Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorgoed verslaafd!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Voorgoed verslaafd!

Bericht door headhunterke »

Ja, dat zeg ik hier heel vaak hoor tegen m'n ouders. Die willen me dan vaak niet eens geloven :banghead:
Maar ik geniet ervan hoor om in Amerika rond te lopen. Altijd een hallo, bijna nooit een zuur gezicht...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Ad
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ad »

Wij gingen in 2003 voor de eerste keer naar fam. in Michigan.
Na een paar dagen kregen we al het Amerika virus te pakken.
In 2005 en 2008 zijn we weer geweest en misschien dat
we volgend jaar weer gaan. Dus een leuke vorm van verslaving.
Als we naar het nieuws kijken en we zien het Witte Huis, we zijn in
2003 naar Washington geweest, dan is het van kijk daar hebben we gelopen
en komt het Amerika gevoel weer boven. De rest van je leven raakt je
dat niet meer kwijt.

Ad
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ad schreef:
Als we naar het nieuws kijken en we zien het Witte Huis, we zijn in
2003 naar Washington geweest, dan is het van kijk daar hebben we gelopen
Hahaha, dat heb ik ook altijd. Ik zeg altijd in mezelf als ik iets herkenbaars zie: "been there, done that" :lol:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

we're all americans! :beerchug:
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Hier nog eentje voor in de kring :beerchug:

Nadat ik vanaf 1990 aan het proberen was om mijn mannetje mee te krijgen moest er heel wat water door de zee.
1) ik durf niet te vliegen
2) wat moet ik daar in vredesnaam doen - wat moet ik tussen die rare snuiters -
3) enz enz :evil: :evil:

Eindelijk in 1994 voor het eerst naar Florida...mensen ik heb nog nooit zo'n enthousiast iemand meegemaakt. Alles was geweldig : de auto's, de mensen, USA zelf, het eten, het shoppen ..........
Vervolgens in 1997 1999 2004 2005 2007 2009 geweest en het zal echt de laatste keer niet zijn geweest. Ik heb al wat reizen klaarstaan en we gaan nog een keer cruisen met een verlenging in Texas. Ook hebben we weinig natuurparken gedaan en het Noordwesten staat ook op ons verlanglijstje.
Nu ga ik in oktober naar Las Vegas, maar dan met m'n dochter....die ga ik ook lekker besmetten met het virus want met alle kids naar Disney lijkt me superleuk.

Net als Ad zei : daar hebben we ook gelopen dat hebben wij al zo dikwijls tegen elkaar gezegd, zeker na onze trip naar New York en Las Vegas.

Ga volgend jaar naar Bali, maar ik kan maar niet enthousiast worden :banghead: :banghead: raar hé ?!
Groetjes, Nel
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

't is bij ons al zo erg dat we in het voorjaar naar de VS gingen en volgende week in Europa blijven. Maar dat doen we wel op z'n Amerikaans, dus in meerdere staten (Frankrijk, Spanje, Italie en Oostenrijk) verblijven. En dan nog maar niet te denken welke we op de routes allemaal nog doorkruisen...

En stiekem hadden we de plannen voor een rondje Alaska ook al klaar liggen, maar de tijd was te kort om dat nog goed te kunnen plannen. En voorpret maakt natuurlijk deel uit van het plezier van een echte A-reizer...
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Sunnygoeswest
Amerikafan

Amerika werkt verslavend......

Bericht door Sunnygoeswest »

Nadat we 2 jaar geleden van New York naar Miami waren gereden waren we in 1 keer helemaal gek op het land. Afgelopen zomer zijn we weer 4 weken geweest, nu van Seattle naar Las Vegas.....Het was weer een prachtige reis!
En nu 3 weken na terugkeer mis ik het land gewoon en kan niet wachten om weer te gaan. Ik ben dus helemaal bevangen door het USA-virus en maak nu al stiekem plannen voor de volgende reis.
Alhoewel ik nog niet weet of het er in 2010 weer financieel in zit ben ik alweer druk aan de slag om met google maps een nieuwe route te maken. Coast to coast blijft toch ook wel trekken.... Want ach, gaan we niet volgend jaar, gaan we zeker in 2011!

Ik denk dat ik maar langzaam een beetje moet gaan afkicken....wie weet zijn hier wel pilletjes tegen of een praatgroepje :lol:

Het is vast heel herkenbaar voor velen van jullie, maar ik had nooit gedacht zo in de ban te kunnen raken van een land.

Sunny
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Re: Amerika werkt verslavend......

Bericht door Carlala »

o zoooo herkenbaar!
Ik wil ook heel graag terug, we hebben het zoo gaaf gehad!
Maar toch wil ik ook andere dingen zien.
Wij gaan meestal om het jaar een verre reis maken.
Volgend jaar gaan we met de auto kamperen in kroatië, en dat lijkt me ook mooi!

Succes om van je virus af te komen :mrgreen:
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark667
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Mark667 »

lelie schreef:Dat had ik ook. Ik kwam aan in San Francisco en ik had echt het gevoel dat ik als het ware thuis kwam. Het voelde zo vertrouwd!
Dit klinkt zo bekend, ik ben zelf in Mei 3 weken geweest, toen ik lande op SFO leek het inderdaad wel of ik thuis kwam van nooit thuis geweest te zijn. Ik heb met veel spoed en veel overleg gepleegt te heben met me baas geplant dat ik in Oktober weer ga maar dan helaas voor maar twee weken.
Zoals eerder besproken het kan echt aankomen als een verslaving, als je iets op TV ziet wat typisch Amerikaans is krijgen veel AA forumleden een warm gevoel van binnen denk ik wel, maar het is een heerlijk gevoel wat je niet makelijk kan uitleggen aan niet Amerika fanaten.

Vorige jaar ben ik voor het eerst naar Amerika geweest (alleen) en toen ik terug kwam wilde ik me ouders gek maken, maar me vader was er niet weg van (helaas) voordeel had ik wel dat ze jongere broer ook helemaal gek is van Amerika met ze vrouw, voor volgend jaar staat een east-west coasttrip van 4 weken te wachten met me ouders dankzij me ooom en tante en alle foto's die ik gemaakt heb van Amerika.
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Welkom bij de verslaafde! :mrgreen:

Ik ben in oktober 2007 voor het eerst naar Amerika geweest. En sindsdien ook het virus hardnekkig te pakken, in maart 2010 maak ik alweer mijn 5e reis naar Amerika :mrgreen:
dirkbooltink
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkbooltink »

komt bekend voor, wij hebben afgelopen zomer ook onze eerste amerika reis gemaakt.
31 dagen in het zuidwesten en hawaii (oahu). Het was echt fantastisch. Er zullen zeker meer reizen volgen naar de USA.
Nikkie1974
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nikkie1974 »

Oh wat klinkt dit allemaal bekend in de oren..... Ik had Amerika altijd al op mijn lijstje van landen staan waar ik ooit naar toe zou willen, maar het stond zeker niet in de top 10. In mei 2007 zaten we met vrienden naar CSI Miami te kijken en in de intro kwam Horatio voorbij varen door de Everglades. Dus onze vriend zei meteen: dat zou ik nou ook wel eens willen doen met zijn allen. De vrouwen zijn meteen de reisgidsen gaan bekijken en nog geen 2 maanden later kwamen we in Florida aan en hebben een fantastische vakantie met onze vrienden en hun 2 kinderen gehad en het boottochtje door de Everglades hebben we uiteraard ook gemaakt. Vanaf die vakantie ben ik voorgoed verslaafd geraakt aan the States. Vorig jaar zijn we weer naar Florida geweest en dit jaar hebben we een rondreis gemaakt door het Zuid-westen. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan onze geweldige vakanties denk, ik voel echt een soort van heimwee naar het land. Elke dag lees ik wel ff terug in één van de reisverslagen of ik bekijk de foto's. We zijn al aan het nadenken voor de zomer van 2010, wordt het weer een jaartje Florida of een rondreis door het Noord-westen? Maar eerst nog 6 dagen naar New York in december! :dance:
Enne.......waar kan ik me aanmelden voor het praatgroepje?? :mrgreen:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Nikkie1974 schreef:Enne.......waar kan ik me aanmelden voor het praatgroepje?? :mrgreen:
Dan moet je eerst hardop zeggen "Ik ben Nikkie en ik ben verslaafd aan Amerikareizen" :) :wink:

Marjon
Nikkie1974
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nikkie1974 »

Ik ben Nikkie1974 en ik ben verslaafd aan Amerikareizen :mrgreen:
Mark667
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mark667 »

Dan zeggen wij met ze alle "Dag Nikkie1974!!" welkom en ook goed van jou dat je het niet ontkend dat je verslaafd bent. Ik ben inmiddels 1,5 jaar verslaafd en heb er geen moeite mee :lol:
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Ben sinds vandaag ook terug van een 3-weekse rondtrip in de US (Washington DC, New York, Boston, Chicago en Minneapolis) en heb de smaak ook te pakken denk ik :) Vooral Chicago vind ik een prachtige stad!
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Vooral Chicago vind ik een prachtige stad!
Ik vlieg er overmorgen heen. Zal vooral buiten Chicago verblijven, maar volgende week woensdag ben ik op Wrigley Filed te vinden voor een baseball wedstrijd !
Sunnygoeswest
Amerikafan

Bericht door Sunnygoeswest »

HELP!!!!!! mijn anti-verslavings-pilletjes helpen niet.........
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ik ben nu sinds gisteren terug uit NYC, na mijn tweede reis naar daar in korte tijd.
Normaal heb ik geen last om terug in het ritme te komen na een reis, maar nu heb ik toch het gevoel dat ik iets mis.
Ook als ik ginder vertrok, had ik niet het gevoel naar huis te gaan.
Ik denk dat ik de stad en z'n omgeving al zodanig in mijn hart heb gesloten dat ik me er thuis voel.
En da's jammer, want ik heb niet direct zicht op een permanent verblijf ginder :-(
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Mark667
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mark667 »

Wie kan mij helpen ?? Ik heb hulp nodig !!!
Over 15 dagen vertrek ik weer naar Berkeley San Francisco, ik kan nog geen minuut
nadenken/gesprek met iemand voeren zonder dat het automatisch over Amerika gaat !!
Ik word zelfs gillend wakker bijna. Mijn medicijn kan ik pas over 15 dagen ophalen op Schiphol.

wat kan ik hieraan doen iemand suggesties ???
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer