Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis slivo: Yellowstone en omgeving

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
slivo
Amerikafan

Reis slivo: Yellowstone en omgeving

Bericht door slivo »

Wij willen volgend jaar zomer weer naar Amerika. Na het rondje Zuid-West Amerika, Florida en een combi van NY en LV willen we nu graag richting Yellowstone. Het probleem is dat we maar 15/16 nachten weg kunnen blijven.
We willen 3 nachten doorbrengen in Yellostone. Verder willen we graag naar Mount Rushmore en Crazy horse. Een rondje Denver wordt niet haalbaar omdat we ook minstens nog 3 nachten in Las Vegas willen blijven. Nu denken we eraan om terug te vliegen vanuit Las Vegas en heen via Denver of Rapid City. Alleen zijn er niet veel vliegtuigmaatschappijen die op Rapid vliegen.

Denken jullie dat het haalbaar is in een goede twee weken?

Ik heb al heel wat verslagen gelezen en ben zeer enthousiast geworden maar kan nog moeilijk een route samenstellen. We hebben 2 kinderen bij ons en willen niet dagen maken van 700/800 honderd kilometer.

Heeft iemand suggesties voor een leuke route.

Mirjam
martinenelsa
Amerikafan

Re: Yellowstone en omgeving

Bericht door martinenelsa »

Vegas heen en Denver terug, dan kan het wel, maar wel vrij veel kilometer (niet per dag, maar vooral in totaal)

Wordt dan iets van:
1 A'dam - Vegas
2, 3, 4. Vegas
5. Vegas - Salt Lake City
6. SLC - Grand T.
7. Grand Teton - Yellowstone
8,9 Yellowstone
10. Yellowstone - Cody
11. Cody - Black Hills (via Devils Tower b.v.)
12, 13. Black Hills (Mt. Rushmore, Wind Cove, Custer SP)
14. Black Hills - Rocky Mountains NP
15. RMNP - Denver
16. Denver - A'dam

Met iets meer dagen kun je nog 1 dag Rocky Mountain NP inlassen of een extra in Yellowstone. Dag 10 heb je ook nog een halve dag in Yellowstone voor b.v. Lamar Valley. Daarna door naar Cody via een stukje van de Beartooth HW. Alleen dag 14 is vrij ver rijden, maar grotendeels over de interstate, dus dat rijd wel door.

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Zou toch wel mooi zijn als je van Rapid City kunt terugvliegen. Zeker dat stuk van Rapid City naar Denver is een flinke afstand. Net alsof je naar Zuid Frankrijk rijdt om te gaan vliegen. Volgens mij vloog United daar wel op ? Maar goed, het is zeker geen groot vliegveld ....
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

We gaan denk ik toch aanvliegen op Denver. In deze periode zijn de frontierdays in cheyenne.

Heel globaal denk ik dat het zoiets moet gaan worden.

Dag 1 Amsterdam - Denver
Dag 2 Denver - Cheyenne
Dag 3 Cheyenne - Custer of Rapid City
Dag 4 Custer of Rapid City'
Dag 5 Custer of Rapid City
Dag 6 Custer of Rapid City - ?
Dag 7 ? - Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone - Jackson Hole
Dag 11 Jackson Hole - ?
Dag 12 ? - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - Amsterdam

Heeft iemand misschien nog tips voor plaatsen waar nu een vraagteken staat? Verder ben ik nieuwsgierig of dit een haalbaar reisschema is. Ik heb het idee dat er toch voldoene rust is en een paar aardige reisdagen.

Custer of Rapid City? In de reisverslagen kom ik beide plaatsen tegen. Wij willen naar Mount Rushmore, Crazy Horse, Badlands en naar dat berenpark. Ik heb nog niet precies kunnen ontdekken waar dat nou precies ligt. Wat we ook leuk vinden is om 's avonds nog gezellig uit eten te gaan waar je wel wat keus hebt wat restaurantjes betreft. Eerste keus was Rapid City maar Custer ligt misschien wel gunstiger.

Het lijkt ons ook leuk om naar de Frontier Days te gaan in Cheyenne. Is dit de moeite waard?

We willen graag met Las Vegas eindigen dus vandaar dat we deze richting op gaan.
Alvast bedankt Mirjam
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij zijn in 2006 naar de Frontier Days geweest en vonden het erg leuk. Het was helaas heel erg warm dus we hadden geen zin in de rodeo maar we hebben ons verder prima vermaakt.
Houd er wel rekening mee dat je zeer ruim van tevoren moet reserveren als je in Cheyenne wilt overnachten. Toen wij in februari wilden boeken voor juli zat bijna alles al vol en de hotels die nog plaats hadden vroegen minimaal $ 200 voor een nacht. Vanadaar dat wij zijn uitgeweken naar Wheatland.

in de Blackhills hebben wij overnacht in Custer, dat ligt heel centraal.

Tussen Custer en Yellowstone zou je kunnen overnachten in Sheridan en de volgende dag over de 14 alt door de Bighorn Mountains, via Cody naar Yellowstone rijden. Voor de route zie ons reisverslag

Marjon
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

slivo schreef:... en naar dat berenpark. Ik heb nog niet precies kunnen ontdekken waar dat nou precies ligt.
Kijk op de website van Bear Country USA,
klik op "Visitors Home" en daarna op "Directions to Bear Country USA" en daar kan je een landkaartje aanklikken.

Misschien kan je nog ideeën opdoen uit ons reisverslag 2004. Wij vertrokken ook uit Denver, CO, maakten een rondrit naar het noorden en bezochten een aantal zaken, die jij ook noemt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Al die bezienswaardigheden, die je noemt, hebben wij ook aangedaan vanuit Rapid City. Dat was heel goed te doen. In Rapid City zitten ook een paar leuke restaurants, vooral de Firehouse Brewing Company en het Wine Cellar Restaurant (wat duurder, maar niet het geijkte menu).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De route is helemaal niet verkeerd maar vergt natuurlijk wel de nodige miles. Frontier Days zijn we niet geweest omdat we nooit in het hoogseizoen gaan. Kan ik dus niet over oordelen.
Dag 1: AMS-DIA
Dag 2: Denver-Cheyenne. Frontier Days
Dag 3: Cheyenne-Custer/Hill City/Keystone. Onze voorkeur is 1 Hill City 2. Custer 3. Keystone. Keystone doet me te veel aan Valkenburg Lb denken (no offense
Dag 4: Dagtrip naar Badlands NP Wall en Wounded Knee museum.
Day 5: Custer SP, Needles Hw, Wind Cave. Mount Rushmore. Ik laat hier Bear Country en Crazy Horse buiten beschouwing. Er zijn vast liefhebbers voor.
Dag 6: Us385-Deadwood en Lead, Spearfish Canyon, Spearfish-Devils Tower NM.
Dag 7: Devils Tower-Sheridan-Cody. Vroeg vertrek om nog iets van Buffalo Bill museum te zien. Nite rodeo in Cody. OF
Devils Tower-Sheridan-Custers Last Stand-Billings Red Lodge.
Dag 8: Via Chief Joseph Hw-Cooke City en Lamar Valley naar Yell OF
Red Lodge via Beartooth Hw naar Cooke City en Lamar Valley naar Yell. Beartooth pass 's morgens van Red Lodge van NE naar SW is geweldig maar
met de route via Cody is ook niets mis mee. Als je geen bergroutes wil rijden is Cody naar de east entrance van Yell ook erg fraai. De andere
routes gaan via de NE entrance.
Dag 9: Upper Loop
Dag 10: Lower Loop en naar Jackson via GTNP
Dag 11: Jackson-Provo
Dag 12: Provo-Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Naar AMS
Ik zou nog graag een dag Yell/GTNP toevoegen ipv Las Vegas maar we hebben allemaal zo onze voorkeuren.
HTH
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een dag meer Yellowstone en een dag minder Las Vegas, maar dat is inderdaad heel persoonlijk. Zal ook afhangen van de leeftijd van de kinderen. Lekker even uitrusten en zwemmen is ook wel fijn, maar het is ook heerlijk om in Yellowstone in een riviertje te zwemmen (er zijn 2 mogelijkheden in het park).
Voor het stuk Denver - Las vegas kunnen jullie misschien nog tips uit ons 2004-verslag halen. In SD overnachtten wij in Hot Springs en Hill City, is goed bevallen. Wij hebben tussen Jackson en Las Vegas in Provo overnacht.
Wij hebben veel gebruik gemaakt van KOA-cabin tijdens die reis, misschein is dat ook een idee voor jullie?
Voor Yellowstone/Grand Teton zie ook ons 2008-verslag.

Marianne
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

Bedankt voor de reacties. We kunnen er maximaal nog 1 nachtje aanplakken. De route die yeehaw voorstelt lijkt me wel wat met dan nog een extra nacht in yellowstone. Ik wordt helemaal overspoelt met allerlei indrukken door de reisverslagen en ik denk dat de route nog wel een paar keer zal wijzigen. Het idee van de KOA 's spreekt me erg aan. Ik had me erg gericht op Rapid City maar de KOA in Hill City lijkt me eigenlijk wel heel leuk. Hoewel ik las dat deze wel heel groot is. In het verslag van Marianne las ik over goud zoeken bij Wade's. Is dit de moeite waard? De kinderen zullen dit waarschijnlijk wel leuk vinden.

Ik zal het komende jaar nog wel meer informatie vragen maar tot nu toe alvast bedankt.

Mirjam
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben vorig jaar ook goud gezocht bij Wade's met onze tieners (hier te lezen) en iedereen vond het leuk! De mensen daar waren ook zo ontzettend aardig! Zeker een aanrader.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Je zou ook vanuit Yellowstone direct door kunnen rijden naar bijvoorbeeld Bear Lake. Dat breekt een heel stuk als je de volgende dag naar Vegas rijdt.
Wij hebben de 14 gereden naar Cody (vanuit Sheridan) en vrienden de 14 a. Wij vonden de 14 prachtig met een mooie waterval onderweg. Deze route werd ons door meerdere campingeigenaren ook aangeraden. Onze vrienden vonden de 14a erg spannend, maar doordat ze veel door de "wolken"reden, viel het uitzicht toch wel tegen.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Het lijkt ons ook leuk om naar de Frontier Days te gaan in Cheyenne. Is dit de moeite waard?
Wij zijn deze zomer naar de Frontier Days geweest. Wij vonden het heel erg leuk. De rodeo is zeer de moeite waard. Dit is echt amerikaans vertier inclusief volkslied met hand op het hart. Je kunt tijdens de rodeo het stadion in- en uitlopen naar het feestterrein om eten en drinken te halen. Er zijn ook kermisattracties en tenten waar van alles wordt verkocht (kleding, cowboyhoeden, sierraden etc.). Ook is er een terrein waar indianen dansvoorstellingen geven. Wij sliepen in het Historic Plains Hotel. Tegenover het hotel was de volgende morgen het gratis Pancake Breakfast. Fantastisch hoe dat georganiseerd was en een enorme gezellige sfeer! We vonden het erg leuk in Cheyenne! ('s avonds ook leuk gegeten daar in Sanford's Grub & Pub).
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Wij vonden de Frontierdays alleen de moeite waard als je ook naar de rodeo gaat. Al die kermisattrakties waren wel grappig, maar niet om speciaal daarvoor in Cheyenne te overnachten.
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

Ik heb nog even zitten brainstormen over onze route. Als we op Zondag weggaan kunnen we nog een nacht extra wegblijven.'

Dag 1 Amsterdam/Brussel - Denver - Cheyenne ( als we om een uur of vier landen dan kunnen we nog doorrijden naar cheyenne )
Dag 2 Cheyenne ( Frontier days )
Dag 3 Cheyenne - Hill City
Dag 4 Hill City
Dag 5 Hill City
Dag 6 Hill City - Deadwood - Devils - Sheridan
Dag 7 Sheridan - Cody
Dag 8 Cody - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Jackson
Dag 12 Jackson - Provo
Dag 13 Provo - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Amsterdam/Brussel
Dag 17 Amsterdam/Brussel

Of

1 dag minder Hill City en dan via Zion naar Las Vegas

Dag 12 Provo - St George?
Dag 13 St George
Dag 14 St George - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Amsterdam/Brussel
Dag 17 Amsterdam/Brussel

Mijn vragen zijn is die 2e route te doen? Is St George een goed uitgangspunt voor Zion als je daarna door wilt naar Las Vegas?
Ik keek op distance calculator en die gaf aan dat de route tussen Hill City en Sheridan ruim 700 kilometer is, klopt dit?
Onze zoon heeft nogal snel last van wagenziekte zijn er erg veel bochtige wegen, bijv needles , beartooth en in yellowstone zelf?

Alvast bedankt
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Reken op 7 uur tussen Hill City via Devils Tower naar Sheridan met ruim tijd voor Devils Tower dus 700 km is het niet.
St. George ligt een uur rijden van Zion af dus ik zou proberen in Springdale te overnachten.
slivo
Amerikafan

Re: Reis slivo: Yellowstone en omgeving

Bericht door slivo »

Dank je Yeehaw. Ik had al niet zo'n goed gevoel bij St. George. Ga nu naar springdale kijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het allermooiste in Springdale is de Desert Pearl Inn. Wij zijn er al 2 keer geweest en we willen niet meer ergens anders naar toe in Springdale.

Hoewel ik wel een fan ben van Zion, zou ik toch die extra dag in Yellowstone gebruiken, dan heb je daar iets meer rust, want 2 dagen is wel weinig vind ik.
En ja, er zijn bochtige wegen in Yellowstone en ook de Beartooth Hwy is bochtig. Maar zo mooi dat je zoon zijn wagenziekte waarschijnlijk wel vergeet. Bovendien sta je in Yellowstone toch de helft van de tijd stil omdat er bizons op en beren naast de weg lopen.

Marianne
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Maar zo mooi dat je zoon zijn wagenziekte waarschijnlijk wel vergeet.
Wagenziekte vergeten?
Het is, volgens mij, een verstoring van het evenwichtsorgaan, denk niet dat je dat gevoel zomaar uit kan schakelen. :wink:
Misschien zou je eens kunnen kijken in de homeopathie of er iets is, waar je dan ook niet duf en slaperig van wordt.
Onze zoon had veel baat met een pleister achter het oor en die kan, dacht ik, ook verschillende dagen blijven zitten, dit was niet homeopatisch.
Precies weet ik het niet meer,het is dan ook al zeker 25 jaar geleden dat hij hier last van had,is trouwens vanzelf over gegaan.
Laatst gewijzigd door Annie op 05 sep 2009, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Onze dochter heeft ook snel last van wagenziekte. Toch hebben we gewoon de Beartooth en andere (nog veel bochtigere) wegen gereden.
Ze neemt wel 's morgens altijd een wagenziekte pilletje voor we vertrekken. Het is wel belangrijk dat je zoon niet gaat lezen of op de gameboy spelen achterin, maar gewoon naar buiten blijft kijken. Als het te warm is in de auto of als hij hongerig of dorstig is, zal hij er ook sneller last van hebben
In Yellowstone valt het wel mee met de wegen, daar zal hij er niet zo snel last van hebben.

Ik heb zelf ook snel last van wagenziekte als ik achterin zit. ik heb gemerkt dat het een stuk minder is als de bestuurder niet te snel rijdt en rustig afremt bij de bochten. Als mijn man niet afremt bij de bochten word ik veel meer heen en weer geslingerd en dan heb ik veel meer last van misselijkheid.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer