Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

denken aan een nieuw huis ***update***

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: denken aan een nieuw huis

Bericht door RiverCola »

Mark, dat huis van die kennisen van jouw....dat is wel wat voor Trix, hahaha!! Prachtig hoor maar niets voor mij :wink:

Dat huis waar jullie willen gaan wonen vindt ik al een stuk aangenamer qua sfeer. Echt veel sfeervoller dan die kast in de Gated Community. Nou moet ik zeggen dat ik een liefhebber van moderne architectuur ben en aan die amerikaanse huizen moet ik wel een beetje wennen :lol: . Al ben ik onlangs bij een Nederlander in Colorado op bezoek geweest en alhoewel ik de stijl van bouwen maar niets vind (qua uitstraling) vond ik het wel een ontzettend gezellig huis met leuke, onverwachte hoekjes en plekjes. Heel wat beter dan al die voorspelbare rijtjeswoningen en 2-onder 1-kappers waarbij je binnenwandeld en de indeling al kunt uittekenen voordat je het gezien hebt.

Denk je dat het een goede investering is?

Ennuh.....zo te zien kan het huis qua interieur nog wel wat meer ge-update worden (badkamers/keuken). Daar kun je mij voor bellen! Ik heb ervoor gestudeerd!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dokter wil ruilen omdat ie dan een kleiner huis hoeft te verkopen en B misschien zijn moeder er in zal trekken. Ik heb nu bijna 2000 sqft (180m2) op 4 beboste acres. Mijn huis staat niet zover van zijn nieuwe huis vandaan
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Waarom kan ik de 2 afbeeldingen van het huis van de dokter niet zien? Ik zie rode kruisjes...... :?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Even de pagina 'refreshen'? Ik zie de foto's nl. wel.

Mooi huis overigens! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

$299? Daar koop je hier nog geen 1-slaapkamer appartement voor.

Ik zat natuurlijk gelijk te denken of het huis is goedgekeurd voor een bedrijf (krijg je ervan als je de hele dag met advokaten werkt), maar als de huidige eigenares er een bedrijf heeft dan zal dat wel goed zitten. Of het zal de local zoning board een rotzorg zijn?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Goegekeurd voor een bedrijf. Ik moet het nog even voor de zekerheid checken maar ik ben er vrij zeker van dat het geen probleem is. Daarbij zullen alleen UPS fedex en dhl dagelijks langskomen en af en toe een real estate klant of een personeelslid van mijn vrouw. Echter dat is maar van korte duur.

At rivercola.

Zou leuk zijn zo'n design maar ik ben er meer een van het goedkope :mrgreen: en heb zelf ook wel een oogje voor dingen.
Ook ben ik vrij handig. Heb al menig huis opgeknapt.
Zal ook even een linkje naar mijn huis geven. Kan je zien hoe ik nu woon.
Wat wel grappig is is datna weken geen kijkers te hebben gehad ik sinds vanmorgen twee belletjes heb gehad voor kijkers.
Mischien verkoopt het dus wel gelijk. Zou het wat makkelijker maken.

Mijn huis http://homes.gsbor.com/detailsresidential/905951/
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Inmiddels zie ik de foto's ook gelukkig. Wat een prachtig huis Mark..... :D

Dat wordt zaken tegen elkaar afwegen... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Mooi husje!

Ik heb hier ook een dikke 4000 sq ft. Had liever iets minder want ik moet het maar schoonhouden en vind het soms toch echt teveel.
rijocaer
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Mooi huis, maar voor mij ook te groot. Ik vindt het van ons groot genoeg, en te groot als de kinderen vertrekken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

$189,900.00 voor jou huis! VERKOCHT!
Das verdorie 133.000 euro! Daar krijg je hier in Nederland amper een één kamer appartementje..
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Bandido schreef:Dat is nog eens voordelig! Daar heb je waar wij wonen in Atlanta nog net een hoogbouwappartement voor. Toch apart, die enorme prijsverschillen. Maar wel een mooi huis natuurlijk.
Dat is in Nederland toch niet anders? Als je in hartje Utrecht wilt wonen betaal je toch ook de hoofdprijs voor een appartementje van niks terwijl je in Zeeland of Friesland voor hetzelfde geld in een ruime herenboerderij kunt wonen?
Maar als dat precies is wat je zoekt ben je natuurlijk spekkoper.

Prachtige huizen trouwens.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dat valt flink tegen hoor. Heb voor de gein eens naar huizenprijzen van éénsgezinswoningen in friesland gekeken en die zijn qua prijs niet zo ontzettend veel goedkoper dan in een gemiddelde buitenwijk/woonwijk in Rotterdam. Het is in ieder geval niet zo dat je voor de prijs van een appartement in de binnenstad in een 'villa' of boerderij op het platteland kunt wonen.
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Dit gaat weer off-topic, maar toch nog even dit.
Volgens mij gaat het over het verschil in wat je voor je geld krijgt op gewilde lokaties tov van het minder populaire. Jij vergelijkt de prijzen van vergelijkbare woningen op twee niet al te dure lokaties. Dan zul je inderdaad geen grote verschillen zien.
Het meest opvallende aan de huizenprijzen in Rotterdam is de lage prijs van appartementen. Deze ligt beduidend lager dan in de rest van Nederland. Dit beeld zien we ook in de stad Den Haag. De prijsstijging van appartementen bleef in Rotterdam zelfs iets achter op de landelijke trend. De prijs van eengezinswoningen ligt in Rotterdam rond het landelijk gemiddelde.
Bron:de Hypotheker.
Maar vergelijk je bijv. Franeker met centrum Amsterdam dan maakt het nogal wat verschil voor hetzelfde geld. En dan is Franeker nog niet eens écht het platteland.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Maar hier wordt toch ook geen vergelijking gemaakt tussen bijv. een appartement in Manhattan (populaire locatie) en een woning in MO. Maar bijvoorbeeld tussen waar Mark woont en de woonplaats van Petra in Virginia.
Het is in Nederland nergens zo dat je voor de prijs van een 1 of 2-kamer appartement in de binnenstad een grote woonboerderij op het 'platteland' kunt kopen. De verschillen zijn gewoonweg een stuk kleiner en je moet flink in de buidel tasten voor die woonboerderij.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

RiverCola schreef:
Het is in Nederland nergens zo dat je voor de prijs van een 1 of 2-kamer appartement in de binnenstad een grote woonboerderij op het 'platteland' kunt kopen. De verschillen zijn gewoonweg een stuk kleiner en je moet flink in de buidel tasten voor die woonboerderij.
Hier in Belgie wel hoor.
Een appartement in Knokke of het Brusselse kost soms zelfs meer dan een heel grote villa in bv bepaalde streken in West Vlaanderen. OK, Knokke is wel een uitzonderlijk voorbeeld, maar Brussel of Antwerpen is dat niet.

http://www.immoweb.be/nl/Buy.Estate.cfm ... ry=&xpage=
http://www.immoweb.be/nl/Buy.Estate.cfm ... y=&xpage=1
Groetjes,
Carine
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

De vergelijking ging volgens mij tussen Springfield en Atlanta. Al wat ik wilde zeggen is dat in Nederland, net als overal, voor gewilde lokaties fors meer betaald. Meer niet.
Dat de verschillen op dit moment in NL minder groot zijn lijkt me duidelijk.
Het is in ieder geval niet zo dat je voor de prijs van een appartement in de binnenstad in een 'villa' of boerderij op het platteland kunt wonen.
Je had op zijn minst even op mijn linkjes kunnen klikken, dan had je gezien dat het appartement zelfs € 30.000 duurder is.
Of je dat huis in Franeker nou wel of geen villa kunt noemen weet ik niet, het wordt wel als zodanig aangeduid. Vergeet niet dat wat tegenwoordig vaak appartement heet vroeger ook een 'flatje' genoemd werd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik denk dat er teveel zwart op wit gekeken wordt.
ik heb bijvoorbeeld ook een huurhuis in Ozark
3 slaapkamers 2 badkamers 2 1/2 car garage, waarde $95000.
Ligt hemelsbreed 2 km van het huis dat ik wil kopen maar ook ong die afstand van het huis van 1,6 miljoen.

Huizen in mijn huidige buurt varieren van 170000 tot 350000.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Matrox schreef:Dat de verschillen op dit moment in NL minder groot zijn lijkt me duidelijk.
Dat is wat ik bedoelde. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

sachasenne schreef:
Fisherman schreef: :bijvoorbeeld mijn zwager heeft vorig jaar een 6700 sq foot huis laten bouwen in Prescott AZ bovenop een berg met uitzicht over downtown Prescott en Thumb Butte,huis heeft 7 slaapkamers en 7 badkamers,bioscoop,entertainment room,billiard room ,zwembad met een poolhouse met badkamer en bar en een outside kitchen, 2 hot tubs buiten,6 car garage,er staat zelfs een apart guesthouse op zijn property voor gasten etc etc. het is allemaal erg leuk en mooi maar wat moet je er toch mee :shock:
Moet wel zeggen dat ik het nooit erg vind om daar op bezoek te gaan en ff te leven als een moviestar haha 8)
Prescott lijkt me anders ook niet de goedkoopste omgeving in Arizona.
Prescott is voor Arizona wel aardig duur omdat het een mooie omgeving is met een aangenaam klimaat maar het is nog altijd stukken goedkoper dan waar ik woon!
Voor een groot luxe huis op een prachtige lokatie betaal je natuurlijk altijd wel een aardig bedrag,het huis van mijn zwager heeft een waarde van zo'n 2,5 miljoen dollar maar als het hier in de omgeving van Princeton zou staan dan zou de waarde wel het dubbele zijn!
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

We zijn weer een klein stapje verder. de verkoper heeft naar ons huis gekeken en is nog steeds geinteresseerd in ons huis.
Financieel zijn we er ook zo goed als uit.
Nu wordt het uitvinden hoe graag hij wil ruilen :mrgreen:
Morgen hopelijk meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer