Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik heb GreenCard zij niet, wat zijn de opties ...

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: Ik heb GreenCard zij niet, wat zijn de opties ...

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wij hebben in dezelfde situatie gezeten (man greencard en in de US, ik in Nederland) en hebben gekozen voor de optie voor mij om op een studentenvisum (F1) naar de US te gaan. In jouw geval zou je kunnen kijken of je vriendin nog een paar jaar kan studeren om de tijd te overbruggen tot jij je citizenship kan aanvragen. Zodra jij citizen bent kunnen jullie trouwen en kan zij ook een greencard aanvragen.
Studie kost geld, maar je kunt naar een Community College gaan en een degree uitzoeken die zijdelings kan helpen om je vriendin in de US aan een baan te helpen als ze klaar is. Afhankelijk wat ze nu voor richting heeft gedaan zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar een degree voor onderwijs of in business. Het is maar om de tijd te kunnen overbruggen hè? Mijn studie op een CC kostte zo'n $2000-$2500 per semester, dus als je zo'n $4000-$5000 per jaar kunt uittrekken voor haar studie en haar ook nog een boterham en onderdak kunt bieden dan is dit zeker een optie.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
bentlebee
Amerika-ontdekker

Bericht door bentlebee »

Het snelste zal zijn als je Citizen wordt en dan haar sponsort als your wife!:)
gebruikerP

Bericht door gebruikerP »

Hopelijk zal er iets gedaan worden met http://unitefamilies.org/eng/solution/pending.html
pending legislation

Senator Menendez (D-NJ), along with Senators Gillibrand (D-NY), Kennedy (D-MA), and Schumer (D-NY), introduced S. 1085, the Reuniting Families Act, on May 20, 2009. This bill, if enacted, would reclassify spouses and minor children of lawful permanent residents as immediate relatives. This reclassification will eliminate the F2A category and backlog, greatly speeding up family unity. Bill status can be found at the Library of Congress entry. Bill text can be found at the GPO web site.

Congressman Honda (D-CA-15), along with 61 other House members, introduced H.R. 2709 on June 4, 2009. This is the House counterpart of S. 1085. Bill status and text can be found at the Library of Congress entry.
Anyway, current options die we zullen doorlopen zijn voor US:
- Work visa possibility (moeilijk deze dagen)
- Green Card lottery DV2011 (for fun, zien wel, het blijft een lotterij)
- Green Card extension om eventueel 1 tot 2j tijdelijk terug naar BE te komen
- Hopen dat het V-visum weer ingevoerd zal worden (zie boven)

Kans is groot dat ik terug ga naar BE als het zo doorgaat, student visa wil ze niet en begrijp ik ook, ze is 27 en heeft 8 jaar gestudeerd, tijd om een leven op te bouwen.

Als ik tijdelijk naar US terugkom gaan we waarschijnlijk proberen resident card voor Canada te bemachtigen sincs ze daar famillie heeft die ons eventueel kunnen binnen krijgen.

Voor andere Green Card holders is de website http://unitefamilies.org misschien wel interessant.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Philip, dan vindt je de liefde van je leven... Makkelijk maken ze je het niet! En ik vind het heel knap van je dat jij daar zoveel voor op wilt geven.
PhilipG schreef:Hopelijk zal er iets gedaan worden met http://unitefamilies.org/eng/solution/pending.html
Hoe lang ga je daar nog op wachten?... Denk je dat het iets is voor het komende jaar?
PhilipG schreef: Anyway, current options die we zullen doorlopen zijn voor US:
- Work visa possibility (moeilijk deze dagen)
Zeker aangezien je vriendin, als ik het goed begrepen heb, onlangs afgestudeerd is en dus weinig concrete ervaring al kan voorleggen?
PhilipG schreef: - Green Card lottery DV2011 (for fun, zien wel, het blijft een lotterij)
Ja, maar jij hebt ze toch ook gewonnen! Hoe vaak heb jij in totaal meegedaan?
PhilipG schreef:- Green Card extension om eventueel 1 tot 2j tijdelijk terug naar BE te komen)
Ik vrees dat dat niet zal lukken. Hoe ga je dat uitleggen? Heb je ergens al voorbeelden gevonden van mensen die zo lang uitstel krijgen? Welke reden hebben zij aangevoerd?
PhilipG schreef: Als ik tijdelijk naar US terugkom gaan we waarschijnlijk proberen resident card voor Canada te bemachtigen sincs ze daar famillie heeft die ons eventueel kunnen binnen krijgen.
Je kent deze site waarschijnlijk al? http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/ ... /index.asp
Jij staat niet op de lijst van beroepservaring om een Federal Skilled Worker visum aan te vragen, vrees ik? Anders zou je ook die procedure op kunnen starten.
Hoe is jouw kennis van het Frans? Geef je eventueel op voor Destination Canada http://www.destination-canada-forum-emp ... hp?lang=en
Wie weet krijg je al onmiddellijk een jobaanbod in Canada, en dan zit je over een half jaar ginder, met je vrouw!

Philip, ik hoop werkelijk dat jullie hier een goede oplossing voor vinden!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
gebruikerP

Bedankt Elke,

De Green Card had ik gewonnen vanaf de 1ste deelname, dit creerde een gevoel bij vrienden & kennissen dat iedereen kan winnen vanaf de eerste maal maar iedereen faalde tot nog toe om het te maken. Dit jaar help ik mijn broer en verloofde met de inschrijving op net dezelfde manier als ik het toen gedaan heb.

Mijn kennis van Frans is goed voor communicatie, maar ga ik niet mee liggen opscheppen :). Sinds mijn verloofde Francaise is zal het geen probleem vormen om snel het Frans weer op te nemen. Nu reis ik om de 6 weken naar Parijs vanuit Boston voor 4 daagjes en daar spreken ze ook geen NL of Engels tenzij ze moeite doen ;-).

Anyway, burgerlijk trouwen is voor vrij binnenkort en ondertussen houden we alle opties open.

Bedankt
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

[quote][Diplomas moet ik lager onderwijs en middelbaar laten vertalen. Hogeschool zal Engelse copie doormailen dus dat valt ook goed mee./quote]

Jaslien

Heb ik allemaal niet laten doen. Enkel hoogste diploma heb ik laten vertalen en copy dan voor eensluitend laten verklaren bij gemeentehuis.
Kwestie van centjes te besparen.

Vertaling heb ik gewoon via gele gids opgezocht een drietal gebeld en die waar ik beste gevoel bij had hebben wij de job gegeven.
Alle vertalingen samen hebben ons ongeveer 300 EURO gekost (heb vertaler zelf laten naar rechtbank gaan om de stempel, ben een beetje lui...)

Goede raad hou alle originele voor jezelf en laat van alle vertalingen copies voor eensluitend verklaren en ga daarmee naar interview.
Neem wat extra copies voor later want die komen ons nu goed van pas.
Bijvoorbeeld vandaag application for rental moeten invullen en gezien we geen credit history hebben, hebben we dan maar copy van brief van onze bank toegevoegd en goed gedrag en zeden (die we beiden ook voor interview hadden gebruikt).

Succes

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
gebruikerP

Hey bart,

Vroeg me iets af:

Hebben ze bij jou eigenlijk achter een Engelse copy gevraagd wanneer je achter werk begon te zoeken?

Ik zei hen dat ik Bachelor Computer Science had en was all set. Hoefde niets te tonen, ze gingen er van uit dat ik dat diploma had als ik het in mijn resume melde.
Ik heb enkel een engelse vertaling "gratis" gekregen van mijn Hogeschool, niets officieels laten doen waarvoor ik extra moest betalen.

Van al mijn vrienden hier in de regio is niemand gecontroleerd op zijn diploma, ze gaan er vanuit dat je de waarheid spreekt.
In mijn branche is het misschien anders daar ik technical questions krijg en ze zo kunnen achterhalen of ik al dan niet ervaren/geschoold ben.

Is altijd mooi om zoveel mogelijk op alles voorbereid te zijn, maar tot nu toe heb ik de ervaring dat je gewoon je ervaring kan aantonen door erover te praten wat je al dan niet gedaan hebt in het verleden.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

PhilipG schreef:Van al mijn vrienden hier in de regio is niemand gecontroleerd op zijn diploma, ze gaan er vanuit dat je de waarheid spreekt.
Ben niet bart1, maar ...

In mijn geval nam de werkgever ook gewoon aan dat ik de waarheid sprak, en waren vertalingen alleen nodig voor de visa (geen probleem voor jou). Net zoals je zegt: bij een sollicitatie zul je ook door de interviews heen moeten komen en daarmee komt men er wel uit of je daadwerkelijk een (waardevol) diploma hebt of niet.

Gr., Flipje
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Wel Bart1 is nog zo ver niet, wij zitten nog volop in de fase van verhuis en regelen van alle dingen die je moet regelen.

Zoals gezegd hielp de brief van de bank wel bij het openen van een rekening.
Volgens de website moet je voor social security nummer een birth certificate meebrengen, heeft men nooit naar gevraagd

Moment dat we sollicitatie hebben zullen we dit wel even posten wat er nodig was en wat niet!

bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Voor wat het waard is: ik moest wel mijn NL diploma ("bul") overleggen. Maar dat was meer een formaliteit en het werd meteen toegevoegd aan mijn P-dossier. Je kunt er ook weinig aan zien natuurlijk, ze zien er nu eenmaal anders uit dan in de VS. Maar in een gesprek gaat het er natuurlijk inderdaad vooral om dat jij weet aan te tonen dat jij over de gewenste kwaliteiten beschikt.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hmm..mazzelaar. Ik moest mijn bul en mijn doctoraat laten accrediten door een organisatie in New York. Het was duur en nog best wel veel werk (de documenten moesten vanuit Nederland opgestuurd worden, met een speciale stempel op de flap van de envelop enzo). Ik heb dat nog nooit eerder gehad, ook niet bij andere universiteiten, maar later hoorde ik dat de universiteit een paar jaar terug iemand had aangenomen die later een vals diploma bleek te hebben, en sja, dan begrijp ik wel dat ze wat voorzichtiger worden.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

A priori zou ik verwachten dat een universiteit meer waarde hecht aan een diploma (het is immers een van de "producten" van een uni), dan wanneer je aangenomen wordt vanwege het bezit van een bepaalde skill set.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer