Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bramster
Amerika-expert

United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Bericht door Bramster »

Het zat er natuurlijk aan te komen en ik geloof dat het hier ook al eens gemeld is. Maar ik zag het nu pas bij mijn itinerary vermeld staan. De vliegmaatschappijen melken ons verder uit.

This policy has been revised, with changes taking effect for tickets purchased on or after September 30, 2009. For all United Economy® travel between the United States and Europe, Mexico and the Caribbean, a fee may apply for your first and/or second checked bags.

In Economy zit er nog maar 1 checked bag bij je ticket. De tweede kost 50$, das dus 100$ per ticket. Da's al gauw een prijsverhoging van het ticket met 20 a 25 procent. Slechts als je een Premier Member bent (iets wat mij met 4 vluchten per jaar naar de US niet eens lukt) of een duurdere plaats boekt mag je gratis meer dan 1 tas inchecken.

Boeven zijn het !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Bericht door Pete.Z »

Meer dan één koffer heb je toch niet nodig, kan iedereen mooi eens leren verstandig in te pakken, in plaats van alles maar mee te sleuren, inclusief 6 paar schoenen,3 jassen en 10 broeken en natuurlijk dat leuke rokje.

En als mijn vriendin dit ooit leest heb ik echt,echt een groot probleem. :mrgreen:
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Bramster schreef:Slechts als je een Premier Member bent (iets wat mij met 4 vluchten per jaar naar de US niet eens lukt) of een duurdere plaats boekt mag je gratis meer dan 1 tas inchecken.

Boeven zijn het !
Euh? 4 vluchten naar de US en geen premier status?

Ik ben momenteel Premier na 2 vluchten die jaar met UA vanuit BRU naar de US/Canada (YUL & LAS). Na m'n volgende vlucht (IAH) zou ik normaliter Premier Executive moeten zijn. In december heb ik nog een vlucht naar LAS maar wat status betreft zal dit weinig uitmaken. Na 4 vluchten zal ik het jaar afsluiten met +/- 77.000 Elite Qualifying Miles (EQM), ruimschoots voldoende voor Premier Executive (Star Alliance Gold) status.

Je moet wel handig gebruik maken van de dubbele EQM acties ;)

Maar zelfs na 4 vluchten zonder de EQM acties zou je ruimschoots Premier (25.000 miles) moeten zijn.

Maar voor het laatste geef ik je gelijk.. Erg netjes is het niet... Al heb ik er dus geen last van :D
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ach ja, het zat er wel aan te komen. Maar op de heenweg ga je toch niet met twee koffers? Wij alleen op de terugweg. Op de heenweg zit de ene koffer in de andere.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

of je trekt alle aangekochte kleding over elkaar aan op de terugweg :mrgreen:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

:lol: :lol: :lol:
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Is dat wel inclusief tax? :lol:

Voor USD 40 lever ik volgend jaar juli een koffer af in Seattle.
Afbeelding
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Euh? 4 vluchten naar de US en geen premier status?

Inderdaad. Ik krijg niet eens een pasje meer. Ik ben gewoon "member". Wat de grenzen zijn voor de verschillende levels weet ik niet. Op de UA website is die info niet te vinden. Die website is slechts een brei van link en vage regels.
Ik heb geen idee op wat voor manier UA mij een poot uit draait, maar ik krijg zo,n 8000 miles (Current redeemable miles) per retourtje (Europa - USA). Elite Bonus krijg ik meestal niet. Ik heb wel wat EQM gespaard. Maar geen idee waar die vandaan komen en hoe je die krijgt. Wel weet ik dat je voor Premier 25000 EQM per jaar moet hebben. Maar zoals ik al zei heb ik geen idee waar die miles vandaan zouden moeten komen.

Wellicht dat iemand van jullie me uit kan leggen hoe het zit. Want van de UA heldesk krijg ik alleen een link naar hun website :-(
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij vliegen op 30 september, maar onze tickets zijn natuurlijk al veel eerder gekocht. Ik neem aan dat dit nu voor ons dus nog niet geldt?
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

volgens mij is dit enkel voor de tickets vanaf 14/9 gekocht
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

United is er nog laat mee. Vorige maand moesten wij bij US Airways al bijbetalen voor de tweede koffer vanuit Aruba.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

En bij Delta (/NWA), CO, AA en BA is het ook zo. Als je vanuit NL naar de VS wil en je wil 2 gratis koffer mee kunnen nemen, moet je volgens mij of met KLM-AF of LH vliegen, zijn zowat nog de enigen met redelijke verbindingen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Of natuurlijk Martinair :D
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Info van de United website:

Checked baggage fees paid at the airport
Fees listed below apply only to United Economy travel on flights originating in North America and are for a single direction of travel. For flights originating elsewhere, view the International Checked Baggage Fee Chart (pdf). If you purchased tickets... then the following fees will apply for checked bags:

anytime for travel before
December 15, 2009: First and second bag free

before September 30, 2009,
for travel on or after December 15, 2009 : first and second bag free

on or after September 30, 2009,
for travel on or after December 15, 2009: first bag free, second bag $50

Checked baggage fees paid via EasyCheck-in Online® at united.com
Fees listed below apply only to United Economy travel on flights originating in North America and are for a single direction of travel. For flights originating elsewhere, view the International Checked Baggage Fee Chart (pdf). If you purchased tickets... then the following fees will apply for checked bags:

anytime for travel before
December 15, 2009 : first and second bag free

before September 30, 2009,
for travel on or after December 15, 2009: first and second bag free

on or after September 30, 2009,
for travel on or after December 15, 2009 : first bag free, second bag $45

Deze keer heb ik geluk, ik mag nog met 2 koffers reizen :)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik vind het wel schandalig dat airlines maar kunnen doen en laten.....
Tot een paar jaar terug mocht je nog 2 koffers meenemen van 32 kilo per stuk.
Dat werd opeens gewijzigd naar 2 koffers a 22 kilo per stuk

En nu mag je nog maar 1 koffer meenemen?? En dat allemaal voor dezelfde prijs?
What's next? Betalen voor je handbagage?? Betalen voor een koffer die groter is dan 23 bij 50 cm??
Absurd gewoon

Overigens mogen ze de handbagage van mij wel aan banden leggen. Als je soms ziet wat sommige mensen meenemen: zo'n enorme trolley en daarbovenop nog een enorme aktentas. Dat gaat samen gewoon door voor 1 normale koffer.
En dat mag allemaal zomaar mee?
Je kan er vanuit gaan dat de bagagevakken nu helemaal overvol raken, want als je nog maar 1 koffer mag inchecken gaan meer mensen geheid hun hele hebben en houwen in hun handbagage meeslepen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

1250 schreef:Of natuurlijk Martinair :D
Moet je wel met hen kunnen vliegen ;) Ik zal vrijwel zeker nooit vanuit NL naar Orlando vliegen (en als, dan zou ik nog doormoeten, wat dus ook niet werkt ;))

@ Iris:

Dat van de 32kg heeft over het algemeen twee redenen:
1. differentiatie in producten: business en first mogen vaak nog wel 32kg meenemen.
2. CAO's van bagagehandlers. In nieuwe CAO's is opgenomen dat ze vaak niet meer dan 23kg mogen dragen, wat inhoudt dat voor alles daarboven een machine moet worden ingezet. Die zijn duur (wat dus ook verklaart waarom je vaak eenzelfde bedrag moet betalen, als boete, of je nou op 23.9kg of 31.9 zit)

Wat betreft de handbagage: tja, can you blame them? Volgend de IATA regelgeving mag handbagage maximaal een optelsom van 105cm zijn (45in). Ik moet zeggen dat ik tot nu toe altijd een bescheiden tas meenam, maar ik in de toekomst voor mij ook situaties zie waar ik zoiets heb van: ja dan ook maar een trolley. Het is een beetje dezelfde discussie als die van de stoelen die naar achter gaan in economy: ja jij hebt er last van, maar het is de ander zijn recht (en ook het jouwe).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Stond vanmorgen nog iets over in een krant. Vliegtuigmaatschappijen zorgen voor meer inkomen door passagiers te laten betalen voor allerhande zaken. Extra bagage, extra beenruimte, sterke drank, hele maaltijden, in-flight entertainment, etc.

In de toekomst kun je misschien goedkoop blijven vliegen, maar dan zonder bagage, eten en entertainment. Veel consumenten boeken het goedkoopste tickets, zonder te kijken naar de voorwaarden. Logisch dus dat maatschappijen hier op inspringen. Al betwijfel ik of de 'uitgeklede' tickets wel goedkoper zijn/worden.
Afbeelding
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Pete.Z schreef:Meer dan één koffer heb je toch niet nodig, kan iedereen mooi eens leren verstandig in te pakken, in plaats van alles maar mee te sleuren.
Haha, inderdaad. Soms heb je wel eens het idee dat mensen alles meeslepen wat niet nagelvast zit.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Bramster schreef:Ik heb geen idee op wat voor manier UA mij een poot uit draait, maar ik krijg zo,n 8000 miles (Current redeemable miles) per retourtje (Europa - USA). Elite Bonus krijg ik meestal niet. Ik heb wel wat EQM gespaard. Maar geen idee waar die vandaan komen en hoe je die krijgt. Wel weet ik dat je voor Premier 25000 EQM per jaar moet hebben. Maar zoals ik al zei heb ik geen idee waar die miles vandaan zouden moeten komen.

Wellicht dat iemand van jullie me uit kan leggen hoe het zit. Want van de UA heldesk krijg ik alleen een link naar hun website :-(
Alle boekingklasses bij United verdienen minimaal 100% RDM (Redeemable Miles) en 100% EQM (Elite Qualifying Miles)... Enige uitzondering hierop zijn bepaalde tickets ex- LHR naar Australia in de boekingsklasse "W" die tijdens een promotie uitgegeven werden. Ook bepaalde tickets via priceline krijgen geen mijlen. Alle tickets die je echter via United rechtstreeks, een reisagent of een online site zoals Connections, Vliegtickets, Ebookers, etc... boekt krijgen een minimaal aantal mijlen.

Voorbeeldje:

Brussel - Washington - Las Vegas & terug = 11.918 mijl

Economy klasse (bvb boekingsklasse W waarin reisagenten zoals Connections vaak boeken) geeft recht op:

11.918 RDM
11.918 EQM

Dit als "General Member" bij het Mileage Plus programma

Indien je Premier bent:

14.897 RDM (25% Elite bonus)
11.918 EQM

Indien je Premier Executive / 1K of Global Services bent:

23.836 RDM
11.918 EQM

Stel dat je business class vliegt (Boekingscode C, D) dan krijg je voor dezelfde vlucht:

14.897 RDM (125% basis met business class)
17.877 EQM (150% basis met business class)

Met Premier Status:

18.622 RDM (Basis aan 125% + 25% Elite bonus)
17.877 EQM (Basis aan 150%)

Met Premier Executive / 1K / GS:

29.794 RDM (Basis aan 125% + 100% elite bonus)
26.815 EQM (basis aan 150% + 50% elite bonus)

First is identiek aan business behalve 150% RDM ipv 125% RDM.

Als je echter vliegt tijdens de bonus periodes (zoals in het voorjaar tussen maart / juni en nu in het najaar tussen september en december) dan kan je je EQM's minimaal verdubbelen...

Nog een voorbeeldje van mijn status bij United dit jaar:

2009/02/11: BRU - IAD: 3.893 RDM / 3.893 EQM
2009/02/11: IAD - YUL: 500 RDM / 500 EQM (door foutje in hun systeem stond dit ticket als First aangeduid en kreeg ik de minimale 500 mijl bonus, of een winst van 12 mijl)
2009/02/15: YUL - IAD: 488 RDM / 488 EQM
2009/02/15: IAD - BRU: 3.893 RDM / 3.893 EQM
2009/06/04: BRU - IAD: 3.893 RDM / 3.893 EQM
2009/06/04: IAD - LAS: 2.066 RDM / 2.066 EQM
2009/06/05: UA Appreciation: 7.000 RDM (Panne vliegtuig IAD-LAS)
2009/06/08: LAS - IAD: 2.066 RDM / 2.066 EQM
2009/06/08: IAD - BRU: 3.893 RDM / 3.893 EQM
2009/06/21: Hilton La Defence Paris: 500 RDM
2009/06/28: UA Appriciation: 7.000 RDM (extra voor panne vliegtuig IAD-LAS)
2009/07/08: Double EQM bonus: 11.918 EQM
2009/08/15: Hilton Sheffield: 500 RDM

Dit geeft als huidig totaal voor mij:

35.692 RDM
32.610 EQM (Premier)
20.192 BIS (Butt in seat)

Bij m'n volgende vluchten wordt het ingewikkeld...

BRU-IAD-IAH & terug (21okt-03 nov):

10.166 RDM @ 125% = 12.707 RDM
10.166 EQM
10.166 EQM bonus

Indien ook de bonus EQM's posten voor m'n daaropvolgende vlucht geeft dit:

48.399 RDM
52.942 EQM (Premier Executive)

Indien ze niet op tijd posten:

48.399 RDM
42.776 EQM (Premier)

Voor m'n laatste vlucht geeft dit dus 2 mogelijkheden:

BRU-IAD-LAS & terug (10-15dec)

Indien Premier Executive:

11.918 RDM @ 200% = 23.836 RDM
11.918 EQM
11.918 EQM bonus

Dit geeft dus:

72.235 RDM
76.778 EQM

Maar.. Als de bonussen pas op het einde van de periode posten (dus na 15 december geeft dit een ander resultaat...

3.893 RDM @ 125% = 4.866 RDM
2.066 RDM @ 125% = 2.582 RDM
2.066 RDM @ 125% = 2.582 RDM
3.893 RDM @ 200% = 7.786 RDM (na m'n terugvlucht vanuit LAS naar IAD verander ik van status dus 200% op m'n laatste vlucht)

Met als totaal: 17.816 RDM

11.918 EQM
11.918 EQM bonus

66.215 RDM
76.778 EQM

Ik kan het jaar dus afsluiten met:

66.215 RDM OF 72.235 RDM
76.778 EQM
42.276 BIS

Ik hoop dus dat de bonus EQM's snel posten zodat m'n status wijzigt voor m'n laatste vluchten... Scheelt toch een 6.000 mijl...

Samenvatting: Mijlen verzamelen is some ingewikkeld en je moet er af en toe wat voor rekenen :lol: :mrgreen:

Oh ja, je RDM's hebben een geldigheidsduur van 18 maanden na de laatste activiteit van je mileage plus account. Je kan deze actief houden door af en toe eens een hotelovernachting te nemen en mijlen op je mileage plus account te droppen. De EQM's daarentegen worden elk jaar opnieuw op 0 gezet... Je moet jaarlijks je status verdienen. De "BIS" mijlen (of Lifetime mijlen) tellen naar de "MM" status (Million Miles) waarbij je weer wat extra krijgt ;)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Clint schreef:
1250 schreef:Of natuurlijk Martinair :D
Wat betreft de handbagage: tja, can you blame them? Volgend de IATA regelgeving mag handbagage maximaal een optelsom van 105cm zijn (45in). Ik moet zeggen dat ik tot nu toe altijd een bescheiden tas meenam, maar ik in de toekomst voor mij ook situaties zie waar ik zoiets heb van: ja dan ook maar een trolley. Het is een beetje dezelfde discussie als die van de stoelen die naar achter gaan in economy: ja jij hebt er last van, maar het is de ander zijn recht (en ook het jouwe).
Ik zeg ook niet dat die mensen het niet mogen doen, want het is idd hun recht.
Ik zeg alleen dat de airlines beter dáár eens een restrictie kunnen opleggen ipv elke keer te snijden in het ruimbagage-beleid.
Ik denk dat de bagagevakken enorm vol gaan raken nu iedereen straks zijn extra bagage in trolley's gaat stoppen
Mijn vriend begon er ook al mee, die moest vorige week voor zijn werk voor 2 weken naar San Diego en mocht maar 1 koffer mee.
Hup meteen mijn handbagage-trolley erbij...terwijl hij normaal met een bescheiden rugzak reist.

Ik denk dat dat straks vaker zal gebeuren en het dus nog krapper wordt in de bagagevakken. Mijns inziens kunnen ze gewoon beter die 2 koffers p.p. behouden en eens gaan snijden in het handbagage-beleid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer