Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis missyoda: Vakantie 2011 noordwesten
Reis missyoda: Vakantie 2011 noordwesten
Hallo allemaal,
We zijn net terug van een rondje in het zuidwesten van Amerika. Ik vond het prachtig en heb al weer zin in een volgende reis. Dat wordt waarschijnlijk in 2011, maar dan heb ik mooi de tijd om het allemaal goed op een rijtje te zetten en dit forum uit te pluizen voor tips. Het rondje zuidwesten is twee weken voor vertrek geboekt via een reisburo. Een standaard vakantie en kort tijd voor de parken. Het is makkelijk als er geen tijd is om het zelf uit te zoeken, maar ik vind het leuker om het zelf te doen met hulp van alle tips uit dit forum.
We willen nu drie weken naar het noordwesten. Vanuit Seattle de reis starten en verder wil ik heeeel graag naar Yellowstone Park. Ik had zelf bedacht om vanuit Seattle richting Las Vegas te gaan. In de omgeving van Seattle wat bekijken en dan onderweg Yellowstone en Teton park en dan via Moab, Lake Powell en noordkant Grand Canyon naar Las Vegas. Dan is er behoorlijk wat afwisseling qua natuur. Ik lees bij reizen vanuit Seattle ook dat er parken in Canada bezocht worden zoals Banff en Jasper. Deze parken moeten prachtig zijn. Ik vraag me nu af of we vanaf Seattle eerst richting Canada gaan om deze parken te bezoeken, dan af te zakken naar Yellowstone en dan bijv. via Salt Lake City terug te vliegen naar Amsterdam. Of is de natuur dan veel van hetzelfde. In het rondje zuidwesten merkten we dat we Zion al niet meer zo leuk vonden, omdat we al veel rode steen gezien hadden. En ik denk dat je Zion pas echt waardeert als je er wandelingen doet. Daar hadden we geen puf meer voor, jammer genoeg en we zijn ook geen echte wandelaars, omdat mijn echtgenoot last krijgt van zijn knieeen. We vinden het prima om auto te rijden en dan korte wandelingen in een park te doen om een indruk te krijgen van de omgeving.
Het is allemaal nog vaag, maar vind het leuk om jullie ideeen hierover te horen.
Groetjes,
Marianne
We zijn net terug van een rondje in het zuidwesten van Amerika. Ik vond het prachtig en heb al weer zin in een volgende reis. Dat wordt waarschijnlijk in 2011, maar dan heb ik mooi de tijd om het allemaal goed op een rijtje te zetten en dit forum uit te pluizen voor tips. Het rondje zuidwesten is twee weken voor vertrek geboekt via een reisburo. Een standaard vakantie en kort tijd voor de parken. Het is makkelijk als er geen tijd is om het zelf uit te zoeken, maar ik vind het leuker om het zelf te doen met hulp van alle tips uit dit forum.
We willen nu drie weken naar het noordwesten. Vanuit Seattle de reis starten en verder wil ik heeeel graag naar Yellowstone Park. Ik had zelf bedacht om vanuit Seattle richting Las Vegas te gaan. In de omgeving van Seattle wat bekijken en dan onderweg Yellowstone en Teton park en dan via Moab, Lake Powell en noordkant Grand Canyon naar Las Vegas. Dan is er behoorlijk wat afwisseling qua natuur. Ik lees bij reizen vanuit Seattle ook dat er parken in Canada bezocht worden zoals Banff en Jasper. Deze parken moeten prachtig zijn. Ik vraag me nu af of we vanaf Seattle eerst richting Canada gaan om deze parken te bezoeken, dan af te zakken naar Yellowstone en dan bijv. via Salt Lake City terug te vliegen naar Amsterdam. Of is de natuur dan veel van hetzelfde. In het rondje zuidwesten merkten we dat we Zion al niet meer zo leuk vonden, omdat we al veel rode steen gezien hadden. En ik denk dat je Zion pas echt waardeert als je er wandelingen doet. Daar hadden we geen puf meer voor, jammer genoeg en we zijn ook geen echte wandelaars, omdat mijn echtgenoot last krijgt van zijn knieeen. We vinden het prima om auto te rijden en dan korte wandelingen in een park te doen om een indruk te krijgen van de omgeving.
Het is allemaal nog vaag, maar vind het leuk om jullie ideeen hierover te horen.
Groetjes,
Marianne
Re: Reis missyoda: Vakantie 2011 noordwesten
Vanaf Seattle zou ik via Cascades NP naar Glacier NP rijden, daarna Yellowstone en Grand teton NP en via oost Oregon naar Columbia River Gorge en Portland terug naar WA voor Mt St. Helens, Olympic NP en Mount Rainier NP. Daar zal je al gauw 3 weken voor nodig hebben.
Als je Yellowstone/GTNP wil combineren met Moab en Zd Utah zou ik Salt Lake City aanvliegen. Ik denk dat je al weer veel te veel aan het plannen bent na je ervaring in Zion.
Yeehaw
Als je Yellowstone/GTNP wil combineren met Moab en Zd Utah zou ik Salt Lake City aanvliegen. Ik denk dat je al weer veel te veel aan het plannen bent na je ervaring in Zion.
Yeehaw
Bedankt voor je reactie. Ik ga me eens verdiepen in het rondje die jij genoemd hebt. Het moet inderdaad wel te doen zijn in 3 weken en niet zoals ons rondje zuidwesten. Een paar uur per park en dan weer door naar het volgende. Je ziet wel veel, maar soms wel eens te veel. Misschien dat we daarom Zion niet zo geweldig vonden.
Marianne
Marianne
Absoluut. Lang geleden maakten wij in 30 dagen een 6500 miles roundtrip inc. Yell/GTNP/South Dakota, naar de Mexicaanse grens en alles in Az en Ut en zelfs Colorado. Hebben we nooit meer gedaan. Is echt allemaal te veel en genieten was er niet meer bij op het laatst. Het voordeel is wel dat je alles nog een keer over moet doen...en weer en weer-lol
Veel plezier met het plannen, half the fun!
Yeehaw
Veel plezier met het plannen, half the fun!
Yeehaw
Je zou ook een stuk Canada mee kunnen pakken.
Vancouver - Vancouver Island - Wells Gray Provincial Park - Jasper NP - Yoho NP - Banff NP - Waterton NP - Glacier NP en dan naar Yellowstone en terug naar Seattle.
Vancouver - Vancouver Island - Wells Gray Provincial Park - Jasper NP - Yoho NP - Banff NP - Waterton NP - Glacier NP en dan naar Yellowstone en terug naar Seattle.
We hebben inmiddels wat boekjes over de parken in Amerika, maar ik ga nu ook een boekje kopen over de parken in Canada. Ik lees regelmatig dat Banff en Jasper zo mooi zijn.
Het klinkt misschien niet zo leuk, maar ik bedoel het niet vervelend. Zien we dan niet alleen maar bergen en bomen, een soort Noorwegen gevoel. We zijn een paar keer naar Noorwegen geweest en we vonden het prachtig, daar niet van. Maar een beetje afwisseling vind ik ook leuk en echte lange wandelingen kunnen we helaas niet maken.
Het klinkt misschien niet zo leuk, maar ik bedoel het niet vervelend. Zien we dan niet alleen maar bergen en bomen, een soort Noorwegen gevoel. We zijn een paar keer naar Noorwegen geweest en we vonden het prachtig, daar niet van. Maar een beetje afwisseling vind ik ook leuk en echte lange wandelingen kunnen we helaas niet maken.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Er zijn in Canada inderdaad heel veel bomen. Sommige stukken die wij reisden reden we uren tussen de bomen.
Maar de andere gedeeltes zijn zo ongelooflijk mooi dat ik het er graag voor over had. Er zijn prachtige bergen, schitterend blauwe meren, gletsjers en nog veel meer moois. Wij maken ook geen lange wandelingen maar hebben ons prima vermaakt in Canada.
Kijk maar eens naar ons reisverslag en onze foto's
Marjon
Maar de andere gedeeltes zijn zo ongelooflijk mooi dat ik het er graag voor over had. Er zijn prachtige bergen, schitterend blauwe meren, gletsjers en nog veel meer moois. Wij maken ook geen lange wandelingen maar hebben ons prima vermaakt in Canada.
Kijk maar eens naar ons reisverslag en onze foto's
Marjon
Hallo Marjon,
Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Vooral de dieren die je onderweg ziet, moet het al waard zijn. Beren spotten lijkt me geweldig.
Op ons rondje zuidwesten hebben we al veel dieren gezien, zelfs slangen. Al hadden we dat zelf niet door, dat zagen we pas toen we thuis waren op een foto.
Groeten, Marianne
Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Vooral de dieren die je onderweg ziet, moet het al waard zijn. Beren spotten lijkt me geweldig.
Op ons rondje zuidwesten hebben we al veel dieren gezien, zelfs slangen. Al hadden we dat zelf niet door, dat zagen we pas toen we thuis waren op een foto.
Groeten, Marianne
Voor de diversiteit zou ik SW Canada voor een andere reis bewaren. Je ziet in Glacier en bij Beartooth ook bergen en gedeelten van oost Oregon lijken wel woestijn, Ik zou eerder proberen nog wat langer aan de Oregon kust te blijven en de vulkanen in WA samen met het rainforest van Olympic maken deze reis afwisselender. Naar mijn mening natuurlijk....
Yeehaw
Yeehaw
Of je doet het allebei net als wij, maar dan heb je wel 4 weken nodig 

Allebei doen is natuurlijk het leukste, maar ik ben bang dat we geen 4 weken hebben. Dus er zal een keuze gemaakt moeten worden. Wat ik in ieder geval wil, is inderdaad wat afwisseling van natuur. Eigenlijk een luxe probleem om een keuze te moeten maken tussen al dat moois. Ik heb genoeg om over na te denken en voorlopig leesstof genoeg. Ik ga nog wat reisverhalen lezen en foto's kijken. Daar haal je toch leuke informatie en nuttige tips uit. Ik heb gelukkig nog tijd genoeg.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Canada saai? Dacht het niet.
Wij zijn daar nu 6x geweest, met 2x ook een bezoek aan Glacier Park in de USA.
Kijk maar eens bij onze reisverslagen. Wij wandelen weliswaar erg veel, maar er is genoeg te beleven.
http://home.kpn.nl/marqu042/
Groet,
Ferry
Wij zijn daar nu 6x geweest, met 2x ook een bezoek aan Glacier Park in de USA.
Kijk maar eens bij onze reisverslagen. Wij wandelen weliswaar erg veel, maar er is genoeg te beleven.
http://home.kpn.nl/marqu042/
Groet,
Ferry
Zoals Gino al zegt, 3 weken is dan te kort. De een valt in slaap bij te veel woestijn de ander heeft het na 2 dagen berg-meer-bos ook wel gezien...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 4192 Weergaves
-
Laatste bericht door kalaman
-
- 25 Reacties