Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis elkur: LA - SF - LV - Saginaw
Re: elkur's eerste rondreis naar het zuidwesten sep 2009
Bij wandelingen in berengebied: altijd geluid blijven maken. Fluiten, zingen, (luid) praten. Dan overval je hen niet met je aanwezigheid.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
We vorderen een beetje in onze voorbereiding: op onze laatste dag in Yosemite rijden we door naar Lone Pine. We hebben nog een lijstje van dingen die we kunnen bezoeken langsheen de weg, als we zouden beslissen wat vroeger uit Yosemite weg te rijden. Hebben jullie een idee wat de rijtijd is vanaf de uitgang van het park tot in Lone Pine? Een kleine drie uur zegt de routeplanner, klopt dit?
De dag nadien rijden we door Death Valley naar Las Vegas, maar 's ochtends zou ik graag naar Mobius Arch willen gaan omdat de foto's die ik daar al van gezien heb me erg aanspraken. Is deze moeilijk te vinden? En weet iemand of hij goed te fotograferen is in het ochtendlicht?
Elke&Kurt
De dag nadien rijden we door Death Valley naar Las Vegas, maar 's ochtends zou ik graag naar Mobius Arch willen gaan omdat de foto's die ik daar al van gezien heb me erg aanspraken. Is deze moeilijk te vinden? En weet iemand of hij goed te fotograferen is in het ochtendlicht?
Elke&Kurt
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Op deze website staat goed beschreven waar de Mobius Arch te vinden is.elkur schreef: De dag nadien rijden we door Death Valley naar Las Vegas, maar 's ochtends zou ik graag naar Mobius Arch willen gaan omdat de foto's die ik daar al van gezien heb me erg aanspraken. Is deze moeilijk te vinden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die 3 uur zal wel zo ongeveer kloppen, misschien is het iets minder. Een leuk stop voorbij Yosemite is Mono Lake.
Ik heb die Arch gemist, maar er ook niet goed naar gezocht dus ik weet niet of hij moeilijk te vinden is. Informeer bij het vsisitor center in Lone Pine, daar hebben ze een plattegrond van de Alabama Hills.
Misschien handiger om de Alabama Hills aan het eind van de middag of in de avond te bezoeken? Dan kun je lekker op tijd naar Death Valley, want daar geldt zeker dat het in het ochtendlicht veel mooier is.
Marianne
Ik heb die Arch gemist, maar er ook niet goed naar gezocht dus ik weet niet of hij moeilijk te vinden is. Informeer bij het vsisitor center in Lone Pine, daar hebben ze een plattegrond van de Alabama Hills.
Misschien handiger om de Alabama Hills aan het eind van de middag of in de avond te bezoeken? Dan kun je lekker op tijd naar Death Valley, want daar geldt zeker dat het in het ochtendlicht veel mooier is.
Marianne
-
- Amerikafan
Bedankt voor die link Bianca! met die info moeten we hem zeker vinden
Op zich wel een goed plan om 's avonds nog naar de Alabama Hills te gaan, dan zijn we misschien ook tegen het heetst van de dag alweer door Death Valley heen.
Elke&Kurt

Op zich wel een goed plan om 's avonds nog naar de Alabama Hills te gaan, dan zijn we misschien ook tegen het heetst van de dag alweer door Death Valley heen.
Elke&Kurt
Wij zijn net een week of 5 terug uit Yosemite NP. We hadden een tent in Curry Village. Tijdens de avondfilm die over beren in het park ging, vertelde de ranger dat de meeste beren snachts gesignaleerd worden in het tentenkamp van Curry Village. Hadden wij weer!!! Voor elke tent staat een berenkluis waar je al je eten, drinken en toiletartikelen in moet stoppen. Deze staan ook overal op de parkeerplaats. Je mag niets in je auto laten en overal staan waarschuwingsborden. De beren kunnen dan wel niet bij het eten komen, maar ze ruiken het natuurlijk wel en daarom lopen ze snachts in het park rond. 2 mensen van 2 tenten verderop moesten snachts naar het toilet en hadden blijkbaar iets nodig uit de berenkluis en lieten deze gemakshalve maar even open staan. FOUT. Ze konden niet meer terug naar de tent, want er zat een beer voor. Die deed zich tegoed aan de inhoud van de kluis. Hoop tumult buiten, want ze begonnen om hulp te roepen. Het toiletgebouw lag slechts 10 stappen van de tent af. Ook wij wakker natuurlijk en onze tent stond 10 passen van hun berekluis af. (heb ik de volgende ochtend nagemeten) Iedereen in zijn nachtgoed stond buiten. Foto gemaakt, maar beetje donker uitgevallen om 05.00 uur in de ochtend. Rangers erbij. Beer zat prins heerlijk hun tassen leeg te eten en liet zich natuurlijk niet zomaar wegjagen. Hij deed een uitval naar de ranger die hem probeerde weg te jagen en iedereen stoof de tent in. (alsof die enige bescherming bied!!!) Na 10 min werd het de beer teveel en ging uit zich zelf weg. Er waren teveel mensen op af gekomen. De adrealine stroomde flink en daarna konden we echt niet meer slapen. Hoe close-up wil je het hebben? Wij vonden dit heel gaaf om mee te maken.
Verder stikt het er van de eekhoorns. Ze steken zomaar de wegen over. In het donker rijden leek ons geen goed idee, maar we ontkwamen er niet altijd aan in de valley. Her en der staan ook borden op de plekken waar een beer dood gereden is. Echt uitkijken dus.
Verder stikt het er van de eekhoorns. Ze steken zomaar de wegen over. In het donker rijden leek ons geen goed idee, maar we ontkwamen er niet altijd aan in de valley. Her en der staan ook borden op de plekken waar een beer dood gereden is. Echt uitkijken dus.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Poeh wat een avontuur.
Maar hoe lomp kan iemand zijn.
Als die beer te vaak in de buurt komt moet hij straks afgemaakt worden.
Maar hoe lomp kan iemand zijn.
Als die beer te vaak in de buurt komt moet hij straks afgemaakt worden.
-
- Amerikafan
Iets minder close-up zou voor mij al volstaan denk ikAnuschka schreef:Hoe close-up wil je het hebben?

Elke
-
- Amerikafan
Re: Reis elkur: LA - SF - LV - Saginaw
morgen vertrekken we voor onze eerst USA rondreis. We kijken er erg naar uit
Sinds we in januari onze vlucht boekten, hebben we hier enorm veel tips gevonden. Bedankt iedereen!
Elke&Kurt

Sinds we in januari onze vlucht boekten, hebben we hier enorm veel tips gevonden. Bedankt iedereen!
Elke&Kurt
-
- Amerikafan
hallo iedereen,
we zijn nu al in Zion (Springdale), we genieten enorm van onze reis, tot nu toe waren San Francisco en vooral Yosemite onze favorieten. Maar vermoedelijk komt Zion daar ook zeker bij, want we vinden het nu al prachtig en morgen gaan we hiken.
Het fototoestel maakt overuren en we proberen een verslag bij te houden dat we later online zullen proberen plaatsen.
We zijn nu al aan het praten over 'volgende keer dat we hier komen, gaan we zeker .....'
groetjes,
elke&kurt
we zijn nu al in Zion (Springdale), we genieten enorm van onze reis, tot nu toe waren San Francisco en vooral Yosemite onze favorieten. Maar vermoedelijk komt Zion daar ook zeker bij, want we vinden het nu al prachtig en morgen gaan we hiken.
Het fototoestel maakt overuren en we proberen een verslag bij te houden dat we later online zullen proberen plaatsen.
We zijn nu al aan het praten over 'volgende keer dat we hier komen, gaan we zeker .....'

groetjes,
elke&kurt
-
- Amerikafan
hallo iedereen,
ondertussen zijn we al enkele daagjes weer thuis. We hebben een geweldige vakantie gehad en hebben het idee om in 2011 opnieuw een rondreis in de USA te gaan doen.
Wat we dan precies willen gaan doen, zijn we nog niet uit. Tijdens deze eerste reis zijn we erg 'ON the beaten track' gebleven en vermoedelijk durven we voor een tweede keer wat avontuurlijker te zijn.
Maar voor we daar concreet gaan over nadenken, kunnen we ons eerst nog vermaken met het reisverslag uit te schrijven en onze bijna 3000 foto's te sorteren. We willen graag een mooi fotoboek samenstellen als herinnering aan deze superreis. Als ons verslag vorm heeft gekregen, zal ik hier een linkje posten. Voor de doorgewinterde amerika-gangers hier zal er niets nieuws instaan, maar misschien hebben mensen die een eerste keer gaan er wel wat aan.
We willen jullie allemaal ook erg bedanken voor dit geweldige forum! We hebben alles voor deze reis zelf uitgezocht en geboekt en dat hadden we misschien niet aangedurfd als we de ervaringen van jullie allen niet hadden gelezen.
Elke&Kurt
ondertussen zijn we al enkele daagjes weer thuis. We hebben een geweldige vakantie gehad en hebben het idee om in 2011 opnieuw een rondreis in de USA te gaan doen.
Wat we dan precies willen gaan doen, zijn we nog niet uit. Tijdens deze eerste reis zijn we erg 'ON the beaten track' gebleven en vermoedelijk durven we voor een tweede keer wat avontuurlijker te zijn.
Maar voor we daar concreet gaan over nadenken, kunnen we ons eerst nog vermaken met het reisverslag uit te schrijven en onze bijna 3000 foto's te sorteren. We willen graag een mooi fotoboek samenstellen als herinnering aan deze superreis. Als ons verslag vorm heeft gekregen, zal ik hier een linkje posten. Voor de doorgewinterde amerika-gangers hier zal er niets nieuws instaan, maar misschien hebben mensen die een eerste keer gaan er wel wat aan.
We willen jullie allemaal ook erg bedanken voor dit geweldige forum! We hebben alles voor deze reis zelf uitgezocht en geboekt en dat hadden we misschien niet aangedurfd als we de ervaringen van jullie allen niet hadden gelezen.
Elke&Kurt
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 5752 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-