Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tussenlanding Chicago
Tussenlanding Chicago
Ik heb een vraag: Als je vliegt van Amsterdam naar Las Vegas met een tussenstop in Chicago, gaan dan je koffers automatisch mee of moet je die eerst ophalen en weer inleveren ?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: tussenlanding chicago
Lees dit stukje op de weblog van Clint (forum-lid) eens door.
Heel duidelijk en overzichtelijk wat je precies moet doen!
Heel duidelijk en overzichtelijk wat je precies moet doen!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Wanneer je via Chicago binnen vliegt, zul je je eerst moeten begevn naar de Immigration diensten (controle pas, esta-formulier, vingerafdruk, foto en wat vraagjes). Hierop moet je je bagage ophalen. Eenmaal je de bagage hebt bemachtigd, begeef je je naar de douanes. Eenmaal deze voorbij ga je naar de balie van de maatschappij waarmee je vliegt, geef je de bagage af en zak len je vertellen wat de terminal en gates is van jouw vlucht.
Hou er rekening mee dat het soms (hangt af van het aantal inkomende internationale vluchten) lang kan duren en dat je nog zult van terminal moeten veranderen met de nodige controles bij het binnen komen van de gate.
Makki
Hou er rekening mee dat het soms (hangt af van het aantal inkomende internationale vluchten) lang kan duren en dat je nog zult van terminal moeten veranderen met de nodige controles bij het binnen komen van de gate.
Makki
Huh? Is dit alleen zo bij Chicago of zoiets? Bij alle USA luchthavens waar ik tot nu toe overgestapt ben was er meteen na de douane een bagageband waar ik mijn koffer weer af kon leveren/op kon gooien.Makki schreef:Eenmaal deze voorbij ga je naar de balie van de maatschappij waarmee je vliegt, geef je de bagage af en zak len je vertellen wat de terminal en gates is van jouw vlucht.
Makki
Bedankt ! En dan heb ik nog een vraag: Je hoort iedereen zeggen dat je goedkoop kan shoppen in LV. Als hier in Nederland iets 100 euro kost en in LV omgerekend 90 euro, vindt ik dat niet echt een reden om extra in te slaan.
Zie ik het goed, of is er (veel) meer voordeel in LV te behalen ?
Ben dus erg benieuws naar het prijsverschil.
Zie ik het goed, of is er (veel) meer voordeel in LV te behalen ?
Ben dus erg benieuws naar het prijsverschil.
da's wel erg goedkoop, heb je dat wel goed ?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Levi's 30 dollar.
Uggs 200 dollar.
Om maar wat te noemen.
Uggs 200 dollar.
Om maar wat te noemen.
Voor nieuwe modellen ?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ja hoor, Tommy Hillfinger blouses voor $ 20, Calvin Klein jeans 2 voor $ 50, enz.enz.enz.enz.enz.enz................ 

In Newark idem als ChicagoArno schreef:Huh? Is dit alleen zo bij Chicago of zoiets? Bij alle USA luchthavens waar ik tot nu toe overgestapt ben was er meteen na de douane een bagageband waar ik mijn koffer weer af kon leveren/op kon gooien.Makki schreef:Eenmaal deze voorbij ga je naar de balie van de maatschappij waarmee je vliegt, geef je de bagage af en zak len je vertellen wat de terminal en gates is van jouw vlucht.
Makki
electronica en cd/dvd ook goedkoper ?
Electronica vaak goedkoper door Dollar koers.
DVD's werken vaak niet in NL ivm regio code.
DVD's werken vaak niet in NL ivm regio code.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerika-ontdekker
Wij vliegen morgen naar San Francisco, via Chicago.
Overstaptijd 1,5 uur.
Wish me luck.
Overstaptijd 1,5 uur.
Wish me luck.

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het is krap maar wel mogelijk, wij waren vorig jaar binnen een half uur door immigration en customs.
-
- Amerika-ontdekker
Om de zenuwen nog wat te verhogen: we zitten achterin het vliegtuig. 

Wij vliegen aanstaande zaterdag via Chicago naar LA en hebben 1 uur en 40 min overstaptijd. We zitten ook achterin het vliegtuig
Toen we in 2007 via Chicago naar Tampa vlogen, toen hebben we vrij lang bij de immigratiedienst moeten wachten. Hoe lang weet ik niet meer precies, maar we hadden toen ook voldoende overstaptijd!

Toen we in 2007 via Chicago naar Tampa vlogen, toen hebben we vrij lang bij de immigratiedienst moeten wachten. Hoe lang weet ik niet meer precies, maar we hadden toen ook voldoende overstaptijd!
Ik heb net nog even mijn reisverslag gelezen van 2007, maar we stonden dus maar een kwartier in de rij, terwijl voor ons gevoel we er veel langer in stonden....Ik weet ook nog wel dat het een megalange rij was en dat de Amerikanen wel mochten doorlopen.
Hoi,
ik wil jullie niet bang maken natuurlijk maar 2 juli j.l. hadden wij 2 uur en 25 minuten vooor een overstap. We kwamen uiteindelijk 1 minuut te kort om de gate in te mogen. En konden uiteindelijk 4 uur later pas weer weg. Duurde vooral erg lang bij de paspoort controle en de handbagage controle voor de andere terminal. Was allemaal niet erg vriendelijk en duurde onnodig lang. Heeft echter zeer weinig zin om er ook maar iets van te zeggen.
kan zijn dat het toen extra drukke dag was (misschien ivm met het toen aanstaande 4th of july...) 3 jaar geleden hadden we genoeg aan 1.45 uur en hielden we tijd over.
Succes!
gr. Peter
p.s. shoppen in Vegas is errug goed!! onze ervaring tenminste
ik wil jullie niet bang maken natuurlijk maar 2 juli j.l. hadden wij 2 uur en 25 minuten vooor een overstap. We kwamen uiteindelijk 1 minuut te kort om de gate in te mogen. En konden uiteindelijk 4 uur later pas weer weg. Duurde vooral erg lang bij de paspoort controle en de handbagage controle voor de andere terminal. Was allemaal niet erg vriendelijk en duurde onnodig lang. Heeft echter zeer weinig zin om er ook maar iets van te zeggen.
kan zijn dat het toen extra drukke dag was (misschien ivm met het toen aanstaande 4th of july...) 3 jaar geleden hadden we genoeg aan 1.45 uur en hielden we tijd over.
Succes!
gr. Peter
p.s. shoppen in Vegas is errug goed!! onze ervaring tenminste
Heeft het zin om aan het cabinepersoneel te vragen of je eerst (eerder) mag uitstappen dan de meute ivm korte transfer? (1uur 40 min KORD)
Ik bedoel dus, of jullie daar ervaringen mee hebben?
.
Ik bedoel dus, of jullie daar ervaringen mee hebben?
.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht