Over de grand canyon:
De info heb ik van http://www.verenigdestaten.info/np/ariz ... anyon.html
We wilen eigenlijk tot aan de colorado river en dan weer terug..
De aantal km's klopt niet daar was ik al achter
Of is dit in 1 dag te zwaar?
Kunnen we dan misschien beter de rim trail doen...
Je kan dan kiezen om stukken te lopen of met de shuttlebus door te gaan...
Haha je zoekt de uitersten wel op hoor! Rimtrail kan ook met rolstoel, naar de Colorado River en terug op 1 dag redden normale mensen niet, dat kun je wel terug vinden op al die sites die je inmiddels aangeraden zijn. Of maak je gewoon een grapje?
Misschien dat het inderdaad erg enthousiast is om dat in 1 dag te doen
De ene site geeft hele andere afstanden aan als de andere daar was ik wel al achter!
In bijna alle reisverslagen die ik gelezen heb, hebben de meeste of de rim trail gedaan of een stuk van bright angel..
De afstanden zullen afhankelijk zijn van waar je precies naar toe gaat. En er zijn inderdaad veel mesen die de BAT lopen, maar vaak gaan ze inderdaad maar een klein stukje naar beneden, en zeker niet tot aan de rivier. Je zou een uur kunnen lopen, en dan weer terug, vaak ben je dan in totaal al 3 uur kwijt omdat het naar boven 2 keer zo lang duurt als naar beneden. Bedenk ook dat het verschrikkelijk warm is als je naar beneden loopt.
Ik zou zeker een stuk van de route naar Hermits Rest doen, en dan nog een stuk van de BAT om een idee te krijgen hoe het is om naar beneden te lopen.
Wat Yosemite betreft: als je zowel de Vernal Fall als de Neveda Fall wilt doen is de Panorama Trail ook een overweging waard. Je begint dan bij Glacier Point (waar je met de bus naar toe moet) en je loopt een heel groot stuk naar beneden. Je komt uiteindelijk boven bij de Nevada Fall uit en loopt via de Mist TRail of de JMT naar het dal terug.
Ik hoor veel goeds over de Panorama Trail. Helaas hebben wij die gemist vorig jaar maar dan hebben wij nog iets voor een volgende bezoek! :dance:
Linda, je kan Bright Angel best doen tot een van de rest houses ofwel tot Indian Garden, dat is best te doen in een dag. Ga wel vroeg op pad en neem veel water mee!
Ik heb al verschillende site's bekeken maar tis mij niet helemaal duidelijk of je vanaf de Indian Garden ook met een shuttle bus terug kunt?
Gr Ron
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
Oke dan wordt het dus te voet door of dezelfde weg terug...
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2015 LA /Las Vegas
Ja hoor, mooie site.
Ik begrijp je advies Marianne.
Alleen voor een 1e bezoek aan de Grand Canyon is t voor ons vlakke Nederlanders moeilijk om een voorstelling te maken wat wel en wat niet te doen is. 12km lopen is best te doen hier, daar is een ander verhaal....
Dus zal het teruglopen worden.....
Thnx
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2015 LA /Las Vegas
mijn vriendin en ik hebben afgelopen zomer ook de panoramo trail gelopen in yosemite. Deze trail is echt meer dan de moeite waard, de naam zegt het al, je hebt schitterende panoramo uitzichten.
Je gaat eerst met de bus vanuit de valley naar glacier point ( op tijd resereveren!). Deze busrit duurt ongeveer 1,5uur en is ook mooi. De kosten voor de bus waren volgens mij rond 20 dollar.
Wij vonden het wel een redelijk intensieve wandeling, maar wel zeker de moeite waard!
Vooral het eerste stuk ( de panorama uitzichten) en het laatste stuk (langs de watervallen) waren werkelijk prachtig.
Als je de mogelijkheid hebt, dan zou ik deze wandeling zeker doen!
Thnx voor de tip Dirk!
Heb ff gekeken schijnt idd een redelijk pittige wandeling te zijn.. Maar wel erg mooi....
We gaan het nog eens overleggen welke Hike het nou precies gaat worden...
Eerst nog maar hopen dat de brandjes iets minder geworden zijn....
Gr Ron
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2015 LA /Las Vegas
Ook wij hebben de panorama trail gedaan in Yosemite. Supergaaf om te doen! WIj vonden het minstens zo mooi als angels landing in ZIon.
Ons advies, als je een beetje conditie hebt, doen!
Begrijp ik goed dat je alleen de Riverside Trail wil doen en niet The Narrows?
Zou eeuwig zonde zijn, ik vond de Narrows echt een van de hoogtepunten van onze vele vakanties en wandelingen in Amerika (overigens staat Angels Landing ook erg hoog in de top 10).
Je kan er ook voor kiezen om de Narrows voor een stuk in te lopen en weer terug te keren, maar ik zou hem zeker niet geheel overslaan!
Dat ligt er dan wel aan in welke tijd van het jaar Linda de wandeling gaat doen. In het voorjaar (mei) hebben wij al twee keer de Narrows niet kunnen doen vanwege de hoge waterstand.
Moet je eigenlijk voor de Panorama Trail in Yosemite ook voorzorgsmaatregelen nemen in de zin van bear canisters en zo, of loopt het daar zo'n vaart niet? Lijkt me een vrij 'drukke' trail als er zelfs speciale shuttlebussen rijden, maar ik vroeg het me even af...
Lijkt me niet nodig. Ik heb daar van de zomer niets over gelezen (en dat terwijl de Amerikanen nogal "makkelijk" zijn in het geven van waarschuwingen..... ).
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
Is inderdaad niet nodig, ervan uitgaande dat je binnen een dag weer terug bent.
Zie ook hier voor meer informatie over de PT.
Met de drukte valt het heel erg mee; de meeste mensen nemen de bus omhoog, en er gaan maar 3 bussen per dag. Dat betekent wel dat er een hele groep tegelijk begint, maar dat verspreidt zich heel snel. Een enkele keer kom je een tegenligger tegen, maar veel is het niet (hoogseizoenervaring). Pas na de Nevada Fall wordt het drukker.
Als je met de bus toekomt kun je best eerst de viewpoints bekijken (zo zie je bvb waar je gaat lopen) en een snackje eten.
Tegen dan is iedereen al aan de wandeling begonnen en loop je de rest van de tocht alleen.
Vanaf de Nevada Fall wordt het inderdaad druk-drukker-drukst (ervaring begin juli) maar het blijft een heel mooie wandeling.
Reken op 6u-7u met 2 verpozingen onderweg.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.