Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Totale kostenplaatje emigreren
Re: Totale kostenplaatje emigreren
Bij mij is de metalen container afgeleverd. Hij was eerst in Newark toegekomen en vandaar via wegtransport naar St Louis vervoerd.
De container was zelfs nog verzegeld met de originele zegel die ze in belgie hadden aangebracht.
grt
tony
De container was zelfs nog verzegeld met de originele zegel die ze in belgie hadden aangebracht.
grt
tony
tony schreef:Bij mij is de metalen container afgeleverd. Hij was eerst in Newark toegekomen en vandaar via wegtransport naar St Louis vervoerd.
grt
tony
In ons geval ook, maar wij zitten maar 2 uur van de haven van Houston en hadden een container vol. Denk dat de transporteurs berekenen wat het voordeligst aan binnenland transport in Amerika.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons werden al het ingepakte spul in grote houten kisten geladen die al in de verhuiswagen stonden. De zijkant van de auto werd geopend, en daar stonden de kratten achter elkaar. Ze werden volgeladen, dichtgetimmerd, en zouden bij KHZ worden overgeladen in een zeecontainer.
Omdat onze spullen hier in de VS nog een tijdje bij het verhuisbedrijf in opslag hebben gestaan, kwam bij aflevering ook weer een verhuisauto voorrijden met onze houten kisten erin.
De afmetingen van de kisten zijn zodanig dat ze even vierkant zijn als de opening van een zeecontainer. De kisten worden dan zo achter elkaar de container in geschoven (zo heb ik me laten vertellen).
Overigens waren de verhuizers hier in de VS onder de indruk van hoe goed en efficient alles was ingepakt.
Omdat onze spullen hier in de VS nog een tijdje bij het verhuisbedrijf in opslag hebben gestaan, kwam bij aflevering ook weer een verhuisauto voorrijden met onze houten kisten erin.
De afmetingen van de kisten zijn zodanig dat ze even vierkant zijn als de opening van een zeecontainer. De kisten worden dan zo achter elkaar de container in geschoven (zo heb ik me laten vertellen).
Overigens waren de verhuizers hier in de VS onder de indruk van hoe goed en efficient alles was ingepakt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons ging het in Nederland in een gewone verhuiswagen en werd het vervoerd naar een depot waar het verder werd ingepakt. Uiteindelijk kwam in Denver een 20 ft container aan met daarin en vijftal grote houten kisten, die we zelf hebben opengemaakt en de inhoud naar binnengesjouwd. Destijds (1993) kostte dat 5000 gulden.DixieChick schreef:Ik heb een beetje een rare vraag (en een beetje off-topic..sorry!). Maar als ik zo de verhuis foto's van wat forumleden bekijk dan valt mij op dat iederen zijn (of haar) spullen altijd in ee nmetalen container gaan. De keren dat ik naar de VS ben verhuisd, ging alles eerst in een houten container, en die werd op de truck naar een overslagpunt gereden waar de houten containers met een aantal in een grote metalen container gingen. Heeft iemand anders dit ook gehad, of doet elk bedrijf het weer anders? Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
-
- Amerika-expert
Bij ons ook houten kisten. Hele grote en een vrachtwagen vol....denk dat het er 4 ofzo waren. Maar onze verhuizing werd door de Army geregeld dus geen idee over de kosten.
Wat trouwens wel heel vreemd was: wat er in Duitsland in de kisten gedaan werd kwam er lang niet allemaal uit hier in Amerika. Onderweg is het een en ander verdwenen terwijl die kisten verzegeld horen te zijn.
Wat trouwens wel heel vreemd was: wat er in Duitsland in de kisten gedaan werd kwam er lang niet allemaal uit hier in Amerika. Onderweg is het een en ander verdwenen terwijl die kisten verzegeld horen te zijn.
-
- Amerika-expert
Ik ben indertijd ook wat dingen kwijtgeraakt toen ik mijn kist liet opsturen. Paar kussentjes en zo. Waarschijnlijk omdat ik de verhuizers geen fooi gegeven heb. Mijn boeken en grammofoonplaten hebben ze met rust gelaten.
Dus: geen dingen via zo'n verhuizing opsturen waar je echt aan gehecht bent. Als ze draagbaar zijn, meenemen, als ze in een doos passen: via Tante Post of een koeriersdienst.
Dus: geen dingen via zo'n verhuizing opsturen waar je echt aan gehecht bent. Als ze draagbaar zijn, meenemen, als ze in een doos passen: via Tante Post of een koeriersdienst.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Wij hadden gebruikt gemaakt van de grootste van Nederlanders, mensen die erg zorgvuldig met je spullen omgaan, zoals ze zelf zeggen. Een paar zaken waren gebroken, kan gebeuren, maar ze hadden ook foto's van elkaar gemaakt met mijn digitale camera in het pakhuisBennogr schreef:Ik ben indertijd ook wat dingen kwijtgeraakt toen ik mijn kist liet opsturen. Paar kussentjes en zo. Waarschijnlijk omdat ik de verhuizers geen fooi gegeven heb. Mijn boeken en grammofoonplaten hebben ze met rust gelaten.

Laatst gewijzigd door Texas Boy op 31 aug 2009, 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.
@ Texasboy: ooh dat meen je niet!
Wat onprofessioneel! En zo ook als er spullen verdwijnen zoals sommige hebben meegemaakt.

- DixieChick
- Amerika-expert
Serieus?! Nou ja!
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met verhuizers. Er waren een aantal kleine dingen stuk, maar voor de rest is alles altijd meegekomen. We waren er ook altijd zelf bij toen ze de kisten verzegelden en weer "ontzegelden".
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met verhuizers. Er waren een aantal kleine dingen stuk, maar voor de rest is alles altijd meegekomen. We waren er ook altijd zelf bij toen ze de kisten verzegelden en weer "ontzegelden".
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
In ons geval hadden wij aangeleverd en alles werd overgepakt bij het verhuisbedrijf daarbij ruim gebruik maken van inpakmaterialen, zelfs kettingsloten en schoenen zaten in papier, zo kom je wel aan kubieke meters. Maar dus een paar weken later hing ik mijn camera aan de compuut en kwamen de pics tevoorschijn, mannen die geintjes maakten op vorkheftrucks, harstikke leuk, maar niet met mijn camera.Bonnie schreef:@ Texasboy: ooh dat meen je niet!Wat onprofessioneel! En zo ook als er spullen verdwijnen zoals sommige hebben meegemaakt.
Geladen in Uddel, Gelderland, tijdelijk verblijf voor verhuizing

rond de 250 dozen ontvangen in Buffalo, TX

Laatst gewijzigd door Texas Boy op 31 aug 2009, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bandido
- Amerika-expert
Ik mag hopen dat je dat gemeld hebt bij de transporteur, want dat kan echt niet. Wat zeiden ze?
"Keep Georgia On Your Mind"
Bandido schreef:Ik mag hopen dat je dat gemeld hebt bij de transporteur, want dat kan echt niet. Wat zeiden ze?
Tuurlijk en we hebben de foto's aan ze gemaild, we kregen een simpel excuus, meer niet.
Oh nou dat is zeker niet d ereactie wat ik zou verwachten, alleen een excuus.. pffff
Wat een hoop dozen, wow!!

We hadden ook een antiekwinkel, vandaar de vele dozen, hoop klein spulBonnie schreef:Oh nou dat is zeker niet d ereactie wat ik zou verwachten, alleen een excuus.. pffff![]()

bij mij werd de container verzegeld in mijn bijzijn. Pas toen de container aan ons nieuwe huis werd afgeleverd werd de zegel verbroken.
ik kreeg ook nog zo een bingo formulier en moest elke doos die ze binnenbrachten aankruisen.
Ik heb de verhuizers in Belgie 50 euro fooi gegeven en hier in amerika 60 dollar
ik kreeg ook nog zo een bingo formulier en moest elke doos die ze binnenbrachten aankruisen.
Ik heb de verhuizers in Belgie 50 euro fooi gegeven en hier in amerika 60 dollar
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
tony schreef:ik kreeg ook nog zo een bingo formulier en moest elke doos die ze binnenbrachten aankruisen.

Op de een of andere manier verliest het toch de humor als je het moet gaan uitleggen...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Wat ik een beetje mis in alle verhalen die ik hier lees zijn de kosten die je moet maken om in de US weer up and running te geraken.
Denk aan kosten om je koelkast voor de eerste keer te vullen, aansluitkosten voor gas/water/elektra/TV/internet, elektrische apparatuur zoals TV, koelkast, computer, wasmachine enz. Daarnaast moet je rijbewijs omzetten, social security card aanvragen, auto op je naam zetten, werkvergunning voor partner aanvragen. Wij kwamen aan op het vliegveld in Phoenix met onze spullen op het schip in de container, dus je hebt niets aan meubels, serviesgoed of zelfs beddegoed of handoeken. Voor ons een goed moment om direct naar Ikea te rijden en daar het nodige te kopen. Wij hebben zelfs bewust geen banken of bedden uit Nederland laten inpakken. We wisten dat we nieuw gingen kopen, we hadden geen zin om enkele weken in een hotel te zitten. Het verschepen van alles en inklaren kost al snel 4-6 weken en je moet dus besluiten of je later afreist en de tijd in Nederland overbrugt bij vrienden of familie of in de US afwacht maar je kan dan mogelijk kosten hebben om in een hotel te verblijven. Overigens vraag ik me af of ik in de US moest zijn op het moment dat de container werd ingeklaard. Ik ben het helaas vergeten.
Denk aan kosten om je koelkast voor de eerste keer te vullen, aansluitkosten voor gas/water/elektra/TV/internet, elektrische apparatuur zoals TV, koelkast, computer, wasmachine enz. Daarnaast moet je rijbewijs omzetten, social security card aanvragen, auto op je naam zetten, werkvergunning voor partner aanvragen. Wij kwamen aan op het vliegveld in Phoenix met onze spullen op het schip in de container, dus je hebt niets aan meubels, serviesgoed of zelfs beddegoed of handoeken. Voor ons een goed moment om direct naar Ikea te rijden en daar het nodige te kopen. Wij hebben zelfs bewust geen banken of bedden uit Nederland laten inpakken. We wisten dat we nieuw gingen kopen, we hadden geen zin om enkele weken in een hotel te zitten. Het verschepen van alles en inklaren kost al snel 4-6 weken en je moet dus besluiten of je later afreist en de tijd in Nederland overbrugt bij vrienden of familie of in de US afwacht maar je kan dan mogelijk kosten hebben om in een hotel te verblijven. Overigens vraag ik me af of ik in de US moest zijn op het moment dat de container werd ingeklaard. Ik ben het helaas vergeten.
@ Rudolfje
er zijn inderdaad nog een pak extra kosten die je moet maken zelfs als je al een container vol met spullen hebt laten overbrengen
een paar ken ik nog uit mijn hoofd:
telefoon+internet+tv: 1 maand + installatie = 170$
Gas: aansluiting 25$ + 23$ eerste maand (zomer, dus niet zoveel verbruik) = 48$
electriciteit: geen aansluitingskost + 115$ eerste maand = 115$
electrische apparatuur: koelkast, wasmachine, droogkast en vaatwasmachine waren al aanwezig in het huis.
2 tv's, klokradio's, blue ray, toaster, mixer, strijkijzer, converters, koffiezetapparaat, stofzuiger enz = ongeveer 2000$
Meubelen,inrichten huis en schilderen: ons huis hier is groter dus hadden we ook wat extra meubelen nodig = ongeveer 2000$
rijbewijs: ik dacht 25$ per persoon = 50$
social security card: gratis
Eerste maand boodschappen: eten, hygiene,drank, enz = 1000$
autoverzekering: 450$ voor 6 maanden
health insurance: 319$ voor 4 maanden (belgische reisverzekering)
gsm: 35$
wagen: 13.600$ aankoop + 1160$ salestax + registratie = 14760$
onderhoud tuin: grasmachine, hoge druk reiniger, enz= 800$
vannalles: inentingen dochterje, riolering, water, vuil ophaling = 200$
totaal bijna 22.000$ (een 7200$ zonder de wagen) en ik heb echt geen overdreven dure dingen gekocht
Maar zoals je ziet is de eerste maand een dure maand.
grt
tony
er zijn inderdaad nog een pak extra kosten die je moet maken zelfs als je al een container vol met spullen hebt laten overbrengen
een paar ken ik nog uit mijn hoofd:
telefoon+internet+tv: 1 maand + installatie = 170$
Gas: aansluiting 25$ + 23$ eerste maand (zomer, dus niet zoveel verbruik) = 48$
electriciteit: geen aansluitingskost + 115$ eerste maand = 115$
electrische apparatuur: koelkast, wasmachine, droogkast en vaatwasmachine waren al aanwezig in het huis.
2 tv's, klokradio's, blue ray, toaster, mixer, strijkijzer, converters, koffiezetapparaat, stofzuiger enz = ongeveer 2000$
Meubelen,inrichten huis en schilderen: ons huis hier is groter dus hadden we ook wat extra meubelen nodig = ongeveer 2000$
rijbewijs: ik dacht 25$ per persoon = 50$
social security card: gratis
Eerste maand boodschappen: eten, hygiene,drank, enz = 1000$
autoverzekering: 450$ voor 6 maanden
health insurance: 319$ voor 4 maanden (belgische reisverzekering)
gsm: 35$
wagen: 13.600$ aankoop + 1160$ salestax + registratie = 14760$
onderhoud tuin: grasmachine, hoge druk reiniger, enz= 800$
vannalles: inentingen dochterje, riolering, water, vuil ophaling = 200$
totaal bijna 22.000$ (een 7200$ zonder de wagen) en ik heb echt geen overdreven dure dingen gekocht
Maar zoals je ziet is de eerste maand een dure maand.

grt
tony
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja je moet datum opgeven wanneer je in de US aankomt en dan pas wordt er ingeklaard. Men heeft ons verteld dat dit nog 2 weken gaat duren.vraag ik me af of ik in de US moest zijn op het moment dat de container werd ingeklaard. Ik ben het helaas vergeten.
Laat jullie wel weten hoe het daadwerkelijk is afgelopen. Wij gaan trouwens niet op hotel maar in ons huurhuis en gezien we toch nog moeten investeren in extra bedden en kasten voor de gastenkamers (want die hebben we niet mee verhuis enkel ons eigen bed) zal dit dus ons bed worden tot container aankomt.
Zo omzeilen we gemeubeld appartement voor 1 maand of een hotel voor paar weken.
Zal later ook nog eens ons totaal bedrag opgeven maar wij houden alvast rekening met stevige kost in de eerste 2 maanden en ben ervan overtuigd dat we aantal zaken vergeten zijn. Zal even lijstje aanleggen en die dan met jullie delen op dit forum
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4199 Weergaves
-
Laatste bericht door Rockbeer
-
- 9 Reacties