Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar koelbox kopen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Waar koelbox kopen

Bericht door Yeehaw »

Bij Shell hebben zo ook nog handdoeken in de aanbieding ;)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die zijn leuk voor het transport van koelproducten van de supermarkt naar huis maar om die in 40+ een hele dag te gebruiken zal niet meevallen en wat maakt die $ 20 voor een goede koelbox nou uit op een reis van rond de € 5.000,00
fwout
Amerika-ontdekker

Bericht door fwout »

Dag Mensen,

ik zou gewoon zo'n piepschuim koelboxje kopen bij Ralph's supermarkt.
we hebben er eentje gekocht voor 6 dollar.

Werkt supergoed, elke dag ijs halen in de hotels en in afsluitbare (rits)zakken doen.
als je er maar voor zorgt dat de sluitingen van de zakken iets omhoog staan, dan komt er geen water in de koelbox.

en het werkt echt supergoed. We hebben gisteren door Death Valley gereden. De teller heeft de 122 Fahrenheit aangetikt (zo'n 50 grd).
en toen ik vanochtend (dus ook nog na een hete nacht) de zakken opnieuw ging vullen zaten er in de onderste zakken gewoon nog ijsblokjes.

dus het werkt gewoon goed!!!
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

fwout schreef:... zaten er in de onderste zakken gewoon nog ijsblokjes.

dus het werkt gewoon goed!!!
Foute conclusie, de warme lucht stijgt op.
Dat het onderin (isblokje)nog koud is wil niet zeggen dat het bovenin (etenswaar) net zo koud is.

Koelen moet vanaf de bovenkant gebeuren, dus ijsblokjes bovenin
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gosh 6Foot6, nooit bij stilgestaan. Weer wat geleerd....
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Ik snap het besparen op een koelbox niet echt op toch een best dure reis. Voor $20-$40 koop je een mooie koelbox bij bijv. de WalMart die beter koelt dan zo'n piepschuimen ding en steviger is ook. Wij hebben voor $35 een grote vierkante koelbox op wieltjes gekocht van het merk Igloo, aftapkraantje eraan voor het smeltwater en gaat zo op de achterbank.

Ijs kopen we bij de supermarkten of benzine stations en gaan meestal wel 1 dag en nacht mee tot de volgende morgen. Ze verkopen overal wel 7 pond zakken met ijs of groter voor 2 dollar nogwat ongeveer.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

yep,

Een piepschuimen is leuk voor een paar dagen, maar de kans is groot dat hij een reis van 3 á 4 weken niet overleeft.
En een lekkende koelbox op de achterbank, daar zit je niet op te wachten.

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bertorelli schreef: En een lekkende koelbox op de achterbank, daar zit je niet op te wachten.
Zelfde effect als vergeten om het kraantje dicht te doen ... :oops: :lol:

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je hotelkamer een koelkastje met een freezer heeft hoef je geen ijs te kopen. Leg flesjes water in de freezer de nacht voor vertrek en je hebt en de hele dag een koude koelbox, en koud water.
Yeehaw
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Bento schreef:Ik snap het besparen op een koelbox niet echt op toch een best dure reis. Voor $20-$40 koop je een mooie koelbox bij bijv. de WalMart die beter koelt dan zo'n piepschuimen ding en steviger is ook.
Wij hadden dit jaar ook een igloo. Een (beetje te) grote, zonder wielen en kraantje. Voor $ 16. Dat gaat dus echt nergens over.
We hadden eerst zo'n piepschuimen in onze handen maar vonden dat toch niet zo'n goed idee. Voor een paar centen meer heb je er een die tegen een stootje kan.
Wij deden het ijs in ziplock zakjes en hadden (op een enkele keer na) geen last van smeltwater in de box. Al is smeltwater, zolang je er alleen maar drinken en geziplockte etenswaren in hebt zitten ook niet zo'n ramp.
Laatst gewijzigd door Matrox op 02 sep 2009, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Nee, dat klopt. Bij ons bleef dat smeltwater nog lang koud en we hadden onze etenswaren in ziplock's. Alles bleef zelfs met alleen het smeltwater nog prima gekoeld. Wij hadden een piepschuim-koelbox en hebben 'm bijna 2 weken naar volle tevredenheid gebruikt. Hij is niet gaan lekken in ieder geval (maar sommige mensen reizen natuurlijk veel langer met dan ding rond).
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Smeltwater is inderdaad nog lang lekker koud :D We hebben eigenlijk alleen blikjes, flesjes en geziplockte dingen erin dus dat kan inderdaad prima.
stefan9
Amerika-ontdekker

Bericht door stefan9 »

Wij beginnen onze reis in San Francisco (Fisherman's Wharf). Waar kunnen we een koelbox kopen? Ik heb op de site van Wallmart gekeken maar die zit er geen in SF.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

In SF is het inderdaad lastig kopen. Wij hebben de koelbox gekocht op de dag dat we uit SF vertrokken richting Yosemite. In Oakland gekocht, adres: Walmart: 8400 Edgewater Drive Oakland.
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Misschien bij Safeway, deze zit aan Bay Street geloof ik. Het was voor ons op loopafstand van ons hotel bij Fisherman's Wharf (Holiday Inn).
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wij zijn toen in een Safeway geweest in SF, was een kleintje en had geen koelboxen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De eerste keer in de VS kochten wij onze koelbox in Yosemite, is dus ook nog een mogelijkheid.
Vorig jaar hebben we boodschappen incl koelbox ingeslagen in Manteca. En meteen bij het AAA-kantoor daar kaarten etc gehaald. Ligt aan een soort business loop, de Yosemite Avenue, in een Shopping Center.

Marianne
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik er één in Yosemite gekocht in de winkel in Curry Village (bleek later onnodig te zijn want wij dachten dat wij al onze spullen uit onze koelkast camper in de beren-box moesten doen).
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

1250 schreef:Ik er één in Yosemite gekocht in de winkel in Curry Village (bleek later onnodig te zijn want wij dachten dat wij al onze spullen uit onze koelkast camper in de beren-box moesten doen).
Je had het ff kunnen vragen :wink:
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

wall mart centers zijn behoorlijk groot
in welke afdeling plaatsen ze deze koelboxen ?

We vertrekken in Phoenix en er is een wallmart op een paar minuten rijden zie ik ( in scottsdale)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer