DixieChick schreef:Nu ben ik vast een enorme muts, maar ik denk dat als bij mij het "check oil" lampje in een huurauto zou gaan branden, ik gewoon zelf naar een quick lube of wat dan ook zou rijden en voor $30 de olie zou laten verversen. Het lijkt mij dat dat minder gedoe geeft dan terug naar de verhuurder, nieuwe auto regelen, etc.
Waarom?
Lekker laten branden, controleer even het oliepeil, en als dat goed is moet je je er niks van aantrekken, het kan namelijk geen enkele vorm van kwaad, is gewoon een in de computer ingegeven standaardwaarde waardoor bij een bepaald aantal kilometers op de teller dat lampje gaat branden.
Ik had ooit een isuzu Trooper die zo'n lampje had voor de distibutieriem, even het bolletje eruit gehaald en probleem opgelost.
Sunnygoeswest schreef:Wij hebben ondertussen onze telefoonrekening binnen....tsjakka.....we hebben voor 650 euro gebeld met Alamo. Puur omdat zij vertikken je terug te bellen op een hollandsmobiel nummer....Volgens de vele telefonistes bij de helpdesk kan hun systeem dat niet aan . Nu eens kijken wat we daar van terug kunnen krijgen.
Allemachtig . Dat is ruim € 100,- meer dan wij in totaal betaald hebben voor 3 weken autohuur (ook bij Alamo trouwens). Daar houd je geen lekker gevoel aan over.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Wat ik me nu afvraag, is dit nou alleen bij Alamo, of zijn andere autoverhuurbedrijven een stuk vriendelijker als je 'problemen' aanmeldt?
Ik hoor er nooit wat over, maar volgensmij huurt meer dan de helft zijn auto bij Alamo, dus krijg ik er niet echt een goed beeld van.
Ik denk dat wij gewoon heel veel pech hebben gehad met Alamo. Dit had waarschijnlijk bij iedere verhuurmaatschappij kunnen gebeuren.
Het probleem is gewoon dat als je in de middle of nowhere met pech staat dat je aangewezen bent op je mobiele telefoon. Het was onze enige mogelijkheid om met ze in contact te komen. Inderdaad is goedkoperbellen.nl een stuk goedkoper maar dat is inderdaad allemaal achteraf bekeken. Het grootste probleem was gewoon dat je via nederland belt met de helpdesk in de USA, zij je dan ongevraagd in de wacht zetten (dit kan echt lang duren) vervolgens moet alles in het systeem opgezocht, uitgezocht etc. Wanneer er een vervangende auto komt kunnen ze je niet vertellen dus moet je zelf weer terugbellen.....en dit gebeurde over de dag genomen wel 10x.
De ene medewerker weet niet wat de vorige met je heeft besproken, dus begint het hele riedeltje weer van voor af aan.....
Wat een gedoe zeg!
Wij hadden idd ook last van dat 'check engine' lampje bij onze Dodge Grand Caravan (gehuurd in Miami) en ja, ook gehuurd bij Alamo! Gebeld naar Alamo en daar vertelden zij ons ook iets over de banden (vraag niet wat, dat soort technische verhalen gaan bij mij altijd *whoosh* over mijn hoofd ) en wij kregen ook het verhaal dat wij gewoon konden doorrijden. Hebben wij dus ook gedaan en gelukkig geen problemen verder..
Sunnygoeswest schreef:Ik denk dat wij gewoon heel veel pech hebben gehad met Alamo. Dit had waarschijnlijk bij iedere verhuurmaatschappij kunnen gebeuren.
Het probleem is gewoon dat als je in de middle of nowhere met pech staat dat je aangewezen bent op je mobiele telefoon. Het was onze enige mogelijkheid om met ze in contact te komen. Inderdaad is goedkoperbellen.nl een stuk goedkoper maar dat is inderdaad allemaal achteraf bekeken. Het grootste probleem was gewoon dat je via nederland belt met de helpdesk in de USA, zij je dan ongevraagd in de wacht zetten (dit kan echt lang duren) vervolgens moet alles in het systeem opgezocht, uitgezocht etc. Wanneer er een vervangende auto komt kunnen ze je niet vertellen dus moet je zelf weer terugbellen.....en dit gebeurde over de dag genomen wel 10x.
De ene medewerker weet niet wat de vorige met je heeft besproken, dus begint het hele riedeltje weer van voor af aan.....
Waarom naar Nederland bellen??? Waarom niet lokaal Alamo gebeld? heel vervelend voor je maar je hebt ook niet handig aangepakt. Zoveel mogelijk rechtstreeks contact opnemen. Iedere extra 'schakel' zorgt voor verwarring en vertraging.
de wijze les van deze post: ga niet met nederland bellen als je problemen hebt met je amerikaanse alamo huurauto. Bel de dichtstbijzijnde alamo vestiging of het lokale USA nummer dat in je Alamo papieren staat (die je krijgt als je de auto ophaalt, dus NIET de papieren uit nederland). Of ga gewoon langs bij het dichtstbijzinde verhuurstation (op het moment dat dat nog kan).
Ik denk dat er wordt bedoeld dat, als je met een nederlandse GSM naar Alamo-USA belt,
dat je gesprek dan alsnog (financieel gezien) via Nederland loopt.
Ik neem niet aan dat TS met Alamo Nederland gebeld heeft.
Natuurlijk hebben we Alamo lokaal gebeld, maar je telefoontje gaat dan wel via Niederland.....heen en weer dus!
We hebben dus gewoon gebeld met het helpdesk met het nummer in de USA wat in de papieren staat die je krijgt als je je auto ophaalt.
Hadden we een vaste telefoon gehad daar (maar die heb je nu eenmaal niet aan de kant van de weg) dan hadden we die natuurlijk gebruikt omdat je dan dus niet via Nederland belt.
Correctie, natuurlijk loopt je telefoontje naar Alamo niet via Nederland, je betaald echter wel een hoog roaming tarief omdat je gebruik maakt van een Ameirkaans netwerk,en dat maakt het duur.
Altijd een locale simkaart kopen en gebruiken, of een toestel met simkaart, 40 dollar,en gewoon locaal bellen.
Wilde ik net zeggen. Je telefoontje loopt niet via Nederland (dat is alleen als iemand jou belt in het buitenland, zelfs dan loopt het eigenlijk niet echt via Nederland. Alleen wel de kosten - lekker in het voordeel van het telecombedrijf).
Je kunt lokaal een simkaart kopen of vantevoren goed kijken hoeveel het kost. Meestal kun je je tarief omlaag brengen door een speciaal internationaal tariefplan te selecteren.
Bijvoorbeeld: ik heb t-mobile grenzeloos geactiveerd (gratis). Betaal ik voor bellen in de VS naar een nummer in de VS 0,89 per minuut.
wouwout schreef:Bijvoorbeeld: ik heb t-mobile grenzeloos geactiveerd (gratis). Betaal ik voor bellen in de VS naar een nummer in de VS 0,89 per minuut.
En dat vind je dan goedkoop , heb je ooit wel eens met een kapotte auto langs de weg gestaan en dan gebelt met de verhuurder, dat kost je minstens een uur voordat je geholpen wordt, en dan heb je nog geluk, vorig jaar hebben we alles bij elkaar wel 2 uur aan de telefoon gezeten, dat ben je ook bij € 0,89 per minuut al € 106,80 kwijt.(gelukkig wel een telefoon van de werkgever )
Wij hebben gelukkig ook een telefoon van de werkgever.
Mijn moeder werd in 2006 ineens erg ziek toen wij in Amerika waren. Ik heb toen heel vaak en langdurig met de mobiele telefoon naar Nederland gebeld. We hebben de rekening nooit gezien maar die moet heel hoog geweest zijn als ik dit allemaal zo lees.
Wij hebben ook een telefoon van de werkgever, maar ieder gesprek uit het buitenland moeten we zelf betalen.
Dus moeten we het doen met die van ons zelf.
Wij hebben geen problemen gehad bij Alamo. Het eigenlijk allemaal prima. Kregen de auto die we geboekt hadden, Jeep Liberty, en deze was perfect. En ook bij ons ging het lampje branden van de oil change, maar navraag bij een plaatselijke garage hebben we dit gewoon laten branden en verder geen problemen gehad.
Lijkt me dat je overal en bij elke maatschappij pech kunt hebben. Of misschien hebben wij wel geluk gehad.
Laatst gewijzigd door G&M op 14 sep 2009, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
ik had de vorige keer een auto van hertz een Toyota Solara waarvan het stuur scheef stond als ik rechtdoor reed en toen ik 3 dagen gereden had ging ook het maintenance lampje branden en ben ik naar de dichtstbijzijnde hertz verhuur gereden en heb de auto gewisseld , ook bij hertz kan het fout gaan dus. heb nu voor de komende vakantie via sunnycars een auto gehuurd bij alamo en we zullen wel zien wat we daarmee krijgen. lees overigens wel vaak problemen met hetzelfde model een dodge caravan , waarschijnlijk is dat niet zo'n betrouwbare auto. gelukkig heb ik de equinox gehuurd en we zien wel wat we krijgen.
Grappig genoeg rijden wij in Nederland in een Dodge Caravan met 260.000 kilometer op de teller, en het kreng blijft lopen,komt ieder jaar in één keer door de APK, en schijnt perfect te gedijen op maximaal één onderhoudsbeurt per 20.000 kilometer.....als er tenminste ergens herrie uit komt, want anders krijgt hij zelfs die niet.
Dit jaar en vorig jaar een auto bij Alamo in Denver gehuurd (Toyota 4 runner en Toyots Rav4) via USAreisen.de. Beide keren ingeleverd in L.A.
Totaal geen problemen gehad ! We hebben veel plezier beleefd aan beide auto's.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.