Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis marcovi: San Francisco - Las Vegas (Camperreis 2010)
Reis marcovi: San Francisco - Las Vegas (Camperreis 2010)
Hallo allemaal,
Wij zijn van plan in 2010 voor de eerste keer een rondreis met een camper temaken in het zuidwesten.
Gaarne commentaar of suggesties op onze planning.
Is deze reis wel geschikt voor de maand mei?
1 Vliegreis Amsterdam naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco ophalen camper en naar camping Marin
4 San Francisco
5 San Francisco naar Yosemite park
6 Yosemite NP
7 Yosemite NP
8 Yosemite NP
9 Yosemite NP naar Furnace Creek Death Valley (via Jamestown )
10 Death valley NP
11 Death valley NP
12 Death valley NP naar Kingman
13 Kingman naar Flagstaff (route 66)
14 Flagstaff naar Grand Canyon NP (Cameron)
15 Cameron naar Page
16 Page met omgeving
17 Page met omgeving
18 Page naar Springdale (Zion NP)
19 Zion NP
20 Zion NP Springdale naar Rubys Inn Brice Canyon NP
21 Brice Canyon NP naar Fruita Capitol Reef NP
22 Fruita naar Moab
23 Moab met omgeving
24 Moab met omgeving
25 Moab naar Bluff (Monument Valley)
26 Bluff naar Flagstaff
27 Flagstaff naar Las Vegas
28 Camper inleveren in Las Vegas
29 Vlucht Las Vegas naar Amsterdam
mvg
martin
Wij zijn van plan in 2010 voor de eerste keer een rondreis met een camper temaken in het zuidwesten.
Gaarne commentaar of suggesties op onze planning.
Is deze reis wel geschikt voor de maand mei?
2 San Francisco
3 San Francisco ophalen camper en naar camping Marin
4 San Francisco
6 Yosemite NP
7 Yosemite NP
8 Yosemite NP
9 Yosemite NP naar Furnace Creek Death Valley (via Jamestown )
10 Death valley NP
11 Death valley NP
12 Death valley NP naar Kingman
13 Kingman naar Flagstaff (route 66)
14 Flagstaff naar Grand Canyon NP (Cameron)
15 Cameron naar Page
16 Page met omgeving
17 Page met omgeving
18 Page naar Springdale (Zion NP)
19 Zion NP
20 Zion NP Springdale naar Rubys Inn Brice Canyon NP
21 Brice Canyon NP naar Fruita Capitol Reef NP
22 Fruita naar Moab
23 Moab met omgeving
24 Moab met omgeving
25 Moab naar Bluff (Monument Valley)
26 Bluff naar Flagstaff
27 Flagstaff naar Las Vegas
mvg
martin
Re: Camperreis 2010
Mooie route maar ik vind hem op sommige stukken niet logisch in elkaar zitten. Nu ben ik geen ervaren Amerikareiziger maar wij hebben vorig jaar een vergelijkbare route gereden en die was als volgt:
San Francisco - Yosemite - Sequoia - Lake Isabella - Zion - Bryce - Capitol Reef - Moab (Arches) - Mesa Verde - Monument Valley - Page - Grand Canyon North Rim - Grand Canyon South Rim - via route 66 naar Kingman - Las Vegas (via Hooverdam).
Persoonlijk zou ik niet zoveel dagen in Death Valley doorbrengen maar deze dagen ergens anders inzetten (Las Vegas?). Ook zou ik pas de camper huren op de dag dat je SF verlaat en daar in een hotel zitten. Verder weet ik niet of je via de Tioga pas al naar Death Valley kan (neem aan dat dat de bedoeling is?).
Hoop dat je hier wat mee kan.
San Francisco - Yosemite - Sequoia - Lake Isabella - Zion - Bryce - Capitol Reef - Moab (Arches) - Mesa Verde - Monument Valley - Page - Grand Canyon North Rim - Grand Canyon South Rim - via route 66 naar Kingman - Las Vegas (via Hooverdam).
Persoonlijk zou ik niet zoveel dagen in Death Valley doorbrengen maar deze dagen ergens anders inzetten (Las Vegas?). Ook zou ik pas de camper huren op de dag dat je SF verlaat en daar in een hotel zitten. Verder weet ik niet of je via de Tioga pas al naar Death Valley kan (neem aan dat dat de bedoeling is?).
Hoop dat je hier wat mee kan.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben maar net bij dit forum... Is het niet voordeliger om een rondje te rijden. Dan mis je de 'drop off' kosten. UIteraard is dat iets dat je zelf kunt berekenen en overwegen. Vliegen van en naar verschillende plaatsen is wellicht ook duurder? Ik ben benieuwd wat je gaat doen.
Wij willen ook een ronde gaan doen in 2010 (anders 2011).
En dat zal deels overeen komen met die van jou.
Ons idee is nu:
Los Angelos
San Franc 2
Yosemite 2/ 3 dg
Las Vegas
Zion (optioneel, maar komen we toch langs...)
Cedar Breaks (optioneel)
Moab (Arches en Canyonlands NP)
Grand Canyon NP
Joshua Tree NP (optioneel)
Los Angelos (dagje disney)
Het is ongeveer 4000km.
Ik ga nog studeren of dat allemaal kan in 22 dagen met de camper Of het niet al te veel is in te weinig dagen. Want ik wil ook wat zien ter plekke en niet de japanner zijn die zijn camera klikt en weer instapt. Wij reizen met 2 kinderen van 11 en 14 jaar.
Met de camper mag je niet altijd Death valley in. Als je daar anders reist of vroeg inhet voorjaar kan het misschien wel.
Ik zou ook niet lang in Las Vegas gaan zitten maar dan een dagje extra in Grand Canyon ...
Wij willen ook een ronde gaan doen in 2010 (anders 2011).
En dat zal deels overeen komen met die van jou.
Ons idee is nu:
Los Angelos
San Franc 2
Yosemite 2/ 3 dg
Las Vegas
Zion (optioneel, maar komen we toch langs...)
Cedar Breaks (optioneel)
Moab (Arches en Canyonlands NP)
Grand Canyon NP
Joshua Tree NP (optioneel)
Los Angelos (dagje disney)
Het is ongeveer 4000km.
Ik ga nog studeren of dat allemaal kan in 22 dagen met de camper Of het niet al te veel is in te weinig dagen. Want ik wil ook wat zien ter plekke en niet de japanner zijn die zijn camera klikt en weer instapt. Wij reizen met 2 kinderen van 11 en 14 jaar.
Met de camper mag je niet altijd Death valley in. Als je daar anders reist of vroeg inhet voorjaar kan het misschien wel.
Ik zou ook niet lang in Las Vegas gaan zitten maar dan een dagje extra in Grand Canyon ...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Martin,
Schitterende, lange route. Maar zo hier en daar wat onlogisch zoals Joycee al aangaf.
dag 9: bedoel je dat je via de Sonora Pass wilt rijden? Dit is te ver om in 1 dag te doen. Zelfs via de Tioga Pass (voor beide passen geldt dat het de vraag is of ze open zijn in mei) is het wel erg ver om in 1 dag te doen want dan mis je veel onderweg.
Twee dagen Death Valley lijkt mij ook wat veel want het kan er in mei al heel heet zijn. Maar goed, dan kun je van het weer laten afhangen. Maar ik zou zeggen, gebruik liever die dag tussen Yosemite en DV.
Dan de Grand Canyon: waarom naar Flagstaff en waarom Cameron? Er zijn 2 mooie campings in het park zelf. Je kunt dan de camper laten staan als je wilt wandelen of andere activiteiten wilt ondernemen.
Op het laatst ga je weer via Flagstaff naar Las Vegas, dus een stuk dubbel. Het is behoorlijk heen en weer rijden, volgens mij moet het handiger kunnen, bijvoorbeeld door na DV naar Zion te gaan, en dan Bryce, Capitol Reef, Monument Valley, Page en Las Vegas (of Phoenix).
En in plaats van Bluff kun je ook bij Monument Valley staan (Gouldings Campground).
En afgezien van de Tioga Pass (en het wandelen door de Narrows) lijkt het me geweldig om in mei te doen.
Marianne
Schitterende, lange route. Maar zo hier en daar wat onlogisch zoals Joycee al aangaf.
dag 9: bedoel je dat je via de Sonora Pass wilt rijden? Dit is te ver om in 1 dag te doen. Zelfs via de Tioga Pass (voor beide passen geldt dat het de vraag is of ze open zijn in mei) is het wel erg ver om in 1 dag te doen want dan mis je veel onderweg.
Twee dagen Death Valley lijkt mij ook wat veel want het kan er in mei al heel heet zijn. Maar goed, dan kun je van het weer laten afhangen. Maar ik zou zeggen, gebruik liever die dag tussen Yosemite en DV.
Dan de Grand Canyon: waarom naar Flagstaff en waarom Cameron? Er zijn 2 mooie campings in het park zelf. Je kunt dan de camper laten staan als je wilt wandelen of andere activiteiten wilt ondernemen.
Op het laatst ga je weer via Flagstaff naar Las Vegas, dus een stuk dubbel. Het is behoorlijk heen en weer rijden, volgens mij moet het handiger kunnen, bijvoorbeeld door na DV naar Zion te gaan, en dan Bryce, Capitol Reef, Monument Valley, Page en Las Vegas (of Phoenix).
En in plaats van Bluff kun je ook bij Monument Valley staan (Gouldings Campground).
En afgezien van de Tioga Pass (en het wandelen door de Narrows) lijkt het me geweldig om in mei te doen.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Death Valley zou ik zeker zo laten, twee dagen is nog niet genoeg om alles te zien, maar een prima begin, het is juist jammet dat de meeste mensen er alleen doorheen rijden.
Ook ik zou Flagstaff en Cameron vergeten, en die dagen in de Grand Canyon zelf doorbrengen, veel leuker dan net erbuiten,
Verder vind ik het een mooie route eigenlijk,hooguit zou ik een dag Yosemite opofferen om de route van Yosemite naar Death valley in twee dagen te doen,ipv één dag, er is best veel moois te zien daar.(en dan gaan we er van uit dat de Tioga pas open is natuurlijk)
Ook ik zou Flagstaff en Cameron vergeten, en die dagen in de Grand Canyon zelf doorbrengen, veel leuker dan net erbuiten,
Verder vind ik het een mooie route eigenlijk,hooguit zou ik een dag Yosemite opofferen om de route van Yosemite naar Death valley in twee dagen te doen,ipv één dag, er is best veel moois te zien daar.(en dan gaan we er van uit dat de Tioga pas open is natuurlijk)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik weet niet of ik met een camper twee nachten Death Valley zou willen doen ... het is er ook in mei al behoorlijk heet.
Re: Reis marcovi: San Francisco - Las Vegas (Camperreis 2010)
Hartelijk dank voor jullie reacties.
De afstand Yosemity park naar Death Valley is inderdaad teveel voor 1 dag.
Ik zit alleen met het probleem dat in begin mei de Tiogapas zeer zeker gesloten is en misschien de Sonorapas ook wel? Death Valley wil ik zeker bezoeken (het liefst een week lang in een hotel daar en op stap met een 4W drive (maar ja tijd & geld) Vanaf las Vegas moet ik nog wat bijschaven. De plaatsen Bluff, Cameron enz. heb ik alleen voor de route gebruikt, als er plaats is wil ik in de parken overnachten.
Ik heb de maand mei gekozen omdat je in juni niet meer door DeathValley met een camper mag! Deze trip zal ca 5000 km zijn.
mvg
martin
De afstand Yosemity park naar Death Valley is inderdaad teveel voor 1 dag.
Ik zit alleen met het probleem dat in begin mei de Tiogapas zeer zeker gesloten is en misschien de Sonorapas ook wel? Death Valley wil ik zeker bezoeken (het liefst een week lang in een hotel daar en op stap met een 4W drive (maar ja tijd & geld) Vanaf las Vegas moet ik nog wat bijschaven. De plaatsen Bluff, Cameron enz. heb ik alleen voor de route gebruikt, als er plaats is wil ik in de parken overnachten.
Ik heb de maand mei gekozen omdat je in juni niet meer door DeathValley met een camper mag! Deze trip zal ca 5000 km zijn.
mvg
martin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kun je niet iets later gaan of de route omdraaien zodat je nog wel door DV kunt en meer kans hebt dat de Tioga Pass open is? De Sonora Pass is meestal iets langer open, maar het blijft sowieso een gok in mei (en zelfs begin juni). De CA88 is altijd open, maar je moet dan zeker een extra overnachting tussen Yosemite en DV plannen. Maar dat zou ik altijd doen. Is de pas wel open dan kun je die tijd langs de Tioga road goed gebruiken.
Marianne
Marianne
Hallo allemaal,
Ik heb het reisschema een beetje aangepast en ga ervanuit dat de Tiogapas in begin mei gesloten is.
De eerste variant gaat via Lake isabella en is bijna een copie van Joyccee's reis, de tweede via de CA 88, deze variant is 100 miles meer , maar ik kom wel langs het Mono Lake.
Wat vinden jullie nu van de reis?
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
6 Yosemite NP
7 Yosemite NP
8 Yosemite NP
9 Yosemite NP naar Kernville (Isabella Lake
10 Van kernville naar Death Valley NP
11 Death valley NP
12 Death valley NP naar Zion NP
13 Zion NP
14 Van Zion NP naar Brice Canyon
15 Brice canyon naar Capital Reef
16 Capitol Reef naar Moab
17 Moab met omgeving
18 Moab met omgeving
19 Van Moab naar Monument valley
20 Monument Valley
21 Van Monument Valley naar Page
22 Page met omgeving
23 Page met omgeving
24 Van Page naar Grand Canyon
25 Grand canyon
26 Grand Canyon naar Seligman
27 Van Seligman naar Las Vegas
of
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
6 Yosemite NP
7 Yosemite NP
8 Yosemite NP
9 Yosemite NP naar Mono Lake via CA 88
10 Van ono Lake naar Death Valley NP
11 Death valley NP
13 Zion NP
17 Moab met omgeving
18 Moab met omgeving
20 Monument Valley
22 Page met omgeving
23 Page met omgeving
25 Grand canyon
Ik heb het reisschema een beetje aangepast en ga ervanuit dat de Tiogapas in begin mei gesloten is.
De eerste variant gaat via Lake isabella en is bijna een copie van Joyccee's reis, de tweede via de CA 88, deze variant is 100 miles meer , maar ik kom wel langs het Mono Lake.
Wat vinden jullie nu van de reis?
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
6 Yosemite NP
7 Yosemite NP
8 Yosemite NP
9 Yosemite NP naar Kernville (Isabella Lake
10 Van kernville naar Death Valley NP
11 Death valley NP
13 Zion NP
17 Moab met omgeving
18 Moab met omgeving
20 Monument Valley
22 Page met omgeving
23 Page met omgeving
25 Grand canyon
of
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
6 Yosemite NP
7 Yosemite NP
8 Yosemite NP
9 Yosemite NP naar Mono Lake via CA 88
10 Van ono Lake naar Death Valley NP
11 Death valley NP
13 Zion NP
17 Moab met omgeving
18 Moab met omgeving
20 Monument Valley
22 Page met omgeving
23 Page met omgeving
25 Grand canyon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, ha, je zet ons wel aan het werk! Als ik het goed zie is het enige verschil de route tussen Yosemite en DV.
Wat dat betreft zou mijn voorkeur uitgaan naar de tweede route, ik denk dat die mooier is. Je kunt nog een bezoek aan Bodie brengen, en aan Mono Lake. En de CA88 zelf is ook mooi. Wellicht is de Tioga Pass of een van de andere wegen al open, dan kun je nog een kortere route nemen.
Verder vind ik het een prachtige route zo. Voor Monument Valley hoef je geen volledige dag uit te trekken, dus misschien kun je nog een dag Moab erbij nemen.
Wil je niet overwegen om in Las Vegas te beginnen en in SF te eindigen? Yosemite is zeker mooi in mei, maar ik zou er het liefst zo laat mogelijk naar toe gaan. Afgezien van het feit dat de Tioga Pass dan misschien al open is, geldt ook hetzelfde voor de Glacier Point Road. Het is wel mooi als die ook open is als je er bent. Ook het wandelen is iets prettiger als de sneeuw helemaal weg is op de hogergelegen delen.
Marianne
Wat dat betreft zou mijn voorkeur uitgaan naar de tweede route, ik denk dat die mooier is. Je kunt nog een bezoek aan Bodie brengen, en aan Mono Lake. En de CA88 zelf is ook mooi. Wellicht is de Tioga Pass of een van de andere wegen al open, dan kun je nog een kortere route nemen.
Verder vind ik het een prachtige route zo. Voor Monument Valley hoef je geen volledige dag uit te trekken, dus misschien kun je nog een dag Moab erbij nemen.
Wil je niet overwegen om in Las Vegas te beginnen en in SF te eindigen? Yosemite is zeker mooi in mei, maar ik zou er het liefst zo laat mogelijk naar toe gaan. Afgezien van het feit dat de Tioga Pass dan misschien al open is, geldt ook hetzelfde voor de Glacier Point Road. Het is wel mooi als die ook open is als je er bent. Ook het wandelen is iets prettiger als de sneeuw helemaal weg is op de hogergelegen delen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1641 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-