Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Halloween in the USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Afgelopen 2 weken heb ik ook veel van de Halloweenversieringen bij de huizen in Amerika gezien.

Vanavond (zit nu op mijn werk) zal ik hier enkele foto's van plaatsen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Marceljesse schreef: Grafzerken in de tuin, Armen en benen uit de grond stekend, poppen met stroppen in de boom hangen etc etc. het huis zag er echt uit als een spookhuis. Tussen de poppen en horrorfiguren zat dan 1 iemand wel verkleed, en ook al weet je dat hij je gaat laten schrikken, je schrikt toch.
Je bedoelt zoiets?:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Die laatste is onze tuin, die inmiddels nog met een grote spinneweb, spin en spook verrijkt is ;))
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Afbeelding

Grafzerk van dat Verizonirritantje? :roll: :lol:
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Marceljesse schreef: Tussen de poppen en horrorfiguren zat dan 1 iemand wel verkleed, en ook al weet je dat hij je gaat laten schrikken, je schrikt toch.
Och - zoals ik al schreef waren wij in Busch Gardens vorige maand en was het hele park versierd voor Halloween. Tegen de avond werd het drukker, omdat men speciaal voor de Halloween attracties kwam. Hoewel je weet (en juist omdat je het verwacht, denk ik) dat bij iedere bruggetje of boom, een schrik element kan zitten, schrik je je toch iedere keer wezenloos. Ik heb één keer heel hard gegild ; )) - Er liepen ook van die enge geschminkte clowns rond (Die enge clowns, waar je als kind bang van was). En wanneer je op een muurtje dacht uit te rusten, besloop zo'n clown je van achteren via de struiken. En dan is er echt niet veel voor nodig om alles bij elkaar te gillen. Is mij gelukkig niet overkomen, want ik was heel erg op mijn hoede en hield die 'engerds' nauwlettend in de gaten ; ))
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zoals beloofd, enkele "Halloween-foto's". Bij vrijwel ieder huis was er wel op de één of andere manier iets aan gedaan. Ook zag je veel standjes met typisch halloweenspullen zoals de pompoenen. Ik vond het er in het algemeen overal erg gezellig uitzien. Bij sommige huizen was er echt veel werk van gemaakt om het er mooi uit te laten zien.

Ook bij Petra was er veel werk van gemaakt, zoals op één van haar foto's in haar berichtje te zien is. Heel leuk gemaakt. Maar goed dat ik hier niet in het donker hoefde aan te bellen... :help: :wink:

Afbeelding

Halloweenversiering bij een huis in Franconia, NH

-----------------------------------------------------------------

Afbeelding

Pompoenen, pompoenen en nog eens pompoenen in Conway, NH

-----------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding

Halloweenversiering bij een Covered Bridge in Bartlett, NH

-----------------------------------------------------------------------------

Roland 8)

MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Leuke foto's, Roland. :)

Maar voor mijn gevoel vallen die onder de herfst/harvest decoraties en niet Halloween toch? Bijv. onze buren hebben herfstdecoraties (erg mooi) en Halloween decoraties (van die grote opblaasfiguren.... zucht)... die Halloween dingen hebben ze later gedaan en gaan ook iets eerder weg. Ik geloof dat ze de fall decorations zoals corn stalks voor 8 november weghalen en dan de kerstversieringen doen. Waarom 8 november? Omdat Santa 12 november aankomt en ze 'altijd vier dagen daarvoor de kerstversieringen doen, dan ben je alvast wat in de stemming'. En dan zijn zij nog laat vergeleken met sommigen hier. :!:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MrsMiaWallace schreef:Maar voor mijn gevoel vallen die onder de herfst/harvest decoraties en niet Halloween toch?
Aha!

Weer wat geleerd. En ik maar denken dat deze versieringen ook met halloween te maken hadden.

Nou ja, ik zal de foto's maar laten staan. Zijn immers ook wel leuk... :wink:

Roland 8)

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

MrsMiaWallace schreef:Leuke foto's, Roland. :)

Maar voor mijn gevoel vallen die onder de herfst/harvest decoraties en niet Halloween toch? Bijv. onze buren hebben herfstdecoraties (erg mooi) en Halloween decoraties (van die grote opblaasfiguren.... zucht)... die Halloween dingen hebben ze later gedaan en gaan ook iets eerder weg. Ik geloof dat ze de fall decorations zoals corn stalks voor 8 november weghalen en dan de kerstversieringen doen. Waarom 8 november? Omdat Santa 12 november aankomt en ze 'altijd vier dagen daarvoor de kerstversieringen doen, dan ben je alvast wat in de stemming'. En dan zijn zij nog laat vergeleken met sommigen hier. :!:
Vreselijk, wat vroeg! Hier komen pas na Thanksgiving de eerste kerstversieringen bij huizen.

En die opblaasfiguren vind ik ook lelijk, hoewel ik de gigantische echt werkende snowglobe wel grappig vind (niet voor onze tuin, echter!). :lol:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Petra/VS schreef:
MrsMiaWallace schreef:... Waarom 8 november? Omdat Santa 12 november aankomt en ze 'altijd vier dagen daarvoor de kerstversieringen doen, dan ben je alvast wat in de stemming'. En dan zijn zij nog laat vergeleken met sommigen hier. :!:
Vreselijk, wat vroeg! Hier komen pas na Thanksgiving de eerste kerstversieringen bij huizen.
Dat heeft ook met het weer te maken, half November kan het al aardig koud zijn met sneeuw en bevroren daken/dakgoten/grond hier in het Noorden. En dan is het geen lolletje om je kerst vesiering te hangen.... :cry:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sunflower »

Wat leuk, al die foto's en verhalen!! Leuk om te zien! Ik vind het wel grappig te zien dat amerika daar helemaal in op gaat.

Die grafzerken in je tuin...brrr, zou niets voor mij zijn..Ik zou het geloof ik eerder bij alleen versierde pompoenen houden. Maar wel leuk om te zien!

Hebben nog meer mensen foto's??
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Onze voor tuin overdag.....

Afbeelding

By night

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is voor ons de eerste Halloween hier. Ben ook niet zo type van de grafzerken en skeletten enzo. Dus ben bang dat onze versieringen meer onder de "fall" decoratie vallen. Heb wel een berg met snoep in huis gehaald voor a.s. maandag. Ben benieuwd hoeveel kinders hier aan de deur komen. Hoorde van een andere Nederlandse die hier in de buurt woont, dat ze vorig jaar 73 kinders aan de deur had gehad :shock:
Vind het wel leuk hoor allemaal.
Groetjes Petra
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Staceybeesie schreef: Ben benieuwd hoeveel kinders hier aan de deur komen. Hoorde van een andere Nederlandse die hier in de buurt woont, dat ze vorig jaar 73 kinders aan de deur had gehad :shock:
Vind het wel leuk hoor allemaal.
Ah joh, na de eerste tien, gewoon het licht uit doen en zelf al dat lekkers oppeuzelen ;)
Sandy
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik ben benieuwd of er nog kindjes zijn die ons huisje (in Rotjeknor!) weten te vinden morgenavond... Ze zouden langs de deur komen, ik heb vijf zakken snoep gekocht... Maar met kinderpostzegels zijn ze ook nooit geweest...

Maar ja, anders eet ik het zelf wel op... :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
laurakassandra
Amerika-ontdekker

Bericht door laurakassandra »

Wij waren twee jaar geleden in St Michaels (MD) met Halloween. Op de avond zelf hebben we bij deur gestaan (bij vrienden) en de buurtkinderen laten schrikken met woorden akls Scheveningen etc. Dikke lol gehad.
Daarna naar de hanted House van de lokale highschool. Ik heb vreselik gelachen, eerst op een wagen gevuld met stro naar enge verhalen luisteren terwijl je naar het haunted house reed. Daar was door de kinderen veel werk van gemaakt en zijn we een aantal keer erg geschrokken, kinderen die met chainsaws uit de bosjes kwamen en een pop die stiekum toch mens bleek te zijn en hysterisch begon te gillen.
Erg leuk dus.
Nu is het wachten op 11 november waar de kids bij ons (groningen) weer langs de deur komen met hun lampion. Ook erg leuk
he did not know it could not be done So he went ahead and did it
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Een beetje extreem, maar het geeft wel aan hoe men hier gewend is aan gruwelijke 'decoraties' (en tegelijk waarom ik de lol niet inzie van versieringen met nep-lijken enzovoort):

http://www.cnn.com/2005/US/10/28/mistak ... index.html

Erg treurig....
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sunflower »

:o Zeker erg treurig....Ik neem aan dat je toch wel het verschil kan zien tussen een opgehangen pop, en een lijk....

brrr, krijg er rillingen van..
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Voor liefhebbers van prachtig gesneden pompoenen: zie de gallery op Pumpkin Gutter.
Life is good in the Tarheel State.
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Marcel schreef:En wat ook helpt om de houdbaarheid van je kunstwerken te vergroten, is om alle snijvlakken in te smeren met vaseline. Dan heeft de pompoen minder last van de hitte van de kaars.
btw thanks for the tip, we hadden hier nog een grote pot vaseline staan dus is die pompoen lekker ingesmeerd :lol:
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Op onze vlucht terug vannacht van United was het cabinepersoneel een beetje Halloween aan het vieren met pruiken en kettingen.
Wel grappig....

Bij mijn schoonfamilie, ik sinds donderdag getrouwd :wink: wordt er helemaal niets aan halloween gedaan.
Wel een aantal versieringen bij huizen gezien , maar veel is ook weggewaaid/weggespoeld dankzij Wilma.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Lees ik het goed Wiepster, ben je afgelopen donderdag in het huwelijksbootje gestapt?
Van harte gefeliciteerd :D
Sandy
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer