Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar in de VS zou je het liefst wonen?
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Liefst wonen?
Precies waar ik woon: Atlanta, GA. Vooral vanwege de kwaliteit van leven: zonnig weer, relatief betaalbare huizen en volop culturele mogelijkheden. Ik ben een stadsmens en wil dus wel wat reuring om me heen hebben. Als goede tweede Washington DC, maar dat is qua wonen dan weer een stuk duurder dan hier, maar heeft als voordeel dat er carrieretechnisch wat meer te doen is mijn sector. Aan alles kleeft wel een nadeel natuurlijk. Ik hou ook erg van New England en dan met name Boston. Maar de lange winter zou ik echt afschuwelijk vinden. Verder heb ik weinig met de westkant van Amerika om te wonen, vooral ook vanwege het praktische feit dat ik graag een paar uur dichter bij NL/Europa wil wonen. Voor vakantie ga ik dan wel weer graag naar CA/OR/WA.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier net zo, vanaf de oostkant is het net even makkelijker om naar Europa te komen. SF vind ik een superleuke stad, maar ik zou het vrijwel iedere ochtend met bewolking (mist) wakker worden en de koele temperaturen niet fijn vinden. Wat ik ook erg prettig vind van waar wij wonen is het internationale karakter. We waren dit weekend in het zuidwesten van Virginia en het viel me op, hoeveel minder variatie aan produkten daar te krijgen was in de supermarkt. Onze kinderen zijn ook nooit raar geweest, omdat ze twee talen spreken, want het gros van hun vriendjes en vriendinnetjes doen dat ook. Ik vind heel veel plaatsen in de VS leuk en mooi, maar om er te wonen is weer wat anders, daarvan zijn er maar een paar, die voor mij in aanmerking komen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
New York City, NY
Heerlijk zo'n enorme wereldstad met een prachtige skyline, veel verhalen, veel culturen en veel mensen! Hoop het vlug te zien
Vandaag mijn paspoort aangevraagd.

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik mag niet klagen hier in Colorado, maar als geld en werk geen belemmering zou zijn:
Staat: Hawaii
Plaats: Kailua Kona op Big Island
Waarom? Het heerlijke constante klimaat waarbij het hele jaar rond de 80-85F blijft schommelen. De winters hier in Colorado zijn me soms gewoon te lang. Verder is Big Island niet zo toeristisch als bijvoorbeeld Oahu of Maui en heeft het eigenlijk een heerlijke laid back, landelijk karakter. Kona is ook een dorp waar je vrijwel alles lopend af kunt. Alleen jammer dat veel zaken er erg duur zijn omdat bijna alles moet worden ingevoerd...
Staat: Hawaii
Plaats: Kailua Kona op Big Island
Waarom? Het heerlijke constante klimaat waarbij het hele jaar rond de 80-85F blijft schommelen. De winters hier in Colorado zijn me soms gewoon te lang. Verder is Big Island niet zo toeristisch als bijvoorbeeld Oahu of Maui en heeft het eigenlijk een heerlijke laid back, landelijk karakter. Kona is ook een dorp waar je vrijwel alles lopend af kunt. Alleen jammer dat veel zaken er erg duur zijn omdat bijna alles moet worden ingevoerd...
Astoria, Queens, NY
Waarom? Heel divers, betaalbaar, gratis parkeren op straat (één keer per week alternatide side parking, New Yorkers op dit forum weten dat dit een zegen is) en makkelijk en snel met de metro naar Manhattan (lang leve de N en de W).
Veel CA liefhebbers hier trouwens!

Waarom? Heel divers, betaalbaar, gratis parkeren op straat (één keer per week alternatide side parking, New Yorkers op dit forum weten dat dit een zegen is) en makkelijk en snel met de metro naar Manhattan (lang leve de N en de W).
Veel CA liefhebbers hier trouwens!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wil er niet wonen, maar moest ik kiezen, vermoedelijk in de buurt van Sedona of Flagstaff.
Eerst eens kijken of we vanuit Rotterdam richting Veluwe gaan, dat vinden we nu al ver zat.
Eerst eens kijken of we vanuit Rotterdam richting Veluwe gaan, dat vinden we nu al ver zat.

- Tim1980
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zou zeker gaan voor Colorado. Persoonlijk vind ik het gewoon de mooiste staat die ik tot op heden heb bezocht.
Voor de stad zou ik dan gaan voor Denver. Ik vond het een een erg prettige stad. En om niet in een cultuurshock terecht te komen zou ik dan gaan voor deze stad. Maar wel een vakantiehuisje in Durango
En als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik morgen weg zijn
Voor de stad zou ik dan gaan voor Denver. Ik vond het een een erg prettige stad. En om niet in een cultuurshock terecht te komen zou ik dan gaan voor deze stad. Maar wel een vakantiehuisje in Durango

En als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik morgen weg zijn

http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
Re: Waar in de VS zou je het liefst wonen?
Net als Petra en Bandido, is het voor mij erg belangrijk aan de oostkust te wonen zodat ik een paar uur dichter bij NL ben. En vanuit Boston is het 7 uur nonstop, perfect. Ik vind het hier heerlijk wonen, vlakbij grote stad, bergen, zee, meren, enz. Maar de winters zijn hier inderdaad zo verschrikkelijk lang dus mijn ideaal zou mei-oktober in mijn huis in de lakesregion in Maine zijn, en de rest van het jaar in een warmer klimaat: Florida Keys of St. Croix, misschien een kleiner Bahama's eiland.
San Francisco, California!
Laatst gewijzigd door markro op 01 sep 2009, 07:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Lettergrootte aangepast aan het gangbare formaat.
Reden: Lettergrootte aangepast aan het gangbare formaat.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Easy:
New York City, NY, Manhattan, Greenwich of Chelsea!!!
Als het kan, zou ik morgen verhuizen...
Goede tweede plek:
Boulder, CO
maar voor het weer San Diego, CA
New York City, NY, Manhattan, Greenwich of Chelsea!!!

Als het kan, zou ik morgen verhuizen...
Goede tweede plek:
Boulder, CO
maar voor het weer San Diego, CA

We hebben gewoond in Scottsdale Arizona en heb daar 8 maanden lang het vakantiegevoel gehad, met kerst in korte broek en in de zomer in het zwembad in de tuin. Natuur dichtbij (Sedona, Grand Canyon en Page) en in de winter skieen in Flagstaff.
De 8 maanden waren te kort. Woon nu overigens met veel plezier in Alpharetta net boven Atlanta Georgia. De huizen zijn hier groter en goedkoper maar ik mis Arizona.
De 8 maanden waren te kort. Woon nu overigens met veel plezier in Alpharetta net boven Atlanta Georgia. De huizen zijn hier groter en goedkoper maar ik mis Arizona.
woon je daar ook?astoria schreef:Astoria, Queens, NY![]()
ik ga namelijk daarheen verhuizen!
- Bandido
- Amerika-expert
Grappig: vrienden van mij verhuisden naar Arizona voor werk en hebben het er precies een jaar volgehouden. Ze vonden het er vreselijk. Nu zijn weer terug in Georgia.Rudolfje schreef:De 8 maanden waren te kort. Woon nu overigens met veel plezier in Alpharetta net boven Atlanta Georgia. De huizen zijn hier groter en goedkoper maar ik mis Arizona.

Jazeker! Leuk dat je hier komt wonen, het is echt een ontzettend leuk deel van de stad. Je zal het er zeker leuk gaan vinden.dizzygirl schreef:woon je daar ook?
ik ga namelijk daarheen verhuizen!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
No doubt..Boston, MA. Ik heb het huis ook al gevonden.Slechts 23,5 miljoen dollar, giften zijn dus van harte welkom zodat ik op 40 Beacon Street kan wonen:

Boston staat bij ons toch ook hoog op het lijstje. Tijdens onze vakanties genoten we van bergen, bos, zee en vooral de ruimte maar na een paar dagen willen we toch weer naar een stad. Stom he! New York zou ik weer te druk en vol vinden, dus Boston lijkt me geweldig.
Een tweede huisje mag ook hoor
Een tweede huisje mag ook hoor

Mammoth Lakes CA
Lake Tahoe CA
Glenwood Springs CO
Ik zou hier wel een 2e huis willen hebben,als we ooit de lotto winnen...............
Maar ik zit hier ook lekker hoor,en ga hier niet weg
Lake Tahoe CA
Glenwood Springs CO
Ik zou hier wel een 2e huis willen hebben,als we ooit de lotto winnen...............
Maar ik zit hier ook lekker hoor,en ga hier niet weg

- Bandido
- Amerika-expert
Boston is ook een van mijn favoriete steden. Mijn partner komt er vandaan dus dan is het al iets logischer dat we er "iets" mee hebben. Maar behalve dat het er vrij duur is, is een ander groot nadeel toch wel die heeeeele lange winter. Daar zou ik na het zonnige Atlanta toch wel moeite mee hebben.Irma schreef:Boston staat bij ons toch ook hoog op het lijstje. Tijdens onze vakanties genoten we van bergen, bos, zee en vooral de ruimte maar na een paar dagen willen we toch weer naar een stad. Stom he! New York zou ik weer te druk en vol vinden, dus Boston lijkt me geweldig.
Colorado
Prachtige staat.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6551 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle