Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Greencard; verplicht verhuizen?
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: Greencard; verplicht verhuizen?
Dat geloof ik niet hoor Bentledee...MAVO staat niet gelijk, voor dit verhaal dan, aan een 12-jarige high school opleiding. Deze discussie is hier wel eens eerder op het forum geweest, maar om met MAVO te kwalificeren moet je dus -of- MBO gedaan hebben, -of- al zoveel jaar gewerkt hebben. Precies wat Benno zegt.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
als je vmbo doet , gewoon ff blijven zitten 

Waarom zou een Mavo 4 diploma geen vergelijkbaar diploma aan High School kunnen zijn. Er staat namelijk niets over wat je GPA moet zijn en hier in de USA kan je al een High School diploma krijgen als je een GPA van 2.0 hebt wat erg laag is als je maar de FCAT hebt gepassed en je diploma hebt gehad met minimaal 24 credits...dus een 12 jarige school opleiding.
Een Mavo 4 opleiding (hoe dat nu is weet ik niet, maar in de jaren 70 en begin 80 jaren, was het zoals ik het beschrijf) diploma kreeg je nadat je de lagere school hebt doorlopen en vanaf de verplichte leeftijd van 4 jaar (kleuterschool, 2 jaar) naar school bent geweest, daarna een 4 jarige Mavo hebt gevolgd en dan heb je een 12 jarige school gevolgd die vergelijkbaar is met de makkelijkere vakken in High School. Verplicht Engels, Duits, Frans, Wiskunde en Handels kennis, Matschappijleer en gymnastiek (PE), waar je later in de 2de klas je vakken kon kiezen.
Dud heb je met een Mavo 4 diploma voldaan aan de eisen van een 12 jarige opleiding...later is er ook Mavo 3 of misschien was het voorheen..., maar Mavo 3 voldoet dan dus niet aan de 12 jarige berekening want die komen 1 jaar te kort.
Als iemand hier een betere uitleg voor heeft die aantoond dat het niet geldig is volgens een website, dan wil ik dat graag weten, maar ik heb op het internet gezocht en niets kunnen vinden erover.
Een Mavo 4 opleiding (hoe dat nu is weet ik niet, maar in de jaren 70 en begin 80 jaren, was het zoals ik het beschrijf) diploma kreeg je nadat je de lagere school hebt doorlopen en vanaf de verplichte leeftijd van 4 jaar (kleuterschool, 2 jaar) naar school bent geweest, daarna een 4 jarige Mavo hebt gevolgd en dan heb je een 12 jarige school gevolgd die vergelijkbaar is met de makkelijkere vakken in High School. Verplicht Engels, Duits, Frans, Wiskunde en Handels kennis, Matschappijleer en gymnastiek (PE), waar je later in de 2de klas je vakken kon kiezen.
Dud heb je met een Mavo 4 diploma voldaan aan de eisen van een 12 jarige opleiding...later is er ook Mavo 3 of misschien was het voorheen..., maar Mavo 3 voldoet dan dus niet aan de 12 jarige berekening want die komen 1 jaar te kort.
Als iemand hier een betere uitleg voor heeft die aantoond dat het niet geldig is volgens een website, dan wil ik dat graag weten, maar ik heb op het internet gezocht en niets kunnen vinden erover.
- DixieChick
- Amerika-expert
Het gaat er niet om wat het niveau van de opleiding is, maar dat je 12 jaar naar school bent gegaan. Dat staat in de guidelines.
Southern Tales
Southern Tales
Dus dan is Mavo 4 goed genoeg...2 jaar kleuterschool, 6 jaar lagere school en 4 jaar middelbare school is tesamen 12 jaar. Tegenwoordig is lagere school groep 1-8 + de 4 jarige middelbare opleiding is 12 tesamen.
Dat is hetzelfde als grades 1-12 in de USA.
Dat is hetzelfde als grades 1-12 in de USA.
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik wou net zeggen. Ik heb echt wel 12 jaar op school gezeten en heb alleen mijn VMBO diploma ( vergelijkbaar met mavo ).
Ik heb daarbij dan nog wel 1 jaar MBO gedaan, maar school hier wordt geteld vanaf groep 1 ( dus 8 jaar basischool , plus 4 jaar mavo = 12 jaar ).
Het niveau zegt in principe wel hoelang je naar school bent geweest.
Als jij vbo/mavo (vmbo) diploma hebt ben jij minstens 12 jaar naar school geweest.
Bij een havo diploma ben je 13 jaar naar school geweest en bij een vwo diploma 14 jaar.
Ik heb daarbij dan nog wel 1 jaar MBO gedaan, maar school hier wordt geteld vanaf groep 1 ( dus 8 jaar basischool , plus 4 jaar mavo = 12 jaar ).
Het niveau zegt in principe wel hoelang je naar school bent geweest.
Als jij vbo/mavo (vmbo) diploma hebt ben jij minstens 12 jaar naar school geweest.
Bij een havo diploma ben je 13 jaar naar school geweest en bij een vwo diploma 14 jaar.
nee dat staat er niet,
je moet Highschool hebben of iets gelijkswaardigs daaraan . (dat is wel een ruim begrip natuurlijk
)
en highschool word daar dan gedefineerd als "12-year course of elementary and secondary education"
het kan goed zijn dat ze HAVO 11 jaar gelijkwaardig vinden (vind ik iig wel
) en volgens mij zijn er ook zo al zat mensen doorheen gekomen.
en andersom is het ook zo dat in NL een Highschool diploma gelijkwaardig is aan een HAVO diploma.
je moet Highschool hebben of iets gelijkswaardigs daaraan . (dat is wel een ruim begrip natuurlijk

en highschool word daar dan gedefineerd als "12-year course of elementary and secondary education"
het kan goed zijn dat ze HAVO 11 jaar gelijkwaardig vinden (vind ik iig wel

en andersom is het ook zo dat in NL een Highschool diploma gelijkwaardig is aan een HAVO diploma.
Laatst gewijzigd door lwk op 04 sep 2009, 23:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, want de kleuterschool wordt niet in de 12 jarige high school opleiding meegeteld. Die begint pas in first grade, zes jaar elementary, (meestal) twee jaar middle school en dan vier jaar high school. Daar zit kindergarten niet bij, dus groep 1 en 2 in Nederland ook niet.bentlebee schreef:Dus dan is Mavo 4 goed genoeg...2 jaar kleuterschool, 6 jaar lagere school en 4 jaar middelbare school is tesamen 12 jaar. Tegenwoordig is lagere school groep 1-8 + de 4 jarige middelbare opleiding is 12 tesamen.
Dat hangt van het niveau van het high school diploma af. Met vier of meer AP's of een IB staat het high school diploma gelijk aan VWO.lwk schreef: en andersom is het ook zo dat in NL een Highschool diploma gelijkwaardig is aan een HAVO diploma.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- DixieChick
- Amerika-expert
Precies. Veel kinderen hier in de staat gaan niet eens 2 jaar naar kindergarten (kleutersschool), maar maar 1 jaar. Ze zitten vanaf first grade dan wel 12 jaar op school. Hier in de VS beginnen ze dus inderdaad te tellen vanaf de eerste klas in de Amerikaanse elementary school. En volgens die telling zit je met MAVO 4 dus maar op 10 jaar.
En inderdaad, een "high school diploma" kan zo divers zijn, dat is niet te vergelijken met een Nederlands diploma. Je kan allemaal super moeilijke vakken genomen hebben; AP, IB, College credit, Honors, noem maar op, maar je kan ook alles op basis niveau gedaan hebben, er allemaal woodshop of automotive of agricultural classes bijgenomen hebben, en dan is het ook nog een high school diploma. Vanwege dit probleem kijken ze volgens mij alleen maar het aantal jaren scholing, (of dus je werkervaring) niet naar het niveau, want dat zou niet te doen zijn.
En inderdaad, een "high school diploma" kan zo divers zijn, dat is niet te vergelijken met een Nederlands diploma. Je kan allemaal super moeilijke vakken genomen hebben; AP, IB, College credit, Honors, noem maar op, maar je kan ook alles op basis niveau gedaan hebben, er allemaal woodshop of automotive of agricultural classes bijgenomen hebben, en dan is het ook nog een high school diploma. Vanwege dit probleem kijken ze volgens mij alleen maar het aantal jaren scholing, (of dus je werkervaring) niet naar het niveau, want dat zou niet te doen zijn.
Southern Tales
Southern Tales
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb straks gymnasium dus eigenlijk is de hele discussie niet nodig
Maar ga gerust door want het is wel interessant om nu even te weten hoe het zit! :beerchug: Bedankt voor de info!

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
1 van onze kinderen heeft High School gedaan en graduated toen ze 15 was. Ze had in Nederland al groep 5 overgeslagen, dus heeft ze vele jaren minder op school gezeten maar toch heeft ze via de lotery een GC gekregen...dus ze tellen niet de werkelijk jaren dat je op school hebt gezeten maar de jaren die er voor staan.
Hetzelfde geldt voor ons andere kinddie veel sneller door High School gaat en niet de makkelijke vakken volgt. Hij was ook accepted in IB maar dat hebben we afgewezen ivm reis tijd van 1.5 uur om er te komen en weer 1.5 uur om weer thuis te komen.
De Nederlandse school is van groep 1-8 en daarna als je minstens VMBO 4 of Mavo 4 hebt gedaan dan hb je een vergelijkbaar diploma. Bovendien staat een land als Nederland niet bekend voor het weggeven van diploma's of voor een laag niveau van scholing.
Op een ander forum schreef iemand dat hij was denied voor een GC omdat zijn Engels niet voldoende was en dat was begrijpelijk aangezien zijn posts erg moeilijk te lezen waren en volgens degene die zijn interview af nam bij CP, had hij haast geen kans om te slagen voor het examen om een license te bemachtigen om zijn beroep uit te oefenen. Aan de eis voor een High School diploma kon hij ook niet voldoen, dus alleen maar 2 uit 5 jaar werkervaring hebben in een beroep v/d lijst schijnt toch niet helemaal garantie te zijn voor de GC. Ik neem aan dat deze persoon niet aan het liegen was, want zo leuk is het nit om zoiets te schrijven en om hulp te vragen.
In Nederland zal niemand met een school opleiding een probleem hebben om door dat deel te komen van de GC proces, misschien wel meer problemen om alle fees te betalen en te voldoen aan de eis van poverty guidelines and geld te hebben omdat aan te tonen, zekr als je met meerdere de GC aanvraagt en voor ieder persoon de fees en savings moet aantonen of een sponsor moet hebben. Sommige zullen misschien ook denied worden vanwege een niet zuiver verleden...de meeste weten nog wel dat Kluivert Amerika niet in kwam door zijn strafblad nadat hij een ongeluk had veroorzaakt en de persoon in de zaak van Joran v/der Sloot (ben zijn naam vergeten), die drugs had gebruikt en daarvoor was gepakt, kwam Amerika ook niet in.
Hetzelfde geldt voor ons andere kinddie veel sneller door High School gaat en niet de makkelijke vakken volgt. Hij was ook accepted in IB maar dat hebben we afgewezen ivm reis tijd van 1.5 uur om er te komen en weer 1.5 uur om weer thuis te komen.
De Nederlandse school is van groep 1-8 en daarna als je minstens VMBO 4 of Mavo 4 hebt gedaan dan hb je een vergelijkbaar diploma. Bovendien staat een land als Nederland niet bekend voor het weggeven van diploma's of voor een laag niveau van scholing.
Op een ander forum schreef iemand dat hij was denied voor een GC omdat zijn Engels niet voldoende was en dat was begrijpelijk aangezien zijn posts erg moeilijk te lezen waren en volgens degene die zijn interview af nam bij CP, had hij haast geen kans om te slagen voor het examen om een license te bemachtigen om zijn beroep uit te oefenen. Aan de eis voor een High School diploma kon hij ook niet voldoen, dus alleen maar 2 uit 5 jaar werkervaring hebben in een beroep v/d lijst schijnt toch niet helemaal garantie te zijn voor de GC. Ik neem aan dat deze persoon niet aan het liegen was, want zo leuk is het nit om zoiets te schrijven en om hulp te vragen.
In Nederland zal niemand met een school opleiding een probleem hebben om door dat deel te komen van de GC proces, misschien wel meer problemen om alle fees te betalen en te voldoen aan de eis van poverty guidelines and geld te hebben omdat aan te tonen, zekr als je met meerdere de GC aanvraagt en voor ieder persoon de fees en savings moet aantonen of een sponsor moet hebben. Sommige zullen misschien ook denied worden vanwege een niet zuiver verleden...de meeste weten nog wel dat Kluivert Amerika niet in kwam door zijn strafblad nadat hij een ongeluk had veroorzaakt en de persoon in de zaak van Joran v/der Sloot (ben zijn naam vergeten), die drugs had gebruikt en daarvoor was gepakt, kwam Amerika ook niet in.
-
- Amerika-expert
Bentlebe: je dochter heeft een groene kaart gekregen omdat ze jouw dochter is en jullie een groene kaart hebben gekregen, niet omdat ze er zelf 1 gewonnen heeft, daar was ze te jong voor en had ze niet voldoende onderwijs.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Compleet fout wat je zegt...Zij heeft de DV gewonnen en de GC gekregen! Nou ja gekregen...het kost wat DV fees en wat werk maar met bewijs en eligibility kom verder.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bentlebee, jij schreef heel erg specifiek naar de ts toe. En daarin had jij volkomen gelijk, die kan *nu* nog niet meedoen.
Maar dit forum wordt door heel wat andere mensen ook gelezen, mensen die op zoek zijn naar info, en als, hongerig naar info, snel lezen en dit lezen:
Maar dit forum wordt door heel wat andere mensen ook gelezen, mensen die op zoek zijn naar info, en als, hongerig naar info, snel lezen en dit lezen:
dan besluiten zij misschien dat het voor hun dus al een verloren zaak is omdat ze hun high school diploma niet behaalden. Terwijl zij mogelijk door hun opgedane werkervaring wel in aanmerking komen.bentlebee schreef:Als je meedoet maar nog geen High School diploma hebt wordt je meteen ineligible verklaard, want je voldoet ook niet aan de job eis.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik kan niet over Belgie spreken want daar weet ik niet hoe het school systeem werkt maar in Nederland ben e verplicht om tot je 16de naar full time school te gaan en wij hebben in het buitenland gemerkt hoe streng ze het controleren.
De kans dat een jong iemand wel werkervaring van 2 jaar heeft in een approved job v/d list...maar geen Middelbare school opleiding is bijna onmogelijk, maar misschien is er wel iemand te vinden....dus voor diegene zou het mogelijk kunnen zijn, maar ik reageerde op de origenele poster en in haar vraag kan ze pas eligible zijn nadat ze geslaagd is voor haar VWO.

De kans dat een jong iemand wel werkervaring van 2 jaar heeft in een approved job v/d list...maar geen Middelbare school opleiding is bijna onmogelijk, maar misschien is er wel iemand te vinden....dus voor diegene zou het mogelijk kunnen zijn, maar ik reageerde op de origenele poster en in haar vraag kan ze pas eligible zijn nadat ze geslaagd is voor haar VWO.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik vind deze opmerking niet echt vriendelijk hoor. Misschien dat wij het allemaal verkeerd begrijpen, maar zoals ik jouw verhaal las is je dochter terwijl ze nog op school zat naar de VS verhuisd. Dat gaat men er vanuit dat ze dan dus al de GC had. En je kan niet meedoen aan de GC loterij totdat je 18 ben, en dus was de logische conclusie (die ik ook getrokken had) dat zij dus de GC via haar ouders (jij en je wederhelft) had gekregen.bentlebee schreef:Compleet fout wat je zegt....
Ik geloof niet dat ik het nodig vind om door een (schijnbaar) misverstand zo'n nare toon te zetten. We proberen hier toch allemaal duidelijkheid te scheppen omtrent de GC loterij? En dan gaat het er volgens mij niet om wie wel of niet gelijk heeft, maar wat de juiste regels zijn. En de regels zeggen 12 jaar school OF werkervaring.
Southern Tales
Southern Tales
nee dat staat er niet zo letterlijk....
er staat dat in amerika highschool word gezien als een verloop van 12 jaar.
en dat je highschool moet hebben of iets gelijkwaardigs.
er staat dat in amerika highschool word gezien als een verloop van 12 jaar.
en dat je highschool moet hebben of iets gelijkwaardigs.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leerplicht tot 18 jaar.bentlebee schreef:Ik kan niet over Belgie spreken .
Die jobs zijn niet alleen hooggeschoolde jobs, maar ook technisch geschoolde jobs. Dus het is niet abnormaal dat zo iemand op zijn 16de gaan werken en dat hij dan een opleiding in het bedrijf zelf krijgt, waardoor hij bijvoorbeeld op zijn 21ste perfect aan de eisen voldoet.bentlebee schreef: De kans dat een jong iemand wel werkervaring van 2 jaar heeft in een approved job v/d list...maar geen Middelbare school opleiding is bijna onmogelijk, maar misschien is er wel iemand te vinden....dus voor diegene zou het mogelijk kunnen zijn, maar ik reageerde op de origenele poster en in haar vraag kan ze pas eligible zijn nadat ze geslaagd is voor haar VWO.
Elke
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nou ben ik wel heel erg benieuwd of mijn VMBO genoeg is om mee te doen aan de Loterij. Anders heeft het voor mij geen zin meer om mee te doen 

Dixiechick....
Ik gaf alleen maar antwoord op een onterechte opmerking van jou.
Ik wist niet dat als je compleet fout schrijft dat je daar iemand mee aanvalt of onaardig bent. Had ik dan moeten zeggen dat je geen gelijk hebt, wat hetzelfde is als compleet fout.
Iemand die geen 18 is kan meedoen met de DV lotery als je een High School diploma hebt. Onze dochter heeft dat gedaan en wo de NL. Ze was al jaren in de USA.
Of je met VMBO ook eligible bent daar kan ik geen antwoord op geven. Het zal eraan liggen hoe het niveau wordt gezien en hoeveel jaren het VMBO duurt, en misschien ook hoelang je welke vakken hebt. Ze vergelijken namelijk hoeveel jaren van wiskunde, engels, e.d. je hebt gehad wat vergelijkbaar is met een High School diploma. Ik heb bijna geen ervaring met VMBo en weet dus niet of je daarbij ook nog werkt...als dat zo is, dan is het niet echt vergelijkbaar.
Het beste kan je op websites kijken die over DV lotery gaan en een immigratie lawyer raadplegen, vermoedelijk het beste een die verstand heeft van de Ned. opeleidingen en misschien weet het Consulaat wel een antwoord op je vraag over VMBO.
Mocht je niet eligible zijn dan weet je dat in ieder geval voordat je al je hoop op een GC via de loetrij zet...maar er zijn meerdere wegen naar de USA als de DV loterij.
Ik gaf alleen maar antwoord op een onterechte opmerking van jou.
Ik wist niet dat als je compleet fout schrijft dat je daar iemand mee aanvalt of onaardig bent. Had ik dan moeten zeggen dat je geen gelijk hebt, wat hetzelfde is als compleet fout.
Iemand die geen 18 is kan meedoen met de DV lotery als je een High School diploma hebt. Onze dochter heeft dat gedaan en wo de NL. Ze was al jaren in de USA.
Of je met VMBO ook eligible bent daar kan ik geen antwoord op geven. Het zal eraan liggen hoe het niveau wordt gezien en hoeveel jaren het VMBO duurt, en misschien ook hoelang je welke vakken hebt. Ze vergelijken namelijk hoeveel jaren van wiskunde, engels, e.d. je hebt gehad wat vergelijkbaar is met een High School diploma. Ik heb bijna geen ervaring met VMBo en weet dus niet of je daarbij ook nog werkt...als dat zo is, dan is het niet echt vergelijkbaar.
Het beste kan je op websites kijken die over DV lotery gaan en een immigratie lawyer raadplegen, vermoedelijk het beste een die verstand heeft van de Ned. opeleidingen en misschien weet het Consulaat wel een antwoord op je vraag over VMBO.
Mocht je niet eligible zijn dan weet je dat in ieder geval voordat je al je hoop op een GC via de loetrij zet...maar er zijn meerdere wegen naar de USA als de DV loterij.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht