Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eautohuur en dollar.com spreken elkaar tegen
Re: Eautohuur en dollar.com spreken elkaar tegen
Oké, nog maar eens naar dollar.com mailen dan. Bedankt alvast!
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Hier ben ik niet zo zeker van!Weps schreef: Nu ja, juridisch gezien is het wel oké denk ik. Ik heb een contract met Eautohuur en niet met dollar.com.
Eautohuur is tussenpersoon en niet de leverancier van de dienst. (verhuur van de auto)
Bekijk het als de verzekeringsmakelaar die zegt dat je huis verzekerd is en de verzekeringsmaatschappij zegt van niet.
Het is de maatschappij die het contract bepaald en niet de tussenpersoon.
Akkoord, de tussenpersoon heeft ook z'n verantwoordelijkheid maar zie dan maar dat je de geleden schade (vb diefstal) kan terugvorderen.
Ik zou aan Eautohuur een document vragen, komende van Dollar,waaruit blijkt dat alle verzekeringen incluis zijn.

Ik dacht altijd dat sites als eautohuur (en andere) hun verzekeringen via andere maatschappijen regelden en daarom goedkoper zijn dan de verhuurmaatschappijen zelf (die natuurlijk ook verdienen op die verzekering), dus zien ze bij dollar misschien niet dat je dat wel degelijk hebt...
Als ik een auto ophaal is het doel altijd om in die auto te zitten zonder extra te hebben moeten betalen
Als eautohuur zegt dat je verzekert bent, zou ik ze geloven, ze bestaan al een hele tijd!
Als ik een auto ophaal is het doel altijd om in die auto te zitten zonder extra te hebben moeten betalen

En voor je gemoedsrust, LDW en CDW zijn geen verzekeringen maar een kwijtschelding van je verantwoordelijkheid.
Wat dat voor verschil maakt is mij nog niet duidelijk
http://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=CDW
Wat dat voor verschil maakt is mij nog niet duidelijk
http://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=CDW
Alamo provides you, the renter and authorized drivers with a way to minimize or eliminate your responsibility for loss or damage to the rental vehicle through the purchase of Collision Damage Waiver (CDW). CDW is NOT insurance. It is a waiver of Alamo's right to collect from the renter or authorized driver for the loss or damage to the rental vehicle.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb mij dat ook al eens afgevraagd. Dat het geen verzekering is was ik enige jaren geleden ook al eens tegengekomen, toch wordt het wel als zodanig aangegeven in de reisgidsen.
Voornaamste is dat je gevrijwaard ben in geval van schade of verlies.
Roland
Voornaamste is dat je gevrijwaard ben in geval van schade of verlies.

Roland
Ik heb aan Dollar gevraagd of de LDW inbegrepen is en dit is hun antwoord:Harry schreef:Bij Dollar is er niet een aparte Collision Damage Waiver (verzekering voor schade aan de auto) ook wel CDW genoemd en een aparte Theft Protection (diefstalverzekering) ook wel TP genoemd, Dollar kent alleen maar de Loss Damage Waiver, dit is één verzekering voor alle gevallen waarbij de auto schade oploopt of verloren gaat.
The LDW is included, theft is not.
Blijkbaar hebben ze dus toch een aparte diefstalverzekering en zit die niet in de LDW?
Intussen wel bevestiging gekregen dat voor een tweede bestuurder inderdaad niet bijbetaald moet worden op LAX.
En gelijk heb je! Vandaag een e-mail gekregen van eAutohuur:skelter schreef:Ik dacht altijd dat sites als eautohuur (en andere) hun verzekeringen via andere maatschappijen regelden en daarom goedkoper zijn dan de verhuurmaatschappijen zelf (die natuurlijk ook verdienen op die verzekering), dus zien ze bij dollar misschien niet dat je dat wel degelijk hebt...
Ik ben dus gerust.Met dit wil ik u op de hoogte stellen dat u het contract rechtstreeks bij ons afsluit en bij ons is diefstal wel gedekt.

- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Thanks voor je antwoord , nu ben ik ook gerustgesteld want heb voor de 1ste keer ook geboekt via eautohuur ,ophaling dollar
.
Groetjes,

Groetjes,
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1492 Weergaves
-