) Als ze dan vragen: 'En waar ben je deze vakantie geweest?' Ga ik antwoorden: 'Op Wereldreis!' 8)

Is het eigenlijk niet voordeliger als je elke dag een nieuwe newyorkpass gaat ophalen?
Want een 1 Dag pass = 36$
Een 7 Dagen pass = 307$

Dat is dan: 7 x 36$ = 252$ voor 7 dagen elke dag een nieuwe pass!

Dan pespaar je dus p.p 55$ en dat is dan al meteen 220$ dat je aan kleren e.d kan besteden! Lijkt misschien gierig maar veel kleine dingen besparen kan je veel uithalen.
headhunterke
Amerikakenner

waar haal jij die 307$ ???
Een New York pass voor 7 dagen kost 180.00$ (gewone prijs), maar er zijn regelmatig acties als je hem online koopt.
Je moet dan een voucher meedoen, die laten zien, en dan krijg je je afgeprijsde pass.

Een combinatie met de hop-on hop-off bus, kost 260 dollar voor 7 dagen.
Een dagpas kost 75$ per stuk (zonder bussen)
Dus ik weet niet waar jij die prijzen gehaald hebt...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
KennethBelg
Amerika-ontdekker

• 7 day pass - Save $307.90*
• 3 day pass - Save $131.40*
• 2 day pass - Save $90.40*
• 1 day pass - Save $36.00*

Dat waren prijzen op de site van de New York Pass, maar zie nu pas dat dat hetgene is wat je uitspaart. Sorry voor het misverstand! ;)

Ik heb nog een vraagje, misschien minder belangrijk maar alle info is goed. Is het best als je tickets voor Broadway besteld dat de dag zelf doet of best als je nog thuis bent? En geven de mensen in je hotel aan de balie je informatie over NY als je het vraagt?

Want heb niet echt veel ervaring met hotels omdat ik in mijn leven nog maar 2 nachten in een hotel heb geslapen!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik weet waar ik het over heb als ik zeg dat een weekje New York een goed begin is -- ik heb 18 jaar in en vlak bij de stad gewoond (East Village, Brooklyn, Teaneck, NJ). En ik zou morgen weer vertrekken als mijn appartementje in de 10e straat en Second Avenue nog steeds $140 in de maand kostte! (Wel zes trappen op en af, maar dat houdt je jong, zegt mijn moeder die tot haar 95e in een huis heeft gewoond waar ze de trap op moest naar de slaapkamer en de wc).

Er zijn twee soorten mensen, heb ik gemerkt: mensen die in New York (of de VS) aankomen en eigenlijk nooit meer weg zouden willen. En mensen voor wie geldt: welcome to New York/VS, now go away en die niet weten hoe snel ze weer terug naar Nederland moeten.

Expedia is niks verkeerds mee, gebruiken wij ook regelmatig.

En wat informatie betreft: de mensen in je hotel zullen je graag helpen. Echte Newyorkers ook, ga maar op een hoek staan met een landkaart in je hand en dan Nederlands met elkaar spreken en driftig wijzen welke kant je denkt op te gaan.

Bij de New York informatiewinkel op Times Square moet je vragen of Alex (een meisje) er is, ze spreek Nederlands (en is de dochter van een goede vriendin van me, zeg maar dat ik je gestuurd heb).

Kaartjes kun je op dezelfde dag tegen halve prijs kopen, niet op Times Square, veel te druk, maar in de South Street Seaport, vlak naast Wall Street en de Brooklyn Bridge (ook een scheepvaartmuseum daar vlak naast).

Voor vaak uitverkochte en populaire shows kun je beter kaartjes van tevoren bestellen. Niet goedkoop, maar je weet dan tenminste dat je ze hebt. Als je een beter hotel hebt, kunnen die vaak ook wel wat voor je regelen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

pbaas schreef:Hallo Kenneth, ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar wij zijn net terug uit NY met 2 kinderen van 7 en 9 jaar oud. Wij vonden het een geweldige ervaring.
Enkele tips en dingen om rekening mee te houden.
- Zelf in een auto rijden ; ik zou het niet doen. Autohuren is duur in vergelijking met Florida, om je door het verkeer te wurmen (zeker met kinderen op de achterbank) is een opgave en parkeren is moeilijk en heel duur. Ik zou lekker voor taxi's gaan maar zoek wel even uit of je wel met 5 mensen in een taxi mag en kan. Ik dacht dat 4 het max is maar wellicht is 5 ok met kleine kinderen. Anders is een auto met privechauffeur een optie (zeker als ik naar je budget kijk)
- Budget van 10.000 Euro. Dit lijkt me ruim voldoende voor een week. Stel dat je 1500 Euro aan tickets kwijt bent en 2000 aan hotel dan hou je nog bijna 1000 Euro per dag over om uit te geven. Ik weet niet wat je allemaal van plan bent of wat voor lifestyle je eropna houdt maar hiervoor kan je wel heeeeele leuke dingen doen.
Ik ga voor het eerst naar NYC in November maar ik kom iedere twee maanden in Parijs. Daar is een even uitgebreid netwerk van metrolijnen en mijn ouders hebben er gebruik van gemaakt vanaf ver voor mijn geboorte. Wij hebben ons vaak laten vervoeren met de metro; twee ouders, twee zussen, twee kleine jongens en een grote buggy plus alle bagage. Het is altijd perfect gelopen! De metro kost voor 7 dagen in NYC zo'n €20,- per persoon (unlimited) en is erg handig om te gebruiken! Het is snel, het systeem werkt goed en de treinen rijden frequent, en het is vele malen voordeliger dan een taxi dacht ik :) Je moet gewoon je tijd nemen in NYC en dan is alles te doen.. Volgensmij kun je zelfs de sahara doortrekken met twee jonge kinderen ;) Als je maar niet overhaast gaat werken en zo nu en dan een terrasje pakt om even uit te rusten.

Veel succes met het plannen van de reis!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
KennethBelg
Amerika-ontdekker

Ik heb nog een vraag voor degene die weten hoe Expedia werkt.
Want we hebben dus een probleempje:

Als je op de site naar Vlucht + Hotel gaat dan vullen we dus alles in en daarna gaan we voort naar de hotel's, maar de prijs in totaal en gem/Pers. is dat al met de vlucht inbegrepen omdat ik de prijzen soms nogal laag vind voor NY begrippen!
headhunterke
Amerikakenner

KennethBelg schreef:• 7 day pass - Save $307.90*
• 3 day pass - Save $131.40*
• 2 day pass - Save $90.40*
• 1 day pass - Save $36.00*

Dat waren prijzen op de site van de New York Pass, maar zie nu pas dat dat hetgene is wat je uitspaart. Sorry voor het misverstand! ;)

Ik heb nog een vraagje, misschien minder belangrijk maar alle info is goed. Is het best als je tickets voor Broadway besteld dat de dag zelf doet of best als je nog thuis bent? En geven de mensen in je hotel aan de balie je informatie over NY als je het vraagt?

Want heb niet echt veel ervaring met hotels omdat ik in mijn leven nog maar 2 nachten in een hotel heb geslapen!
Je hebt ergens een ticketstandje dat Broadway tickets vrij goedkoop geeft, de dag van de voorstelling, maar ik weet even niet meer hoe of waar... Misschien kan iemand me hier mee helpen? Ik dacht dat het zo'n geel ding was, maar ik weet het nier meer zeker, ik ben niet zo echt toegelegd op musicals enzo.

Mensen in hotels, helpen je meestal wel als je iets vraagt hoor :-) Dus die zullen denk ik ook wel weten waar ik het over heb.
En mocht je toch pech hebben om bij een bruut hotel te zijn, kan je het ook altijd op straat vragen, of in een winkel hoor.
New Yorkers zijn, naar mijn ondervinding, hééél erg behulpzaam.
In februari stonden een vriend en ik te kijken naar de menukaart die buiten aan een restaurant hing, en een man die voorbij kwam, zag dat we een beetje aan het zoeken waren naar een leuke restaurantje.
Hij sprak ons prompt aan, en gaf ineens een hele uitleg over zijn favoriete eethuisjes in de buurt waar we stonden.
Nog een tip als je gaat eten, het is een goed teken als er veel volk binnenzit. Dat wil zeggen dat het er goed is, vermijd restaurants die (bijna) leeg zijn. Doe ook zo weinig mogelijk ketens aan. Hiermee bedoel ik restaurants zoals KFC, McDonalds,...

Dat is inderdaad de prijs met vlucht+hotel!
Maar kijk even welke kamers je voorgeschoteld krijgt he, als je je reis verder boekt.
Op een gegeven moment krijg je een pagina met bovenaan de prijs, en dan kan je je vlucht en kamers veranderen.
Let wel op, dit is mits een meerprijs, maar het valt nog steeds heel goed mee hoor.
In veel hotels heb je Double Double kamers.
Dit zijn 2 bedden waar telkens 2 personen in kunnen. Zo spaar je een heeeele boel geld uit hoor...
Het hotel dat wij genomen hebben, rekende via Expedia amper 50$ meer voor een Double Double ipv een twin room.
Voor dat geld kan je dus echt niet sukkelen he.
Let ook op dat je per ongeluk geen airport shuttle of dergelijke besteld.
Als je het wil, kan je via Expedia ook nog tickets bestellen voor allerlei toeristische attracties, maar of die goedkoper uitkomen weet ik niet, ik heb er in ieder geval geen besteld.
KennethBelg
Amerika-ontdekker

Ow, bedankt headhunterke!

Heeft iemand hier trouwens ervaring met Grand Hyatt Hotel? En een Junior Suite - 1 King, wat kunnen we ons daar bij voorstellen? Want het hotel interesseert me wel, goede ligging, ziet er wel mooi uit, ..!
headhunterke
Amerikakenner

Grand Hyatt??
Dure smaak heb je zeg :p
Da's een van de betere hotels in New York dacht ik...
Ik ben er ooit 1 keertje binnengestapt tijdens een wandeling, en mijn mond viel spontaan open door de grandeur van de inkomhal.
Ik krijg nog altijd rillingen als ik er aan denk :p
Maar ikzelf heb er nog niet geslapen.
Hoewel, je kan altijd eens googelen op 'Grand Hyatt New York review'
Dan kom je op enkele betrouwebare sites (bv. TripAdvisor) terecht, waarbij gasten commentaren geven.
Ook hier hetzelfde als bij Expedia, vaak zijn die overtrokken hoor.
Zijn er hier eigenlijk als mensen die er geslapen hebben?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

1-king betekent dat er 1 groot 2-persoonsbed in de kamer staat.
headhunterke
Amerikakenner

Ja, da's zo een heel groot Amerikaans bed waar je eigenlijk met 6 in kan :p
KennethBelg
Amerika-ontdekker

Ik dacht dat 5000 euro wel meeviel. Maar als er maar 1 King bed staat gaat het 'em niet worden want de andere kamer die geboekt kan worden is toch wel te duur, ben je 6000 euro aan kwijt.

Heeft iemand een goed hotel? Waar de hotelkamer toch niet te klein is (Kamer voor 4 Personen!), waar ze vriendelijk zijn en waar je een bad/douche hebt, en het moet een proper hotel zijn. ;)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik sliep onlangs in het Park Central hotel NY, ligt vlakbij Central Park en Times Square en is een prima hotel. Misschien eens op de website kijken? Wij boekten een kamer via Priceline (kostte $96 per nacht excl tax), via de website iets duurder. Maar denk eens aan 2 kamers. 1 Voor de ouders en 1 voor de kinderen. Lijkt me ook wat rustiger.

Misschien kun je ze bellen en vragen om 2 naast elkaar gelegen kamers?
headhunterke
Amerikakenner

Skyline Hotel vond ik ook erg meevallen.
Het is niet de creme de la creme, maar gewoon een goed hotel, met een goede ligging.
Het ligt enkele minuutjes westwaarts van Times Sqaure, en je hebt er alles in de buurt (Deli's, restaurantjes, supermarkt, koffie,...)
Het is een behoorlijk rustige plaats, de bus stopt om de hoek en de metro een blok verder.
Ik vond de Double Double kamer van het Skyline niet echt klein hoor. Je hebt een douche/bad en een leuke tv voor de kids.
Maar er zijn natuurlijk vrij veel goede hotels in de stad he.

@ RiverCola

Veel hotels aanvaarden niet dat de kinderen in een aparte kamer slapen.
Er zijn er velen die 1 kind laten 'begeleiden' daar een ouder.
Maar misschien kan je het eens lief vragen :p
Of ja het volgens de regel van begeleiden doen, en dan toch stiekem wisselen van kamer.
Nu, ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar ik zou toch niet helemaal gerust slapen als mijn kinderen in een aparte kamer liggen hoor.
Ze liggen wel naast elkaar, maar er kan altijd iets gebeuren natuurlijk...
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ik snap het enorme budget eigenlijk niet... Wel fijn natuurlijk.
Maar van dat geld kan je ook een week of 2 met een camper het zuid-westen bezoeken.. (+ nog een week NY als je in een wat minder duur hotel gaat..)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
headhunterke
Amerikakenner

Voor dat budget kan je eigenlijk ook een ganse maand New York doen hoor, maar als je het geld hebt, en je wil het opdoen, waarom dan niet in een klassehotel? :p
Maar Jose heeft gelijk, je kan evengoed wat geld uitsparen hoor, als je enkel naar New York gaat. 8)
Ik heb voor 2 weken (2 personen) ongeveer 4.000$ betaald via Expedia (vlucht+hotel) en ik vond het eigenlijk nog behoorlijk duur :banghead:
Maar deel dat door 4, en je hebt een goedkope vakantie hoor.

@ Jose
Er zijn niet zo heel veel Belgen die houden van rondtrekken.
Da's iets eigen aan Nederlandsers denk ik. Maar euhm, no offence he! :wink:
KennethBelg
Amerika-ontdekker

We hadden geen zin om te gaan rondtrekken, want we hadden geen zin om zoveel te rijden en altijd valies inpakken en uitladen.

Nouja, ik dacht dat 10.000 euro niet zoveel was voor een reis naar NY. Maar we gaan zelden op reis en nu dus wel eens en dan gaan we eens niet naar het geld kijken, zo zit het volgens mij in elkaar.

En is er genoeg te doen om 2 weken aan een stuk je te amuseren? Maar dat is miss. wel moeilijk om 2 weken weg te blijven, ivm de scheiding van mijn ouders.

Maar als je mijn zus loslaat in NY (Shopwalhalla!) dan ben je snel veel geld kwijt ..
headhunterke
Amerikakenner

Ik denk wel dat het genoeg zal zijn.
Nuja, je moet inderdaad rekenen dat je met z'n 4en bent he.
Hoewel, ik kom per persoon (incl. reis) uit op een schatting van ongeveer 3500 dollar voor 15 nachten.
En ik heb goed naar boven afgerond hoor, bij het maken van die schatting.
Maar ik zou toch gaan voor een iets goedkoper hotelletje hoor.
Je kan dan meer geld uitgeven aan shopping e.d.
KennethBelg
Amerika-ontdekker

Is The Edison Hotel iets?
Is best een goedkoop hotel & dan heb je nog genoeg om andere dingen te doen!

Kun je je 14 dagen aan een stuk amuseren in NYC?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer