Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nanie: San Francisco - LV - SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nanie
Amerika-ontdekker

Reis Nanie: San Francisco - LV - SF

Bericht door Nanie »

Beste VS-fans,

Ik ben klaar met puzzelen. Ik heb met google maps een route gemaakt. Wat ik vaak zie is dat mensen hun route plakken bij hun vraag, echter ik weet niet hoe dat moet :blink: . Hier is mijn route. Het is inderdaad een overdaad aan Las Vegas, :lol: maar eerst zou ik graag jullie advies en op en/of aanmerkingen horen. Het betreft een reis van 16 dagen. Dat is niet royaal maar genoeg om toch wat te zien. De bedoeling is de kustroute SFO-LAX. Las Vegas etc.
Dag 1 17sep09 AMS-SFO auto ophalen luchthaven
Dag2 SFO
Dag3 eerste overnachting San Luis Obispo ( weet iemand een leuk onderkomen voor de nacht)
Dag4 Camarillo
Dag5 Camarillo - Las Vegas
Dag6 LV
Dag7 LV - trip hooverdam
Dag8 LV
Dag9 LV - trip Valley of fire
Dag10 LV
Dag11 Las Vegas - Lone Pine (via DV)
Dag12 Lone Pine - Mariposa (via Yosemeti)
Dag13 Mariposa Lake Tahoe
Dag 14 Lake Tahoe
Dag 15 Lake Tahoe - SFO
Dag16 SFO - AMS

Kortom .. is dit te doen? (vooral de trip vanaf LV) of is dit van de zotte.
Alvast bedankt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Klaar met puzzelen maar graag jullie advies

Bericht door Martin & Marianne »

Het zou niet mijn voorkeur hebben maar als je graag veel Las Vegas wilt doen en weinig parken, dan kan het wel op deze manier. De route na Las Vegas is wel raar, met die kronkel naar Lake Tahoe erin. En je rijdt toch niet via Yosemite naar Mariposa? Ik bedoel: Yosemite is normaal gesproken het doel, niet Mariposa. Je ziet helemaal niets van Yosemite op deze manier.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Klaar met puzzelen maar graag jullie advies

Bericht door Yeehaw »

Van de zotte zou ik het niet willen noemen maar het komt er wel dicht bij. Waarom wil je zo lang in Las Vegas zitten? En waarom niet bv 2 dagen naar Grand Canyon NP heen en weer (5 uur rijden per rit) GC overnachting en weer naar Las Vegas via Hoover Dam. En Valley of Fire is echt geen dagtrip.
En dan Camarillo... heb ik even moeten opzoeken. Paar uurtjes van SLO en dan naar Las Vegas met eerst de morgen file naar Los Angeles??????
San Luis Obispo: Het hotel daar is Madonna Inn maar......
Waarom zo kort San Francisco? En wat wil je bij Tahoe. Soort Bodensee maar dan in Ca. Echt niet zo veel te doen daar.
Probeer dit eens:
Dag 1: Aankomst San Francisco. Overnachting, bewaar SF tot het laatst.
Dag 2: San Francisco via Santa Cruz naar Monterey. Monterey Aquarium
Dag 3: Monterey, Carmel, Point Lobos SR, Big Sur, Cambria en Hearst Castle. Overnachtin Moonstone Beach bij Cambria.
Dag 4: Even doorbijten en via Paso Robles-Bakersfield-Barstow naar Las Vegas. 7 uur rijden
Dag 5; Las Vegas
Dag 6: Lake Mead-Valley of Fire-Red Rock SP-Las Vegas.
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Naar Grand Canyon NP. Onderweg Hoover Dam (of op de terugweg)
Dag 9: GCNP-Las Vegas
Dag 10: Las Vegas via Death Valley NP naar Lone Pine
Dag 11: Lone Pine naar Yosemite NP
Dag 12: Yosemite NP
Dag 13: Yosemite NP-San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: Naar huis.
Grootste probleem zal zijn om reserveringen in GCNP and Yosemite te krijgen.
Yeehaw
Nanie
Amerika-ontdekker

Re: Nanie: Klaar met puzzelen maar graag jullie advies

Bericht door Nanie »

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
Even achter de oren krabben, en een nieuwe planning maken.
Wat ik wel graag wil doen is de kustroute naar LA afmaken. De tip over de file en overnachting in Cambria daar ga ik mee aan de slag. Bodensee ben ik nog nooit geweest dus heb ook geen idee vwb Lake Tahoe. De kronkel was meer om op creatieve manier weer in SFO uit te komen. Denk dat ik me dan meer kan concentreren op Yosemeti en GC Mijn dank is groot. Ik ga weer verder met puzzelen.
dat is ook heel leuk
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Omdat er in San Luis Obispo weinig meer vrij was kwamen we via Hotwire in the Apple Farm Inn terecht. Niet heel goedkoop, maar wel weer eens wat anders dan een Best Western: alles zat onder het Engels aandoend bloemetjes behang, 4 poster beds, koekjes in de foyer en een welkomstdrankje en hapje, watermolen, zwembad, hot tub. Wel een beetje maf, maar voor de verandering wel lollig, en alles keurig voor elkaar met badjassen en zo.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je naar Camarillo rijdt maak je de kustroute naar LA niet af. Dat kan je wel doen door van Oxnard langs Pacific Coast highway via Malibu naar Santa Monica te rijden. Dat zou ik dan eerder doen dan in Camarillo overnachten. Probeer dan Santa Monica. PCH geeft wel dat "Bay Watch" gevoel. En dan de volgende dag eerst naar Hollywood voor de reis naar Las Vegas, misschien via Sunset Boulevard van SM.
snellejan
Amerikafan

Bericht door snellejan »

De route van Yeehaw is mijns inziens een betere planning dan de planning in eerste instantie. Zelf hebben wij twee overnachtingen in Las Vegas gedaan en dat vonden we genoeg. Misschien een overnachting in Deathvalley ipv Las Vegas?

Jan
Nanie
Amerika-ontdekker

Huiswerk gedaan op advies -gaarne jullie advies

Bericht door Nanie »

Hoi VS-fans,

Op advies dat ik gisteren heb gekregen heb ik mijn route aangepast. Nog even wil ik het een en ander uitleggen over de overdaad van Las Vegas. Mijn echtgenoot komt uit Nepal en ondanks dat hij zelf uit een land komt met prachtige natuurschoon en natuurlijk de hoogste bergen ter wereld is voor hem Las Vegas een krankzinnig gebeuren. Het is zijn eerste vakantie in zijn leven. De shows (als het goed is staat Cher in die periode in LV) en O etc. Dat is eigenlijk de reden van het lange verblijf in LV. Zelf ben ik er in 2004 1 dag geweest, dus dat telt niet. Voor mij is het ook nieuw. Omdat ik ook wat parken wil doen in een zeer korte tijd die we hebben, heb ik op advies mijn route aangepast, en sommige dingen geskipt.

Dag 1 AMS-SFO
Dag 2 SFO (dit Yeehaw om toch het tijdsverschil een beetje te compenseren) :roll:
Dag 3 SFO - Cambria (onderweg Big Sur, Carmel, Monterey sea aquarium)
Dag 4 Cambria- LAX. advies van Yeehaw inderdaad naar Santa Monica
Dag 5 Nu komt het. .. Wij zijn van nature vroege vogels. 06.00 uur de auto in. Eindbestemming GC NP er is hier nog een overnachting beschikbaar in de Yavapai lodge. Wat de werkelijke reistijd is weet ik niet :?: maar dit wordt een doorbijtertje en op advies van Yeehaw moet ik voor de file LA uit zijn :mrgreen: . Dus deze dag aankomst GC NP. Wellicht met deze vroege vertrektijd een redelijke aankomst in GC.
Dag 6 GC NP zonsopgang en 's middags naar Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Lake Mead-Valley of Fire-Red Rock SP-Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Hooverdam
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Lone Pine
Dag 12 Lone Pine - Yosemeti
Dag 13 Yosemeti
Dag 14 Yosemeti - SFO
Dag 15 SFO :beerchug:
Dag 16 SFO-AMS

Ik heb de kronkel, ofwel de Bodensee afgehakt. Dat was inderdaad een gekke kronkel Marianne.....
Zelf lijkt mij dit een redelijke route, met slechts 1 dag .... "blaffen" naar GC.
Ik ben benieuwd. Groetjes van Nanie Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Huiswerk gedaan op advies -gaarne jullie advies

Ha Marianne,
Dat ziet er veel beter uit!
Ik zou zelf er de voorkeur aan geven om meteen de eerste dag al naar het zuiden te rijden. Je kunt dan in de buurt van het vliegveld overnachten. Dat spaart je een rit de stad in, en dan heb je op het laatst 2 volle dagen SF.

Je doet erg veel vanuit Las Vegas. De Hoover Dam zou je ook kunnen doen als je van de GC naar Las Vegas rijdt. Als je 2 nachten bij de GC blijft heb je wat meer rust, en kun je 's morgens vroeg op weg naar Las Vegas de Hoover Dam bekijken en nog een stukje route 66 doen.

Marianne
suusja
Amerikakenner

Re: Huiswerk gedaan op advies -gaarne jullie advies

Bericht door suusja »

Hoi,

Wij zijn zelf ook van de GC in een dag naar Anaheim (LA) gereden. Ik geloof dat het iets van 7 of 8 uur rijden was. Als je je daar op instelt, dan lukt dat wel.
Persoonlijk had ik aan een volle dag GC genoeg, vooral omdat we daar niet gingen hiken.

Succes!

Groetjes Susanne
Nanie
Amerika-ontdekker

Bericht door Nanie »

Yeehaw had van mening dat deze combinatie een dagtrip vanuit LV zou zijn. Vandaar dat ik dat heb gepland op een dag dat we in Vegas zijn..... :idea: Ik heb geen idee want ik ben nog nooit in de Falley of fire e.d gweest.
Hooverdam zou ik als eerste skippen wanneer nodig.
Nanie
Amerika-ontdekker

Bericht door Nanie »

Beste forumgangers, alvast heel erg bedankt voor jullie input.
Het korte verblijf in de parken hebben wij jammer genoeg niet de tijd om te hiken. Daar is de tijd ook te kort voor. Al zou ik het dolgraag willen, want in Nepal lopen we drie weken van dorp naar dorp naar Mount Everest Base Camp of Annapurna base camp. Maar nu doen we dit, en gaan zo veel mogelijk genieten en lopen in Yosemeti, en vroeg op in GC, om zoveel mogelijk te lopen. Al zullen we toch van het busje gebruik moeten maken.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

je had death valley er nog tussen kunnen plakken... en ik persoonlijk had een dag meer voor san fransisco genomen die ik dan had afgesnoept van las vegas....... Ik ben inmiddels driee keer in Las Vegas geweest, en ik moet zeggen dat drie dagen toch passelijk vind........maar dat is smaakzaak, zou me er ook niet vervelen als het langer was.....maar ik zou de reis iets meer verdelen....voor je eigen rust aan het eind ook....
Nanie
Amerika-ontdekker

Zitten zweten op mijn route. Graag jullie advies

Bericht door Nanie »

Hallo VS fans.
Daar ben ik weer. Ik heb flink mijn best gedaan, en alle adviezen goed gelezen :D en daar ben ik mee aan de slag gegaan. Dus leg ik dit werkje aan jullie voor en hoop dat ik wederom advies mag krijgen. :roll:
Op een aantal lokaties weet ik waar we gaan overnachten, maar later tijdens mijn route ben ik daar nog niet helemaal uit. Mocht deze route weer aan de grens van het zotte komen dan huur ik een stacaravan in Bakkum :mrgreen:
1 SFO
2 SFO
3 via Monterey (sea aquarium, Carmel naar San luis Obispo
4 SLO naar Camarillo (hier overnachten omdat ik hier mijn enige shoppingdag wil hebben)
5 Vroeg weg naar Las Vegas
6 LV
7 LV - trip Valley of fire/lake mead
8 LV
9 LV
10 LV - Zion en Bryce en vandaar uit naar Bright Angel Point (north rim) overnachting onbekend
11 North rim - Williams eventueel South Rim overnachting williams
12 williams - lv
13 Lv - Beatty - lone pine
14 Lone pine - yosemeti hele dag - overnachting Mariposa
15 Mariposa - SFO
16 SFO naar huis
alvast bedankt :wink:
Laatst gewijzigd door markro op 31 aug 2009, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht samengevoegd met eerdere topic, dan blijven de gegevens bij elkaar en dat is duidelijker.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Nanie: San Francisco - LV - SF

Nee, dit is niet te doen. Als je Las Vegas zo wilt houden heb je geen tijd voor Bryce, Zion en de GC. Neem in plaats daarvan meer tijd voor de kust en voor Yosemite.
En niet in Mariposa overnachten, dan heb je in dit schema echt geen volle dag voor Yosemite. Ik zou zeker 2 nachten in het park blijven.
En ik zou in Death Valley overnachten in plaats van in Lone Pine.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je tweede route was een stuk beter Nanie. En wat bedoel je met je "enige" shopping dag. Je zit een hele tijd in Las Vegas waar je kunt shoppen.
Ik had trouwens niet gezegd dat GC een dagtrip is van Las Vegas, maar suggereerde een nacht aan de rim. En tussen LV en DV rijd je het best via Pahrump en Death Valley Junction, dan kan je meer dingen in DV zien ipv het rijden via Beatty. Zion, Bryce en north rim zou ik tot een volgende reis bewaren. En neem ook het advies om langer bij south rim te blijven en Hoover Dam zien onderweg naar Las Vegas. De rit van Santa Monica naar GC kan in een dag (8-9 uur), zeker als je om 6am start.
Yeehaw
Nanie
Amerika-ontdekker

Bericht door Nanie »

Dit bedoel ik dus. Uithijgen en opnieuw beginnen

Dat betekent dat ik nu dingen ga skippen.

Als ik nou helemaal niet terug ga naar SFO maar eindig in LAX.
en vandaar uit naar huis vlieg...... ... :roll:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wilde je nog langer in Las Vegas blijven dan? Het is prima te doen om in 6 dagen naar San Francisco vanaf Las Vegas te rijden en het nodige te zien
Nanie
Amerika-ontdekker

Bericht door Nanie »

De aanhouder wint. Wederom een poging
Dag 1 Aankomst SFO
Dag 2 SFO
Dag 3 SFO via Monterey etc San Luis Obispo
Dag 4 SLO - Santa Monica Malibu etc overnachten in LAX
Dag 5 LAX-LV
Dag 6 LV
Dag 7 LV
Dag 8 LV
Dag 9 LV
Dag 10 LV via Lake Mead naar GC overnachting Yavapai Lodge
Dag 11 GC - Kanab
Dag 12 Via Zion - LV -Death Valley overnachting Stovepipe
Dag 13 Stovepipe DV - Yosemeti
Dag 14 Yosemeti - SFO
Dag 15 SFO
Dag 16 SFO-huis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In 2 dagen van Grand canyon naar Yosemite? Dat kan als je de snelste route neemt, maar om ook nog Zion, en Death valley onderweg te doen? Nee, dat zou ik toch echt anders doen.
Is Zion een must? Neem er dan de tijd voor, en sla het anders over.

Wil je wel via de GC en Zion naar Death Valley, rij dan eerst van LA naar de GC en doe Las Vegas tussen Zion en DV, je komt er dan toch langs. En je kunt dan even bijkomen van de eerste parken op de route. :wink:
Lake Mead kun je dan tussen Zion en Las Vegas doen, maar ik zou het persoonlijk helemaal overslaan.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer