Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Totale kostenplaatje emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
marcuscj
Amerikakenner

Re: Totale kostenplaatje emigreren

Bericht door marcuscj »

ned in MO schreef:Zit hier een beetje te grinniken achter mijn PC. Toen ik mijn greencard won ging ik met $2000, twee koffers met kleding en een TENT (gelukkig niet nodig gehad)Een weekje bij vrienden doorgebracht, een ouwe mobile home gehuurd voor $300
en voor $100 de gehele huisraad bijelkaar geyardsaled, incl meubels .
Ik had het ouwe brik van mijn stage nog steeds maar heb die na twee maanden verkocht en verwisseld voor wat beters waarna mijn meeste geld op was. Gelukkig had ik binnen 30 dagen werk.
Dit was in 1996
Hmm, Ik zit ook een beetje te grinniken, De Nederlandse regering betaalde mijn overtocht in 1960, ik verdiende heel weinig(karige jeugdlonen) Ik moest nog het leger in gaan, het soldij was een gulden per dag.
De Nederlandse regering gaf mij $60 en ik vond een baantje op de eerste dag .
Ik vond het wel vreemd dat 2 jaar later ,de gastarbeiders kwamen naar Nederland.
Ik werkte voor 8 maanden in Nederland en krijg now een AOW pensioen van $150 (niet gek voor 8 maanden werk)
By the way, ik was 19 jaar oud en mijn eerste baan in the US was bordenwasser in een gekkenhuis
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je op je 19e uit Nederland bent weggegaan, moet je dus 8 procent (2 procent voor elk jaar dat je na je 15e in Nederland hebt gewoond) van de AOW krijgen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

marcuscj schreef:By the way, ik was 19 jaar oud en mijn eerste baan in the US was bordenwasser in een gekkenhuis
Tja, nergens om hoor, maar dan kan ik me enigszins voorstellen dat je verder weinig had om mee te nemen. Als je ouder bent en al een aantal jaren hebt gewerkt heb je zo een verhuiswagen vol natuurlijk. Het is toch een beetje appels en peren vergelijken.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Precies wat Bandido zegt. Ik had hier al een redelijk leven opgebouwd met een eigen appartement, eigen meubels, eigen auto, en noem maar op. Dan ga je echt niet met twee koffers op stap. Alleen al omdat dat kapitaal vernietiging zou zijn (het nieuw kopen kost soms veel meer dan gewoon meenemen). Nu hebben wij ons nooit druk hoeven maken over de kosten, maar ook al zouden we het wel zelf moeten betalen, dan nog zou ik er voor kiezen om dingen mee te nemen. Het is toch je leven waar je het over hebt.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Bennogr schreef:Als je op je 19e uit Nederland bent weggegaan, moet je dus 8 procent (2 procent voor elk jaar dat je na je 15e in Nederland hebt gewoond) van de AOW krijgen.
Correct, maar het werd naar boven afgerond en ik krijg 10 procent.
Ik heb Engelse vrienden in Spanje , die daar voor 13 jaren werkten en AOW betaaden aan Spanje.
Ze krijgen niets en kunnen hun bijdragen niet terugkrijgen.
Je moet in Spanje 15 jaren werken, voordat je iets krijg van hun AOW.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

DixieChick schreef:Precies wat Bandido zegt. Ik had hier al een redelijk leven opgebouwd met een eigen appartement, eigen meubels, eigen auto, en noem maar op. Dan ga je echt niet met twee koffers op stap. Alleen al omdat dat kapitaal vernietiging zou zijn (het nieuw kopen kost soms veel meer dan gewoon meenemen). Nu hebben wij ons nooit druk hoeven maken over de kosten, maar ook al zouden we het wel zelf moeten betalen, dan nog zou ik er voor kiezen om dingen mee te nemen. Het is toch je leven waar je het over hebt.
Grappig, ik denk juist dat zijn maar materiele dingen. Foto albums zijn wel leuk maar voor de rest zal het mij een worst wezen.
Als er later een erfenis zou zijn hoef ik eigenlijk geen goederen te hebben. Wat moet ik ermee?
materieel gezien heb ik in mijn huis ook weinig waar ik aan "gehecht" ben
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben er destijds ook over gedacht om alles in Nederland te verkopen, en in de VS alles nieuw te kopen.

Maar: als je meubels verkoopt, dan mag je blij zijn als je er nog een paar tientjes voor terug krijgt (tenzij je natuurlijk topkwaliteit en/of antieke meubels hebt).

Onze bankstellen waren 8 jaar oud, maar zagen er nog uit als nieuw. Ook met onze kasten (goede, degelijke kwaliteit) was helemaal niets mis, en we waren (zijn) er nog lang niet op uitgekeken.

Ook onze serviezen (keukenservies en het "goede" servies) waren hetzij duur in de aanschaf hetzij huwelijkscadeaus, en allemaal (zeer) goede kwaliteit. Waarom dus verkopen, als je er vrijwel niets voor terug krijgt (áls je er al iets voor krijgt).

Hetzelfde geldt voor onze pannenset: voor ons trouwen hebben we een volledige set van Calphalon One gekregen, die destijds bijna $650 kostte.
Als je dat in Nederland verkoopt, krijg je er vrijwel niets voor terug: wie wil er nu tweedehands pannen?
Als we het echter in de VS allemaal weer opnieuw zouden moeten hebben kopen, dan kost dat kapitalen. Tuurlijk, je kunt bij Walmart een pannenset voor $50 krijgen, maar die is niet te vergelijken met de set die we nu hebben.

We hebben vantevoren goed rondgekeken in de VS, en als we alles nieuw hadden moeten kopen - en dan wel allemaal van dezelfde kwaliteit als we hadden - dan waren we vele malen duurder uitgeweest dan wat de verhuizing ons nu uiteindelijk gekost heeft.

Daarbij komt nog, dat als je ergens in een nieuw land in een nieuwe plaats in een nieuw huis gaat wonen, het best wel fijn is om toch nog je vertrouwde spullen om je heen te hebben - je voelt je dan meteen thuis!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Klopt lijkt mij ook, als je je eigen spulletjes bij hebt, heb ej toch een beetje 'thuis' bij je.
Zal vast helpen in het begin.
Mijn voordeel zou zijn dat de meubels in mijn app. nu niet van mij zijn. Dus heb weinig eigen spulletjes. Alleen accesoires, foto's enz. Ok..apparatuur. Dat wordt dan moelijker.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer